Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem met stagebedrijf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Probleem met stagebedrijf

Bericht door meyem »

vind ik ook
bewijs eens wat je kunt, anders ben jij de enige die roet in het eten gooit .....

hou eens op met het eeuwige slachtoffer te zijn, pleeeaaassee
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja ik denk dat hij het nu wel door heeft jongens ;)
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga er morgen alles aan doen... Ik ga nu slapen en hopelijk word ik op tijd wakker :mrgreen:
Moet wel lukken, 14 uur slaap moet voldoende zijn :P.

Dit is voorlopig mijn laatste post tot ik meer nieuws heb. Ik hoop dat ik dit 'avontuur' positief mag afsluiten.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
AmerikaEnzo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AmerikaEnzo »

Slaap lekker en succes morgen.
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Het is niet mogelijk.

Duidelijk.

Waar kan ik een bedrijf bij SEVIS aangeven omdat ze mij namens een ander bedrijf hebben over laten komen?

(Er staat een ander bedrijf op mijn visum papieren, nergens staat het bedrijf vermeld waar ik daadwerkelijk moest werken).

Ik ga hier toch weg, wil ik dat in ieder geval even doen :).
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wat een slechte school, welke is het?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Waarom een slechte school? Ze kunnen er best een goede reden voor hebben waarom het niet kan..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat schiet je er mee op om dat te doen? Je ontneemt alleen maar anderen de kans op een stage in Amerika.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Katja schreef:Wat schiet je er mee op om dat te doen? Je ontneemt alleen maar anderen de kans op een stage in Amerika.
Ik ontneem andere een kans op een stage in Amerika bij een *** bedrijf :).
Ik bewijs ze dus een dienst.

Ik ga er i.i.g. voor zorgen dat ze er niet zomaar mee weg komen.
Ze hebben meerdere mensen op die manier overgebracht (maar bei andere bedrijven in hetzelfde pand werken).
Hopelijk zorgt dit voor een ''onverwachtte verrassing''.

Jammer dat het zo moet, maar ik laat ze er niet zomaar mee weg komen.

Als ik toch al genaaid wordt door mijn school en dat bedrijf, wil ik ook nog een mini comeback maken en het bedrijf hetzelfde aandoen. Sorry als ik nu selfish oid overkom, maar ben het gewoon beu :mrgreen: .

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ik heb toch nog tot 29 April, ga ik even nog zo'n helikopter vlucht om New York heen maken en bezoek ik nog wel een paar dingen.
Nu toch al 5k door de plee is gespoeld, kan er nog wel wat bij, ja toch?! Lol :D.

Hopelijk mislukt zijn ''start up'' en gaat hij failliet en staat hij met familie en al over een tijdje op straat. Zou ik geen medelijden mee hebben.
Oog om oog, tand om tand :).

Nou ja, ik heb nu genoeg tijd om mijn eigen plan te ontwerpen. Dit motiveert mij alleen maar om te doen wat ik zelf leuk vind en wil.

Ben benieuwd of ik nog op de black list sta van een aantal Midden Oosterse overheden :lol:

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Njit schreef:Waarom een slechte school? Ze kunnen er best een goede reden voor hebben waarom het niet kan..
Omdat ik ook zo'n soort situatie heb meegemaakt en op het laagste niveau zeggen ze gewoon tegen "dat is jouw probleem en niet de onze, probeer het volgend jaar nog een keer". Pas toen ik een hoger niveau inschakelde werd er actie ondernomen omdat het financiele consequenties had.

Ik weet precies hoe stugge stagecoordinators werken. "jouw probleem, jouw verantwoordelijkheid, niet mijn probleem, jij loopt studievertraging op en niet ik, tot volgend jaar"

Vraag123 mag doorstrepen wat niet van toepassing is. Hij kan nog 1 ding doen en dat is de directie contacteren, tenzij ze elkaar dekken.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

@vraag123: je valt wel weer terug in de slachtoffer-rol :roll: Als je nu eens begint met daarmee vanaf te stappen.
Er zullen nog zat momenten in je leven komen waarbij het niet zo loopt als je wilt. Leer ervan en ga verder met je eigen ding.
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Hopelijk mislukt zijn ''start up'' en gaat hij failliet en staat hij met familie en al over een tijdje op straat. Zou ik geen medelijden mee hebben.
Oog om oog, tand om tand
Pfff jammer dit zeg... Wat een domme reactie! Kan zijn familie het helpen dat jij het niet met je bedrijfsbegeleider kan vinden?

Dat je dit iemand of iemand zijn familie toewenst zegt i.m.o. voldoende over jouw als persoon. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar het is wel altijd de schuld van anderen zeg...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:Ik weet precies hoe stugge stagecoordinators werken.
Ik ben dan wel geen stagecordinator geweest, maar ik heb vanuit een soortgelijke functie wel ervaring met studenten. En ook met de ontelbare argumenten waarom er voor hén een uitzondering zou moeten gelden. Kortom, zonder het verhaal van de andere kant gehoord te hebben, vind ik niet dat je de school van onbehoorlijk gedrag kunt betichten.

Ik heb overigens als student ook aan de andere kant van de tafel gezeten, en te maken gehad met onwillige universiteitsmedewerkers. Tsja, het is uiteindelijk dan toch aan jou om je zaakjes te geregeld te krijgen; je kunt het hen amper kwalijk nemen dat ze geen extra moeite willen doen voor een willekeurige student die iets anders wil dan wat zij hebben bedacht.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Sluis schreef:
Oog om oog, tand om tand
Pfff jammer dit zeg... Wat een domme reactie! Kan zijn familie het helpen dat jij het niet met je bedrijfsbegeleider kan vinden?

Dat je dit iemand of iemand zijn familie toewenst zegt i.m.o. voldoende over jouw als persoon. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar het is wel altijd de schuld van anderen zeg...
De bedrijfsbegeleider is de eigenaar.

Maakt mij verder niet uit wat jij (of wie dan ook) van mijn mening en/of standpunten denkt. Vrijheid van meningsuiting en dat is mijn mening en hoe ik de situatie ervaar.

arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

vraag123 Ik vind de wens dat de familie van de eigenaar op straat mag komen te staan nogal een gefrustreerde opmerking, die getuigt van weinig inlevingsvermogen. Enig idee wat je het gezin toewenst?
Het kan er bij mij niet in dat de schuld helemaal aan 1 kant ligt.

Ik vraag mij af of je ouders hebt in Nederland die jou helpen om een oplossing te vinden. Ik weet dat je 20 bent, en dus volwassen, maar je ouders zijn uiteindelijk financieel verantwoordelijk voor jou.
Misschien kunnen zij contact met de school opnemen om te kijken wat er nog mogelijk is?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik denk dat vraag123 liever boos is op de rest van de wereld ipv aan een mogelijke oplossing te werken..
Maar dat is mijn persoonlijke mening...
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

arja van emst schreef:vraag123 Ik vind de wens dat de familie van de eigenaar op straat mag komen te staan nogal een gefrustreerde opmerking, die getuigt van weinig inlevingsvermogen. Enig idee wat je het gezin toewenst?
Het kan er bij mij niet in dat de schuld helemaal aan 1 kant ligt.

Ik vraag mij af of je ouders hebt in Nederland die jou helpen om een oplossing te vinden. Ik weet dat je 20 bent, en dus volwassen, maar je ouders zijn uiteindelijk financieel verantwoordelijk voor jou.
Misschien kunnen zij contact met de school opnemen om te kijken wat er nog mogelijk is?
Mijn ouders hebben alles betaald. Ik vind het vooral vervelend voor hen. Zelf verlies ik er namelijk niets op.

Maar genoeg hierover:

Ik nog tot 29 april, dus ik kan nog lekker in de VS blijven. Ik ga zeker niet meteen terug.
En ik heb de vrijheid om te doen wat ik wil, toch?

Ik wil graag naar:

Washington DC
Niagara Falls
Los Angeles / Las Vegas

Dat laatste is denk ik een beetje moeilijk, maar ik denk dat de 1e twee wel moeten lukken.
Wil ook nog even iets meer van deze vervelende stad ontdekken (helikopter tour of zo en dat gebouw bezoeken).

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? :D

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Njit schreef:Ik denk dat vraag123 liever boos is op de rest van de wereld ipv aan een mogelijke oplossing te werken..
Maar dat is mijn persoonlijke mening...
Ik heb geprobeerd een oplossing te vinden, maar het is dus niet gelukt.
Een laatste e-mail verzonden aan school, de decaan en een committee o.i.d. voor stagelopers, zal toch niets worden, dus focus mij liever op hoe ik er nu het beste van maak. En als ik straks terug ben lekker 5 maanden sporten en aan mijn eigen webshop en forum beginnen. En de loterij winnen. Dat moet ook nog gebeuren.

Hopelijk stort de helicopter niet neer :lol:.

arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

hoi vraag123
Als ik jouw hele voorbereiding van de stage betaald had zou ik, als ouder, de onderste steen boven willen hebben. Ik zou willen weten waar de fouten liggen, want uiteindelijk is het mijn geld. Al moest ik 's nachts aan de telefoon zitten ik wilde wel weten wat er was gebeurd. Zolang dat niet duidelijk is mocht hij in de USA blijven. Ligt de fout bij het stagebedrijf/school dan gaan zij een oplossing zoeken ( ik heb een lange adem :lol: ). Mocht de fout bij mijn zoon liggen dan kwam hij lina recta terug naar Nederland.
Mijn zoon, van 18 jaar, gaat naar de zeevaartschool. Wij betalen zijn opleiding(voor zover mogelijk), maar op het moment dat hij er met de pet naar gooit............tja, dan zal hij toch een baantje moeten gaan zoeken.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer