Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stekkers in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
USmArt
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Stekkers in de VS

Bericht door USmArt »

Hallo beste mensen,

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies zit met stekkers in de VS. Heb al wat lopen zoeken maar het wordt mij niet echt duidelijk. Ik vertrek over 10 dagen en zou graag willen weten hoe het zit met de stekkers. Wanneer hoef je alleen zo'n verloopstekker te hebben en wanneer ook zo'n transformator of hoe je dan ook noemt

BEDANKT! :thumbup:
Cees A
Amerikakenner

Re: Stekkers in de VS

Bericht door Cees A »

Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Ik heb zelf een verdeelstekker van hier meegenomen en in de V.S. naar de Wallmart geweest en een Amerikaanse stekker en een schroevedraaier en een tang gekocht. De Europese stekker van de kabel gehaald en de US stekker erop gemonteerd.
Zo heb ik altijd een stekkerdoos voor al ons mobiele apparaten op te laden, de meeste kunnen ook overweg met 110V-60Hz zo dat je geen omvormer meer nodig hebt om ze op te laden, het staat altijd wel gespecifeerd aan de stekker van het apparaat in kwestie.
USmArt
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door USmArt »

ah bedankt, stuk overzichtelijker zoals jij het in die reactie hebt neer gezet. Dank daarvoor.
Californie, Nevada, Utah, Arizona en New York - nog 45 te gaan dus
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Hans uit Koekelare schreef:Ik heb zelf een verdeelstekker van hier meegenomen en in de V.S.(...) Zo heb ik altijd een stekkerdoos voor al ons mobiele apparaten op te laden, (...).
Ben ik ook van plan om te doen, ik wil een stekkerdoos meenemen en daar gewoon mijn Amerikaanse omloopstekker opzetten zodat ik meteen vier Europese stopcontacten ter beschikking heb. Uiteindelijk is traditioneel iedere batterij altijd op hetzelfde moment plat! :lol:

Mijn vraag is echter: op de meeste stekkerdozen zie ik 220-250V staan. Ik heb er ook enkele in huis waar opstaat: MAX 250VAC/16 AMP. Nu ben ik geen elektricien, maar ik neem dus aan dat ik een stekkerdoos van 220-250V NIET mag meenemen, maar die met MAX 250V dus wel en dat 60 Hz daar geen probleem voor zal vormen? Of moet ik toch op zoek naar een stekkerdoos met specifiek de vermelding 110-250V? Die laatste vind ik dus werkelijk nergens, hé, ook niet online...
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Gewoon een stekkerdoos kopen,niet naar het voltage kijken en de frequentie al helemaal niet,zelfs als je een stekkerdoos op een auto accu aansluit heb je op je stekkerdoos gewoon 12volt.
Albert.
Hans_Belgium
Amerikakenner

Zoals Laguna62 zegt niet op de voltage letten en de 16 Amp heeft aan hoeveel amperes er door de verdeelstekker gejaagd mogen worden bij 250V. Deze verdeelstekker is zeker voldoende voor wat opladers aan te hangen. Voor mij werkt het allezins perfect.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Hans uit Koekelare schreef: en de 16 Amp heeft aan hoeveel amperes er door de verdeelstekker gejaagd mogen worden bij 250V.
en ook bij 110V, eigenlijk bij elke spanning
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Hans_Belgium
Amerikakenner

Ja, maar bij 220v mag je 3520 watt aan vermogen aansluiten
En bij 110v mag je maar 1760 watt aan vermogen aansluiten op dezelfde stekker.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Klopt,
W=VxA Vermogen=VoltagexAmpere.
Albert.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Helaas alleen bij restitieve lasten
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

6foot6 heeft inderdaad gelijk. Resistieve lasten (koffiezet, kachel, etc) hebben een lineaire verhouding tussen de weerstand & de spanning. Daar kan je dus gewoon op basis van de de wet van Ohm het vermogen mee berekenen. Een resistieve last gebruikt 100% van de spanning om te werken, het vermogen dat je via de wet van Ohm bekomt noemen ze dus ook het Reëel vermogen (uitgedrukt in Watt). Bij een inductieve last (motor, relais, etc) werkt het anders, daar mag je de wet van Ohm niet gebruiken, de verbruiker zal immers een deel van het vermogen terug sturen naar de bron. Daarom noemen ze het ook het reactief vermogen (uitgedrukt in Volt-Ampère). De stroom gaat hier ook nalopen op de spanning (dat verschil noemt men de impedantie). Zo'n last zal dus ook niet 100% van de spanning gebruiken om te werken, maar enkel een gedeelte. Dat ander gedeelte zal gebruikt worden om het magnetisme in stand te houden.
Laatst gewijzigd door Fraa op 05 apr 2013, 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Dank allemaal om zo duidelijk te reageren, dient om tegelijk de iPad, de laptop, en 2 smartphones op te laden (maximaal), dus met 1700W kom ik ruimschoots toe!
Hans_Belgium
Amerikakenner

Dacht ik wel. :wink:
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MR.B »

Ik zie dat idee zitten om een Europese stekker doos van thuis mee te nemen maar ik zie er tegenop om ginder dan nog die stekkers te gaan wisselen. Kan je zo'n USA stekker niet al op voorhand kopen ergens en hem thuis al monteren???
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Als je deze koopt, kan je de contra stekker er af knippen en daar de "Nederlandse stekkerdoos" aan monteren.
http://www.allekabels.nl/reis-stekker-a ... ekker.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft die stekker niet te verwisselen natuurlijk, je kunt ook een verloopstekker kopen, en die op je stekkerdoos zetten. Zo doe ik het ook. Een vaste stekker blijft misschien beter zitten, wij hebben wel eens dat we iets onder de stekker moeten zetten om te voorkomen dat hij uit het stopcontact valt.

Marianne
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Ik heb 1 omloopstekker VS naar Europa klaarliggen, met een doos met vermelding Max. 250VDCAC 16 Amp en 4 plugs. Niks monteren, niks wijzigen. Gemakkelijk.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer