Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem met stagebedrijf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Probleem met stagebedrijf

Bericht door Njit »

Vind deze algemene info op buitenlandstage.nl wel toepasselijk:
Toelatingsvereisten Amerika stage programma

Je houding: Dit is misschien wel het belangrijkste. Elk land heeft zijn eigen cultuur, gewoontes en gebruiken. Het aanpassen zal voor een belangrijk deel van jou moeten komen. Ben je niet open minded en flexibel? Ga je snel klagen als dingen niet gaan zoals je verwacht of gewend bent? Dan kun je misschien beter kiezen voor een stage in je thuisland.
Marketing & Sales stages in Amerika - New York!

Ben jij op zoek naar een Marketing & Sales stage in Amerika - New York? Meld je dan gauw aan. Er is namelijk altijd veel vraag naar dit type stagiaires. Het kan gaan om het ontwikkelen van een marketing plan, de executie van een marketing campagne, het voorbereiden of uitvoeren van expansie naar een ander land, etc. Let er wel op dat het wel een sector is waarbij je niet allergisch moet zijn voor zo af en toe overuren maken, deadlines halen en prestatiedruk.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Uitstekend advies van Wally en scherpe observaties van Nijt ...
helaas heb ik daar geen nuttige adviezen aan toe te voegen, ....

wel dat ik het onwijs jammer vind dat het in NY niets geworden is, na een (in mijn ogen) gouden kans ...
ik heb nog wel over dat contract na liggen denken en me verbaasd over die 32 uur .... dat kennen ze daar volgens mij helemaal niet niet ....en zeker niet in de marketing ...
en okay, jij loopt stage, maar dat is jouw keuze ... in het bedrijf zullen ze iemand verwachten die zich meer dan 100 % in wil zetten om zo uitzicht op een toekomstige baan te hebben. Want dat is in de US en zeker in NYC nog eens tig keer moeilijker dan hier .... De NL mentaliteit, die kennen ze niet en daar kom je in NYC inderdaad niet mee weg

Geef niet te snel op, krijg je later alleen maar spijt van
en inderdaad, gooi niet alle tegenslag bij anderen .... als de hele wereld het jou moeilijk maakt, kon de oorzaak ook wel eens gedeeltelijk bij jou zelf liggen ..... (al benijd ik altijd de mensen die dat nooit vermoeden :mrgreen: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Ik heb getwijfeld om te reageren... Maar ik doe het toch...

Ik volg dit verhaal al van het begin af aan. Ik heb zelf ook (niet al te lang) geleden een HBO opleiding gedaan en je verhaal is echt een beetje wazig. Nu kom je ineens weer aan met nieuwe informatie dat je al thuis hebt gewerkt voor het bedrijf. Je geeft aan dat je tijdens het thuiswerken ook al tegen problemen aan bent gelopen.

Als HBO student mag er best verwacht van je worden dat je tijdens de 3 weken thuiswerken eventuele problemen onvolkomenheden aangeeft bij het bedrijf zelf en bij je stagebegeleider van school. Ik ga er in ieder geval van uit dat je een vaste stagebegeleider hebt waarmee je contact hebt. Ondanks die 3 weken waarin je al voor het bedrijf hebt gewerkt, heb je alles maar op zn beloop laten gaan, heb je dus niet of onvoldoende bij je stagebegeleider of bij het stagebedrijf aan de bel getrokken en ben je toch naar NY gegaan.

Je zegt ook dat je taken op papier hebt gekregen maar dat je na 2 weken nog niets van die taken hebt terug gezien. Zoals bij elk bedrijf heb je ook te maken met een inwerkperiode. Je zult toch de mensen, procedures, richtlijnen, systemen, etc. moeten leren kennen voordat je echt aan de slag kan gaan.

Andere mensen hebben het ook al aangegeven. Je loopt in 2 weken tijd in 7 sloten tegelijk. Je wordt opgelicht door T-mobile, je huisbaas een taxichauffeur, je hebt het over schadevergoedingen, je breekt je stage af, etc. Vervolgens wordt op de eerste 5 pagina's van dit draadje door verschillende mensen het advies gegeven om bij een een eventuele volgende stage de zaken goed af te bakenen en vast te leggen en dan geef je aan dat je nog niet zover bent en dat je "hoopt dat het goedkomt". Ik kan je nu al vertellen dat als je naar het Zuidwesten gaat met de instelling van 'het komt wel goed' dit topic nog veel langer gaat worden.

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop op het beste voor je. Maar je bent een kerel van 20 jaar en nadat ik dit hele topic heb gelezen denk ik dat je nog niet klaar bent voor een buitenlandse stage.

Ik wil wel een compliment geven aan de mensen die hem blijven adviseren. Dit bericht is niet bedoeld om de topic starter af te zeiken maar mijn welgemeend advies is, ga terug naar Nederland en probeer in die 30 dagen die je nu hebt gekregen een stage in NL te zoeken, zodat je geen studievertraging oploopt. Voor mij is het vrij duidelijk dat de vraag123 niet weet waar hij aan begonnen is en zich onvoldoende heeft voorbereid.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

.... Omdat ik nog niets nieuws heb gevonden. En heb geen problemen met mijn huisbaas gehad, weet niet hoe je daarbij komt?
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Njit schreef:
vraag123 schreef:Ook toen kreeg ik meteen een opdracht waar mij nooit iets over verteld was, een totaal ander programma/software (nooit mee gewerkt, nooit van gehoord en zou ik ook nooit mee hoeven te werken).
Het is redelijk normaal dat je met programma's of methodes in aanraking komt waar je nog nooit mee gewerkt hebt. Sterker nog, ik zou het raar vinden als ze in Amerika exact dezelfde programma's gebruiken als jij op school gehad hebt.
Vanuit je opleiding leer je een bepaalde methodiek en denkwijze. Met welke programma's je die uiteindelijk uitvoert is niet relevant. Of denk je dat je de rest van je leven niks nieuws meer leert?

Wat is eigenlik de reden dat je voor een stage in het buitenland hebt gekozen? Is dit een verplichting vanuit school of een eigen keuze?
verplichting
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Een rapport van 3 pagina's getypt waarin ik mijn huidige situatie aan mijn school uitleg...
Ik ga het niet versturen, maar gebruik het als een handleiding om mij te kunnen verwoorden (aan de telefoon).
Ik hoop dat het goed komt... En dat ik dit achteraf als een extra ervaring en leermoment kan beschouwen :).
Hopelijk '''to be continued'' ipv ''the end'' :( :(

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

ok..net mijn school gebeld en waarschijnlijk is het NIET mogelijk :( :( :(

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

En wat gaven ze als reden aan?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

dat het nieuwe kwartaal begonnen is en iets vaags met studentenbelasting en studiepunten, regels gezet door de overheid...
toen ik aangaf dat ik niets kan doen aan een ontslag, kreeg ik nog geen duidelijk definitief antwoord
maar het ziet er erg slecht uit :(

Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Baksteen666 »

Wat als jij ze kunt overtuigen van dat er geen vertraging gaat optreden voor jou als student? Je loopt mogelijk iets uit met stage. Dit heeft uiteraard gevolgen op toekomstige colleges in je volgende semester, maar is het een probleem als je daar later aan begint, maar het dan uiteraard wel inhaalt door extra je best te doen. Dit staat natuurlijk los van wat je aangeeft als redenen, maar toch. Kun je niet met je stagebegeleider samen iets regelen?
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Dat is wel een idee ja.
Ik krijg straks pas een definitief antwoord, ze gaan het bespreken.
Ik heb ook mijn sponsor in de VS gemaild en gevraagd of zij kunnen helpen.

Ik hoop echt dat het lukt.

:(

AmerikaEnzo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AmerikaEnzo »

Is het ook niet een beetje het idee dat je eigen initiatief neemt als je een stage plek zoekt?
Juist dat zou al een hele goede indruk maken lijkt mij, dat iemand echt zelf zijn/haar best doet iets te zoeken/vinden?
Als je alles maar van anderen af laat hangen dan kan je snel anderen ergens de schuld van geven, dat wel, maar als je zelf iets fout doet tijdens je eigen voorbereidingen dan denk je: "Goh, stom van me, maar ik heb geleerd" en dan ga je er weer voor. Dat geeft jezelf ook veel meer voldoening in wat je wel of niet bereikt.

Succes.
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Antwoord gehad van school en negatief; het is niet mogelijk om nu nog van stage-plek te wisselen.
Dan houd het op...

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wat betekent dat je een half jaar langer moet studeren omdat je een extra semester stage moet doen?
Of werkt dat anders?
Groetjes,
Carine
AmerikaEnzo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AmerikaEnzo »

Kan je dan toch niet nog eens bij je vorige stageplek vragen en een gesprek aangaan?
Lijkt me zo zonde van je tijd en geld. Probeer door te zetten.
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vind het een beetje vreemd antwooord van de school. De stage duurt 3 tot 4 maanden? En je vorige stage is na 2 weken afgebroken? Dan heb je toch nog genoeg tijd nog?
De volgende vraag aan de school is, wat nu? Want die stage zal wel verplicht zijn en je moet hem toch ooit een doen? Wanneer zien ze jou dat dan wel doen?
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

sachasenne schreef:Wat betekent dat je een half jaar langer moet studeren omdat je een extra semester stage moet doen?
Of werkt dat anders?
Geen idee hoe het nu verder moet.

En nee, ik ga het niet meer proberen bij dat vorige bedrijf. Zal wel even aan SEVIS doorgeven dat ze namens een ander bedrijf studenten op een Visum halen.
Hopelijk krijgen ze een boete en gaan ze failliet.

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Rustig rustig
Amelia
Amerika-ontdekker

Bericht door Amelia »

Ik heb heel lang zitten twijfelen op hier op te reageren of niet. Aangezien ik nu zelf mijn stage loop in Amerika en ook te maken heb gehad met vertraging. Het duurde wat langer dan gepland voor dat alles rond was voor mij wat betekende studie vertraging. Daar boven op had ik als eens vertraging, school wilde mij maar al te graag helpen om te zorgen dat ik zo snel mogelijk slaag. De reden school moet bij betalen op het moment dat jij vertraging op loopt, het kost de school dus geld als jij niet op tijd je studie afrond. School heeft er alleen maar baat bij om te zorgen dat jij zo snel mogelijk afstudeerd. Maar goed ik weet niet op welke school jij zit en wat de gebruiken daar zijn.

Ik hoop oprecht dat jij zo snel mogelijk een oplossing hiervoor vind en dat je hier door niet te veel vertraging op loopt. Ik neem aan dat school hier wel naar een oplossing wil helpen zoeken, jij bent vast niet de eerste bij we de eerste stage niets wordt. Daar zullen ze vast ook wel ideeen over hebben over hoe nu verder.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wat vervelend dat het nu zo moet aflopen!
Ik volg dit topic al een tijdje en ik hoopte dat alles nog goed zou komen.
Kan me ook heel goed voorstellen dat je zo boos reageert. Ik denk dat ik net zo zou reageren!
Het enige wat je nu misschien nog kan proberen is zo snel mogelijk zelf een andere stage plek te vinden waar je per direct kan beginnen en daarna je school bellen dat je wat gevonden hebt en dus geen verdere vertraging meer oploopt.
Misschien laten ze je dan wel verder gaan....
Succes verder.

Gr Laura
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer