Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
fototour of normale tour bij Antelope Canyon
fototour of normale tour bij Antelope Canyon
Welke tour raden jullie aan een fototour of een normale tour om 11.30 van de upper canyon? We willen er op 6 augustus naar toe gaan. En klopt het dat je met een foto tour meer tijd hebt om goede foto's te maken of blijft het lastig omdat het zo druk is rond deze tijd? We willen waarschijnlijk een tour boeken bij Roger Ekis tours, heeft iemand ervaring met de fototour van deze organisatie?
-
mirjamenjasper
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: fototour of normale tour bij Antelope Canyon
Wij waren er 3 dagen geleden en het is super hectisch en druk in de kloof. Wij hadden een tour van een uur, geen speciale foto tour maar de gids wijst wel waar je mooie fofos kan maken. Wij hebben dan ook aardig wat mooie. We kwamen ook langs mensen die een foto tour geboekt hadden, die mochten wat langer stilstaan, maar vervolgens liepen er steeds mensen voor met een gewoon toesteletje. Tis zeker erg mooi maar zo enorm druk.... dat ik het na een uur wel genoeg vond. Denk dat je echt enorm van foto's maken moet houden en erg graag de perfecte foto moet willen hebben wil je er 2 uur staan. Neem ook iets mee om je camera te beschermen, bij ons kwam er enorm veel zand naar binnenvallen ivm de wind. Niet echt duidelijk antwoord maar misschien helpt het bij je keuze. Wij zijn er gewoon heen gereden en hebben daar geboekt. Maar tis nu nog niet topdruk denk ik...
Hallo Grientje.
Wij hadden de normale foto tour geboekt bij Roger Ekis. Was allemaal perfect geregeld! De mensen die de foto tour deden vertrokken iets eerder dan dat wij deden maar we kwamen geloof ik tegelijkertijd zoiets aan. Wij hadden net zoveel tijd om foto's te maken als de foto tour groep. Ik zeggen gewoon de normale tour boeken, scheelt in de centjes en je ziet net zoveel en hebt net zoveel tijd als de normale tour.
Is in ieder geval heel gaaf om daar te lopen.
Tip: neem een monopoot statief mee of gebruik je tripoot statief als monopoot door deze niet uit te klappen. Is nl weinig plaats om deze uit te klappen. Dit mist je uiteraard een statief hebt en een spiegelreflex camera gebruikt. Gaat meestal net iets makkelijker.
Wij hadden de normale foto tour geboekt bij Roger Ekis. Was allemaal perfect geregeld! De mensen die de foto tour deden vertrokken iets eerder dan dat wij deden maar we kwamen geloof ik tegelijkertijd zoiets aan. Wij hadden net zoveel tijd om foto's te maken als de foto tour groep. Ik zeggen gewoon de normale tour boeken, scheelt in de centjes en je ziet net zoveel en hebt net zoveel tijd als de normale tour.
Is in ieder geval heel gaaf om daar te lopen.
Tip: neem een monopoot statief mee of gebruik je tripoot statief als monopoot door deze niet uit te klappen. Is nl weinig plaats om deze uit te klappen. Dit mist je uiteraard een statief hebt en een spiegelreflex camera gebruikt. Gaat meestal net iets makkelijker.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Bedankt voor de reacties! Zo te horen kunnen we dan beter de normale tour boeken ipv de foto tour. We nemen inderdaad een spiegelreflex camera mee en een tripoot statief. Maar misschien is het dan ook handig als we ook een monopoot statief meenemen. Als er niet zoveel ruimte is dan wordt het lastig om goede foto's te maken.
Maar je kunt ondanks de drukte nog mooie foto's maken?
Maar je kunt ondanks de drukte nog mooie foto's maken?
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij mochten ook zolang in de kloof blijven als we zelf wilden. Er is niet iemand die dat controleert ofzo. Dus als je nog graag nog eens een keer heen en weer gaat, volgens mij moet dat gewoon kunnen.
Maar om eerlijk te zijn, had ik het na een uur wel gezien
.
Maar om eerlijk te zijn, had ik het na een uur wel gezien
De normale tour is prima. De gids leidt de groep eerst door de Canyon heen en wijst de mooiste plekjes voor fotograferen aan en geeft tips. Hierna krijg je zelf tijd om foto's te maken, terwijl je op je gemak terugloopt naar het begin van de kloof. De meeste bezoekers houden wel rekening met elkaar en wachten even als je net een foto wilt maken.
Ik zou wel van tevoren alvast een tour boeken. Dat hadden wij niet gedaan en in het hoogseizoen betekent dat in een hele lange rij in de brandende zon staan wachten tot je aan de beurt bent...
Ik zou wel van tevoren alvast een tour boeken. Dat hadden wij niet gedaan en in het hoogseizoen betekent dat in een hele lange rij in de brandende zon staan wachten tot je aan de beurt bent...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Na alle reacties heb ik besloten om toch de normale tour te doen. En ik heb hem zojuist geboekt voor 6 augustus. Is wel fijn om te weten dat we dan zeker weten de canyon in kunnen en de rest van de dag ook nog iets kunnen doen
.
@Petticoat, lijkt me trouwens geen fijne ervaring om in een lange rij te staan wachten in de brandende zon. Moesten jullie lang wachten of konden jullie er nog redelijk snel naar binnen?
@Petticoat, lijkt me trouwens geen fijne ervaring om in een lange rij te staan wachten in de brandende zon. Moesten jullie lang wachten of konden jullie er nog redelijk snel naar binnen?
Wij hebben 2 jaar geleden de normale tour geboekt bij Roger Ekis. Dat vond ik prima. Tijd genoeg om foto's te maken ook. Ook wel dankzij onze gids, hij hielp ons prima met het maken van foto's en hield ook andere bezoekers tegen. Wij waren er in september en hadden de middag tour. Het was wel druk maar we hebben niet in de brandende zon hoeven te wachten. Neem gewoon voor de zekerheid sowieso wat te drinken mee!
Veel plezier alvast. Ik vond het super mooi om te zien. Ow en vraag je gids ook of hij je het hart van de Canyon wil laten zien!
Veel plezier alvast. Ik vond het super mooi om te zien. Ow en vraag je gids ook of hij je het hart van de Canyon wil laten zien!
Grientje, we hebben toen ruim anderhalf uur in de rij gestaan voor een tourkaartje. De rij is volledig onbeschut, geen plekje schaduw te vinden! We hebben elkaar maar een beetje afgewisseld, was behoorlijk warm die dag. Je wordt vervolgens op tijd ingedeeld in een auto en we hadden de pech dat de eerstvolgende auto net vol zat en toen dus nog ruim een half uur moesten wachten op de volgende.
Maar uiteindelijk wel de moeite waard, want het is er werkelijk prachtig!
Maar uiteindelijk wel de moeite waard, want het is er werkelijk prachtig!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
steps146
- Amerika-ontdekker
Wij gaan dit jaar naar antelope canyon, en was ook aan het twijfelen tussen normale of foto tour
maar nu ik dit topic heb gelezen kiezen wij denk ik toch voor de normale tour.
Maar ik las ook ergens dat op een bepaald tijdstip de canyon het mooist is omdat ze zonnestralen van binnenvallen.
Is dat de tour van 11.30 AM?
Can't wait!
Maar ik las ook ergens dat op een bepaald tijdstip de canyon het mooist is omdat ze zonnestralen van binnenvallen.
Can't wait!
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
Als je echt de lichtbundels wilt zien en vastleggen moet je er op hele specifieke tijden zijn, aangezien ze maar een paar minuten per dag zichtbaar zijn, en dan ook alleen nog maar in de zomer ( de zon moet hoog genoeg in de hemel staan). De tour die ik heb gedaan was een specifieke fototour die diverse canyons gedurende de dag bezocht, en upper canyon (met de lichtbundels) op exact de juiste momenten. De tourleider zorgde dat we ruim op tijd op de juiste plekken waren zodat we onze camera's konden opstellen (driepoot). Toen de bundels tevoorschijn kwamen hield hij samen met een andere guide de mensen tegen om ons de kans te geven de perfecte foto te maken. Voor de juiste shots heb je belichtingstijden nodig van 5-8 seconden!steps146 schreef:Wij gaan dit jaar naar antelope canyon, en was ook aan het twijfelen tussen normale of foto tour
Can't wait!
Voor mijn ervaringen: http://blog.travelpod.com/travel-blog-e ... /tpod.html#_" onclick="window.open(this.href);return false;
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vorig jaar via Overland Canyon Tours de Upper Antelope Canyon gedaan om 10u30 geloof ik. Het was ongelofelijk druk, er lagen japanners op de grond met hun statief, niemand kon voorbij lopen, mensen liepen op bepaalde plaatsen constant voor je camera, etc. Voor mij geen normale tour meer als ik er nog eens passeer, volgende keer ga ik toch een soort fototour boeken, eentje waar je tenminste een uurtje of twee kan ronddwalen in de canyon zonder dat er 100 mensen rondom je lopen. Dat zal waarschijnlijk een mooie duit kosten, maar ja...
Reisblog: thisisfraa.be
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Prachtige foto's, Jochem! Vooral deze:Jrabakker schreef: Als je echt de lichtbundels wilt zien en vastleggen moet je er op hele specifieke tijden zijn, aangezien ze maar een paar minuten per dag zichtbaar zijn, en dan ook alleen nog maar in de zomer ( de zon moet hoog genoeg in de hemel staan). De tour die ik heb gedaan was een specifieke fototour die diverse canyons gedurende de dag bezocht, en upper canyon (met de lichtbundels) op exact de juiste momenten. De tourleider zorgde dat we ruim op tijd op de juiste plekken waren zodat we onze camera's konden opstellen (driepoot). Toen de bundels tevoorschijn kwamen hield hij samen met een andere guide de mensen tegen om ons de kans te geven de perfecte foto te maken. Voor de juiste shots heb je belichtingstijden nodig van 5-8 seconden!
Voor mijn ervaringen: http://blog.travelpod.com/travel-blog-e ... /tpod.html#_" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij hebben vorig jaar juli de 'Photographer's Tour' van Roger Ekis gedaan om 11.30 uur a.m.
Af en toe was het best druk, maar elke groep kreeg voldoende tijd om te fotograferen en te (video)filmen.
Overal, waar ik wilde, kon ik met gemak mijn driepoot uitklappen en er werd eigenlijk nooit gehaast.
Hier een minuutje uit mijn 'film': " onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Paul
Af en toe was het best druk, maar elke groep kreeg voldoende tijd om te fotograferen en te (video)filmen.
Overal, waar ik wilde, kon ik met gemak mijn driepoot uitklappen en er werd eigenlijk nooit gehaast.
Hier een minuutje uit mijn 'film': " onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
steps146
- Amerika-ontdekker
Oke nu brengen jullie mij toch aan het twijfelen!
Maar wij zijn met 5 personen en ik ben de enige die foto's wil maken daar.
Wij zijn in half juli daar.. dus het zal vast heel druk worden.
we konden zelfs geen hotel meer omboeken!
gelukkig hebben we nog wel even dus ik bedenk het me nog eens
Maar wij zijn met 5 personen en ik ben de enige die foto's wil maken daar.
Wij zijn in half juli daar.. dus het zal vast heel druk worden.
we konden zelfs geen hotel meer omboeken!
gelukkig hebben we nog wel even dus ik bedenk het me nog eens
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
- Jean-Paul
- Amerikafan
Ik heb de fototour voor half mei op de planning staan. Betekent dat er dan geen lichtbundels te zien zijn?Jrabakker schreef:
Als je echt de lichtbundels wilt zien en vastleggen moet je er op hele specifieke tijden zijn, aangezien ze maar een paar minuten per dag zichtbaar zijn, en dan ook alleen nog maar in de zomer ( de zon moet hoog genoeg in de hemel staan).
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat de zomermaanden & een tijdstip net voor de middag het beste lijken. Vorig jaar zeiden ze me dat ze om 10u30 vertrokken, tegen dat je de canyon was zou je dan kans hebben op lichtbundels.
Zelf heb ik er maar een paar gezien & ze waren maar flauwtjes, je moet dus ook gewoon wat geluk hebben
Zelf heb ik er maar een paar gezien & ze waren maar flauwtjes, je moet dus ook gewoon wat geluk hebben
Reisblog: thisisfraa.be
- Jean-Paul
- Amerikafan
Volgens mij heb ik het geheim van de smit gevonden in het filmpje van Izognoeg: je moet gewoon wat fijn zand naar boven gooien, de lichtstraal wordt dan intensiever. Bedankt voor de tip overigens!Fraa schreef:Ik denk dat de zomermaanden & een tijdstip net voor de middag het beste lijken. Vorig jaar zeiden ze me dat ze om 10u30 vertrokken, tegen dat je de canyon was zou je dan kans hebben op lichtbundels.
Dat zou ik niet durven zeggen, voor die informatie kun je het beste contact opnemen met een van de touroperators, die kunnen je precies aangeven vanaf wanneer tot wanneer in het jaar er lichtbundels te zien zijn.Jean-Paul schreef:Ik heb de fototour voor half mei op de planning staan. Betekent dat er dan geen lichtbundels te zien zijn?Jrabakker schreef:
Als je echt de lichtbundels wilt zien en vastleggen moet je er op hele specifieke tijden zijn, aangezien ze maar een paar minuten per dag zichtbaar zijn, en dan ook alleen nog maar in de zomer ( de zon moet hoog genoeg in de hemel staan).
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Dat doet de gids al voor je.Jean-Paul schreef: Volgens mij heb ik het geheim van de smit gevonden in het filmpje van Izognoeg: je moet gewoon wat fijn zand naar boven gooien, de lichtstraal wordt dan intensiever.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3069 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 2 Reacties