Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorkeursstoelen klm

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Voorkeursstoelen klm

Bericht door Fraa »

Ik zit altijd links en het midden, een stoel aan't raam. Ik heb al 2 keer pech gehad met een Economy Comfort stoel, dus ik doe dat niet meer. Telkens had ik er voor betaald & bij het online inchecken blijkt dat mijn stoel "weg" is & er enkel gewone stoelen over bleven. Dan maar klagen aan de balie, zelfs met een afdruk van het betalingsbewijs, maar toch kreeg ik mijn stoel niet. Hun uitleg was dat er geen vrije plaatsen in die zone vrij waren, ze wisten dus ook niet hoe het is misgelopen. Na de reis dan maar terug gaan klagen (emailen, bellen, etc) & 2 maanden later had ik mijn geld pas terug.

Ik boek het dus ook niet meer, meestal zijn het toch maar een paar centimeters die je wint & zoveel gaat dat ook niet uitmaken denk ik. Het enige grote voordeel waar ik nog op kom is dat je bij die Economy Comfort stoelen meestal vooraan in het vliegtuig zit, op de heenweg kan dat dan misschien nog handig zijn omwille van de rijen bij immigratie, maar daar blijft het ook bij.
Reisblog: thisisfraa.be
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als ik een overstap heb loop ik altijd stevig door (ik vind rennen wat overdreven). Deze keer de 1e keer direct en ik heb in LA daarna als de vlucht op tijd is, pas 3u later mijn auto geboekt, dus ik heb alle tijd.

Ik ben deze keer voor het eerst wat banger voor de terugweg met maar een uur op minneapolis. De andere keren altijd maar max 20min nodig gehad, maar met ruimere tijden, maar het zal nu met een korte tijd toch eens zo zijn dat ik de vervolgvlucht mis. Maja, dat zien we dan wel weer.
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JohnS »

Bij KLM kun je al 11 maanden tevoren stoelen kiezen bij aankoop via KLM-website, maar ook bij reisburo.

Bij Delta kun je via My Trips wel upgrade kopen naar Economy Comfort. Bij mijn ticket, geboekt in sept 2012, heb ik via My Trips half december upgrade Economy Comfort gekocht, zowel voor de internationale als een domestic vlucht.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

JohnS schreef:Bij KLM kun je al 11 maanden tevoren stoelen kiezen bij aankoop via KLM-website, maar ook bij reisburo.
Klopt dat is nu. Vorig jaar nog niet hoor.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Eigenlijk heb ik nooit voorkeur stoelen gehad.
Heb er zelfs nog nooit aan gedacht maar het idee lijkt me wel leuk !
Wij hebben nu Silver Status Qualification bij Skymiles en we gaan stilletjes naar Gold.
Einde deze maand / begin april moet ik terug naar LA dus komen er weer eens een goeie 12000 MQM's bij.
Volgende vlucht gepland voor einde april / begin mei.
Ben eens benieuwd als we de Gold status hebben want dan krijg je een gratis update van stoel.
Er is zelfs de kans dat je naar Business en First mag.
Staat zo vermeld alhoewel ik denk dat de kans heel erg klein is.
Maar je krijgt ook 100 % extra MQM's als Gold member . . . dan tikt dan wel weer snel aan !
En dan nog 2 vluchtjes voor Diamond Status !
Hopelijk lukt het mij dit jaar
Wie weet
Maar laten we al maar beginnen met een gratis upgrade naar Economy comfort lijkt me ook al leuk.
Als het zover is laat ik wel iets weten.

Of beter zelfs is er iemand hier op het forum die Gold of Diamond status heeft bij Skymiles ?

Thanks

Kingair
anspatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door anspatje »

Ik had me op de klm site op stoel 22A gezet voor de heenreis.
Nu heb ik een ticket voor mijn oom gekocht en wilde hem op de plaatst naast me plaatsen.
Zag ik dat ze me een ander plekje gegeven hebben.
En van 22a een voorkeurs stoel gemaakt. Waar je 30 euro voor moet betalen.
Ik vraag me af waarom dat in eens is.
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Ze lezen hier misschien ook mee

Groeten

Kingair
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ebelix schreef:Je kan bij de klm 90 dagen van te voren je stoelen vastleggen. Het maaktd an niet uit of het een voorkeursstoel of een gewone stoel is. Wanneer de vluchten door Delta worden uitgevoerd kan dat gelijk na het boeken al. Je moet dan wel de Delta boekingscode hebben.
Maar als je een vlucht boekt bij KLM die door Delta wordt uitgevoerd, dan heb je toch geen Delta boekingscode (want je hebt geboekt bij KLM) ?
16x USA / 30 staten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij mij is het andersom. Ik heb geboekt bij Delta, maar de heenvlucht wordt gedaan door KLM. Ik heb van beide maatschappijen iternerary gekregen.
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Ik boekte vorige keer bij KLM voor de vlucht BRU - LAX en kreeg AF tickets.
Voor de vlucht van morgen DUS - LAX boekte ik bij DL en kreeg DL tickets

Groeten

Kingair
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer