Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met grote camper naar Sequoia National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
_marijn_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Met grote camper naar Sequoia National Park

Bericht door _marijn_ »

Dag allemaal,

In mei gaan we met een 30ft camper op pad. Aan het einde van onze reis, gaan we van Bakersfield naar Sequoia National Park.
We verblijven dan op Lodgepole Campground.
Ik vond online de melding dat highway 180 dan niet toegankelijk is voor zulke grote campers. Volgens mij maakt dat voor de route van Bakersfield naar de camping niet uit.
En vanaf daar kunnen we ook met bussen/lopend het park in. Of zie ik dat verkeerd?

Ik hoor het graag zodat we dan niet voor vervelende verrassingen komen te staan.

Bedankt!
Marijn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Met grote camper naar Sequoia National Park

Bericht door Martin & Marianne »

Waar heb je gelezen over de 180? Ik weet alleen dat de 198 afgesloten is voor camper langer dan 22 ft. De 180 in Kings Canyon is in de winter afgesloten maar daar zijn voor zover ik weet geen restricties voor campers.
Je hebt met de camper dus wel een probleem als je van Bakersfield komt; je zult niet via de zuidingang bij Three Rivers het park binnen kunnen rijden, maar je moet via de 180 en dan via de Generals Highway naar het zuiden.
Kijk op http://www.nps.gov/seki voor meer informatie (over de wegen en over de shuttlebussen) en voor een kaart van het park (links onderaan onder park map).
Je kunt inderdaad met een shuttlebus de bezienswaardigheden in de omgeving van Lodgepole bereiken.

Marianne
LindaH
Amerikafan
Partner van: RemcoUSA
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LindaH »

Wij hadden in september 2011 een 28 Ft. camper, we zijn toen via de m-56 -> highway 190 richting de ingang van het park gereden..
Helaas toen we bij de ingang waren bleek dat er werkzaamheden waren en mochten alleen voertuigen tot 25 Ft. verder.
We moesten toen helemaal omrijden naar de andere kant van het park, hebben toen ook niet general sherman gezien maar de 2na grootste boom, ook erg indrukwekkend!

Weet niet of ze nu weer/nog bezig zijn, maar zeker het uitzoeken waard, al is de weg m-56 richting het park wel heel erg mooi!
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@LindaH: De 190 en M-56 gaan niet naar Sequoia NP, maar naar Sequoia Nat'l Forest.
De General Sherman is voor campers vanuit het noorden wel bereikbaar, maar het is wel een omweg als je uit het zuiden komt hoewel het qua extra reistijd nog meevalt. De General Grant is inderdaad een goede tweede en eenvoudig te bereiken.
Hou in elk geval goed de NPS-site (link in mijn vorige bericht) in de gaten.

Important!: If you have a vehicle longer than 22 feet (vehicles towing trailers - the combined length must be less than 22 feet), you will not be able to drive to the Big Trees (General Sherman Tree/Giant Forest), Moro Rock, Crystal Cave, or Lodgepole/Wuksachi Lodge directly from the Sequoia National Park entrance at Hwy 198. Plan to enter/exit the parks through Kings Canyon National Park off Hwy. 180 with vehicles of this size.
Bron: http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/directions.htm

Marianne
_marijn_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door _marijn_ »

Super, Marianne, dank voor je hulp.
Misschien heb ik de 180 en 189 door elkaar gehaald... Nou ja, beter nu dan straks ;-)
We zullen er in de route rekening mee houden dat we dus noorderlijker het park in moeten.
Eenmaal in het park de camper zoveel mogelijk laten staan denk ik.

Nogmaals, dank!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer