Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jaap1983: LA-LA augustus met tent en hotel

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jaap1983
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jaap1983: LA-LA augustus met tent en hotel

Bericht door Jaap1983 »

Beste allemaal,

Mijn naam is Jaap den Hartog en samen met mijn vriendin hebben wij een reis gepland naar het zuidwesten van Amerika. We vliegen van en naar LA, huren daar een auto en willen het min of meer bekende rondje maken. We willen overnachten in hotels en in de tent in de NP. Het is voor ons de eerste keer in dit deel van amerika.

Dit forum is voor ons al een bron geweest van zeer veel informatie, echter ik wil graag jullie ook nog ons voorlopige schema voorleggen, omdat ik bang ben dat je snel te veel plant en de afstanden/tijden niet goed kan inschatten.

Ons voorlopige schema luidt:

24-8
Aankomst LA 16.45u
25-8
LA
26-8
LA – Palm Springs
27-8
Palm Springs – Joshua Tree – Kingman
28-8
Kingman – Grand Canyon
29-8
Grand Canyon
30-8
Grand Canyon – Monument Valley – Page
31-8
Page – Zion/Bryce
1-9
Bryce/Zion
2-9
Bryce/Zion – LV
3-9
LV
4-9
LV – Death Valley Overnachten in Bishop?
5-9
Bishop - Tioga Pass – Yosemite
6-9
Yosemite
7-9
Yosemite
8-9
Yosemite – SF
9-9
SF
10-9
SF – Monterey
11-9
Monterey – Pismo
12-9
Pismo
13-9
Pismo
14-9
Pismo
15-9
Pismo
16-9
LA – Amsterdam

is dit haalbaar qua schema? Zijn er nog aanvullingen? Alvast Hartelijk dank! :thumbup:
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: LA-LA augustus met tent en hotel

Bericht door thebruins »

Wat is er voor spannends in Pismo te doen? ;-)
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: LA-LA augustus met tent en hotel

Bericht door michelly »

Mooi rustige route. Ik vraag me ook af waarom je zoveel dagen Pismo inplant. Ik zou zeker 1 tot 2 dagen hier minder doen en een overnachting bij Monument Valley en een extra dag Page doen. Leuk plan om met een tent te kamperen! Zo doen wij het ook altijd :D

Elly
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Jaap1983: LA-LA augustus met tent en hotel

Bericht door Yeehaw »

Een mooie route idd. We zijn diverse malen in Pismo geweest en hebben daar ook gelogeerd. De reden was het strand waar wij van houden maar daarvoor vonden we Avila Beach net nog iets beter. Wat zijn jullie van plan in Pismo beach? Je route is rustig genoeg maar GC-Monument Valley-Page zou ik niet doen. Overnachten in MV en dan ook tenminste een nacht in Page. 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion. Houd rekening met het Labor Day weekend (eerste maandag september) wanneer het nog knap druk in de parken zal zijn. Je kan in een dag van Las vegas naar Bishop maar dat geeft niet al te veel tijd voor Death Valley. Lone Pine is een leuk plaatsje een uur ten zuiden van Bishop maar Bishop is een stuk groter.
Yeehaw
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als jullie het leuk vinden om een ATV of een Dune Buggy te huren en te crossen door de duinen, dan zit je goed in Pismo Beach. Iets ten zuiden van Pismo Beach ligt het plaatsje Oceano en Oceano Dunes State Vehicular Recreation Area. Hier staan grote RV's op het strand met vakantiegangers die hun eigen ATV's meenemen en over het strand crossen. Onze kinderen hebben hier ook rondgereden in een dune buggy. Zie hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook minder tijd uittrekken voor Pismo Beach en meer tijd voor het stuk tussen de GC en Las Vegas. En zowel bij Bryce als bij Zion overnachten.
Je krijgt dan zoiets:

24-aug Amsterdam - LA
25-aug LA
26-aug LA - Palm Springs
27-aug Palm Springs - Kingman
28-aug Kingman - Grand Canyon
29-aug Grand Canyon
30-aug Grand Canyon - Monument Valley
31-aug Monument Valley - Page
1-sep Page - Bryce
2-sep Bryce - Zion
3-sep Zion
4-sep Zion - Las Vegas
5-sep Las Vegas
6-sep Las Vegas - Bishop
7-sep Bishop - Yosemite
8-sep Yosemite
9-sep Yosemite
10-sep Yosemite - SF
11-sep SF
12-sep SF - Monterey
13-sep Monterey - Pismo Beach
14-sep Pismo Beach
15-sep Pismo Beach - LA
16-sep LA -

Verder zou je ook die dag LA op het laatst kunnen plannen, de eerste dag ben je vroeg wakker en dan kun je meteen de stad uit rijden. Je kunt dan de laatste dagen in de buurt van LA een camping zoeken. en vandaa naar de stad of het strand. Eventueel kun je ook met één stop toe tussen LA en de GC. Die dag zou je dan kunnen gebruiken voor een extra stop tussen Las vEgas en Yosemite zodat je in DV kunt overnachten (niet kamperen). Ik vind dat altijd erg mooi, zie bijoorbeeld mijn 2011-verslag daarvoor.
Je hebt dan ook de tijd voor bijvoorbeeld Bodie, Alabama Hills, Bristlecone Pines Forest.

Marianne
Jaap1983
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jaap1983 »

Hartelijk dank voor de reacties! Ik heb nu zo veel dagen in Pismo gepland omdat we de laatste week nog wat wilde "relaxen" aan het strand. Dit kan echter ook op andere plaatsen tussen SF en LA zijn. IK ga alle tips implementeren!
Nogmaals dank

Jaap
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Misschien nog een tip voor Lone Pine: er is een schitterende (wel eenvoudige) campground als je richting Mt Whitney rijdt. Het heet ook Lone Pine CG. Zie voor foto's ons blog 2010, dag 33 en 34. Wij vonden het er zo mooi dat we dit jaar proberen er wéér naar toe te gaan. Meer dan genoeg plaats, ook in het hoogseizoen. Trouwens, als je nog verder doorrijdt op dezelfde weg heb je nóg een campground maar die is veel drukker en heeft ook niet die prachtige uitzichten die Lone Pine CG wél heeft.In Lone Pine zelf heb je een leuk maar klein filmmuseum, en alle noodzakelijke boodschappen kun je er in de supermarkt krijgen. Je kunt ook een leuke tour maken door de Alabama Mountains, waar veel films zijn opgenomen. In het museum kun je een self-guiding tour meenemen zodat je weet waar wat precies is opgenomen.

Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer