Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe mailen met amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoe mailen met amerikanen

Bericht door PSVwally »

Dude schreef:Ik heb enkele weken geleden een mailtje gedaan naar de NPS. Tot op de dag van vandaag geen antwoordt gekregen ... :(
Kijk, en ik heb laatst 2 NPS parken gemaild en een site van een National Forest en binnen 2 dagen steeds reacties gekregen. Waarvan ik die van het NF wel interessant vond. 'Paul, to answer that question you need to contact Jean'.
Geen idee wie dat is en hoe ik die moet bereiken :D
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

TedjevanEs schreef:
sachasenne schreef:Graag deze vraag serieus beantwoorden. Met sarcastische/ironische/... antwoorden kan niemand wat.
Humor is op dit forum ver te zoeken, ik had het idee dat de topic starter graag een aardige email vanuit Amerika zou ontvangen, dus schreef ik er eentje...
Sandy schreef:PS. Trek je overigens niets aan van sommige reacties, de meesten bedoelen het goed, een enkeling doet graag interessant :wink:
Geen zorgen Sandy ik poste hier nog maar eens per Maand of zo , maar heb er geen enkel probleem mee om dat weer terug te brengen naar Zero, want ik zal het toch niet in mijn hoofd halen om op jou lange tenen te stappen met mijn onbeschofte Amerikaanse voeten...

Live love and laugh en de groeten vanuit NC
:offtopic: TED ik vond je antwoord hilarisch. Ik verbaas me hoe serieus een aantal mensen zichzelf neemt. Over de toon op een forum gesproken.... :wink:
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

eddepet71 schreef::offtopic: TED ik vond je antwoord hilarisch. Ik verbaas me hoe serieus een aantal mensen zichzelf neemt. Over de toon op een forum gesproken.... :wink:
Geen zorgen Sandy ik poste hier nog maar eens per Maand of zo , maar heb er geen enkel probleem mee om dat weer terug te brengen naar Zero, want ik zal het toch niet in mijn hoofd halen om op jou lange tenen te stappen met mijn onbeschofte Amerikaanse voeten...
Zo te zien neemt Ted zichzelf ook erg serieus, over lange tenen gesproken, krijgt wat gas terug en weg is Ted :D
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

TedjevanEs schreef:
Sandy schreef:PS. Trek je overigens niets aan van sommige reacties, de meesten bedoelen het goed, een enkeling doet graag interessant :wink:
Ik wil hier nog wel een reactie op geven, daarna laat ik het erbij, anders ontspoort er weer onnodig een topic....
Ten eerste: bedoelde ik jou dus helemaal niet met die enkeling, maar meer in algemene zin. Ten tweede staat er een wink achter mijn bericht. Ten derde: je begrijpt zelf natuurlijk ook wel, dat degene die met zeer lange tenen reageert jijzelf bent nu! Als je de 'ik post niet meer' kaart speelt vind ik dat jammer en enigszins manipulatief, want je weet dat dat sympathie reacties oproept van anderen. Ik pas daarvoor ... Als je grapjes maakt, moet je ook kunnen incasseren! Dat geldt voor iedereen! :thumbup:

Vrolijk Pasen allemaal!
Sandy
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb het zelf ook ondervonden in emailcontacten met Amerikanen, dat ik me echt afvroeg of ik met een onbeleefd iemand van doen had. Mijn vriend was uitgenodigd voor een expositie in Los Angeles. Dat had qua regelen nogal wat voeten in de aarde voor ons. We moesten zijn werk meenemen naar de VS, het vanuit Colorado per post opsturen naar de galerie omdat we zelf een roadtrip gingen maken (de expo viel precies tijdens een reis van ons in de VS), een tijdstip afspreken dat we in LA zouden komen om het werk op te hangen en afspraken maken over het ophalen van het werk (dat zou een nicht van mij doen die daar woont, want zelf zouden we tegen die tijd niet meer in het land zijn). Dus dan stuur je een mailtje, met wat beleefdheden en behoorlijk wat vragen erin, en dan krijg je terug:

'See below', met dan hier en daar wat antwoorden tussen de vragen door. Heel kortaf allemaal en ook niet echt duidelijk. Verder ging het contact ook niet echt van een leien dakje. Het duurde steeds behoorlijk lang voordat we überhaupt antwoord kregen. Dus wij hadden niet echt een goede indruk van de galeriehoudster. Tot we haar ontmoetten, bleek ze heel vriendelijk te zijn....

Met een andere Amerikaan waarmee mijn vriend contact heeft voor zaken, was het eigenlijk precies hetzelfde. Soms duurde het wel 2 weken voordat hij antwoorde op vragen. Best vreemd, helemaal als het emails betreft waarin je vraagt om zijn rekeningnummer zodat een betaling geregeld kan worden :?

Met eigenaren van hotels of B&B's heb ik niet echt veel ervaring omdat we nooit echt bijzonderheden te melden hadden. Een enkele keer misschien, maar dat was volgens mij altijd wel vrij beleefd. In ieder geval beter dan het 'by telephone' antwoord. Die vindt ik wel echt bijzonder.

Ik denk dat wij NL/BE'ers er gewoon andere omgangsvormen op nahouden wat emailen betreft. Zelfs als ik met collega's mail zal ik nooit met een 'Ja', 'Nee' of 'OK' antwoorden. Ik neem toch altijd wel de moeite om iemand te groeten, alhoewel 'vriendelijke groeten' vaak in een 'groetjes' verandert na een poosje of als het iemand betreft die ik regelmatig zie op het werk. Zelf vind ik het ook nogal een contrast met de vriendelijke en beleefde omgangsvormen die je doorgaangs van de Amerikanen gewend bent. Dus ik begrijp heel goed dat Mariëlle zich afvroeg of ze iets verkeerd deed!

@Sandy: Zonder me in de discussie te mengen, een :wink: achter een opmerking maakt de inhoud van de opmerking niet anders. Mensen, en dan doel ik niet op jou in het bijzonder, kunnen soms heel bitserige opmerkingen maken (zoals in het topic van Jim) en er dan een smilie achter zetten. Tsja...dat veranderd de inhoud van de opmerking niet.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

RiverCola schreef:@Sandy: Zonder me in de discussie te mengen, een :wink: achter een opmerking maakt de inhoud van de opmerking niet anders. Mensen, en dan doel ik niet op jou in het bijzonder, kunnen soms heel bitserige opmerkingen maken (zoals in het topic van Jim) en er dan een smilie achter zetten. Tsja...dat veranderd de inhoud van de opmerking niet.
Voor ik hier zelf reacties op krijg, ik heb het helemaal niet over Sandy, gewoon in het algemeen. Het valt mij ook soms op hier dat mensen een reactie posten waar mee ze rechtstreeks op de man spelen, om dan een smiley toe voegen op het einde. Zogezegd kunnen ze daar dan niet op "gepakt" worden, want er staat een smiley! Zo werkt het dus niet nee, want ondertussen heeft die persoon wel even gezegd wat er op de lever lag & voelt de andere persoon zich persoonlijk aangevallen. Ik heb liever dat iemand me rechtstreeks aanspreekt (al dan niet via een PM) & zegt wat hij te zeggen heeft, in plaats van zijn al dan niet terechte kritiek te vermommen als "het was maar een grapje".

PS: Ik moet trouwens toegeven dat ik me daar in het verleden ook al eens schuldig aan gemaakt heb hoor, dus ik ben zeker geen heilige.
Reisblog: thisisfraa.be
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Helemaal mee eens; een rotopmerking of persoonlijke belediging, blijft precies dat, met of zonder smiley!
Een grapje is een grapje.. dat kan bevestigd worden door een 'wink'! Voel me ook geenszins aangesproken ;)
Sandy
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariëlle »

Ik ga maar even stug on-topic verder. Ik kreeg vannacht een mail binnen van Alcatraz Cruises. Hartstikke netjes en vriendelijk:

Dear Marielle,

Thank you for contacting Alcatraz Cruises, the official source for your Alcatraz tickets! I do apologize for the confusion. The Early Bird Tour is at 8:45 AM, although it used to be at 9:10 AM. I will have someone look into changing the information on the website. We look forward to welcoming you on board! Please let us know if we can be of further assistance, Marielle.

Regards,
Trisha .......

Zo kan het dus ook! Maar fijn dat ik nu weet dat men het in Amerika ook vaak anders doet en dat dat niet vervelend bedoeld is. Dan ga ik er maar vanuit dat men het goed met me voor heeft. Dat doe ik met de reacties hier op het forum ook maar. Dat maakt het leven een stuk makkelijker. :)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Mariëlle schreef: Please let us know if we can be of further assistance, Marielle.
Dit vind ik altijd zo leuk als je dus nog echt een paar vragen hebt en daarna nog een paar vragen etc. op het laatst halen ze dat zinnetje weg :lol: :lol:

Ook in NL trouwens "indien u nog vragen hebt..." op het laatst schrijven ze dat ook niet meer :lol:
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Op mijn werk (100.000+ werknemers) wordt voor sociale chitchat en simpele vragen vaak het Office Communicator systeem gebruikt, dit vervangt ook vaak het bellen.
Ook met Britten heb ik wel ervaring van korte/directe mails.

Wat ik wel lastig vind is mailcontact met sommige Indiers/aziaten, ik heb wel eens gehad dat ik mijn E-mail aanhef begon met: "Dear Mr" , en kreeg ik later een mail terug waarin stond "It is Mrs not Mr !".
Ja, dan kun je ook niet altijd zien met sommige voornamen, of soms vraag je jezelf af of het nu een voornaam is of een achternaam :lol:
Crisis ? What Crisis ?
sofie1983
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sofie1983 »

Ik heb enkele weken geleden ons nieuw kredietkaartnummer aan 5 van de eerder geboekte hotels doorgegeven... slechts 2 hebben geantwoord! En dus ook heel kortaf...

Ook 2 mails gestuurd naar Xanterra mbt onze reservatie in Yellowstone NP, tot op heden geen antwoord!

Wij zijn het inderdaad anders gewoon. Als ik op mijn werk binnen de 48u niet antwoord op een mail dan wordt ik op de vingers getikt... zowel door de klant als door de baas!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

48 uur? Binnen 2 uur heb ik al een mail "waarom reageer je niet?!" ;)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gewoon direct er achteraan bellen.. 'ik heb je net een mailtje gestuurd..'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

O ja dat is er ook nog :lol:

*telefoon*
"Heb je mijn mail gezien?!"
"Wacht wat welke mail?"
"ja refresh even"
*ping*
"o ja ik zie hem"
"kan je hem even beantwoorden"
"ok..."
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

LOL!

Ik heb, naar aanleiding van deze discussie, deze week eens in de gaten gehouden hoe wij hier mailen. Op basis van een nonrepresentatieve steekproef kan ik stellen dat ik met mensen die hoger in rang staan dan ik, of mensen die ik niet persoonlijk ken, wel "officiele" emails uitwissel, dus met aanhef en groet. Een caveat is wel dat als ik de mensen hoger in rang goed ken (zoals onze dean, met die man doe ik triathlons), mijn eerste mail vaak officieel is, hij (of zij) dan sms-stijl terugmailt, en ik in de mail daarop ook de SMS stijl aanneem. De officiele mail is dan dus de eerste mail van mij, om te laten zien, hey, ik heb respect voor jou hoor, no worries. Mensen die ik heel goed ken, met wie ik veel samenwerk, en die niet mega veel hoger in rang staan dan ik, en met wie ik veel mail, met hen mail ik meer sms-stijl. En dan is er nog een groep mensen die ik wel goed ken, met wie ik veel samenwerk, maar die echt "southern" zijn, en bij wie ik dus ook niet aan een "Dear Connie", "Thanks!" ontkom.

Dus, tentatief kan ik concluderen dat de sms-stijl niet typerend is voor alle Amerikaanse email uitwisselingen:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

Wij gaan over 3(!) weken naar Amerika. Inmiddels al paar kleine dingen geregeld, maar het meeste doen we ter plaatse.
Ik heb juist hele vriendelijke mails ontvangen op mijn vragen, mij hoor je niet klagen.
Het enige wat ik tegenkwam is dat ik een extra nacht in Las Vegas wilde boeken en een e-mail terugkreeg dat dat alleen telefonisch kon (2013!). Uitgelegd dat ik niet vanuit NL kan gaan bellen, maar helaas.

Hebben jullie hier ervaring mee? Ik wil niet cancellen, maar bijboeken.
Hoe doen jullie dat trouwens als je 2 dagen van tevoren nog een hotel wilt cancellen en je nog niet in die stad bent. Kan je dan via het hotel waar je dan bent bellen en wat kost dat dan ongeveer?
Afbeelding
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Hoezo kan je niet vanuit Nederland bellen dan? Voor de kosten hoef je het niet te laten iig.
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

@eddepet, sorry? Het is toch heel duur om naar Amerika te bellen? Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat dat heel veel kost. Wij hebben gewoon een vaste telefoonlijn via KPN. Ik ga toch eens even kijken wat de tarieven zijn... € 0,0915 per minuut, hmm dat valt mee. Weer wat geleerd.

Maar dan nog, hoe doen we dat als we in Amerika zijn? Hoe bereik je een hotel wanneer je een dag later komt, of helemaal niet? We hebben daar als het goed is wel een data abonnement voor de GSM, maar kunnen niet bellen.
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zet 5 euro op je skype account en je belt voor 1 cent per minuut.
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

Wat een snelle reactie. Idee... ik zet het in mijn todo lijst.
Heel hartelijk dank.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer