Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bestaat / leeft 'The American Dream' nog wel?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Bestaat / leeft 'The American Dream' nog wel?
Het grappige was wel dat we, dat eerste half jaar dat we hier waren, eens informeerden of we een hypothecaire lening konden krijgen ter waarde van 10% van de aankoopprijs van de woning, maar dat ging niet. 
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Fellow2012
Eens. Ik hoef idd geen schulden te maken maar ik heb geen keuze! De appartmentverhuurder en de mobiele telefoonaanbieder willen eerst mijn credit score zien. Het systeem verplicht me om credit card te gebruiken of ik word uitgesloten. De cash back deals zijn idd mooi meegenomen maar ik ben principeel tegen dit systeem dus laat ik het passeren.
kastelke schreef: Je hoeft helemaal geen schulden te maken met die credit card om toch snel een zeer goede credit score op te bouwen
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het systeem van 'credit history/credit score een goed systeem vind. Maar om de schuld helemaal bij de bank te leggen... De bank heeft mij nog nooit aangemoedigd om schulden te maken met mijn credit kaart. Integendeel!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dei oudere collega maakt op mij ook geen indruk. Hij heeft zijn eerste huis cash gekocht in MA. Waarvan dan. Vertelt ie dat er ook bij? Heeft ie 10 jaar in de basement van zijn ouders gewoond en alles opgespaard? Heeft ie een erfenis gehad? Of een gift. Hoe oud was ie toen ie zjn eerste huis kocht?
Berichtdoor adam747 » di maart 26, 2013 12:33 pm
The 'American Dream' is helaas voor veel, in feite erg veel, mensen 'a nightmare'. Een dure SUV op afbetaling maakt geen enkel indruk op me. Toen ik in MA werkte had ik een oudere collega, een guru in zijn vak.. hij vertelde me dat hij de afgelopen 25 jaar geen credis cards in bezit heeft en zijn eerst huis gewoon cash heeft gekocht, nou dat maakte dus echt indruk.
Het achterlijke systeem van 'credit history' is slechts een tool van de grote financiele instellingen om zwakke mensen verslaafd te maken aan luxe die ze in feite niet kunnen betalen. Een logische beoordeling zou een 'employment history' of iets dergelijks kunnen zijn, het feit dat je X aantal jaren binnen de grenzen van je inkomen hebt kunnen leven.
MA is niet goedkoop en ik zelf zou op 43 jarige leeftijd niet gauw weten waar ik $500000 cash vandaan zou moeten halen.
Tuurlijk heb je keuze! Als je appartement verhuurder niet wil huren ga je ergens anders heen. Een healthy bankstatement ipv een creditrapport laten zien aan een verhuurder doet wonderen.Eens. Ik hoef idd geen schulden te maken maar ik heb geen keuze! De appartmentverhuurder en de mobiele telefoonaanbieder willen eerst mijn credit score zien. Het systeem verplicht me om credit card te gebruiken of ik word uitgesloten. De cash back deals zijn idd mooi meegenomen maar ik ben principeel tegen dit systeem dus laat ik het passeren.
Telefoonaanbieder? Neem of een prepaid of betaal een borgsom. Die borgsom halen ze er na verloop van tijd wel weer af.
Tegen het principe van Credit cards? Waarom dan. Omdat het je in verleiding kan brengen om meer te spenderen dan je hebt? Dat zegt meer over je eigen karakter. Kan de kaart niks aan doen? Ik gebruik hem overal voor en net als Elke krijg ik ook geld terug als ik wat spendeer. Ik betaal mijn business expenses met mijn creditcard. Levert mij zo een paar duizend dollar aan cash back op. Alleen betaal ik wekelijks mijn creditcard af om de balans weer op 0 te krijgen.
Mijn debit card gebruik ik alleen als ik geld uit de muur moet trekken. Ik vind het juist een fantastsisch systeem. Wie leent je nou geld gratis voor 30 dagen en geeft je als bonus nog een percentage terug ook? Je moet alleen niet op de pof gaan kopen en altijd een safetybuffer op de bankrekening houden mocht er iets mis gaan.
Credit cards en Credit History is niet echt de American Dream, maar het Amerikaanse banksysteem waar ze je soms geld geven en vaak afstraffen met enorme fees als je te laat bent met betalen, maar Amerika is een land waar je schulden moet maken om serieus genomen te worden 
Ik moet zeggen dat ik hier altijd wel een beetje een rare smaak in mijn mond van overhoudt. Uiteindelijk betaalt íemand hiervoor, en ik ben er nog niet helemaal uit wie dat is.ned in MO schreef:Ik vind het juist een fantastsisch systeem. Wie leent je nou geld gratis voor 30 dagen en geeft je als bonus nog een percentage terug ook?
direct de winkelier, tenminste ik neem aan dat de winkeliers in de vs ook een percentage van de verkoop moeten afgeven aan de cc maatschappijen? Indirect de mensen die niet binnen de 30 dagen kunnen betalen.
edit: maar zoiets noem je een verdienmodel.
edit: maar zoiets noem je een verdienmodel.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Correct Hondo, De credit card heeft weinig met de american dream te maken maar je deed net alsof de CC a necessary evil was en dat vind ik dus absoluut niet. Zijn de cc maatschappijen boeven? Ja soms wel want als je de balance niet netjes betaalt gaat het ineens een hoop extra kosten.
Waar verdient de CC maatschappij zijn geld aan? Ten eerste betaalt de winkelier bij elke transactie een provisie (meestal 2-3%) en dus indirect de consument.
Echter bijna altijd is het prijskaartje hetzelfde of je nu met CC betaalt of niet, en dan ben je dief van eigen portemonnee als je geen CC gebruikt om er wat van terug te krijgen. Soms zijn er bedrijven die korting geven als je cash betaalt. In dat geval doe ik dat dan ok natuurlijjk
Waar verdient de CC maatschappij zijn geld aan? Ten eerste betaalt de winkelier bij elke transactie een provisie (meestal 2-3%) en dus indirect de consument.
Echter bijna altijd is het prijskaartje hetzelfde of je nu met CC betaalt of niet, en dan ben je dief van eigen portemonnee als je geen CC gebruikt om er wat van terug te krijgen. Soms zijn er bedrijven die korting geven als je cash betaalt. In dat geval doe ik dat dan ok natuurlijjk
Ik heb op zich niet zoveel moeite met een systeem waarbij de winkelier 2 à 3% provisie betaalt waarvan de klant uiteindelijk de helft incasseert in de vorm van cashback deals, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat het vooral de mensen zijn die absurde rentepercentages moeten betalen voor onverantwoorde leningen, die die bonusdeals bekostigen. Wij worden beloond voor goed gedrag, maar waarom eigenlijk, want de banken hebben daar geen voordeel bij. Ik krijg inmiddels wekelijks aanbiedingen voor gratis credit cards in mijn brievenbus, en ik vermoed dat daar heel wat meer achter zit dan de paar cent provisie die de maatschappij krijgt van de winkelier.DejaVu schreef:direct de winkelier, tenminste ik neem aan dat de winkeliers in de vs ook een percentage van de verkoop moeten afgeven aan de cc maatschappijen? Indirect de mensen die niet binnen de 30 dagen kunnen betalen.
Ze hopen dat je het niet kunt betalen op tijd, net zoals de Wehkamp hoopt dat je een doorlopend krediet neemt en dan rekenen ze 16% rente.
Ja, zoveel is me wel duidelijk. Als je mensen overspoelt met credit cards, gaat het onherroepelijk fout, al was het maar omdat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Ik wil echt niet meer dan één credit card, en niet omdat ik bang ben dat ik mezelf niet onder controle kan houden, maar omdat je anders veel te veel moet bijhouden aan administratie.DejaVu schreef:Ze hopen dat je het niet kunt betalen op tijd, net zoals de Wehkamp hoopt dat je een doorlopend krediet neemt en dan rekenen ze 16% rente.
Kijk, ik snap best dat er bedrijven zijn die geld verdienen aan andermans ellende, en soms kan dat ook niet anders, maar die hele creditcard business is gewoon smerig, omdat mensen een situatie krijgen opgedrongen die ze zelf niet meer kunnen overzien. Hoe kun je nou een aanbieding voor een "gratis" creditcard afslaan als je op dat moment al niet weet hoe je je rekeningen moet betalen. Mensen kiezen zelf ja, maar dit is zoiets als de mensen een kans geven om geld te graaien uit een open kassa, om vervolgens te verlangen dat ze dat bedrag met 16% (of meer) rente terugbetalen. Ik heb niks tegen credit cards, maar wel tegen de manier waarop ze worden aangeboden.
Op mijn US spaartegoed krijg ik overigens iets van 0.2% rente als ik het goed heb....
een paar maanden geleden kreeg ik nog 2,3% rente bij de ing. Nu 1,6% rente...
Even nagezocht: mijn US savings account heeft over 2012 een gemiddeld rendement gehad van een kwart procent....
Het hele banken systeem is een necessary evil, men kan klagen over de fees, maar neem dan ook geen hypotheek bij ze. Net een documentaire gezien hoe de grote Amerikaanse bedrijven Nederland, Cyprus, Afrika en meer landen gebruiken om minder belasting te betalen, aan de ene kant, aan de andere kant volledig legaal, dus net als jij geld krijgt via cash rewards doen zijn het via brievenbus constructies in Europa, het is net Monopoly, spelen met geld.ned in MO schreef:Correct Hondo, De credit card heeft weinig met de american dream te maken maar je deed net alsof de CC a necessary evil was en dat vind ik dus absoluut niet.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dimona: De brieven die je in de mail krijgt om een creditcard aan te schaffen betekent niet dat je ook goedgekeurd bent voor die kaart en dan is er ook nog eens de limiet die je krijgt die veel uitmaakt.Kijk, ik snap best dat er bedrijven zijn die geld verdienen aan andermans ellende, en soms kan dat ook niet anders, maar die hele creditcard business is gewoon smerig, omdat mensen een situatie krijgen opgedrongen die ze zelf niet meer kunnen overzien. Hoe kun je nou een aanbieding voor een "gratis" creditcard afslaan als je op dat moment al niet weet hoe je je rekeningen moet betalen. Mensen kiezen zelf ja, maar dit is zoiets als de mensen een kans geven om geld te graaien uit een open kassa, om vervolgens te verlangen dat ze dat bedrag met 16% (of meer) rente terugbetalen. Ik heb niks tegen credit cards, maar wel tegen de manier waarop ze worden aangeboden.
Als jij op een punt bent dat je niet meer weet hoe je je rekeningen moet betalen is dat ook al lang bekend bij de creditcard company die natuurlijk eerst je credithistory nakijken voor ze je een kaart geven.
Daar zie je dan al dat je andere kaarten gematched zijn, dat je auto op de repo nominatie staat en dat je achter bent op een aantal dingen. Dan krijg je heus geen nieuwe kaart hoor? Ze staan heel ver het sinterklaas idee
Wij slaan jaarlijks honderden credit card aanbiedingen af al moet ik wel zeggen dat het verminderd is (mailers kosten ook geld)
Wel is het zo dfat de ene cc company raarder is dan de andere. Ik heb een discover business en heb hemel en aarde moeten bewegen om een fatsoenlijke creditline te krijgen. Mijn maandelijkse rekeningen zijn zodanig hoog dat ik meerdere malen per maand geld moet storten ipv 1 keer per maand zoals ik met mijn persoonlijke discover doe. Onhandig dus. Daarbij heb ik discover al sinds voor de eeuwwisseling,heb nog nooit niet, of te laat betaald en heb een perfecte creditscore.
Nou open ik een nieuwe business onlangs, heb daar ook een CC voor nodig en krijg zonder morren een limiet van 20k op de kaart. De logica snap ik niet.
@ Hondo,
Mijn bank (lokale bank) rekent geen fees. Zij zijn gewoon blij dat ze ons als klant hebben. Zelfs de Checks zijn gewoon gratis en klaar terwijl u wacht.
Van hypotheken weet je denk ik ook niet hoe het werkt.
Je kan Bank of america haten en daar geen hypotheek nemen. In plaats daarvan neem je hem bij ABC bank. Grote kans dat ABC bank de lening doorverkoopt en het kan dus gewoon zijn dat na 3 maanden jij je lening gewoon verder betaald via bank of America die jou lening van ABC heeft gekocht. Gebeurt bijna bij alle bankleningen trouwens.
Blijkbaar weet jij allesned in MO schreef:Van hypotheken weet je denk ik ook niet hoe het werkt.
-
Fellow2012
Ned in Mo, ik vind sommige van jouw reacties kort door de bocht... soms zo van 'als ik het niet weet, dan bestaat het niet'
Is de gemiddelde huisprijs in MA $500K? De man is een zeer ervaren IT'er. Als freelancer verdient hij gauw $140 per uur. Ga maar na wat hij in 5 jaar kan sparen!ned in MO schreef: MA is niet goedkoop en ik zelf zou op 43 jarige leeftijd niet gauw weten waar ik $500000 cash vandaan zou moeten halen.
Nee, heb geen enkel moeite met verleiding. Ik ben principeel tegen het lenen van een financiele instelling. En de duizend dollar (of paar honderd dollar) per jaar aan cash backs boeit me helemaal niet.ned in MO schreef: Tegen het principe van Credit cards? Waarom dan. Omdat het je in verleiding kan brengen om meer te spenderen dan je hebt? Dat zegt meer over je eigen karakter. Kan de kaart niks aan doen? .. Wie leent je nou geld gratis voor 30 dagen en geeft je als bonus nog een percentage terug ook? Je moet alleen niet op de pof gaan kopen en altijd een safetybuffer op de bankrekening houden mocht er iets mis gaan.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben al 13 jaar real estate Broker in de USA. Ik weet er inmiddels wel wat van denk ik. Ben ook huiseigenaar sinds 1999 en heb zelf meermalen ervaren dat de lening was doorverkocht aan een ander instituut.Hondo schreef:Blijkbaar weet jij allesned in MO schreef:Van hypotheken weet je denk ik ook niet hoe het werkt.Maar zelf banken weten vaak geeneens waar hypotheken zijn ondergebracht, één van de oorzaken van de recessie en toen was het zoeken wie wie het huis uit moest zetten
Er veranderd niets alleen gaat je betaling naar een andere instelling.
Dat de banken het zelf niet weten zou best kunnen. Daar heb ik geen boodschap aan en heeft niets te maken met hoe een hypotheek werkt.
Ik zeg niet dat jij er niets van afweet, maar jij vind blijkbaar dat je de kennis in pacht hebt en vrees dat ik je moet teleurstellen, is namelijk niet zo en Missouri is geen California en geen Florida, dus eigenlijk weet je maar een klein beetje in een klein Amerikaans Staat, misschien moet je open staan dat andere een andere mening hebben en waarschijnlijk een hoop kennis hebben voordat je vind dat iemand er niets van afweet.ned in MO schreef:Ik ben al 13 jaar real estate Broker in de USA. Ik weet er inmiddels wel wat van denk ik.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ook, behalve als het om real estate gaat of als ik geld krijg van de financiele instelling. Immers als je genoeg reserves hebt om zonder problemen de limiet van je cc af te lossen dan loop je 0% risico. Probleem van de gemiddelde amerikaan is dat ie die reserves niet heeft. Dat is niet de schuld van CC maatschappij maar van de persoon zelf. Gaat er namelijk wat mis (versnellingsbak kapot of zo) dan kan je aan het eind de CC niet betalen en gaat het geld kostenadam747 schreef:Ned in Mo, ik vind sommige van jouw reacties kort door de bocht... soms zo van 'als ik het niet weet, dan bestaat het niet'
Is de gemiddelde huisprijs in MA $500K? De man is een zeer ervaren IT'er. Als freelancer verdient hij gauw $140 per uur. Ga maar na wat hij in 5 jaar kan sparen!ned in MO schreef: MA is niet goedkoop en ik zelf zou op 43 jarige leeftijd niet gauw weten waar ik $500000 cash vandaan zou moeten halen.
Beetje afhankelijk waar in MA maar in Boston is dat denk ik niet ver van gemiddeld. Verder boeit het me niet maar iemand die zegt zijn eerste huis cash te kopen in een van de duurdere gebieden dat gebeurt maar heel zelden op eigen kracht
Nee, heb geen enkel moeite met verleiding. Ik ben principeel tegen het lenen van een financiele instelling. En de duizend dollar (of paar honderd dollar) per jaar aan cash backs boeit me helemaal niet.ned in MO schreef: Tegen het principe van Credit cards? Waarom dan. Omdat het je in verleiding kan brengen om meer te spenderen dan je hebt? Dat zegt meer over je eigen karakter. Kan de kaart niks aan doen? .. Wie leent je nou geld gratis voor 30 dagen en geeft je als bonus nog een percentage terug ook? Je moet alleen niet op de pof gaan kopen en altijd een safetybuffer op de bankrekening houden mocht er iets mis gaan.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de kennis zodanig dat ik weet dat het ook anders kan. Ik weet lang niet alles maar als hier wordt verteld dat het niet kan en dat het allemaal klote is dan is dat gewoon onzin.Hondo schreef:Ik zeg niet dat jij er niets van afweet, maar jij vind blijkbaar dat je de kennis in pacht hebt en vrees dat ik je moet teleurstellen, is namelijk niet zo en Missouri is geen California en geen Florida, dus eigenlijk weet je maar een klein beetje in een klein Amerikaans Staat, misschien moet je open staan dat andere een andere mening hebben en waarschijnlijk een hoop kennis hebben voordat je vind dat iemand er niets van afweet.ned in MO schreef:Ik ben al 13 jaar real estate Broker in de USA. Ik weet er inmiddels wel wat van denk ik.
Ben toevallig bijv ook eigenaar van rentals. Als ik in de situatie zou zijn dat ik moest kiezen tussen een amerikaan met matige fico(credit) score van 600 of een kersverse nederlandse immigrant die mij een saldo van $15000 op de bank laat zien om aan te tonen hoe hij met geld omgaat maar dan zonder credit score? Raad maar wie de woning krijgt.
@ adam747 banken en credit card companies zijn niet evil. Ze bieden diensten aan. Jij hebt de keuze om die te accepteren of te negeren. Heb jij een bank account dan? Zou je in jouw geval ook niet moeten hebben. Want door je geld aan de bank te geven in een checking of savings account geef je de bank de gelegenheid om weer leningen te verstrekken aan mensen waar jij zo op tegen bent
Jij spaart dus 500k op in een paar ouwe sokken en gaat daar in de toekomst een huis van kopen? Of zie ik het nu verkeerd?
Laatst gewijzigd door ned in MO op 27 mar 2013, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht