Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco > Yosemite
San Francisco > Yosemite
Wij willen via Stonedridge Mall (ligt ad 580 tussen Castro valley en Dublin) van SF naar Yosemite (El Portal, daar overnachten we) rijden. Volgens onze wegenkaart krijg je bij Modesto dan de keuze:
1 je neemt linksaf de 120 en rijdt via Oakdale, Chinese camp, Groveland etc nr El Portal
2 je vervolgt bij Modesto de weg richting Merced en neemt daar de 140 en komt via Mariposa in El Portal
Wat is voor ons de beste weg? We hebben die dag nl weinig tijd. We halen om 10 uur de huurauto op bij O'Farrelstreet, rijden dan nr de Stoneridgemall waar we, als het aan ons ligt (de kinderen willen vast langer), max 3 uur verblijven en willen iig voor het donker (dit is op 26 juli, hoe laat is het daar ongeveer donker?) in El Portal zijn. Het is dus belangrijk dat het de meest snelle en makkelijk berijdbare weg moet zijn. Kan iemand ons een advies geven?? DANK!
Gr Linda
1 je neemt linksaf de 120 en rijdt via Oakdale, Chinese camp, Groveland etc nr El Portal
2 je vervolgt bij Modesto de weg richting Merced en neemt daar de 140 en komt via Mariposa in El Portal
Wat is voor ons de beste weg? We hebben die dag nl weinig tijd. We halen om 10 uur de huurauto op bij O'Farrelstreet, rijden dan nr de Stoneridgemall waar we, als het aan ons ligt (de kinderen willen vast langer), max 3 uur verblijven en willen iig voor het donker (dit is op 26 juli, hoe laat is het daar ongeveer donker?) in El Portal zijn. Het is dus belangrijk dat het de meest snelle en makkelijk berijdbare weg moet zijn. Kan iemand ons een advies geven?? DANK!
Gr Linda
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: San fransisco>Yosemite
Dan is de 120 de snelste route! Voor zonsopgang en zonsondergang oa de volgende site http://www.sunrisesunset.com/
Op jullie dag gaat de zon dus rond 20.13 onder.
Tijd zat hoor, wij zijn pas tegen 12u vertrokken uit SF en hebben nog 2u in Oakland/Alameida wat gedaan en waren voor het donker werd bij Yosemite. Ik denk dat het wel te laat is om echt nog iets in het park zelf te gaan bezichtigen die dag.
Op jullie dag gaat de zon dus rond 20.13 onder.
Tijd zat hoor, wij zijn pas tegen 12u vertrokken uit SF en hebben nog 2u in Oakland/Alameida wat gedaan en waren voor het donker werd bij Yosemite. Ik denk dat het wel te laat is om echt nog iets in het park zelf te gaan bezichtigen die dag.
-
- Amerikafan
Re: San Francisco > Yosemite
Hier hier ook even een vraagje stellen:
Wij gaan ook van San Francisco richting Yosemite. Maar wij willen wel al 's morgens vertrekken, dan boodschappen doen bij Wallmart voor de volgende dagen en dan naar Mariposa Grove.
Nu heb ik op de site van Yosemite gelezen dat je geen voedsel in de auto mag laten, moeten we dan toch eerst in ons hotel (Cedar Lodge, El Portal) gaan inchecken. Dat lijkt mij toch tijdverlies.
Wij gaan ook van San Francisco richting Yosemite. Maar wij willen wel al 's morgens vertrekken, dan boodschappen doen bij Wallmart voor de volgende dagen en dan naar Mariposa Grove.
Nu heb ik op de site van Yosemite gelezen dat je geen voedsel in de auto mag laten, moeten we dan toch eerst in ons hotel (Cedar Lodge, El Portal) gaan inchecken. Dat lijkt mij toch tijdverlies.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inchecken duurt bij mij nooit langer dan 5 a 10 min. Snel de koffers in de kamer zetten en een korte roomcheck en weer op pas. Kost je als je niet te ver om moet rijden hooguit 20 minuten. Anders moet je even op de .gov site kijken hoe dat het precies zit, want ik had alleen wat te drinken in de auto bij. Ik weet niet precies hoe het zit als je een koelbox in je auto hebt staan waar alles in zit, of dat mag blijven staan bedoel ik. Bij tenten heb je bearlockers en mag je iig niets open hebben liggen in je auto/tent.
Bedankt psvwally, is die weg (120) een snelweg of hoe moet ik dat zien? Gek toch als je dr nog helemaal geen beeld bij hebt he....wat zullen we half aug een stuk wijzer zijn.......
Gr
Linda
Gr
Linda
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hoi Linda,droom2012 schreef:Bedankt psvwally, is die weg (120) een snelweg of hoe moet ik dat zien? Gek toch als je dr nog helemaal geen beeld bij hebt he....wat zullen we half aug een stuk wijzer zijn.......
Gr
Linda
Vorige week zondag in 3 1/2 uur van Yosemity naar SFO gereden via (oa) de 120. Het is zoals PSVwally aangeeft inderdaad de beste route. Snel is echter betrekkelijk. De 120 is een provinciale weg met veel verkeerslichten en héél veel bochtjes. Ook is het naar Yosemite behoorlijk klimmen, dat houdt behoorlijk op, zeker als je een camper voor je hebt. Helemaal als je een chauffeur voor je hebt die niet even het fatsoen heeft het snellere verkeer even voor te laten ! (maar dat slaat niet alleen op campers)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Proef ik irritatie Ruud?
Even gegoogled, want ik heb vanuit Oakhurst de 140 moeten nemen omdat de 41 afgesloten was en heb dus niet de route SF - El Portal helemaal gemaakt.
Het stuk voordat je echt de sierra nevada ingaat zeg maar
http://static.panoramio.com/photos/large/1531131.jpg
het stuk rond big oak flat
http://static.panoramio.com/photos/large/4433031.jpg
Voor de rest rij je dan door een kronkelige bergweg door Yosemite heen. Je komt wel al door het park zelf, dus je moet daar al entree betalen.
Ik zit nou trouwens eens op Google maps te kijken, maar eigenlijk maakt het weinig verschil uit of je de 120 of de 140 pakt. Het scheelt 5 minuten ofzo. Maar het stuk Modesto - Merced was nou ook niet zo bijster interessant om te rijden. Wij zijn van de interstate afgegaan en hebben een hele tijd langs een spoorlijn gereden. Aparte kilometers lange wegen door een stuk central valley. Gewoon lekker de 120 rijden, mooie natuur
Even gegoogled, want ik heb vanuit Oakhurst de 140 moeten nemen omdat de 41 afgesloten was en heb dus niet de route SF - El Portal helemaal gemaakt.
Het stuk voordat je echt de sierra nevada ingaat zeg maar
http://static.panoramio.com/photos/large/1531131.jpg
het stuk rond big oak flat
http://static.panoramio.com/photos/large/4433031.jpg
Voor de rest rij je dan door een kronkelige bergweg door Yosemite heen. Je komt wel al door het park zelf, dus je moet daar al entree betalen.
Ik zit nou trouwens eens op Google maps te kijken, maar eigenlijk maakt het weinig verschil uit of je de 120 of de 140 pakt. Het scheelt 5 minuten ofzo. Maar het stuk Modesto - Merced was nou ook niet zo bijster interessant om te rijden. Wij zijn van de interstate afgegaan en hebben een hele tijd langs een spoorlijn gereden. Aparte kilometers lange wegen door een stuk central valley. Gewoon lekker de 120 rijden, mooie natuur
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zekers, ik had het die dag wel even gehad met al die bochtjes en medeweggebruikersPSVwally schreef:Proef ik irritatie Ruud?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt je spullen overdag wel in de auto laten. Als je een wandeling gaat maken onderweg heb je ook al je etenswaren nog in de auto liggen, dat is geen probleem.annick&erwin schreef:Hier hier ook even een vraagje stellen:
@PSVWalky: inchecken zal niet veel tijd kosten, maar de route via El Portal kost wel extra tijd als je van SF naar de Mariposa grove wilt.
@droom2012: ik zou de 120 nemen. Het laatste stuk van de 140 naar het park is erg mooi, maar dat zul je sowieso nog zien als je in El Portal zit. Je kunt met streetview van googlemaps eens kijken hoe de wegen er uit zien.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 120 is wat sneller, en (in mijn belevenis) ook de mooiere route.
Het stuk klimmen naar Big Oak Flat is echt een favoriet stukje weg van mij.
Het stuk klimmen naar Big Oak Flat is echt een favoriet stukje weg van mij.
Het zal dan idd toch de 120 worden. Wat dat klimmen betreft: ik heb op advies van Marianne streetview bekeken en klopt het dat het niet echt steil is maar meer vals plat? Enne.... (slik hoogtevrees)......geen haarspeldbochten en enge afgronden?? En moet ik het zo zien dat de route via merced en dan de 140 meer de recht toe recht aan route is (meer kilometers maar sneller doorrijden)? Dusse........is de 120 ook geschikt voor hoogtevrezers?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alle wegen zijn breed en gemakkelijk, je hoeft je er echt geen zorgen om te maken.
Marianne
Marianne
Pfffff dank je wel Marianne! Over 1 maand ziiten we in SF, voor het eerst Europa uit.....zooooooooo'n zin in........
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De wegen zijn vaak breder als we in europa kennen, dus geen zorgen over maken. Net of je in europa door de bergen rijdt hoor.
-
- Amerikafan
Ik heb toch eventjes een mailtje naar Yosemite gestuurd en dit kreeg ik als antwoord:
You are able to leave your food items in you car during daylight hours so
you should have no problem first visiting the Mariposa Grove if that is
what you hope to do in advance of going to your hotel. Once you get to
Cedar Lodge, you'll want to empty your car of all scented items.
Wij moeten naar Mariposa.
Ik lees 120 (niet zo handig voor ons) en de 140. Maar niks over de 132, die ertussen loopt.
Is de 132 - 49 naar Mariposa een goede optie?
Ik lees 120 (niet zo handig voor ons) en de 140. Maar niks over de 132, die ertussen loopt.
Is de 132 - 49 naar Mariposa een goede optie?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 120 en de 140 gaan rechtstreeks naar Yosemite, de 132 niet. Ook als je naar Mariposa gaat is het niet de snelste optie. Je neemt dan nog een stuk van de 49 mee, dat is op zich een leuke route, maar ik weet niet of dat ook geldt voor het stuk tussen de 132 en de 140. Wil je rechtstreeks van SF naar Mariposa en niet eerst het park in? Als je eerst het park in gaat is de 120 ook een mogelijkheid.
Marianne
Marianne
Nee, we doen rustig aan, dus die dag is echt San Francisco - Yosemite. We hebben twee volle dagen Yosemite daarna.
Ik zag dat ik ook de 120 kan pakken tot aan de 49 en dan de 49 naar Mariposa, volgens mijn kaart is dat een mooie route. Omdat we (waarschijnlijk) tijd genoeg hebben, doen we wellicht dit wel.
Ik zag dat ik ook de 120 kan pakken tot aan de 49 en dan de 49 naar Mariposa, volgens mijn kaart is dat een mooie route. Omdat we (waarschijnlijk) tijd genoeg hebben, doen we wellicht dit wel.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerika-ontdekker
PSVwally schreef:Inchecken duurt bij mij nooit langer dan 5 a 10 min. Snel de koffers in de kamer zetten en een korte roomcheck en weer op pas. Kost je als je niet te ver om moet rijden hooguit 20 minuten. Anders moet je even op de .gov site kijken hoe dat het precies zit, want ik had alleen wat te drinken in de auto bij. Ik weet niet precies hoe het zit als je een koelbox in je auto hebt staan waar alles in zit, of dat mag blijven staan bedoel ik. Bij tenten heb je bearlockers en mag je iig niets open hebben liggen in je auto/tent.
En hoe gaat dat dan met campers? Heb je daar ook bearlockers?
Ik lees dat jullie op deze route boodschappen doen bij Wallmart. Waar zit deze winkel?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met een camper hoef je de bearlocker niet te gebruiken. Maak je geen zorgen, je wordt ter plekke goed voorgelicht. Kijk ook eens alvast in de Yosemite Guide, die zijn hier te vinden: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/guide.htm
Er zijn onderweg voldoende winkels te vinden, waarom iedereen altijd naar een Walmart wil begrijp ik niet. Ik zou er in elk geval niet voor omrijden. En wil je dat wel dan kun je op internet de locaties vinden.
Marianne
Er zijn onderweg voldoende winkels te vinden, waarom iedereen altijd naar een Walmart wil begrijp ik niet. Ik zou er in elk geval niet voor omrijden. En wil je dat wel dan kun je op internet de locaties vinden.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht