Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Evelien. Sept 2013: Seattle - Yellowstone - Las vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Evelien.
Amerikakenner

Re: Reis Evelien. Sept 2013: Seattle - Yellowstone - Las veg

Bericht door Evelien. »

die koa heb ik ook gevonden. Maar bij de tent sites stond dat ze ofwel niet reserveerbaar zijn ofwel enkel in combinatie met het kopen van een boottrip. En dat is nu net niet de bedoeling...

voorlopig is de ranch inn de beste optie. Maar de voorkeur gaat toch nog altijd naar kamperen dus als er nog tips zijn hoor ik het graag! :)
Afbeelding
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Heb je deze campground al bekeken, ik zie er ook tentsites. http://jacksonholecampground.com/ . Ook de Gros Ventre campground is een optie, die schijnt niet zo snel vol te zijn.
Wij verblijven in augustus ook 2 dagen in de Ranch Inn, goed gelegen en goede reviews.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt! Die camping ziet er inderdaad niet slecht uit! :thumbup:
Iemand die er al eens geslapen heeft?

Hoe zit het eigenlijk met de parking in Jackson? Want we willen savonds Jackson verkennen en als we op deze campground zouden slapen dan moeten we toch wel de auto nemen.. Geraken we die makkelijk kwijt?
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Ik ben wat aan het nadenken over de indeling van Grand Teton. We vertrekken smorgens in Grant Village in Yellowstone en overnachten savonds bij Jackson. Nu kwam ik tot volgende planning, graag wat tips ivm haalbaarheid. :)

Voormiddag:
Vertrek Grant village richting Oxbow Bend, van daaruit door naar de signal mountain road voor het uitzichtpunt. Daarna middageten bij de signal mountain lodge?
Als ik tel dat we ten laatste om 9 u op pad zijn, dan zouden we rond dikke 11u bij de lodge zijn, dus het wordt dan een vroege lunch. Is deze planning haalbaar? Ik heb namelijk zelf het gevoel dat ik beter meer in plan op de voormiddag..?

Namiddag:
Richting Jenny Lake en daar de wandeling naar Hidden Falls en Inspiration Point.
Indien we om 11 bij de lodge zijn, dan ga ik er vanuit dat we om 12 terug op pad zijn. En dat we rond 3 terug aan de auto staan na de wandeling? Is dit realistisch?

Maar nu zit ik dus een beetje vast.. We willen ook graag dingen als schwabacher landing en snake river overlook enzo doen, en natuurlijk ook een stop bij zo een barn. Maar we willen ook niet te laat in Jackson aankomen, in ieder geval ruim voor het donker zodat we het dorpje nog wat kunnen bezichtigen.
Dus de vraag, hoe plannen we de bezienswaardigheden langst de 89 best in? Is het haalbaar om die namiddag nog te doen? Hoeveel tijd moet je best uittrekken voor deze bezienswaardigheden ?
Of kunnen we ze best houden voor de volgende morgen?
De volgende dag hebben we wel een lange rijdag voor de boeg richting Colorado National Monument, dus we willen liefst zo snel mogelijk op pad zijn dan. Daarnaast wil ik graag ook een mooie zonsopgang zien. Waar kan je hier het best voor zijn?
En dan nog een algemene vraag, waar liggen die bekende barns eigenlijk? Ik heb al ergens iets gelezen van mormon row? Moet je ver omrijden voor zo een barn tegen te komen?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken voor Grand Teton? Ik denk dat je daar heel veel antwoorden op je vragen kunt vinden. Kijk ook eens in ons 2008-verslag.
Je hebt niet heel veel tijd dus je zult wellicht keuzes moeten maken.
Wat die barns betreft: je hebt er meerdere. Zie ook dit topic.

Marianne
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Lunchen bij Signal Mountain Lodge, ZEKER DOEN!
We zijn er 2x geweest en zo genoten!
Maar dan zijn we buiten gaan zitten bij de bar. (Blue Heron geloof ik) Daar naar binnen (rechtsachter in) en dan naar buiten. Zo genieten! En ze hebben er heerlijke ranchero (of zoiets) frietjes. (en goede mojito's :lol: )
Echt even doen dus!!
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

van die site haal ik heel veel informatie. Super handig! Maar dat geeft je nog geen idee van de tijdsindeling..
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

wauw dimple! Klinkt veel belovend! :D
we hadden ook al iets gelezen over nachos.. Dus dat sprak ons al heel fel aan :D
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Heeft iemand de Moose wilson road al eens volledig gereden? Is dit haalbaar/de moeite ?
Afbeelding
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hebben wij gedaan. Is wel een poosje geleden, maar het was nogal hobbel de knots. Maarrrrrrrrrrrr.........wel een moose gezien :lol: En een beer!

Wij zaten in het dorpje wat op de weg uitkomt. Teton Village of zoiets. Kan je ook skien. We vonden het een super leuk plekje!
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

We twijfelen nog tussen de ranch inn of de jackson hole campground, en deze ligt ook in dat dorpje. Daarmee dat ik het me afvroeg. :)
Weet je toevallig nog hoe lang jullie over deze weg gedaan hebben ?
Is de natuur mooier dan over de gewone weg ?
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Hmm nog iets extra.. Via google maps kan je de streetview zien van de moose wilson road, maar kijk ik nu zo slecht of is deze volledig geasfalteerd? Ik dacht namelijk dat dit niet het geval was...
Afbeelding
Wouter62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Wouter62 »

Evelien. schreef:Hmm nog iets extra.. Via google maps kan je de streetview zien van de moose wilson road, maar kijk ik nu zo slecht of is deze volledig geasfalteerd? Ik dacht namelijk dat dit niet het geval was...
Het noordelijke deel is niet geasfalteerd. Ga maar eens kijken via google maps. We hebben deze weg in 2010 gereden en ik kan me herinneren dat het een mooie weg was, maar dat het begin niet echt opschoot. We reden hem van noord naar zuid. Als je niet veel tijd heb zou ik me toch concentreren op andere delen van Teton.

Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Heb nog eens gekeken, en ik denk dat ik echt scheel kijk ofzo... Die weg is toch volledig geasfalteerd? Of dat lijkt toch zo :? Die weg begint toch daar waar ook de chapel van transfiguration is eh? Of zit ik fout?
Weet je toevallig nog hoe lang je erover gedaan hebt ?
Afbeelding
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

ff voor alle duidelijkheid deze bedoel je toch? http://goo.gl/maps/YElhC
Ziet er wel helemaal als asfalt uit, en volgens mij is een gele weg in maps altijd asfalt, andere worden wit aangegeven toch.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

yup het is die die ik voor heb...
Achja , het maakt niet zoveel uit of die nu asfalt is of niet. Wat me meer interesseert is hoe lang je er nu eigenlijk over doet :)
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom kijk je niet op de park map (zie http://www.nps.gov/grte)? Dat lijkt me een betere bron dan googlemaps. Zie ook http://www.ontdek-amerika.nl (daar had ik al naar verwezen en je zei dat je het gelezen had (?)).

Het is erg lastig om aan te geven hoe lang je ergens over doet, dat is heel persoonlijk. Kijk wat je zou willen doen en in welke volgorde, en bekijk ter plekke waar je wel en niet aan toekomt (en hou er rekening mee dat het vroeg donker is).

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Natuurlijk dat dat iets persoonlijk is. Maar het is toch handig om te weten hoe lang iedereen er ongeveer over deed. Dan heb je toch al een idee. Moest het dan al laat namiddag zijn ofzo, dan weet je toch of het nog haalbaar is of niet..
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Evelien. schreef:Hoe zit het eigenlijk met de parking in Jackson? Want we willen savonds Jackson verkennen en als we op deze campground zouden slapen dan moeten we toch wel de auto nemen.. Geraken we die makkelijk kwijt?
In Jackson, WY zijn parkeerterreinen en een parkeergarage.
Kijk eens op deze stadsplattegrond (PDF-bestand) en zoom in:
http://www.jacksonholechamber.com/image ... ownMap.pdf

Ten noorden van het centrum zie je een parkeerterrein op de hoek van de straten Gill en North Cache.
Ten zuiden van het centrum vindt je schuin tegenover het postkantoor een parkeergarage aan Millward Street.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

bedankt Marco! Super handig!! :thumbup:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer