Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kan je Chicago bezoeken tijdens een tussenstop?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ulio
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Kan je Chicago bezoeken tijdens een tussenstop?

Bericht door Ulio »

Dag allemaal,

Onze vluchtroute naar Los Angeles (tussenstop in Chicago) is veranderd vandaag. We moeten nu op 23/06 helaas 11u wachten (van 20u tot 7u) op onze aansluiting in Chicago ipv van 1,5u en vroegen ons af of het mogelijk is om de stad te gaan bezoeken?
Zoja, welke stadsdelen raden jullie ons dan aan om te doen, want zoveel tijd hebben we nu ook niet om iets van de stad te zien. Ik had iets gelezen van Navy pier, Magnificent Mile,...

Wat met de bagage? Moeten wij onze bagage afhalen in Chicago en bij ons houden of gaat die gewoon door naar de volgende vlucht (beide vluchten zijn met American Airlines)?
Indien we die moeten bijhouden, weten jullie goeie plekjes om onze valiezen ergens op te slaan, want zo rondsleuren met die bagage is niet ideaal natuurlijk. Ik had gelezen dat je ze sinds 09/11 niet meer kan opslaan in de luchthaven... Kan je dit ergens anders kwijt?

Bedankt voor jullie tijd alvast.

Groetjes, Ulio.
mtl
Amerika-expert

Re: Kan je Chicago bezoeken tijdens een tussenstop?

Bericht door mtl »

Van 20 tot 7? Dus s'avonds aankomen en volgende ochtend weer weg? Ik zou als ik jullie was die tijd in een hotel bij de luchthaven doorbrengen.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Wellicht een idee om eens met de airline te praten. Ineens 11 moeten wachten is niet niks. Buiten dat je misschien bepaalde rechten hebt kun je eens informeren naar een andere aansluiting.
S nachts in Chicago gaan rondlopen met je handbagage is niet perse een goed idee. In het uiterste geval zou ik een airport hotel boeken. De voordeel is dat je de volgende dag uitgerust aan het laatste stukje begint.
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 26 mar 2013, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ulio
Amerika-ontdekker

Bericht door Ulio »

mtl schreef:Van 20 tot 7? Dus s'avonds aankomen en volgende ochtend weer weg? Ik zou als ik jullie was die tijd in een hotel bij de luchthaven doorbrengen.
Inderdaad, plots moeten we de ganse nacht overbruggen. Het leek ons leuk om dan Chicago ook maar eens te bezichtigen (heel kort, McDonaldje doen en eens een wandelingetje maken tot 1u ofzo om de sfeer daar eens op te snuiven en een paar mooie fotos te maken by night).
Het is misschien geen slecht idee om ergens een verblijfje te boeken om nog een paar uurtjes uit te slapen.
We hebben nu een verblijf in Los Angeles (zonder gratis annulering) dat we niet meer kunnen gebruiken die nacht. Denk je dat we dat geld kunnen terugvragen aan de luchtvaartmaatschappij?

Bedankt voor jullie tips
Ulio
Amerika-ontdekker

Bericht door Ulio »

eddepet71 schreef:Wellicht een idee om eens met de airline te praten.
Hoe neem je best contact op met hen? Via mail of direct bellen zodat ze uw klachten niet kunnen negeren?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Chicago heeft een groot kantorencentrum en dat is vrij rustig na sluitingstijd na 20.00 op een doordeweekse dag. Alle Starbucksen gaan bijvoorbeeld ook dicht rond dat tijdstip want die draaien op de kantoren.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou meteen bellen en ze duidelijk maken dat deze oplossing onaanvaardbaar is, en proberen of ze je niet gewoon op één dag zonder ergens te moeten overnachten in LA kunnen krijgen. Vanaf welke luchthaven vertrek je eigenlijk?, het is vrij ongewoon om pas om 20:00 uur in Amerika aan te komen vanuit Europa.
Ulio
Amerika-ontdekker

Bericht door Ulio »

Vanaf Dusseldorf vertrekken we. Dat was echt een koopje die vlucht een paar maand geleden.
Ok, dan zal ik zeker eens bellen naar hun kantoor om een nieuwe vlucht te bemachtigen die sneller naar Los angeles vliegt. We hadden immers al uitgekeken naar ons continentaal ontbijt dat we 's ochtends erbij kregen :)

Als ze al op een doordeweekse dag al dicht zijn, dan zal het op zondag ook niet veel beter zijn waarschijnlijk? Ik wist niet dat het echt zo een business-stad was.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik moet er wel een disclaimer bij zetten. Ik was er niet voor het centrum van Chicago zelf, ik was er voor een conventie en ik pikte het centrum even 2 uurtjes mee. Iets wat jullie ook gaan doen dus, alleen ik deed het op de bonnefooi zonder voorkennis, een beetje rondgelopen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ulio schreef:Vanaf Dusseldorf vertrekken we. Dat was echt een koopje die vlucht een paar maand geleden.
Ik blijf het een beetje vreemd vinden, op die dag is er maar 1 vlucht van American airlines vanaf DUS naar ORD en die vertrekt om 09:45 uit DUS en komt om 11:55 aan in ORD. Heb je soms nog een overstap in Londen en vlieg je vanaf daar met AA vlucht 91 naar Chicago? Dan zijn er zeker mogelijkheden om die dag vroeger te vertrekken en in Chicago nog een vlucht naar LA te halen, of eventueel vanaf Londen rechtstreeks naar LA of via New York naar LA.
Ik zou ze echt even bellen, ik denk zeker dat er wel een oplossing gevonden kan worden.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie

Bericht door Radarlove »

Hoi Ulio,

kan je eens even jouw exacte verbindingen opgeven, inclusief de originele boeking en de huidige verbindingen? Ik ben professioneel actief binnen de luchtvaart, dan kan ik al eens beter jouw opties bekijken.
Ulio
Amerika-ontdekker

Bericht door Ulio »

Radarlove schreef:kan je eens even jouw exacte verbindingen opgeven, inclusief de originele boeking en de huidige verbindingen? Ik ben professioneel actief binnen de luchtvaart, dan kan ik al eens beter jouw opties bekijken.
Wow super, echt vriendelijk van u! Onze oorspronkelijke verbindingen zijn:
-AA6513: Dusseldorf - Londen: 13.30 -14u
-AA91: Londen - Chicago: 17.15 - 20.15u
-AA607: Chicago - Los Angeles: 21.45 - 00.10u

Dit is veranderd naar het volgende:
-AA6513: Dusseldorf - Londen: 13.50 - 14.15u
-AA91: Londen - Chicago: 17.15 - 20.05u
-AA1047: Chicago - Los Angeles: 7.05 - 9.25u

We hebben dus blijkbaar een andere vlucht gekregen bij die laatste.
Morgen zal ik inderdaad eens even bellen wat ze voor ons kunnen doen.
Bedankt allemaal!
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Kijk, de oplossing is eenvoudig voor jouw probleem. De voorgestelde wijziging is onaanvaardbaar. Je moet contact opnemen met hetzij jouw reisagent, hetzij jouw touroperator, hetzij AA of zijn codesharepartner waarbij je geboekt hebt.

Het klopt dat AA607 niet langer uitgevoerd wordt in die periode, staat niet meer in het systeem. Je hebt een tamelijk onlogische vluchtverbinding gekozen, mogelijk omdat dit de goedkoopste verbinding was (online?) maar hoe meer connecties, hoe sneller dit kan voorvallen. Wat gebeurt is, wanneer een "leg" wegvalt, men deze automatisch vervangt door de meest nabijgelegen keuze, in dit geval het vertrek de ochtend erop. Het reservatiesysteem kijkt niet naar uw verbinding tussen Düsseldorf en Chicago, want daar is geen probleem mee, het kijkt enkel naar het eind van de rit, want daar is een probleem mee. Toegegeven, voor een computer die geen slaap nodig heeft heb je de beste oplossing gekregen.

Je moet dus contact opnemen bij de instantie bij wie je de reis hebt geboekt, hen erop wijzen dat de verbinding onlogisch is nu en feitelijk onaanvaardbaar, en hen een van volgende opties te vragen ter vervanging:

- AA6364 (codeshare BA937), via LHR AA137 naar LAX: D=10u50; A=17u20
- AA6513 (codeshare BA939), via LHR AA6180 naar LAX: D=13u50; A=19u15

Normaal gaan ze kosteloos wijzigen, maar let erop dat eventuele prijsverschillen tussen de tickets wel zullen bijgepast moeten worden. Voor de eerste verbinding zijn alle boekingsklassen nog beschikbaar, voor de tweede verbinding zijn er al enkele verdwenen, dus wellicht duurder. Een goede agent bied eventueel een kosteloze annulering aan, waarna u zelf kan overgaan tot reservatie van uw tickets. AA en BA blijven wel de beste opties, reken op een kleine 780 euro vanuit DUS per persoon in economy restricted mocht je zelf moeten herboeken, en dit voor de best mogelijke verbinding.

Geef steeds de voorkeur om bij een maatschappij rechtstreeks te boeken, op die manier kan je het gemakkelijkste problemen oplossen achteraf mochten die er zijn.
Ulio
Amerika-ontdekker

Bericht door Ulio »

Super, super bedankt voor de informatie Radarlove!
Na 1 uur de boze klant uithangen hebben ze ons een mooi aanbod gegeven. We vertrekken nu vanuit Dusseldorf om 9u45 naar Chicago (Londen is er van tussen gevallen) en landen om 16u35 in LAX (zonder bijkomende kosten). Als ik zo eens opzocht dan is die vlucht toch een pak duurder dan hetgeen we nu betalen, dus ik ben tevreden van hun service.
Een betere vlucht hadden we niet kunnen hebben denk ik. Nu komen we op een mooi uur aan in LAX om uitgerust aan de roadtrip te beginnen de volgende dag (ipv middernacht te landen in LAX)!

Veel succes met jullie rondreizen en bedankt voor de informatie.

Groetjes
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kijk, weer een tevreden klant! Goed opgelost en fijn dat je nu een relaxte vlucht hebt :thumbup:
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Daar gaan we voor! Ik ben blij te lezen dat jouw probleem opgelost is, er waren idd een hele hoop vluchtopties - te veel om allemaal op te schrijven - maar zelf zou ik steeds de voorkeur geven aan verbindingen via LHR, da's wat minder moeilijk (lees: sneller en doorgaans een tikkeltje vriendelijker) met de security bij het connecten dan in de VS.
Soms helaas ook wel een beetje duurder, maar tja, comfort...
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

Viva american airlines, ik ben wel altijd tevreden geweest van deze maatschappij, soms moet je wel eens op je strepen staan maar ja wxaar niet tegenwoordig...
Nu deze zomer eerste X maal delta ben benieuwd...
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht