Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 Visa documenten: police report/verklaring omtrent gedrag?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Ms.K
Amerika-newbie

K1 Visa documenten: police report/verklaring omtrent gedrag?

Bericht door Ms.K »

Hi all,

Ik heb al veel aan het forum gehad wat betreft de mogelijkheden en aanvraag voor K1 visas. Sinds 1 januari ben ik verloofd met mijn Amerikaanse vriend. Anderhalve week geleden hebben we de I-129 petition opgestuurd en we hebben bericht gehad dat het is ontvangen en wordt doorgestuurd naar NVC. Binnen 7-10 werkdagen zouden we daar ook bericht van moeten krijgen dat alles goed is ontvangen. Nu is het dus afwachten tot ze het goedkeuren en doorsturen naar het consulaat. Ik ben me alvast aan het richten op alle documenten die ik mee moet brengen naar het interview in Amsterdam (ik ben nu nog in de US bij mijn verloofde, dus wil zo veel mogelijk officiele papieren vast meenemen naar NL om post en e-mail te kunnen omzeilen).

Nu staat er dus in een van de vele formulieren die ik in moet vullen dat ik, van alle plaatsen waar ik vanaf mijn 16e langer dan 6 maanden heb gewoond, een politieraport moet bijvoegen.. Ik meen dat ik ergens hier op het forum had gelezen dat de Nederlandse politie dit niet doet en dat wij alleen een VOG kennen die op te vragen is bij de gemeente waarin je woont. Ook meen ik me te herinneren dat die verklaring omtrend gedrag weer niet wordt erkend bij het consulaat tijdens het interview.. Ik kan deze oude post alleen niet vinden en hoop dat iemand hier meer van weet of zich de post herinnerd en weet wat te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is de lijst met documenten vereist voor het interview algemeen en stuurt het consulaat mij een lijst met op Nederland gerichte vereisten? (die natuurlijk vrijwel identiek is aan de algemene lijst maar misschien voorziet in het feit dat wij VOG hebben ipv politie rapporten..)

Anyway.. any help is appreciated! :)
xsmichel
Amerika-ontdekker

Re: K1 Visa documenten: police report/verklaring omtrend ged

Bericht door xsmichel »

Dat klinkt ingewikkeld en ik heb hier geen ervaring mee.
Ik wilde alleen zeggen dat ik het tof vind dat je gaat trouwen en je het allerbeste wensen!
PeterNY

Bericht door PeterNY »

Woon je in NL: dan hoef je niets te doen: het consulaat vraagt deze informatie rechtstreeks op bij de NL overheid. In andere landen gewoond? Dan moet je per land deze verklaringen opvragen. Er is ergens een website waar dit op staat: je kunt het een en ander nalezen op http://www.visajourney.com.
Ms.K
Amerika-newbie

Bericht door Ms.K »

xsmichel: Thanks :)

PeterNY: Oh erg bedankt! Dat klinkt goed. Ik heb een tijd in Belgie gewoont, maar ik heb daar maar kort officieel ingeschreven gestaan. Ik ga het uitzoeken, maar ik hoop hard dat het minder dat 6 maanden was.. dat scheelt een hoop gedoe. Ik neem gelijk een kijkje op visajourney :)
PeterNY

Bericht door PeterNY »

Ms.K schreef:xsmichel: Thanks :)

PeterNY: Oh erg bedankt! Dat klinkt goed. Ik heb een tijd in Belgie gewoont, maar ik heb daar maar kort officieel ingeschreven gestaan. Ik ga het uitzoeken, maar ik hoop hard dat het minder dat 6 maanden was.. dat scheelt een hoop gedoe. Ik neem gelijk een kijkje op visajourney :)
Als je er nooit ingeschreven hebt gestaan dan heb je er formeel ook niet gewoond en is er dus ook geen sprake van documentatieplicht lijkt me.
Ms.K
Amerika-newbie

Bericht door Ms.K »

PeterNY schreef:Als je er nooit ingeschreven hebt gestaan dan heb je er formeel ook niet gewoond en is er dus ook geen sprake van documentatieplicht lijkt me.
Klopt, maar ik heb er dus wel een korte tijd officieel ingeschreven gestaan.. Omdat ik er een langere tijd heb gewoond kan ik me niet meer goed herinneren voor hoelang ik er officieel stond ingeschreven. Dat moet ik dus maar even uitzoeken bij de gemeente en dan weet ik of ik wel of geen actie moet ondernemen wat betreft politie rapport. Nog bedankt voor de link naar visajourney, daar is een hoop informatie te vinden!
meentje00
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: K1 Visa documenten: police report/verklaring omtrent ged

Bericht door meentje00 »

Hoi allemaal,

Fijn om te lezen dat dit voor NL niet hoeft, maar wie weet of dit ook geldt voor mij in het geval van een jaar verblijf in Australie ?
Ik heb er een (net geen) jaartje gewoond, op een werk visa dat een jaar geldig was.
Daar was ik nooit officieel ingeschreven bij een gemeente want ze gaan er een beetje vanuit dat je rondtrekt, en waar ik woonde stond het appartement niet op mijn naam. Ik weet volgens mij het adres niet meer helemaal, zou ik moeten graven.
Ik heb daar toen wel een sofi nummer aangevraagd voor het geval ik zou werken, maar daar is het nooit van gekomen.

Enig idee?
Wij willen graag een K-1 visum aanvragen, maar stuitten op dit feitje ivm , Police Clearance Certificate.

En daarbij is het meer dan 10 jaar geleden dat ik daar woonde ..
Alvast bedankt voor reacties die hierin meer duidelijkheid kunnen geven.

gr. meentje :)
meentje00
Amerika-newbie

Bericht door meentje00 »

meentje00 schreef:Hoi allemaal,

Fijn om te lezen dat dit voor NL niet hoeft, maar wie weet of dit ook geldt voor mij in het geval van een jaar verblijf in Australie ?
Ik heb er een (net geen) jaartje gewoond, op een werk visa dat een jaar geldig was.
Daar was ik nooit officieel ingeschreven bij een gemeente want ze gaan er een beetje vanuit dat je rondtrekt, en waar ik woonde stond het appartement niet op mijn naam. Ik weet volgens mij het adres niet meer helemaal, zou ik moeten graven.
Ik heb daar toen wel een sofi nummer aangevraagd voor het geval ik zou werken, maar daar is het nooit van gekomen.

Enig idee?
Wij willen graag een K-1 visum aanvragen, maar stuitten op dit feitje ivm , Police Clearance Certificate.

-----------------------------
Ik heb het zelf gevonden en dus deel de info :
Ok voor iedereen die ooit (langer dan 6 maanden) in Australie is geweest :
Voor een US visa zoals K-1 en ja ook de DV lottery waarschijn ook met andere Visa's voor immigratie in de USA, een police report moet opgevraagd worden, met vingerafdruk.
Dit is natuurlijk niet gratis , via deze link op te vragen: http://www.afp.gov.au/what-we-do/police ... hecks.aspx
Het kan digitaal gedaan worden en ook per post, je moet indien in Nederland bij een lokaal politie bureau je vingerafdrukken laten scannen, of ouderwets met inkt.
Je moet hier ook het bonnetje van opsturen , en op het formulier ook de naam van degene (agent) die het afneemt.
---------------------
Waahh.. wat een pech .. woon ik in een land waar het niet van hoeft , moet ik voor een (werk) vakantie van 10 jaar geleden nog een documentje regelen..
Grr.. :shock: naja , papierhandel in het vooruitzicht.. beter goed doen dan halfslachtig .
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Ms.K schreef:
PeterNY schreef:Als je er nooit ingeschreven hebt gestaan dan heb je er formeel ook niet gewoond en is er dus ook geen sprake van documentatieplicht lijkt me.
Klopt, maar ik heb er dus wel een korte tijd officieel ingeschreven gestaan.. Omdat ik er een langere tijd heb gewoond kan ik me niet meer goed herinneren voor hoelang ik er officieel stond ingeschreven. Dat moet ik dus maar even uitzoeken bij de gemeente en dan weet ik of ik wel of geen actie moet ondernemen wat betreft politie rapport. Nog bedankt voor de link naar visajourney, daar is een hoop informatie te vinden!
Als je een digid hebt, kun je al je gegevens van de gemeentelijke basisadministratie (GBA) opzoeken op http://www.overheid.nl. Vandaaruit klikken op mijnoverheid.nl, dan gba, en dan zou je al je woonadressen moeten zien. Ik weet niet of je belgische adres er ook op staat, maar je kunt in ieder geval zien hoe lang je buiten nederland stond ingeschreven.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

meentje00 schreef: woon ik in een land waar het niet van hoeft
Jawel hoor, je hebt dat ook nodig als je in Nederland woont/woonde. Maar het enige verschil is dat jij het niet zelf mag aanvragen, maar dat het rechtstreeks gaat tussen de US en Ndl.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
meentje00
Amerika-newbie

Bericht door meentje00 »

kastelke schreef:
meentje00 schreef: woon ik in een land waar het niet van hoeft
Jawel hoor, je hebt dat ook nodig als je in Nederland woont/woonde. Maar het enige verschil is dat jij het niet zelf mag aanvragen, maar dat het rechtstreeks gaat tussen de US en Ndl.
Ja klopt , technisch puntje natuurlijk, want ik doelde op het zelf moeten doen .
meentje00
Amerika-newbie

Bericht door meentje00 »

meentje00 schreef:
meentje00 schreef:Hoi allemaal,

Enig idee?

-----------------------------
Ik heb het zelf gevonden en dus deel de info :
Ok voor iedereen die ooit (langer dan 6 maanden) in Australie is geweest :
Voor een US visa zoals K-1 en ja ook de DV lottery waarschijn ook met andere Visa's voor immigratie in de USA, een police report moet opgevraagd worden, met vingerafdruk.
Dit is natuurlijk niet gratis , via deze link op te vragen: http://www.afp.gov.au/what-we-do/police ... hecks.aspx
Het kan digitaal gedaan worden en ook per post, je moet indien in Nederland bij een lokaal politie bureau je vingerafdrukken laten scannen, of ouderwets met inkt.
Je moet hier ook het bonnetje van opsturen , en op het formulier ook de naam van degene (agent) die het afneemt.
---------------------
Waahh.. wat een pech .. woon ik in een land waar het niet van hoeft , moet ik voor een (werk) vakantie van 10 jaar geleden nog een documentje regelen..
Grr.. :shock: naja , papierhandel in het vooruitzicht.. beter goed doen dan halfslachtig .

----------- Meer info :

Ik heb voor de zekerheid de US Ambassade gemaild in Den haag :

Het antwoord was als volgt: :thumbup:

Dear Ms. xx..

If you have NOT been in Australia over 1 (ONE YEAR ) as you inform , then you do not need to obtain he Australian certificate of good conduct.

Immigrant visa unit
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer