Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis TsiisSkaaf: Met camper van Phoenix naar San Francisco
- TsiisSkaaf
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis TsiisSkaaf: Met camper van Phoenix naar San Francisco
Na een aantal autoreizen in Europa en verre groepsreizen naar Afrika en Azië zijn we toe aan een volgende uitdaging. Wij gaan een rondreis maken door het zuidwesten van de Verenigde Staten (dat wilden wij vorig jaar al doen maar tijdens de vakantiebeurs werd onze planning in een ruk vervangen door een rondreis door Uganda).
Wij hebben eerst getwijfeld tussen een huurauto met hotels en een camper. Het is de camper geworden. Onze belangrijkste redenen hiervoor zijn: kamperen in de natuurparken en wij verwachten in augustus een kleine daarom is het prettig om je bed en wc bij je te hebben.
Eerst hadden we bedacht om niet alles vast te leggen zodat we ter plekke konden bepalen of we nog een nacht langer of korter wilden blijven. Bij het uitzoeken van campings kwamen we er achter dat er soms nog maar een paar plekjes vrij waren. Daarom hebben we een hoop overnachtingen ondertussen vastgelegd.
Wij vliegen met United, hebben een C25 van Cruise America en vertrekken in april.
Onze route is als volgt:
Dagnummer Dag Vertrek - Bestemming (overnachting/activiteit)
1 zondag Amsterdam - Phoenix (Aankomt in de avond, overnachten in Radisson Airport Hotel)
2 maandag Phoenix - Sedona
3 dinsdag Sedona - Grand Canyon (Mather Campground)
4 woensdag Grand Canyon - Page (Wahweap)
5 donderdag Page (Antelope Canyon)
6 vrijdag Page - Monument Valley (Goulding's Campground))
7 zaterdag Monument Valley - Arches (Devils Garden)
8 zondag Arches (Dead Horse Point, Devils Gaden was al vol deze nacht)
9 maandag Arches - Capitol Reef (Doel: Fruita Campground (first come-first serve) (eventueel nog een nacht Devils Campground doordat we eerst de verkeerde nacht geboekt hebben))
10 dinsdag Capitol Reef - Bryce Canyon (Doel: North Campground (first come-first serve)
11 woensdag Bryce Canyon (zelfde als afgelopen nacht)
12 donderdag Bryce Canyon - Zion (Watchman Campground)
13 vrijdag Zion (Watchman Campground)
14 zaterdag Zion - Las Vegas (KOA Circus Circus)
15 zondag Las Vegas (KOA Circus Circus)
16 maandag Las Vegas - Death Valley
17 dinsdag Death Valley - Mono Lake
18 woensdag Mono Lake - Yosemite
19 donderdag Yosemite (Upper Pines)
20 vrijdag Yosimite - San Francisco (Anthony Chabot Campground)
21 zaterdag San Francisco (Inleveren camper, overnachten Cornell Hotel de France)
22 zondag San Francisco (bezoek Alcatraz)
23 maandag San Francisco - Amsterdam (vertrek 's morgens 8:00 uur)
24 dinsdag Amsterdam
Wij hebben nog een paar vragen over onze route:
1. De tweede dag halen we de camper op en willen richting Sedona rijden. Nu is de snelste weg via de I17. Alleen is waarschijnlijk een route via Payson en Camp Verde een mooiere.
Wat is nu verstandig om te doen op een eerste dag? Dit is ook de eerste keer dat we met een camper op pad zijn. Zelf denk ik dat we het die dag al druk zat hebben met de camper ophalen en dat de I17 het handigste is. Wat is jullie ervaring?
2. Op dag 16 vertrekken we uit Las Vegas en tot dag 19 hebben we nog geen overnachtingen vastgelegd. Wij willen graag een bezoek brengen aan Bodie. Wat is hierbij de beste en haalbare route?
Het idee is om Las Vegas - Pahrump - Lone Pine - Bishop - Bodie - Lake Tahoe - Yosemite te rijden. Mocht de Tioga Pass open zijn (heel onwaarschijnlijk) dan slaan we Lake Tahoe over.
Wat is jullie ervaring voor dit deel van de route en wat zijn de handigste plaatsen voor overnachtingen? Of is er een alternatief denkbaar?
Wij hebben eerst getwijfeld tussen een huurauto met hotels en een camper. Het is de camper geworden. Onze belangrijkste redenen hiervoor zijn: kamperen in de natuurparken en wij verwachten in augustus een kleine daarom is het prettig om je bed en wc bij je te hebben.
Eerst hadden we bedacht om niet alles vast te leggen zodat we ter plekke konden bepalen of we nog een nacht langer of korter wilden blijven. Bij het uitzoeken van campings kwamen we er achter dat er soms nog maar een paar plekjes vrij waren. Daarom hebben we een hoop overnachtingen ondertussen vastgelegd.
Wij vliegen met United, hebben een C25 van Cruise America en vertrekken in april.
Onze route is als volgt:
Dagnummer Dag Vertrek - Bestemming (overnachting/activiteit)
1 zondag Amsterdam - Phoenix (Aankomt in de avond, overnachten in Radisson Airport Hotel)
2 maandag Phoenix - Sedona
3 dinsdag Sedona - Grand Canyon (Mather Campground)
4 woensdag Grand Canyon - Page (Wahweap)
5 donderdag Page (Antelope Canyon)
6 vrijdag Page - Monument Valley (Goulding's Campground))
7 zaterdag Monument Valley - Arches (Devils Garden)
8 zondag Arches (Dead Horse Point, Devils Gaden was al vol deze nacht)
9 maandag Arches - Capitol Reef (Doel: Fruita Campground (first come-first serve) (eventueel nog een nacht Devils Campground doordat we eerst de verkeerde nacht geboekt hebben))
10 dinsdag Capitol Reef - Bryce Canyon (Doel: North Campground (first come-first serve)
11 woensdag Bryce Canyon (zelfde als afgelopen nacht)
12 donderdag Bryce Canyon - Zion (Watchman Campground)
13 vrijdag Zion (Watchman Campground)
14 zaterdag Zion - Las Vegas (KOA Circus Circus)
15 zondag Las Vegas (KOA Circus Circus)
16 maandag Las Vegas - Death Valley
17 dinsdag Death Valley - Mono Lake
18 woensdag Mono Lake - Yosemite
19 donderdag Yosemite (Upper Pines)
20 vrijdag Yosimite - San Francisco (Anthony Chabot Campground)
21 zaterdag San Francisco (Inleveren camper, overnachten Cornell Hotel de France)
22 zondag San Francisco (bezoek Alcatraz)
23 maandag San Francisco - Amsterdam (vertrek 's morgens 8:00 uur)
24 dinsdag Amsterdam
Wij hebben nog een paar vragen over onze route:
1. De tweede dag halen we de camper op en willen richting Sedona rijden. Nu is de snelste weg via de I17. Alleen is waarschijnlijk een route via Payson en Camp Verde een mooiere.
Wat is nu verstandig om te doen op een eerste dag? Dit is ook de eerste keer dat we met een camper op pad zijn. Zelf denk ik dat we het die dag al druk zat hebben met de camper ophalen en dat de I17 het handigste is. Wat is jullie ervaring?
2. Op dag 16 vertrekken we uit Las Vegas en tot dag 19 hebben we nog geen overnachtingen vastgelegd. Wij willen graag een bezoek brengen aan Bodie. Wat is hierbij de beste en haalbare route?
Het idee is om Las Vegas - Pahrump - Lone Pine - Bishop - Bodie - Lake Tahoe - Yosemite te rijden. Mocht de Tioga Pass open zijn (heel onwaarschijnlijk) dan slaan we Lake Tahoe over.
Wat is jullie ervaring voor dit deel van de route en wat zijn de handigste plaatsen voor overnachtingen? Of is er een alternatief denkbaar?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis TsiisSkaaf: Met camper van Phoenix naar San Francis
Ik zou die dag dat je naar Sedona gaat niet op al teveel rekenen. Ophalen en boodschappen doen kan zo enkele uren kosten. Vooral als het je 1e keer is zou ik me even goed laten instrueren.
Ga er inderdaad vanuit dat de tioga pass nog gesloten is. Maar als ik jou was zou ik een keuze maken. Of Lake Tahoe of Yosemite. Als je via Lake Tahoe naar Yosemite wilt dan heb je amper tijd voor Yosemite namelijk. Ik zou in April denk ik naar eigen ervaring niet een volle dag bij Page gaan zitten. Iig niet alleen voor Antelope Canyon, daar ben je in 1,5 uur wel doorheen. Ik zou alles een beetje doorschuiven en nog een nacht in Moab doorbrengen. Eigenlijk zelfs bij Yosemite, maar dan krijg je Yosemite in het weekend wat een stuk drukker is dan door de weeks.
Ga er inderdaad vanuit dat de tioga pass nog gesloten is. Maar als ik jou was zou ik een keuze maken. Of Lake Tahoe of Yosemite. Als je via Lake Tahoe naar Yosemite wilt dan heb je amper tijd voor Yosemite namelijk. Ik zou in April denk ik naar eigen ervaring niet een volle dag bij Page gaan zitten. Iig niet alleen voor Antelope Canyon, daar ben je in 1,5 uur wel doorheen. Ik zou alles een beetje doorschuiven en nog een nacht in Moab doorbrengen. Eigenlijk zelfs bij Yosemite, maar dan krijg je Yosemite in het weekend wat een stuk drukker is dan door de weeks.
- TsiisSkaaf
- Amerika-ontdekker
Dat is inderdaad ook onze gedachte. Niet de eerste dag teveel willen.PSVwally schreef:Ik zou die dag dat je naar Sedona gaat niet op al teveel rekenen. Ophalen en boodschappen doen kan zo enkele uren kosten. Vooral als het je 1e keer is zou ik me even goed laten instrueren.
Lake Tahoe staat er tussen als tussenpunt voor overnachting. Wij hebben niet het doel om daar wat te ondernemen.PSVwally schreef:Ga er inderdaad vanuit dat de tioga pass nog gesloten is. Maar als ik jou was zou ik een keuze maken. Of Lake Tahoe of Yosemite. Als je via Lake Tahoe naar Yosemite wilt dan heb je amper tijd voor Yosemite namelijk. Ik zou in April denk ik naar eigen ervaring niet een volle dag bij Page gaan zitten. Iig niet alleen voor Antelope Canyon, daar ben je in 1,5 uur wel doorheen. Ik zou alles een beetje doorschuiven en nog een nacht in Moab doorbrengen. Eigenlijk zelfs bij Yosemite, maar dan krijg je Yosemite in het weekend wat een stuk drukker is dan door de weeks.
In Page blijven we twee nachten om wat rust in te bouwen. Daarnaast gaan we de volle dag mogelijk ook naar Horseshoe Bend of een tocht maken op Lake Powell.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Je niets hebt gereserveerd zal een camping in Yosemite niet meer lukken. In plaats van Lake Taboe kun Je ook via de 88 rijden of rij na DV onderlangs naar Yosemite. In april lijkt de omgeving van Page mij heerlijk.
Marianne
Marianne
- TsiisSkaaf
- Amerika-ontdekker
Wij hebben een nacht in Yosemite (Upper Pines) gereserveerd voor dag 19.Martin & Marianne schreef:Als Je niets hebt gereserveerd zal een camping in Yosemite niet meer lukken. In plaats van Lake Taboe kun Je ook via de 88 rijden of rij na DV onderlangs naar Yosemite. In april lijkt de omgeving van Page mij heerlijk.
Is 88 het gehele jaar geopend, en zijn daar campings te vinden? Wij zijn namelijk niet aan Lake Tahoe gebonden. Ook onderlangs (via Bakersfield) is inderdaad een optie.
We wilden graag langs Bodie. Hebben jullie daar een alternatief voor zodat de route onderlangs handiger wordt?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Puur qua reistijd maakt 'boven' of 'onderlangs' niet echt heel veel uit. Ik zou dat gewoon open laten en pas in Las Vegas of zelfs death valley de keuze maken. Ik ben niet bovenlangs gereden vorig jaar april, dus kan alleen iets zeggen op de zuidelijke route. Het stuk van Ridgecrest tot Bakerfield (ook al zijn wij na Lake Isabella door Sequoia forest naar Earlymart gereden ipv bakersfield) is best een mooi gebied om doorheen te rijden. Maar daarna de interstate tot Fresno is saai, niets te zien, slechte weg etc. Wat ik van de 395 naar Mammoth Lakes lees is dat al een hele mooie weg. De Tioga pass zou natuurlijk mooi zijn als die open is, maar ook de 88 lijkt me door een mooi gebied te gaan.
Let op als je met je camper naar Bodie gaat dat je alles heel goed vastzet achterin, het laatste stuk is namelijk onverhard.
Let op als je met je camper naar Bodie gaat dat je alles heel goed vastzet achterin, het laatste stuk is namelijk onverhard.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1790 Weergaves
-
Laatste bericht door Moniquevr
-
- 5 Reacties