Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bestaat / leeft 'The American Dream' nog wel?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Bestaat / leeft 'The American Dream' nog wel?

Bericht door jerbia »

Dat geldt ook voor ons; wij maken onze dromen lekker waar in eigen land :D
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

The Belgian dream. Dat lijkt meer op een tv serie :D
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Zit misschien wel n kaskraker in :lol:
Groetjes,
Carine
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik blijf ook bij mijn Dutch Dream. Wat ik hier heb zouden mijn man en ik in Amerika nooit kunnen hebben :-)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

vana schreef:Ik blijf ook bij mijn Dutch Dream. Wat ik hier heb zouden mijn man en ik in Amerika nooit kunnen hebben :-)
Vertel Vana, je maakt me nieuwsgierig! :)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Niet zo bijzonder hoor: mijn kinderen, familie en vrienden. Ik zou zelf nooit de keuze maken om zo ver bij mijn kinderen vandaan te gaan wonen ( als ze zelf emigreren heb ik daar natuurlijk geen keuze in)
Voor mij is een groot huis met veel ruimte om me heen niet belangrijk. Lieve mensen om me heen vind ik vele malen belangrijker en dat heb ik hier. Dat is dus mijn Dutch Dream

Bovendien hou ik gewoon van Nederland. Ik vind het een prettig land om in te wonen.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

RiverCola schreef:Wel jammer trouwens dat jullie allebei ervoor kiezen 1 onderdeel uit mijn verhaal te filteren om op te reageren, maar niet reageren op de rode draad. Helaas gaat dat vaak zo met discussies op het internet....
Ben het met je eens. Zoals ik het begrijp is je rode draad dat mensen met banen aan de "onderkant" van de samenleving ook een goed bestaan moeten kunnen opbouwen. En, ja, natuurlijk, iedereen heeft kansen, iedereen is 100% verantwoordelijk voor zijn eigen leven, en kan hogerop komen. Echter, er blijven heel veel mensen nodig om "eenvoudige" arbeid te verrichten, en die mensen kunnen nauwelijks een goed bestaan opbouwen. Daar zit wat mij betreft het verschil; In NL kunnen mensen met minder betaalde banen nog een relatief (materieel gezien), goed leven opbouwen, met gezondheidszorg, pensioen, vangnet etc. In de USA aan de onderkant zit je in een veel sterkere battle om te overleven, vaak met meerdere banen, weinig gezondheidszorg, pensioen etc.
Ik hou er niet van om rijken de schuld te geven, en de goedgevigheid van Amerikanen lijkt mij oprecht.
Ik ben wel van mening dat verhoudingen totaal zoek zijn in dit land. Het werk en de inzet van velen die meerdere tonnen/miljoenen per jaar verdienen staat niet in verhouding tot een hardwerkend gezin dat met moeite kan overleven van een heel klein salaris. Deze gap is m.i. niet acceptabel en mist redelijkheid.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wat voor een goed bestaan bouwen de mensen aan de onderkant van de samenleving in Nederland dan op?. In Nederland aan de onderkant van de samenleving zitten is ook sappelen en de eindjes aan elkaar knopen. Achterbuurtje, geen auto, geen vakantie, geen reserves etc. Nou wat een bestaan :roll:
En dan ben je 65 en heb je alleen AOW. Joepie

Ook moet er een onderkant van de samenleving zijn. Anders worden de simpele baantjes niet meer gedaan. Als je hongerig bent dan pak je alles aan.
Heb je een leuke uitkering en wordt er voor je natje en droogje gezorgd dan blijft het gros lekker voor de buis zitten.
Gevolg? Horden Polen (in het verleden de turken en in de USA de mexicanen bijv) die wel 'hongerig" genoeg zijn om die baantjes aan te nemen.

Ben je werkeloos? Verplicht doen wat de uitkeringsverstrekker van je verlangt. Stoepen vegen, onkruid wieden, de klote baantjes dus. Wordt je veel gemotiveerder van om een fatsoenlijke baan te zoeken. In amerikastaan bijv horden (kleine) criminelen langs de weg om bermrotzooi op te ruimen. Perfect vind ik dat. Zo worden ze nuttig gemaakt
Laatst gewijzigd door ned in MO op 22 mar 2013, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

ned in MO schreef:Wat voor een goed bestaan bouwen de mensen aan de onderkant van de samenleving in Nederland dan op?. In Nederland aan de onderkant van de samenleving zitten is ook sappelen en de eindjes aan elkaar knopen. Achterbuurtje, geen auto, geen vakantie, geen reserves etc. Nou wat een bestaan :roll:

Wonen de mensen in Nederland massaal op straat en staan er honderden in de rij te wachten om wat eten te krijgen?
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

ned in MO schreef:Wat voor een goed bestaan bouwen de mensen aan de onderkant van de samenleving in Nederland dan op?. In Nederland aan de onderkant van de samenleving zitten is ook sappelen en de eindjes aan elkaar knopen. Achterbuurtje, geen auto, geen vakantie, geen reserves etc. Nou wat een bestaan
Op de 1e plaats heb ik het over "materieel gezien" goed bestaan. Daar dit los staat van whatever een goed bestaan mag inhouden. Heeft nl niet alleen (zelfs niet zo heel veel) met materiele rijkdom te maken. Dit als antwoord op je typering van "Nou wat een bestaan".

Ten tweede , ja natuurlijk, de onderkant in NL is ook geen pretje, helemaal met je eens.

Maar met een beetje goede wil vind je wellicht de rode draad ...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hondo schreef:
ned in MO schreef:Wat voor een goed bestaan bouwen de mensen aan de onderkant van de samenleving in Nederland dan op?. In Nederland aan de onderkant van de samenleving zitten is ook sappelen en de eindjes aan elkaar knopen. Achterbuurtje, geen auto, geen vakantie, geen reserves etc. Nou wat een bestaan :roll:

Wonen de mensen in Nederland massaal op straat en staan er honderden in de rij te wachten om wat eten te krijgen?
Ik zie waar ik woon absoluut geen horden mensen die op straat staan en of te wachten voor een bord eten
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

ned in MO schreef:k zie waar ik woon absoluut geen horden mensen die op straat staan en of te wachten voor een bord eten
Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn, of heb je nooit de beelden gezien van armoede in Amerika, Soup kitchens bijvoorbeeld?

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Heb je ze zelf ook al eens gezien Hondo?

Doet me ineens denken aan een filmpje wat ik laatst zag op Youtube. Volgens North Korea gaat het enorm slecht in Amerika.....

http://youtu.be/yINlmY1oSpI
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Apart dat er alleen maar mannen in die rij staan. Hebben vrouwen geen honger? Eten zij op een andere tijd? Of is dit eigenlijk de rij voor de daklozenopvang tijdens de winter?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Deze foto is waarschijnlijk genomen in New York of andere grote stad. Ik zie deze rijen niet in mijn omgeving. Vergeet echter niet dat voor veel homeless people er terdege hulp is, maar door allerlei oorzaken, waaronder vaak verslaving of psychische aandoeningen deze mensen geen hulp willen.
Ook in Nederland is het daklozen probleem al erger aan het worden, door bezuinigingen in de gezondheidszorg. Een aantal jaar geleden werkte ik op Hoog Catherijne op het postkantoor aldaar en 's ochtends moesten we eerst de daklozen weg jagen, voor we de deuren konden openen, heel triest....
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Waarschijnlijk het laatste ja. Er zijn wel veel meer dakloze mannen dan vrouwen.
Groetjes,
Carine
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

cincijansen schreef:Heb je ze zelf ook al eens gezien Hondo?
Tuurlijk, o.a. Dallas, LA, New Orleans, denk de meeste grote steden dit kennen. In de kleinere dorpen zie je veel food lines waar de kerken voedsel uitdelen. Heb dit nog nooit in Nederland gezien behalve Leger de Heils, maar was toch anders.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

wiepster schreef:Ook in Nederland is het daklozen probleem al erger aan het worden, door bezuinigingen in de gezondheidszorg.
Ehm...verklaar nader?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Zoals ik aangaf de daklozen die ik ontmoette via mijn werk hadden vaak geestelijke problemen. Er waren verschillende die bijvoorbeeld altijd liepen te schreeuwen, in zichzelf praten, aanvallen hadden. Onze manager heeft diverse maken de politie in moeten schakelen, maar ook deze kon er vaak niets aan doen, zolang ze geen gevaar opleveren. Ik vond het heel triest en ook mensonterend.
Maar goed we dwalen wel weer af... :offtopic:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hondo schreef:In de kleinere dorpen zie je veel food lines waar de kerken voedsel uitdelen. Heb dit nog nooit in Nederland gezien behalve Leger de Heils, maar was toch anders.
In Nederland heb je ook geen unemployment lines, maar dat zegt niet zo veel over de werkloosheid. Dat hele "in de rij staan" gebeuren is gewoon geen Nederlands fenomeen. Veel te publiekelijk allemaal.

Ben het verder met Wiepster eens dat veel mensen gewoon echt niet te helpen zijn, althans niet om hun leven naar een hoger plan te tillen. Ik ken van dichtbij iemand met hoog IQ, had een eigen woning, goede opleiding, goede baan, leaseauto, maar hij kon dat leven gewoon niet volhouden. Hij is nu letterlijk straatarm; de laatste keer dat ik hem zag, had hij al zijn bezittingen in een kleine rugzak zitten. Heb hem ooit een aanzienlijke som geld geleend om een bedrijfje mee op te zetten, maar het is gewoon zinloos. Je geeft hem geld en hij geeft het uit en dan is het weer op. Hij is verder niet ongelukkig of zo, maar ik ben opgehouden om me er zorgen over te maken. Als ik hem zie betaal ik zijn eten, en ik koop wat kleren voor hem ("nee, niet nóg een trui, want dat past niet in mijn rugzak") meer kan ik niet doen. Neem 100 andere mensen, zet ze in zijn situatie, en ze werken zich er uit. Hij niet, en ik denk dat hij exemplarisch is voor veel mensen aan de onderkant van welke samenleving dan ook.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer