Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SonjaV: april 2013 weer naar het Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reis SonjaV: april 2013 weer naar het Zuidwesten

Bericht door SonjaV »

Of we kunnen samen op zoek als het ons nog niet gelukt is. :mrgreen:
Welk deel van Bisti willen jullie gaan bekijken?
Wij willen deze keer in ieder geval nog eens naar het zuidelijk deel voor de Cracked Eggs.
Die hebben we nog niet gezien.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij hebben maar een dagje voor Bisti dus het wordt kiezen.

mijn idee was naar de KoW te gaan - afhankelijk van hoe het Kalaman vergaat en wat hij aanraadt!

Als dat niet al te veel tijd kost - wat ik hoop (of wie weet toch minder de moeite is dan het echte Bisti) dan hoop ik daarna na de hoofdparking van Bisti te gaan en van daar af te wandelen.
ik twijfel sterk tussen welk gedeelte, ik denk het cracked eggs gedeelte (dus ook het zuidelijk gedeelte), Ik heb zo dat plannetje met die coordinaten als uitgangspunt...

Hier zouden we dan enkele uurtjes voor hebben, 's avonds rijden we naar Monticello.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Over Cottonwood Canyon Road gesproken. Moet je zien wat ik vanochtend op de FB page van Glen Canyon NRA zag: " onclick="window.open(this.href);return false;
:shock:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Die zou je maar op je dak krijgen. :shock:
En wij maakten ons al zorgen dat de weg misschien afgesloten zou zijn door een ondergrondse bron.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

oei, ligt die rots op de cottonwood canyon road??? :shock: allez, weer een streep door de rekening want zou die weg heel graag rijden
pushirubiano
Amerikakenner

Dit zie ik op de FB pagina van de Glen Canyon Natural History Association (afgelopen woensdag geplaatst):
"A large boulder has fallen on Cottonwood Canyon Road. We'll keep you posted as to whether it is blocking the route entirely. Remember that the backroads of Grand Staircase-Escalante National Monument and Glen Canyon National Recreation Area are truly remote locations ... be aware of road conditions and be prepared for anything."

Dus het is nog niet bekend of CCR afgesloten is of niet. En ja, ook voor ons weer een stukje alternatieve planning maken lijkt het zo... :roll:
Groetjes, Ilona

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Volgens mij kan je het beste uitgaan van een CC die niet berijdbaar. Ofwel is het een rotsblok, ofwel regen, of verzakking... Als hij dan toch berijdbaar is heb je geluk ipv een teleurstelling.
Groetjes,
Carine
pushirubiano
Amerikakenner

Dat denk ik ook Carine! Niet zo'n probleem want wij hebben voldoende alternatieven in de buurt waar we nog niet geweest zijn.
Groetjes, Ilona

SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Gisteren kwam ik nog wat moois tegen. Yant Flat
Iemand al daar geweest?
Meteen gepuzzeld om te zien of we dat nog konden inplannen en ik heb een mogelijkheid gevonden.
Hiervoor hebben we tegen het eind van de vakantie 1 nachtje Las Vegas ingeruild voor een overnachting in Mesquite.
De overnachtingen zijn al omgezet en het weblog is aangepast. :mrgreen:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik denk dat Kalaman het ook gepland heeft,
hier de link die hij eerder plaatste

http://blog.synnatschke.de/usa/utah/yan ... st-george/
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Ja, dat is dezelfde plaats.
Ik heb dat blijkbaar gemist.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij zijn er nu zaterdag, Sonja. Jullie kunnen dan nog, aan de hand van onze blog, beslissen of jullie er al dan niet naar toe gaan :wink: .
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Ik zal jullie volgen.
Waarschijnlijk wel maar tot we zelf vertrekken, want tijdens de vakantie heb ik normaal geen tijd om blogs te volgen. :mrgreen:
In elk geval zal ik wel even in de gaten houden of jullie de KOW vinden.
De Yant Flat ziet er in ieder geval veelbelovend uit.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Bij ons staat die in september op de planning.
Groetjes,
Carine
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Jullie vertrekken morgen!!!
Een voorspoedige reis en daarna veel plezier gewenst :thumbup:

Ik stuur nog een PB met mijn gsm nummer, wie weet wel handig voor waar onze routes zich kruisen (bisti)

groetjes,
Leen
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Heel veel reisplezier vanuit Moab :thumbup:
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Afgelopen donderdag zijn we weer thuisgekomen van onze 15e Amerika-reis. :sadcry:
Hieronder staat een samenvatting van onze reis.
De verslagen staan op ons weblog dat nu helemaal is bijgewerkt inclusief de foto's.

Samenvatting:
De vakantie is ook deze reis weer omgevlogen en we kwamen alweer tijd te kort.
We hebben deze reis weer heel veel gezien en gedaan en maar weinig plannen hoeven te schrappen.
We hebben hele leuke ontmoetingen gehad onderweg en onverwacht trips met anderen samen gemaakt.
We hebben mooie wandelingen gemaakt, hebben slangen op ons pad gezien, zijn veel bergen op en af geklauterd en natuurlijk hebben we ook weer veel geocaches gevonden.
Door de geocaches kwamen we weer op veel mooie plekjes terecht waar we anders nooit gekomen zouden zijn.
We hebben een geocache event in Albuquerque bezocht dat speciaal voor ons georganiseerd was.
We hebben de auto weer flink smerig gemaakt op de dirtroads en zijn per ongeluk op een jeeptrail terecht gekomen waar we bijna niet meer voor of achteruit konden.
We zijn bijna van een berg afgewaaid en hebben ten slotte in Las Vegas onze reis met een grote knal afgesloten.

In totaal hebben we 3488 miles (5581 km) gereden in dik 4 weken tijd.
Hiervoor hebben we 142 Gallon benzine getankt voor een bedrag van $508.

Het weer:
Het was de 1e keer dat we zo vroeg in het jaar naar Amerika zijn geweest.
Je ziet in deze periode het frisse groen van de ontluikende bladeren en voorzichtig beginnen de eerste cactussen te bloeien.
Het weer is echter nog zeer wispelturig. We hebben dagen gehad dat we zaten te rillen met temperaturen rond het vriespunt, maar ook dagen met temperaturen tussen de 25-30°C. De winter wil nog niet echt vertrekken en de lente wil nog niet komen.
Op 4 weken tijd hebben we maar 1 regenbui van betekenis gehad, maar wel op een héél ongelegen moment.
En dan die wind! Verschrikkelijk wat een wind!
Het schijnt in het Zuidwesten normaal te zijn dat het in april-mei vaak en hard waait.

Hoogtepunten in willekeurige volgorde:
De hele reis hing eigenlijk van hoogtepunten aan elkaar. Om even een paar te noemen.....
We zijn heel blij dat het na 3 pogingen eindelijk gelukt is om Yellow Rock te bereiken en de Cathedral Valley Loop te rijden.
Yant Flat vonden we geweldig mooi en vooral de onverwachte gids was heel leuk.
Om samen met Leen & Roel als eersten van het Alles Amerika Forum de King of Wings te vinden en daarna ook nog samen de Cracked Eggs te mogen bewonderen in Bisti Badlands.
De wandeling en klim naar de Fallen Roof Ruin.
De kleine, maar oh zo leuke Fantasy Canyon was de omweg meer dan waard.
De rangertour door Fiery Furnace in Arches NP.
De 2 touren met Terry naar Alstrom Point en White Pockets.
En niet te vergeten de schitterende wandeling bij de Kasha-Katuwe Tentrocks.
En dan de rest ook nog.

Dieptepunten:
Het kapotvallen van de camera van David.
De regenbui toen we de 1e keer naar Yellow Rock wilden gaan en al boven op de berg stonden.

Angstige momenten:
De slang op ons pad tijdens de wandeling bij Edmaiers Secret. We wisten toen nog niet dat die ongevaarlijk was.
Het bijna vast komen te zitten met de auto op een jeeptrail in San Rafael Reef.
De harde wind (ca 65 km/uur) die ons bijna van een uitzichtpunt bij de Cathedral Valley Loop blies.
De gedachte om geëlektrocuteerd te worden in Las Vegas.

Leukste ontmoetingen in chronologische volgorde:
Het weerzien met Terry Alderman en het kennismaken met zijn vrouw Linda tijdens onze 2e tour met Terry.
De ontmoeting met andere geocachers in Albuquerque.
Met name Suzanne (de organisator), Anne en Terry & Randy die dit jaar naar Nederland komen.
Het bezoek van Leen & Roel op onze motelkamer, de dag met hun samen naar de KoW en de Cracked Eggs en het etentje in Moab.
Het ontmoeten van Samantha & Gerhard uit Stuttgart en samen met hun Peek-A-Boo en Spooky ontdekken.
De ontmoeting met Jens, Cathy en Debra bij Yant Flat die spontaan aanboden om onze gids te zijn.

Jammer maar helaas:
Geen ontmoeting met Rob & Annie.
Buckskin Gulch, Ah-Shi-Sle-Pah, Corona Arch Leprechaun Canyon en Moki Hill wegens tijdgebrek moeten schrappen.
We hebben nauwelijks leuke kleding gevonden. Truien en vesten waren bijna niet te vinden omdat het winterseizoen voorbij was en de T-shirts die nu in de winkels hingen waren duidelijk wat nog overgebleven was van vorig zomerseizoen. We waren te vroeg voor de nieuwe zomercollectie.
Weer niks gewonnen in Las Vegas.

Leukste natuurgebieden:
Yant Flat
Fantasy Canyon
Recapture Pocket
Kasha-Katuwe Tentrocks NM
Fiery Furnace in Arches NP
Yellow Rock

Minst onder de indruk van:
Colorado NM
South Shale Ridge

Beste restaurants:
Blue Buddha in Page
Sushi & Rok in Grand Junction
Three Rivers Brewery in Farmington

Slechtste restaurant:
KFC in Bernalillo

Beste motel:
La Quinta Inn in Farmington

Wifi:
Het viel ons op dat de Wifi bij de motels beduidend beter is geworden de laatste 2 jaar.
In Mesquite was geen gratis Wifi, dus de verbinding daar kunnen we niet beoordelen. De McDonalds in Mesquite had in ieder geval wel een goede verbinding.
Alleen bij de motels in Hanksville en in Escalante was de verbinding ronduit slecht of nauwelijks aanwezig.
In Farmington bij de La Quinta Inn hebben we een paar uur moeten proberen om verbinding te krijgen, maar daarna was de verbinding goed.

Geocachen:
We hebben deze reis 30 dagen achter elkaar een of meer caches gevonden.
Totaal hebben we 125 caches gevonden, waarvan 1 voor ons georganiseerd event, 1 STF en 1 TTF.
Vaak zijn we de naam van Leen & Roel in een logboekje tegengekomen en 1 cache hebben we samen met hun gedaan.
En we hebben weer in 1 nieuwe staat gecached, in Wyoming, waardoor het aantal staten waar we gecached hebben nu op 8 staat.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

leuke samenvatting Sonja!!!! :clap:
Cathedral Valley niet bij de hoogtepunten? EDIT: toch wel zie ik, gewoon niet bij de natuurgebieden.
Helaas hebben wij wel echt iets gemist aan Yant Flat :( misschien hadden we toch moeten proberen... Jullie hebben wat mij betreft iets gemist aan leprechaun, die vonden wij heel leuk (en makkelijk/kort). Maar zo is er altijd iets he. Die foto's van Yellow Rock: wauw, zeer mooi!
Wat een eer trouwens dat wij op jullie beste hotelkamer ontvangen zijn :lol:
Wij hebben 148 caches, hihi. Wij hebben zeer veel caches gedaan onze laatste dag in Kanab, vandaar dat we vrij "hoog" geëindigd zijn. Ene "volletjes" had er daar ook verschillende van gedaan trouwens LOL grappig he zo de naam van iemand die je kent in het boekje aan te treffen!!! Wij vonden cachen in de US trouwens ZEEEEER tof!!! sommige zijn niet zo bijzonder, maar sommige, echt leuk; bvb die bij die fossiele schelpen bij Cottonwood.

Mijn verslag is bijna af, moet nog 4 dagen neerpennen. :thumbup:
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Ja, jullie hebben echt wat moois gemist door niet naar Yant Flat te gaan.
Wij hadden wel heel veel geluk dat we daar net een paar locals tegenkwamen die ons op sleeptouw hebben genomen.
Geweldig leuk. We hoefden zelf niet naar de mooie plekjes te zoeken maar werden erheen gebracht.
Dat scheelt heel veel tijd.
Van Leprechaun Canyon vind ik het ook jammer dat we dat niet hebben kunnen doen, maar daar hadden we écht geen tijd voor en in het donker zie je niks ervan.
Jullie naam hebben we ook vaak in logboekjes gezien. :lol:
2 Jaar geleden zijn we ook Hekkie tegengekomen in een cache langs de US89. Was ook heel grappig.
Die fossiele schelpen hebben we ook gedaan. Inderdaad vreemd om midden in de woestijn zoveel schelpen te zien.
Zonder cachen hadden we dat nooit gevonden.
En nu doorwerken jij!
We willen dat verslag lezen. :mrgreen:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik ben nu op weg naar White Pocket, dat kost wel wat tijd zoals je weet :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves