Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tropical storms

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoe is het nu bij jullie, Richard, Redneck? Ik zie dat Richard nog stroom heeft, maar het ziet er niet goed uit :(.
Ik denk veel aan jullie en hoop, dat Ivan bij ons wegblijft (ziet er niet naar uit en meer water hebben we ook hier niet nodig).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Wij zijn nog in afwachting van de dingen die komen gaan. De zware regenbuien zijn nu vlak onder Columbus evenals de uitgestrekte tornado watch. In de loop van de avond/nacht zal het allemaal wel losbarsten. Wij zijn er klaar voor, als je dat tenminste kunt zeggen... Zolang we stroom hebben is het nog te doen.

Van de beelden en berichten op de TV moeten we helaas afleiden dat er erg veel schade zal zijn een groot gebied rond Ivan's land fall.

Als het mogelijk is, zal ik morgen even laten weten hoe het is.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, graag! Hopelijk valt het voor jullie allemaal mee.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik zag een paar minuten geleden op de Weather Channel een waarschuwing voor de county waar Richard woont betreffende tornado's. Het schijnt daar goed te spoken... :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, niet mis allemaal, ik volg het op de voet, ik heb een vriendin in Auburn, Alabama gaat het hard te verduren krijgen :(.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hoi, wij zijn nog aanwezig hoor, maar in Panama City Beach zijn de eerste slachtoffers "helaas" al gevallen door Tornado's.

Wij zitten hier nu gekluisterd aan de buis om te kijken wanneer wij "aan de beurt zijn"!

Verder veel wind en regen, maar nog niets bijzonders hier, en zoals je kunt zien hebben we ook nog stroom en internet!

Het gaat er in de volgende uurtjes om spannen want de tornado kansen kruipen langzaam omhoog Alabama in!

Ik laat nog van me weten (wanneer mogelijk) bedankt voor de support!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hopelijk blijft het zo, Richard, sterkte vannacht! Laten we hopen, dat die twee slachtoffers de laatsten zijn. Stay safe!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

bedankt en tot morgen!!!!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Sterkte Richard,

Ik weet dat ik weinig steun kan bieden, maar er over praten helpt soms... :wink:

Wij (hier in PA) hebben wat betreft Ivan geen slecht nieuws, een hoog druk gebied vanuit Canada drukt Ivan terug naar het Zuiden, dus het blijft waarschijnlijk droog hier in het weekend.

En dat heb ik wel nodig, want ik heb al bijna 2 weken mun gras niet meer gemaaid, en langer wachten maakt het echt niet gemakkelijker. Geloof me, 3200 m2 maaien gaat echt niet in je kouwe kleren zitten.... :roll:

Take care man!

/PeeJay
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

3200M² :shock: je hebt hopenlijk wel zo'n rijdend ding, waarmee je met een biertje in de hand :twisted: rondjes mee kunt rijden he!!!!!!!!!!! Maar wel voorzichtig!

Wij betalen iemand om het gras te maaien, die is in een uurtje klaar met 2 man sterk, durf niet te gokken hoeveel het is! :wink: Zou het zelf wel kunnen doen, maar dit is net zo makkelijk en niet al te duur!

Richard
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rperre schreef:3200M² :shock: je hebt hopenlijk wel zo'n rijdend ding, waarmee je met een biertje in de hand :twisted: rondjes mee kunt rijden he!!!!!!!!!!! Maar wel voorzichtig!

Wij betalen iemand om het gras te maaien, die is in een uurtje klaar met 2 man sterk, durf niet te gokken hoeveel het is! :wink: Zou het zelf wel kunnen doen, maar dit is net zo makkelijk en niet al te duur!

Richard
Nou uuuuhm, dat is nou precies het probleem. ik heb dus tot nu toe altijd volgehouden om het lopend en duwend :shock: ja echt waar, te doen, om niet een van die dikke luie Amerikanen te worden, maar ik denk dat ik er vanaf volgend jaar aan moet geloven.

Iedereen hier verklaart me ook voor gek om me daar 3 uur in het zweet te werken.

OK Richard, wees op je hoede vannacht, we horen morgen van je.

/PeeJay
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Da's een aardig gazonnetje, PeeJay! :shock: Ik kan me die blikken van je buren wel voorstellen. :twisted: Net als bij Richard komt bij ons ook een firma met een paar mensen het gras maaien. Niet te duur en je hebt er geen omkijken naar. Je kunt je wel voorstellen dat het zelf niet te doen is in de hitte van de lange zomer. Daarnaast ben ik niet zo'n tuinfiguur.

Je bent een held PeeJay. :help:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Tot nu toe valt het hier nogal mee. Veel regen en wind, maar minder dan verwacht en we hebben nog stroom! Wel hebben we natuurlijk al sinds gisterenavond een tornado watch, een flood watch en is er een wind advisory. Op de kaartjes van de Weather Channel zitten we niet meer in de baan met de zwaarste regen en wind omdat Ivan een meer noordelijke koers aanhoudt. Goed voor ons, helaas minder voor anderen.

Voor de mensen die er middenin zitten, is het een nachtmerrie. :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Heel eerlijk gezegd ben ik blij dat Ivan niet weer richting Z-Florida is gekomen, maar ik wens hem natuurlijk ook niemand anders toe!!

Dus iedereen in dat gebied sterkte! Ivan heeft al heel wat leed en schade veroorzaakt!
Gelukkig hebben jullie nog stroom en alles.

:offtopic:
3200M² je hebt hopenlijk wel zo'n rijdend ding, waarmee je met een biertje in de hand rondjes mee kunt rijden he!!!!!!!!!!! Maar wel voorzichtig!
In NL hebben mijn ouders ook zo'n gazon! Wij hadden eerst ook een tuintractor, dus zo'n rijdende maaier. Maar wij zijn weer overgegaan op loopmaaien. Wij krijgen daardoor een veel mooier gazon.
Het was niet zo heel erg, gewoon een uurtje achter dat ding aanrennen en het was weer gebeurd ;-)

Wij wonen hier in zo'n complex waar je niet eens kan kiezen...alles wordt bijgehouden en schoongemaakt...
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Redneck schreef:Tot nu toe valt het hier nogal mee....
Ik kreeg net een telefoontje dat ons kantoor in Columbus, GA is gesloten, dus het is bij jullie ook aan het spoken nu Redneck.

STERKTE ! en hou ons op de hoogte van vorderingen.

/PeeJay
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hoi, we hebben net onze kabel en internet terug. had het eerder nog niet geprobeerd te resetten, maar blijkbaar was dat het euvel.

Geen stroom uitval gehad, wel wat surges, maar geen uitval, ben wel tot 2:30 op gebleven doordat we de hele tijd tornado warnings hadden hier in de buurt!

Veel wind en het "oude" hek is op verschillende plekken omgewaaid, maar goed dan hoef ik het niet om te slaan :wink: als ik het nieuwe erin ga zetten!
Een hoop regen, maar gelukkig houdt het riool het hier goed bij!

Ik ben blij dat het afgelopen is, en hoop dat het niet te erg is bij Mobile en een stukje landinwaards in Alabama en Mississippi!

de groeten en bedankt voor de meeleving (hmm spel/woord check),

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Goed te horen dat jullie geen grote problemen hebben gehad Richard! Dat oude hek had toch weggemoeten. ;)

PeeJay, de hele stad kwam zo'n beetje tot stilstand vandaag. Alle scholen en ook de universiteit zijn dicht tot a.s. Maandag. Veel bedrijven en instellingen waren gesloten, of namen dat besluit alsnog vandaag. Dat zegt genoeg, denk ik?

Tegen alle verwachting in hebben wij GEEN stroomuitval gehad vandaag. We waren er helemaal op voorbereid. :shock: Wel zijn de sirenes, die waarschuwen voor tornado's of extreem harde wind, diverse keren afgegaan. Geen weer om on line te gaan dus, of om lekker te relaxen.

Ondanks de vele takken en bomen die zijn gesneuveld en wat schade aan huizen daardoor, zitten er relatief weing mensen zonder electriciteit in Columbus. Dat laatste is altijd erger dan sommige Nederlanders beseffen, omdat in veel huizen alles electrisch gaat: airco/verwarming, boiler, het fornuis en b.v. de garagedeur. Wij zijn ook 100% electrisch en zonder stroom ben je écht hulpeloos.

Ik hoorde vanavond dat 63% van de mensen in Alabama zonder stroom zitten, tendens stijgende! Dus Richard: prijs je maar gelukkig!

Het enige wat hier nog is overgebleven van Ivan zijn zeer zware windstoten en wat regen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Hé heren,

Goed weer van jullie te horen met redelijk positieve berichten. Uiteraard hier de storm en het forum op de voet gevolgd om te kijken of met name Richard alweer gepost had.
Volgens de berichten is Ivan echt recht over Richard heen getrokken.

Laten we hopen dat Jeanne zich verder niet ontwikkeld of ver van de oostkust langs trekt.

René
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Redneck schreef:... zitten er relatief weing mensen zonder electriciteit in Columbus. Dat laatste is altijd erger dan sommige Nederlanders beseffen, omdat in veel huizen alles electrisch gaat: airco/verwarming, boiler, het fornuis en b.v. de garagedeur. Wij zijn ook 100% electrisch en zonder stroom ben je écht hulpeloos.
Ja, dat is bij ons ook een probleem wat zich in de winter afspeelt als de electriciteits leiding bevriezen en afknappen of als er takken op vallen. Ik haal mijn water uit de grond dus zonder electriciteit heb ik zelfs geen water want dan werkt de pomp in de put niet. Echt wat je zegt, alles ligt stil zonder electriciteit, ook de verwarming dus. Daarom heb ik altijd een gashaard branden.

Goed te horen dat jullie allemaal weer boven water zijn.

/PeeJay
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Wij zijn ook 100% electrisch en zonder stroom ben je écht hulpeloos.
Dat is inderdaad een van de dingen die heel duidelijk werd. We zijn hier enorm afhankelijk van electriciteit. Je kan niet koken, je huis niet verwarmen/koelen...je kan helemaal niks doen....

Ik heb me hier al meerdere keren afgevraagd waarom ze niet meer kabels onder de grond stoppen. De regelmaat waarmee hier de stroom uitvalt is echt enorm. En zoals laatst met Frances zie je dat een paar takken die afbreken al ervoor kunnen zorgen dat grote gebieden zonder stroom raken. Gister waren er nog mensen in Palm Beach County die zonder stroom zaten als gevolg van Frances..!!

Van de week werd er in de Sunsentinel wel het een en ander over geschreven of de kabels niet ondergronds moesten. Volgens FPL (Florida power and Light) kost het $5000 per huishouden om de kabels ondergronds te doen en dat was veel duurder dan het nu bestaande systeem. Ik vraag me werkelijk af of het op termijn toch niet goedkoper uitvalt. FPL had een voorziening voor noodreparaties van $340 miljoen, maar het lijkt er op dat dit lang niet genoeg is....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer