Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twee weken Los Angeles genoeg?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kales
Amerika-newbie

Twee weken Los Angeles genoeg?

Bericht door kales »

Hoi iedereen,

ben van plan om 2 weken naar Los Angeles te gaan en ik vraag mij of dat wel genoeg is? Heb zelf geen rijbewijs en zal dus afhankelijk zijn van het openbaar vervoer daar , is dat goed geregeld want las dat de meeste mensen een auto hebben en die gebruiken?
En nog een vraagje is het leven daar ' duur' ?
Groet, Kales
Hockey
Amerika-expert

Re: Twee weken Los Angeles genoeg?

Bericht door Hockey »

Hallo Kales, wees welkom hier. Wat wil je precies gaan doen in LA? Heb je dit topic over LA al gezien? LA is inderdaad een autostad. Er is wel OV, maar deze is verre van optimaal. Wat bedoel je met duur?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Twee weken is veels te lang voor Los Angeles. Zo'n mooie stad is het ook weer niet.
Brutus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Brutus »

mtl schreef:Twee weken is veels te lang voor Los Angeles. Zo'n mooie stad is het ook weer niet.
Rivercola, kom er maar in.... :wink:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hahaha! LA is fantastisch!

Mijn vraag is alleen: wat ben je van plan te gaan doen tijdens je vakantie? Waarom wil je 2 weken naar LA? En tot slot, 2 weken in LA zonder auto lijkt me helemaal niet prettig. Als je dan toch zoveel tijd uittrekt voor de stad, dan wil je ook de omgeving kunnen verkennen: lekker touren met je auto, naar Malibu rijden, de bergen en de canyons eens in, naar de wat verder afgelegen wijken enz.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind LA een geweldige stad. Niet dat ik ervoor zou kiezen om daar nou 2 weken te gaan zitten, maar ik zou het wel kunnen. Maar dan wel met een auto dat ik heel de omgeving mee kan pakken. Dagje skieen, dagje hollywood, dagje downtown, paar daagjes strand, paar daagjes rondtouren...Heb dat een week vanuit Miami gedaan, heerlijk.

Ik snap overigens best dat veel mensen LA een beetje saai vinden. Enorm groot, heel veel verkeer en niet echt een centrum. Wat is er nou ten zuiden van Hollywood te zien, wat is er meer behalve dat, downtown en de stranden (voor het antwoord zie het all about LA topic van rivercola). Vriendin van me heeft 6 maanden op school gezeten daar, toptijd gehad. Voor mij nog 45 daagjes, joehoe!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

PSVwally schreef:Voor mij nog 45 daagjes, joehoe!
Jaloers!!! Ben al zo'n tijd niet meer geweest. Geniet ervan!
kales
Amerika-newbie

Bericht door kales »

RiverCola schreef:Hahaha! LA is fantastisch!

Mijn vraag is alleen: wat ben je van plan te gaan doen tijdens je vakantie? Waarom wil je 2 weken naar LA? En tot slot, 2 weken in LA zonder auto lijkt me helemaal niet prettig. Als je dan toch zoveel tijd uittrekt voor de stad, dan wil je ook de omgeving kunnen verkennen: lekker touren met je auto, naar Malibu rijden, de bergen en de canyons eens in, naar de wat verder afgelegen wijken enz.
Hoi,

ik heb zelf twee weken vakantie vandaar ik heb al in de topic ' all about LA' gekeken en alvast wat dingetjes opgeschreven . De omgeving nabij LA lijkt mij geweldig het probleem is dat ik geen rijbewijs heb vandaar ook mijn vraag over het OV. Of gaan OV en LA echt niet samen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

kales schreef:Of gaan OV en LA echt niet samen?
Dat zal afhangen van wat je wil gaan doen in LA. Dus nogmaals, wat wil je precies gaan doen daar?
kales
Amerika-newbie

Bericht door kales »

Hockey schreef:Hallo Kales, wees welkom hier. Wat wil je precies gaan doen in LA? Heb je dit topic over LA al gezien? LA is inderdaad een autostad. Er is wel OV, maar deze is verre van optimaal. Wat bedoel je met duur?
Heel erg bedankt heb inderdaad ook in die andere topic gekeken , heel handig! Ik vraag mij af hoeveel geld ik mee moet nemen voor eten, winkelen etc. ?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ehh je kunt daar ook pinnen en een credit card zou evt. ook handig zijn. Je kunt het zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt. Kleren, vooral shirts ed zijn in de meeste gevallen een stuk goedkoper dan hier. Spijkerbroeken heb ik daar overigens niet echt veel goedkoper gezien. De metro is handig voor downtown en hollywood, maar naar het strand zul je volgens mij echt met een bus of taxi moeten.

Edit: misschien een wat vreemde vraag, maar meestal zijn deze trips naar de andere kant van de wereld niet de goedkoopste reizen. ivm vroeger is het voor de doorsnee reiziger misschien wel betaalbaarder en toegankelijker geworden, maar vragen als hoeveel geld moet ik meenemen vind ik persoonlijk altijd een beetje vreemd. (als ik nu iets door elkaar haal ivm een taalkundig vlaams iets moet je het ook gewoon zeggen hoor). De een leeft onderweg vrij zuinig en zoekt budget hotels/restaurant/drive-inns en de ander wil een 12-dagen luxe hotels/eten, het is zo moeilijk te zeggen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Inderdaad, het is een absoluut 'kansloze' vraag waar altijd een soort van schattingen op komen (mensen die zeggen: wij geven ongeveer 100 dollar per dag uit aan eten en drinken, benzine en eventuele entreegelden met z'n tweeen. Maar ja, wat heb je daaraan? Alles hang af van je eigen wensen en bestedingspatroon.).

Volgens mij heb je geen idee wat je van plan bent en wat voor soort reis je wilt.... :blink:

Daarom zou ik even terug naar af gaan. Je wilt op vakantie, bent gebonden aan Openbaar Vervoer of de benenwagen en verder....?

Wil je naar de zon? Wil je een stad bezoeken? Wil je een combinatie tussen stad en natuur? Waarom wil je eigenlijk naar LA? En hoe zie je dat voor je, 2 weken in een stad zonder vervoer/mogelijkheden om uitstapjes te maken? Hoe oud ben je? Wat voor budget heb je ongeveer?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij waren er in 2009/2010 vier weken achtereen en zijn helemaal verkocht: wat een geweldig gebied. Ik kan me niet helemaal voorstellen hoe het zonder auto zou zijn, want die hebben we voor een maand gehuurd en met een parkeervergunning voor bezoekers in Santa Monica kunnen parkeren, maar er rijdt best wat openbaar vervoer.

Wees er alleen op voorbereid dat je voor alles 2-4x zo lang onderweg bent als dat met je de auto zou zijn. Er gaat bijvoorbeeld een rechtstreekse bus van de boulevard bij Santa Monica naar Rodeo Drive, om een voorbeeld te noemen, waar je een uur over doet en met de auto een dik kwartier. Maar hij *rijdt* wel en je hebt onderweg natuurlijk van alles te zien.

Iets soortgelijks geldt voor een ritje van Union Station naar Universal City: je kan rechtstreeks met de rode lijn, dan doe je er incl. lopen een uur over. Met de auto nog geen kwartier. Je kunt ook gewoon naar de stranden bij Malibu: er rijdt een rechtstreekse bus van Santa Monica over Pacific Highway. Als je geen haast hebt (zoals op vakantie), kun je L.A. best prima met openbaar vervoer 'doen'. Er wonen ten slotte een hele hoop mensen die geen auto hebben of kunnen betalen, die aangewezen zijn op stadstransport, dus er rijdt genoeg, zij het wat trager dan met de auto.

Voor maar 20 dollar (ongeveer 0,3 dag autohuur 8)) heb je een weekkaart waarmee je (op expresbussen na) ongelimiteerd kan rondreizen. Have fun!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Pffff, wat maken sommige mensen zich er makkelijk van af. Ik ga op vakantie. Wat moet ik gaan doen en hoe duur is alles? En is twee weken genoeg?
Mijn advies: ja, nee, ja en misschien. Hoewel....nee.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Echt he... Ik ga een reis maken van enkele duizenden euro's, maar ik heb geen idee waar ik dat geld aan besteed. Maargoed, laat ik het maar op jong en naïef houden.
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

PSVwally schreef: Voor mij nog 45 daagjes, joehoe!
Ik ben jaloers, ik moet helaas een paar dagen langer wachten! :P

Wat een topic inderdaad, een beetje meer info zou geen kwaad kunnen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer