Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis arjan_: Van LA via SF naar Salt Lake City

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis arjan_: Van LA via SF naar Salt Lake City

Bericht door PSVwally »

Er zijn ook slangen en spinnen op veel plekken in het zuidwesten, succes met kamperen met je vriendin :D

Ik kijk me helemaal scheel op je route(s). Je kunt er alle kanten mee op. Vergis je echt niet in de rit San Simeon - San Francisco hoor. Dat is qua km's niet heel extreem, maar veel te zien onderweg.

(
bijv. Chevrolet Aveo oid)?
Vergis je niet, ondanks dat het in amerika super rijden is, dat dit oor hun begrippen echt een minibak is. Ik had in florida ook zo'n mini bakje genomen en kreeg een free upgrade, maar of het nou lekker is om hierin diverse bergpassen te gaan rijden met en jullie en de baggage erbij. Ik zou minimaal 1 of 2 maten groter nemen. Natuurlijk ook wel wat afhankelijk van jullie lengte
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

De layout van mijn reisopties werkt natuurlijk niet mee dit soort complexe vraagstukken op te lossen :D . Ik heb nu alleen de meest waarschijnlijke optie in mijn vorige bericht staan, waarbij we dus nog denken om 1 nacht grand canyon of 1 nacht tussen yosemite en las vegas in te ruilen voor een extra nacht Yellowstone.

Wat betreft de auto, we hebben nu inderdaad besloten een middenklasse auto te nemen in combinatie met de Emerald Card.
PSVwally schreef:Er zijn ook slangen en spinnen op veel plekken in het zuidwesten, succes met kamperen met je vriendin :D
Haha ja daar wordt ze ook niet vrolijk van, maarbik heb nog weinig gelezen over dat ze de tent inkruipen. :oops:
PSVwally schreef:Vergis je echt niet in de rit San Simeon - San Francisco hoor. Dat is qua km's niet heel extreem, maar veel te zien onderweg.
We zouden evt in plaats van San Simeon een plaatsje wat verder op de route kunnen kiezen aangezien het tweede deel mooier schijnt te zijn en omdat het sowieso geen straf is wat eerder in SF aan te komen, maar het viel ons op dat het een stuk duurder was?
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

PSVwally schreef:Er zijn ook slangen en spinnen op veel plekken in het zuidwesten, succes met kamperen met je vriendin :D
Het blijft misschien een lastige vraag, maar ik gooi 'm er toch nog maar in (ook voor m'n vriendin :-) ):
Hoe groot is nou de kans dat je tijdens het kamperen een spin, slang of schorpioen tegenkomt (of nog erger, in je tent tegenkomt)?
En dan ben ik vooral benieuwd naar de camgrounds in:
- Big Sur
- Bishop
- Monument Valley
- Zion
- Bryce
- Grand Canyon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zorg dat je je tent altijd goed afsluit. Wij hebben op alle plaatsen, behalve Bishop, meerdere keren met de tent gestaan en het enige dier waar we ooit last van hebben gehad was een eekhoorn (die dennenappels op onze tent liet vallen). Kijk eens naar de verslagen van Elly, zij kamperen erg veel: http://www.michelly.nl.

Marianne
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Een update van onze reis met nog altijd een vraagteken:

zaterdag 15 juni 2013---Los Angeles: Hollywood La Brea Motel
zondag 16 juni 2013---Los Angeles: Hollywood La Brea Motel
maandag 17 juni 2013---Ventura: Vagabond Inn
dinsdag 18 juni 2013---San Simeon: San Simeon Lodge of kamperen in Big Sur
woensdag 19 juni 2013---San Francisco: Surf Motel
donderdag 20 juni 2013---San Francisco: Surf Motel
vrijdag 21 juni 2013---Yosemite: Yosemite Lakes
zaterdag 22 juni 2013---Yosemite: Yosemite Lakes
zondag 23 juni 2013---Bishop: Elms Motel of kamperen
maandag 24 juni 2013---Death Valley: Stovepipe Wells
zaterdag 0 januari 1900---LV: Harrah's
woensdag 26 juni 2013---LV: Harrah's
donderdag 27 juni 2013---Grand Canyon: Bright Angel Lodge
vrijdag 28 juni 2013---Monument Valley: Mexican Hat lodge of Goulding's campground
zaterdag 29 juni 2013---Lake Powell: Wahweap Campground campsite
zondag 30 juni 2013---Lake Powell: Wahweap Campground campsite
maandag 1 juli 2013---Zion:Watchman
dinsdag 2 juli 2013---Zion:Watchman
woensdag 3 juli 2013---Bryce (Red Canyon RV Campground of in Hatch)
donderdag 4 juli 2013 ---????????????
vrijdag 5 juli 2013---Bear Lake
zaterdag 6 juli 2013---Grand Teton: Headwaters Camping
zondag 7 juli 2013---Yellowstone: Roosevelt Lodge
maandag 8 juli 2013---Yellowstone: Roosevelt Lodge
dinsdag 9 juli 2013---Yellowstone: Canyon Lodge
woensdag 10 juli 2013---Yellowstone west: Alpine
donderdag 11 juli 2013---Salt Lake City: Super 8 SLC Airport

We hebben er nu dus voor gekozen om 1 nacht in (regio) Grand Teton te blijven ipv 2, maar de nacht ervoor wel al in de buurt te zijn (Bear Lake). Hierdoor hebben we een dag over in onze planning en wel op Independence Day.
Wat raden jullie aan voor die dag? Hebben het liefst dat we niet veel boekingen moeten wijzigen, maar toch zijn we benieuwd wat jullie met die extra dag zouden doen.
Een optie die wij hadden was om Capitol Reef (route 12) erbij te pakken. Andere optie is extra nacht bij Bryce.

We zijn erg benieuwd naar jullie ideeën.
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Iemand een idee :oops:?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hoe wil je rijden? Via Capitol Reef? Dan zou daar een overnachting wel mooi zijn.
Waarom ga je bij Bryce niet in het park staan?

Voor die overnachtingen bij Yosemite zou ik in het park gaan overnachten, dat scheelt je erg veel heen en weer rijden en zeker in het weekend is het veel handiger om in het park te zitten in plaats van in de file naar het park. In Curry Village is wel iets vrij.
In plaats van Bishop kun je ook bij bijvoorbeeld June Lake kijken, daar kun je mooi kamperen.

Marianne
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Bedankt voor de reactie en het meedenken!

We hadden zelf inderdaad ook al aan June Lake en Yosemite gedacht m.b.t. kamperen, maar we lazen dat hier beren zaten wat voor mijn vriendin een no-go is.
Als het in een hut o.i.d. is dan is het wel een optie, maar dat is erg lastig te vinden voor een goede prijs.

W.b. Bryce Canyon. Helaas zijn er geen tent sites meer beschikbaar voor de North Campground en rest is first come first serve, wat we niet aandurven in het hoogseizoen.

Via Capitol Reef was zelf een optie die ik had bedacht, maar in principe is de vraag algemener:
We hebben 1 nacht (2 dagen) tussen Bryce en Bear Lake (of eigenlijk ergens niet te ver van Grand Teton om die dag daarna een half dagje Grand Teton te hebben).

Wat raden jullie aan?
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Naast de optie Capitool Reef (Torrey) voor 4 juli, had ik bedacht dat Bear River Migratory Bird Refuge vanuit Bryce misschien ook een optie is. Heeft daar iemand ervaring mee? Of hoe zouden jullie die vrije dag tussen Bryce en Bear Lake indelen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die bird refuge zegt mij niets, maar waaarom niet naar Capitol Reef?
Is je vertrekpunt Bryce of Hatch of nog iets anders? En wil je 's morgens nog iets doen in Bryce?

Marianne
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Capitol Reef kan zeker; ik hoop alleen dat dat nog steeds indrukwekkend is na al het NP-geweld wat we daarvoor al gehad hebben. Vonden jullie dat wel?

Ik verwacht die ochtend niet veel in Bryce meer te willen doen, waarschijnlijk vertrekken we vanaf Red Canyon RV Campground die ochtend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Capitol Reef is weer anders dan de andere parken, en de route erheen is ook prachtig, google maar eens op senic ut12.
Ik begrijp niet echt waarom je niet in Bryce zelf gaat kamperen. De ochtenduren zijn prachtig daar, zie mijn 2011-verslag.

Marianne
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Dank voor de info. De belangrijkste reden dat we waarschijnlijk niet in Bryce zullen gaan overnachten, is dat we bang zijn dat het vol zal zijn als we daar aankomen... Alles wat er gereserveerd kan worden voor die dag is namelijk al vol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer