Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Na stage 8 dagen in de VS over - New York - over. Wat doen?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Na stage 8 dagen in de VS over - New York - over. Wat do
dat lijkt me weinig nuttig, daar ga je zeker geen woonruimte vinden ....
beter Bushwick eens verkennen
Je zei de buurt verkennenmeyem schreef:dat lijkt me weinig nuttig, daar ga je zeker geen woonruimte vinden ....
Wat moet ik in Bushwick doen, daar bevinden zich geen van de appartementen en wil ik sowieso niet wonen, ben er langs gereden en alle huizen daar hebben tralies en het zag er vrij etnisch uit, dus ik vermijd dat gebied liever.
Ik heb er een aantal in Williamsburg en ik bel er zo nog een paar op. Bushwick wil ik iig liever niet komen
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''
- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een vriend van mij woont in Bushwick. Was een bewuste keuze, eerst woonde hij in de upper east side maar dat was enorm duur. Hij is nu met een vriend in een appartement in Bushwick gaan wonen en betaald 2/3 minder huur dan voorheen. Omdat Brooklyn zo ontzettend duur geworden is trekken veel studenten en andere creatieven inmiddels naar het oostelijker gelegen Bushwick. De wijk schijnt daardoor inmiddels behoorlijk upcoming te zijn. Ik zou het dus zeker overwegen. En bovendien, je bent in NYC. De stad ís etnisch! Dompel je erin onder....wellicht ontdek je wel hoe geweldig de Ethiopische keuken is! Of hoe mooi Zuid-Amerikaanse muziek! 
Ben vandaag in Stueyevsant / Bushwick enz. geweest en moet zeggen dat het inderdaad vreselijke buurten zijn. Overal tralies, wat ruzies gezien, veel fastfood tentjes, niet zo schoon als de rest, weinig winkels en niet echt druk /levend.
Het maag dan wel 400 of 500 dollar goedkoper zijn, maar ik heb besloten om voor iets kleiners en duurders te gaan in Manhattan als dat kan.
Budget: 1300$ USD per maand.
Is dit haalbaar voor een studio / shared apartment? Waarom ik dit nu zeg; ben stiekem even in Manhattan geweest

Het maag dan wel 400 of 500 dollar goedkoper zijn, maar ik heb besloten om voor iets kleiners en duurders te gaan in Manhattan als dat kan.
Budget: 1300$ USD per maand.
Is dit haalbaar voor een studio / shared apartment? Waarom ik dit nu zeg; ben stiekem even in Manhattan geweest
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''
- meyem
- Amerika-expert
Er is niets mis met naar Manhattan gaan, daarvoor ben je tenslotte in New York
Maar maak dit soort beslissingen niet overhaast .... tenslotte wil je ook nog wat leuke dingen doen als je daar bent ....
Overigens heb ik geen idee van de mogelijkheden van het vinden van een flatje, waar dan ook ...
Ik denk dat je jezelf iets meer tijd moet geven
Maar maak dit soort beslissingen niet overhaast .... tenslotte wil je ook nog wat leuke dingen doen als je daar bent ....
Overigens heb ik geen idee van de mogelijkheden van het vinden van een flatje, waar dan ook ...
Ik denk dat je jezelf iets meer tijd moet geven
- meyem
- Amerika-expert
Het is heel normaal om overal een beetje door overvallen te worden, en de verwachting dat je binnen 2 dagen een goede woonruimte zou vinden was niet zo heel erg reëel
Maar je moet ook beseffen dat je een stad niet kent als je even heel snel een paar buurten hebt gezien.
de diversiteit in Manhattan alleen al is ongelooflijk ....
Het gaat heus een tijdje duren voor je je thuis voelt in een eigen stekkie ... nu even rustig de dingen op je af laten komen.
Maar je moet ook beseffen dat je een stad niet kent als je even heel snel een paar buurten hebt gezien.
de diversiteit in Manhattan alleen al is ongelooflijk ....
Het gaat heus een tijdje duren voor je je thuis voelt in een eigen stekkie ... nu even rustig de dingen op je af laten komen.
Heb al weer wat afspraken gemaakt voor morgen
.
En heb een goede gevonden denk ik, eigenlijk precies wat ik zoek. 5 minuten loopafstand van Times Square, enkel studenten / mensen van mijn leeftijd. Kamers zijn wel gedeeld, maar wel meerdere badkamers, luxe, internet, tv's, schoon, zelfs een prive sportschool, tuin, keukens. En voor maar 750$ per maand... Wel minder privacy natuurlijk, maar vraag mij af hoeveel privacy je nodig hebt? Denk dat je wel vaak buiten bent. O ja, er is een stilte area, alles is 24/7 open, studie gedeeltes enz. Hoort allemaal bij hetzelfde appartement, ziet er erg luxe uit. Enige nadeel is dat je met veel mensen bent, maar dat kan ook een plus zijn
.
En heb een goede gevonden denk ik, eigenlijk precies wat ik zoek. 5 minuten loopafstand van Times Square, enkel studenten / mensen van mijn leeftijd. Kamers zijn wel gedeeld, maar wel meerdere badkamers, luxe, internet, tv's, schoon, zelfs een prive sportschool, tuin, keukens. En voor maar 750$ per maand... Wel minder privacy natuurlijk, maar vraag mij af hoeveel privacy je nodig hebt? Denk dat je wel vaak buiten bent. O ja, er is een stilte area, alles is 24/7 open, studie gedeeltes enz. Hoort allemaal bij hetzelfde appartement, ziet er erg luxe uit. Enige nadeel is dat je met veel mensen bent, maar dat kan ook een plus zijn
- meyem
- Amerika-expert
Klinkt eigenlijk als een YMCA.... nou, als het bevalt, is het een prima oplossing, leer je meteen andere mensen kennen. Dat is wel zo gezellig
Wanneer ga je kijken?
Weet je al hoe groot de kamers zijn?
Heb je een website voor de nieuwsgierigen onder ons?
Wanneer ga je kijken?
Weet je al hoe groot de kamers zijn?
Heb je een website voor de nieuwsgierigen onder ons?
Nee, het is niet 1 van de YMCA's.
Misschien een soort van of zo. Er zitten totaal 20 mensen 10 jongens/10 meisjes.
En het gaat mij vooral om de ligging eigenlijk :p.
Ik ben ook in de downtown van Brooklyn geweest gisteren, eventjes. Was ook erg leuk :p.
Maar uhm, iets dringenders: ik heb een hostel nodig voor een paar nachtjes, want het hotel waar ik nu zit kost 250$ per nacht als ik nu nog extra nachten wil bij boeken. Ergens een hostel voor een normale prijs in New York?
Zit hier nog tot morgen, dan moet ik uitchecken
Misschien een soort van of zo. Er zitten totaal 20 mensen 10 jongens/10 meisjes.
En het gaat mij vooral om de ligging eigenlijk :p.
Ik ben ook in de downtown van Brooklyn geweest gisteren, eventjes. Was ook erg leuk :p.
Maar uhm, iets dringenders: ik heb een hostel nodig voor een paar nachtjes, want het hotel waar ik nu zit kost 250$ per nacht als ik nu nog extra nachten wil bij boeken. Ergens een hostel voor een normale prijs in New York?
Zit hier nog tot morgen, dan moet ik uitchecken
Laatst gewijzigd door vraag123 op 17 mar 2013, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nu even op hostelworld aan t kijken
.
- meyem
- Amerika-expert
al eerder gegeven:
http://www.hinewyork.org/
en deze:
http://www.ymcanyc.org/
die eerste staat goed bekend, van de YMCA's zit er wel iets verschil in, maar ach voor een paar nachten is dat ook geen ramp
de buurt van het HI is echt onwijs leuk
http://www.hinewyork.org/
en deze:
http://www.ymcanyc.org/
die eerste staat goed bekend, van de YMCA's zit er wel iets verschil in, maar ach voor een paar nachten is dat ook geen ramp
de buurt van het HI is echt onwijs leuk
-
Katja
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb een paar maanden geleden nog in de HI geslapen en dat is prima. En inderdaad een fijne buurt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
oke, heb wat gevonden. 5 minute van times square, met fitness, andere studenten, schoon, internet, 3 badkamers, tuin
voor een redelijk bedrag per maand. een betere plaats kun je denk ik niet krijgen.
nu nog het belangrijkste:
ik kan pas volgende week zondag intrekken
ik moet dus voor vanaf morgen t/m zondag een hostel/hotel boeken en het mag niet te duur zijn, wil nit nog x 200 dollar per nacht betalen
Kan iemand helpen?
voor een redelijk bedrag per maand. een betere plaats kun je denk ik niet krijgen.
nu nog het belangrijkste:
ik kan pas volgende week zondag intrekken
ik moet dus voor vanaf morgen t/m zondag een hostel/hotel boeken en het mag niet te duur zijn, wil nit nog x 200 dollar per nacht betalen
Kan iemand helpen?
lol te snel reactie geplaatst
en het is in Nederland ook zondag en al bijna 2 uur, dus waarschijnlijk zal er niet meer gereageerd worden, begrijpelijk
Heb 8 uur in Manhattan rond gelopen, echt vet daar.
En bij de T-mobile wouden ze mij bijna oplichten en bedreigden ze mij met de politie >:(
en het is in Nederland ook zondag en al bijna 2 uur, dus waarschijnlijk zal er niet meer gereageerd worden, begrijpelijk
Heb 8 uur in Manhattan rond gelopen, echt vet daar.
En bij de T-mobile wouden ze mij bijna oplichten en bedreigden ze mij met de politie >:(
heb wat kunnen boeken voor de komende 3 nachten (laatste beschikbaar, alle anderen waren vol voor morgen xD).
Kon enkel voor 3 nachten, hostel, 200 dollar. Valt dus mee... En dicht bij mijn werk, dus dat scheelt ook erg.
Ik boek morgen wel iets voor de overige 3 nachten xD.
Kon enkel voor 3 nachten, hostel, 200 dollar. Valt dus mee... En dicht bij mijn werk, dus dat scheelt ook erg.
Ik boek morgen wel iets voor de overige 3 nachten xD.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Eerst een "taxi", nu T-Mobile. Wel nieuwsgierig, waarom/waarmee wilden ze je oplichten bij T-Mobile? Of is dat te gevoelig om open en bloot uit te leggen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bedreigde ze jou of dreigde ze 
Misschien moet je eens nadenken om op een iets andere manier in je stage te stappen, want als ik je berichten zo een beetje lees ben je volgens mij nogal overdonderd over wat er allemaal op je af is gekomen de laatste dagen. Wat overigens heel normaal is hoor. Overigens wel veel succes met je 1e stagedag. Wat doe je eigenlijk precies voor stage?
Misschien moet je eens nadenken om op een iets andere manier in je stage te stappen, want als ik je berichten zo een beetje lees ben je volgens mij nogal overdonderd over wat er allemaal op je af is gekomen de laatste dagen. Wat overigens heel normaal is hoor. Overigens wel veel succes met je 1e stagedag. Wat doe je eigenlijk precies voor stage?
- meyem
- Amerika-expert
ik ben net als de anderen nieuwsgierig naar dat Tmobile verhaal.
op TS zitten zat louche zaakjes die dingen verkopen die van de vrachtwagen zijn gevallen, maar een echt Tmobile zaak,, daar zou ik verwachten dat je correct geholpen wordt
over het algemeen geldt: geen electronica kopen bij kleine zaakjes rond TS!
die hele buurt is toch wel een grote tourist trap, veel doorsnee NY ers vind je er niet, alleen onnozole toeristen (en een enkele onnozele student
)
(ik ban vandaag aan een oog geopereerd, het typen gaat moeizaam ...)
waar zit je nu tijdelijk?
vandaag aan de slag, zeker? Nou, veel succes en vooral veel plezier, en bedenk, de wereld is zeker niet tegen je, maar ligt aan je voeten! maar dat is niet hetzelfde als dat je alles op een dienblaadje krijgt
you got to make it happen
op TS zitten zat louche zaakjes die dingen verkopen die van de vrachtwagen zijn gevallen, maar een echt Tmobile zaak,, daar zou ik verwachten dat je correct geholpen wordt
over het algemeen geldt: geen electronica kopen bij kleine zaakjes rond TS!
die hele buurt is toch wel een grote tourist trap, veel doorsnee NY ers vind je er niet, alleen onnozole toeristen (en een enkele onnozele student
(ik ban vandaag aan een oog geopereerd, het typen gaat moeizaam ...)
waar zit je nu tijdelijk?
vandaag aan de slag, zeker? Nou, veel succes en vooral veel plezier, en bedenk, de wereld is zeker niet tegen je, maar ligt aan je voeten! maar dat is niet hetzelfde als dat je alles op een dienblaadje krijgt
you got to make it happen
Hij zegt dat een abonnement 60 dollar per maand kost en dat ik dat dan 5 maanden betaal, verder helemaal geen andere kosten.Bennogr schreef:Eerst een "taxi", nu T-Mobile. Wel nieuwsgierig, waarom/waarmee wilden ze je oplichten bij T-Mobile? Of is dat te gevoelig om open en bloot uit te leggen?
En hij wijst mij enkel de 60 dollar per maand. Ik vind dat redelijk, dus geef hem mijn gegevens en hij activeert meteen alles al.
Dan print hij de bon uit en zegt ie dat is dan 700 dollar a.u.b. Wat ik niet wou geven, want hij zij 60 per maand, wat maandelijks afgeschreven wordt. En dan vraagt hij opeens 12x zoveel in 1 keer. Dat betaalde ik dus niet en zei dat hij mij de totale kosten eerst duidelijk moest laten zien, en niet na het activeren van alles. Hij dreigde toen met de politie te bellen en mij te laten arresteren. Ik zei dus ga je gang. Werd niet gedaan en uiteindelijk was 400 dollar ook goed. Vond ik ook niet goed. Toen werd het 240 en uiteindelijk heb ik 180 gegeven en geen cent meer. Hij heeft de rest verwijderd en ik hoefde de opstartkosten (ca. 80 dollar), belasting en de overige 2 maanden niet meer te betalen omdat ze 'geen situation' wouden hebben.
Ik zal T-mobile een mail sturen en ga ze aanklagen voor een paar miljoen. Nu ik toch in de VS ben...
- meyem
- Amerika-expert
geef nou es een link van dat pand waar je gaat verblijven? Ik ben wel neuwsgierig ..... 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2988 Weergaves
-
Laatste bericht door Owensound
-
- 23 Reacties