Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikanen bellen meer achter stuur dan Europeanen
Re: Amerikanen bellen meer achter stuur dan Europeanen
In Maryland mag je trouwens alleen handsfree bellen, maar met een learner's permit is elke vorm van bellen in de auto verboden. Bij het bedrijf van mijn man is een policy regel in de maak die bellen achter het stuur helemaal verbiedt. Goede zaak vind ik (al is het voor de man een ramp).
- goldenhills
- Amerika-expert
Beetje OT, maar ik vind de politie hier in de buurt slecht rijden. Bumperkleven, weaven, hard rechts inhalen op de snelweg (zonder zwaailicht), geen knipperlicht gebruiken,... Zouden ze zitten te bellen of op hun ingebouwde laptop te tiepen? Een goed voorbeeld zijn ze zeker niet 
Geen knipperlicht, inderdaad, dat viel mij daarstraks ook toevallig op. En dan het liefste in combinatie met onverwacht en abrupt van strook wisselen.
- DixieChick
- Amerika-expert
Joh, ik stond laatst naast een agent in zijn patrol auto bij het stoplicht, en die zat gewoon uitgebreid te sms-en achter het stuur. Lekker voorbeeld.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ze bellen tijdens het autorijden zouden verbieden met een stoor zender of zo. Dan doel ik niet op bellen met de telefoon in je handen, maar echt het bellen helemaal verbieden. Ik zou gek worden. Ik bedoel, misschien als je het niet vaak doet, of niet veel rijdt, dat bellen afleidt, maar voor mij maakt het niks uit of dat ik aan de telefoon zit (met mn bluetooth dus), of dat ik met een medepassagier in gesprek ben. Wederom, ik rij in hele rustige gebieden, of op de autobaan, dus daar is echt niks aan. Als ik door Atlanta moet ofzo (en de altijd geweldig Watermelon 500 aka I285 moet nemen), dan bel ik inderdaad niet.
Maar om het daarvoor helemaal te verbieden....Als ik 3.5 uur per dag in de auto zou moeten zitten zonder dat ik mensen zou kunnen bellen, -dan- zouden er ongelukken gaan gebeuren (dan ga ik vast uit verveling heel asociaal rijden enzo).
Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ze bellen tijdens het autorijden zouden verbieden met een stoor zender of zo. Dan doel ik niet op bellen met de telefoon in je handen, maar echt het bellen helemaal verbieden. Ik zou gek worden. Ik bedoel, misschien als je het niet vaak doet, of niet veel rijdt, dat bellen afleidt, maar voor mij maakt het niks uit of dat ik aan de telefoon zit (met mn bluetooth dus), of dat ik met een medepassagier in gesprek ben. Wederom, ik rij in hele rustige gebieden, of op de autobaan, dus daar is echt niks aan. Als ik door Atlanta moet ofzo (en de altijd geweldig Watermelon 500 aka I285 moet nemen), dan bel ik inderdaad niet.
Maar om het daarvoor helemaal te verbieden....Als ik 3.5 uur per dag in de auto zou moeten zitten zonder dat ik mensen zou kunnen bellen, -dan- zouden er ongelukken gaan gebeuren (dan ga ik vast uit verveling heel asociaal rijden enzo).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Tip: de meeste auto's hebben tegenwoordig een radio 
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar wij wonen wel bij een grote stad. In meer afgelegen delen van het land is er bar weinig te vinden op de radio, tenzij je satellietradio hebt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ipod, of wat ouder CD's of nog ouder Cassettesbandjes (of nog ouder naar eigthtrack) 
Inderdaad
Ik ben best wel een multitask-addict, maar tijdens het autorijden kan ik gewoon niet al te diep nadenken. Bellen met mijn man, dat lukt nog wel, maar als de neuroloog belt om te vragen of de afspraak van woensdag verzet kan worden naar donderdag, dan vind ik dat gelijk lastig. Mijn man is daar juist extreem goed in, ingewikkelde gesprekken tijdens het rijden. Ik heb hem er of nooit op kunnen betrappen dat hij dan dingen in het verkeer mist, of dat het gesprek niet to the point verloopt. Laatst moest ik de accountant bellen met een serie vragen over de belastingaangifte, maar ik zat die dag bijna de hele dag in de auto. Zegt mijn man doodleuk: "Dan bel je toch vanuit de auto?"
Ik ben best wel een multitask-addict, maar tijdens het autorijden kan ik gewoon niet al te diep nadenken. Bellen met mijn man, dat lukt nog wel, maar als de neuroloog belt om te vragen of de afspraak van woensdag verzet kan worden naar donderdag, dan vind ik dat gelijk lastig. Mijn man is daar juist extreem goed in, ingewikkelde gesprekken tijdens het rijden. Ik heb hem er of nooit op kunnen betrappen dat hij dan dingen in het verkeer mist, of dat het gesprek niet to the point verloopt. Laatst moest ik de accountant bellen met een serie vragen over de belastingaangifte, maar ik zat die dag bijna de hele dag in de auto. Zegt mijn man doodleuk: "Dan bel je toch vanuit de auto?"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht