Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overzetten visa
Overzetten visa
Ik heb inmiddels een non-immigrant visa in mijn paspoort staan. Helaas is mijn paspoort niet meer in dusdanig goede staat (o.a. door het versturen van de paspoort via de post) dat ik 'bang' ben dat gedurende mijn periode in de VS de pagina's van de kaft los gaan laten.
Mijn paspoort verloopt niet binnen een hele korte tijd, maar wat kan ik het beste doen? Een nieuw paspoort aanvragen én een nieuwe visa (J-1), maar wat doe ik dan met mijn DS-2019 formulier etc.
Of kan ik het beste een nieuw paspoort aanvragen en de oude laten 'cancelen' zonder dat ze de visa beschadigen?
Mijn paspoort verloopt niet binnen een hele korte tijd, maar wat kan ik het beste doen? Een nieuw paspoort aanvragen én een nieuwe visa (J-1), maar wat doe ik dan met mijn DS-2019 formulier etc.
Of kan ik het beste een nieuw paspoort aanvragen en de oude laten 'cancelen' zonder dat ze de visa beschadigen?
Re: Overzetten visa
Nieuw paspoort aanvragen. Je visa in je oude paspoort blijft geldig, zolang dit wel in fatsoenlijke staat is. Wel duidelijk op het gemeentehuis zeggen dat ze niet door je visa heen perforeren, zal niet de eerste keer zijn dat ze gedachtenloos door het hele paspoort heenprikken....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
De ambassade heeft de twee paspoorten van mijn man gewoon aan elkaar geniet. Ik heb dat met mijn eigen twee paspoorten nu ook maar gedaan. Je zou de achterkanten aan elkaar vast kunnen nieten, en dan nog wat velletjes van het oude paspoort meenieten, zodat de kaft er niet af kan vallen. De enige pagina's die van belang zijn, zijn de naampagina en de visumpagina.
Okay, bedankt voor de reacties.
Ik heb mijn Ds2019 formulier nog aan mijn paspoort geniet (heeft Consulaat gedaan), die kan er af toch (zolang ik die maar meeneem op reis)?
Ik heb mijn Ds2019 formulier nog aan mijn paspoort geniet (heeft Consulaat gedaan), die kan er af toch (zolang ik die maar meeneem op reis)?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht