Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse producten NYC

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Esther_171192
Amerika-ontdekker

Nederlandse producten NYC

Bericht door Esther_171192 »

Hoi,

Ik zit inmiddels alweer een paar maandjes in Amerika en ga eind februari voor een paar dagen naar New York city. Nu vroeg ik me af of daar misschien ook een winkel zit waar ze Nederlandse producten verkopen?

Hopelijk weet iemand er iets van ;)

Groetjes
Esther
mstet89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Nederlandse producten NYC

Bericht door mstet89 »

Hoi hoi,

Ik heb zelf een jaar in de buurt van NYC gewoond, helaas in NYC zelf geen Hollandse producten gevonden.

Wel is er een winkel in South Norwalk, CT. Een winkel gerund bij een Nederlands echtpaar die echt ontzettend veel hebben. Volgens mij kan je hier komen met de trein vanuit Grand Central station.

http://www.dutchinamerica.com/p/kaas-co ... norwalk-ct

Anders is er een winkel in Princeton, NJ. Dit is niet zozeer een winkel gericht op Nederlandse producten, maar word wel gerund door een Nederlandse familie. Ze hebben Hollandse kaas en onder andere drop, hagelslag en beschuit.
Princeton is een uurtje met de trein vanaf NY Penn Station

http://olssonsfinefoods.com/

Ik hoop dat je er wat aan heb.
Esther_171192
Amerika-ontdekker

Bericht door Esther_171192 »

Dank je, als er nog meer tips zijn hoor ik het graag ;)
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

in de Chelsea market zit een delicatessewinkel die Haagse hopjes en verschillende soorten drop verkocht.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Of anders gewoon online bij Van Der Veen in Michigan bestellen.
http://www.thedutchstore.com/webstore/h ... x?topseq=1
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

Heb brood gekocht waarop staat 'The Real, Original Dutch Taste!' in een supermarkt in Brooklyn.
Ik heb nooit zulk brood gezien in Nederland of zulk brood geproefd, dus waarschijnlijk is het een leugen :p.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

vraag123 schreef:Heb brood gekocht waarop staat 'The Real, Original Dutch Taste!' in een supermarkt in Brooklyn.
Ik heb nooit zulk brood gezien in Nederland of zulk brood geproefd, dus waarschijnlijk is het een leugen :p.
het zal wel duits zijn geweest, en wordt wel eens vergissing gemaakt tussen nederlands ( Dutch ) en Duits.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Color01 schreef:
vraag123 schreef:Heb brood gekocht waarop staat 'The Real, Original Dutch Taste!' in een supermarkt in Brooklyn.
het zal wel duits zijn geweest, en wordt wel eens vergissing gemaakt tussen nederlands ( Dutch ) en Duits.
Lijkt mij sterk? :o
Vooral omdat New York ooit van Nederland was? (New Amsterdam, Harlem, etc.).

Ik weet wel dat er Philadelphia Dutch of iets dergelijks wordt gesproken (of een bepaald accent/taaltje met 'Dutch' erin), maar dat het vooral Duits is en niet Nederlands.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik ben telefoontolk en als ik een dollar had gekregen voor alle keren dat iemand 'Deutsch' spreekt en dan bij mij terecht komt, dan zou ik rijk zijn. Amerikanen horen dat verschul tussen 'eu' en 'u' is niet altijd.

Pennsylvania Dutch is inderdaad een soort Duits. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar aan dat dialect is in ieder geval voor deze Nederlander die ook Duits spreekt, geen touw aan vast te knopen. Misschien dat Groningers of Friezen er wat mee kunnen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vraag123 schreef:
Color01 schreef: het zal wel duits zijn geweest, en wordt wel eens vergissing gemaakt tussen nederlands ( Dutch ) en Duits.
Lijkt mij sterk? :o
Vooral omdat New York ooit van Nederland was? (New Amsterdam, Harlem, etc.).

Ik weet wel dat er Philadelphia Dutch of iets dergelijks wordt gesproken (of een bepaald accent/taaltje met 'Dutch' erin), maar dat het vooral Duits is en niet Nederlands.
Ja, en dat Pennsylvania Dutch (wat dus eigenlijk, zoals de anderen al schreven Deutsch is) heeft ook een eigen keuken. Hoogst waarschijnlijk was het dus een Amish (het Pennsylvania Dutch volk) brood en niet een Nederlands brood. Heeft niets met de geschiedenis van New York te maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dat Duits is trouwens nog lastig te verstaan vergeleken met het Duitse Duits zeg maar.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zie hier constant dingen als 'famous Belgian cookies' or 'finest Belgian chocolate' terwijl ik in Belgie nooit van die koekjes gehoord heb, en die chocolade een van de goedkoopste dingen was die je in Belgie kon kopen en vooral niet als 'finest' bestempeld werden. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ik kwam ooit op het idee om Popcorn Chicken te maken, een exclusief nieuw product.
Raad eens... HET BESTAAT AL !!!!

LOL. Ik had echt een WTF moment toen ik dat zag in de supermarkt. Grote doos met ''POPCORN CHICKEN''. WIE BEDENKT ER NOU ZOIETS!? xD

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer