Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikanen bellen meer achter stuur dan Europeanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Meer dan twee derde van de Amerikanen gebruiken hun gsm achter het stuur. Dat is veel hoger dan in Europa. Dat blijkt uit een vergelijkende studie tussen de VS en zeven Europese landen, onder wie België.
De studie, gepubliceerd door het CDC (het Amerikaanse centrum voor ziektecontrole- en preventie), vergelijkt het gebruik van mobiele telefoons door autobestuurders in de VS, België, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Portugal, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Daaruit blijkt dat tijdens de maand voorafgaand aan de enquête 69 procent van de bestuurders in de VS belde met zijn gsm achter het stuur, en dat 31 procent sms'jes of e-mails las of verstuurde.

De VS scoren hier het hoogst, gevolgd door Portugal, waar 59 procent van de bestuurders de gsm gebruikt achter het stuur. Daarna komen Nederland (48 procent), België (46 procent), Spanje (41 procent), Frankrijk (40 procent), Duitsland (39 procent) en Groot-Brittannië (21 procent).

In totaal kennen 33 Amerikaanse staten wetten die minstens jongeren en nieuwe bestuurders verbieden om te bellen achter het stuur. Slechts tien staten verbieden het voor iedereen.
uit HLN

Weet iemand over welke staten ze het hebben in de laatste alinea? En over welke boetes praten we dan?
Niet dat ik bel achter het stuur, maar misschien stellen ze de GPS instellen gelijk met niet handenvrij bellen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Amerikanen bellen meer achter stuur dan Europeanen

Bericht door Njit »

Hier staat een mooi lijstje: http://www.ghsa.org/html/stateinfo/laws ... _laws.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Iets anders dan bellen achter het stuur. Ik zie ze ook vaak autorijden met de hond op schoot :shock:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik zie het hier ontzettend veel. Ook SMSen, ondanks dat verboden is. Nu moet ik toegeven dat als je zoals ik hele lange stukken rijd waarop je niemand tegenkomt, en de weg een vierbaans monster is met alleen maar katoenvelden aan weerszijden, het verleidelijk is om niet even je messages te checken op je telefoon hoor. En ja, ik weet dat het niet hoort, maar soms rij ik bijne drie kwartier zonder dat ik ook maar iets of iemand tegenkom...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Kan wat DixieChick zegt alleen maar beamen. Ook ik rij regelmatig lange stukken zonder dat ik een kip zie en dan zit ik ook veel te vaak met mijn telefoon te spelen :oops:

Maar helaas zie ik ook echt enorm veel mensen in drukker verkeer druk bellen en dan maken ze gewoon echt hele domme en gevaarlijke fouten zoals "ineens" uit een zijweg komen schieten waardoor ik bijvoorbeeld bovenop mijn rem moet trappen. Ik kan ook al direct als ik achter iemand rij merken dat diegene voor me aan het bellen is.

Het aantal mensen wat hier bellend achter het stuur zit is echt abnormaal hoog en het enige wat volgens mij voorkomt dat het niet veel vaker tot een ongeluk komt is dat er op best veel plaatsen weinig ander verkeer is dan auto's (voetgangers en fietsers zijn er wel maar veel minder) en mensen de ruimte hebben en vaak meer afstand houden. Als diezelfde Amerikanen massaal in Nederland zouden moeten rijden en daar ook hun belgedrag zouden voorzetten zou meer dan de helft volgens mij niet levend terugkeren.. ;)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

en de andere helft heeft een lege portemonnee.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ziva schreef:

Maar helaas zie ik ook echt enorm veel mensen in drukker verkeer druk bellen en dan maken ze gewoon echt hele domme en gevaarlijke fouten zoals "ineens" uit een zijweg komen schieten waardoor ik bijvoorbeeld bovenop mijn rem moet trappen. Ik kan ook al direct als ik achter iemand rij merken dat diegene voor me aan het bellen is.
En dat vind ik dus een veel groter probleem dan een Ziva of een DC die op een aggenebbis landweg ergens even naar hun telefoon kijken. Ik zie zo vaak iemand achter het stuur van een of ander slagschip zitten, telefoon onder het oor,en totaal niet oplettend een kruispunt nemen, of een bocht veel te ruim ofzo. Als je daarmee alleen jezelf in de prak rijdt, prima, maar vaak doen ze het in stukken waar dat echt niet kan. Ik heb een bluetooth set in de auto, waardoor ik helemaal handsfree bel, en dat zouden ze van mij, verplicht mogen maken.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Helemaal mee eens maar weet je, ik zou dolgraag een carkit hebben zoals in in Nederland had.

Ik heb, jaaaaaaren geleden, een Parrot carkit laten installeren door KPN en dat was toen best duur maar werkte prima. Zodra je in de auto stapte werd je telefoon herkend en schakelde die automatisch over naar de carkit, ideaal. Nu heb ik hier al gezocht maar ik kan zoiets dus echt niet vinden. En als ik het zou vinden weet ik niet waar ik het kan laten installeren want het moet aan je radio gehangen worden. Dus ben je aangewezen op van die Jabra dingen of ander oortjes. Heb ook al zo'n Magic plug geprobeerd en zit soms met een miniplugstekker aan mijn telefoon te rommelen. Verre van ideaal...

Autofarbikanten zouden gewoon standaard carkits moeten inbouwen op basis van bluetooth zodat mensen sneller geneigd zijn ook zo'n ding te gebruiken. Het is nog veel teveel een "extra" accesoire waardoor mensen zuinig doen en niet zo'n ding laten inbouwen. Neemt niet weg dat mensen inderdaad moeten leren hun verstand te gebruiken. Ik roep dan ook regelmatig tegen mensen hier dat bellen de kans op een ongeluk tot 23% vergroot en dan schrikken mensen meestal wel een beetje.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bij de meeste moderne autos zit bluetooth standaard ingebouwd, maar je moet het wel even opzetten: pairen enz. Blijkbaar is dat net een stapje te moeilijk voor sommige mensen. Ik heb onze beide telefoons/autos ingesteld zodat als de bestuurder instapt de telefoon automatisch overschakelt op de handsfree van de auto. Onze buurvrouw heeft precies dezelfde auto als Gepke, maar zij zit altijd met de cell phone in haar handen. Toen ik vroeg waarom, zei ze dat ze het allemaal te ingewikkeld vond om in te stellen. Ik heb aangeboden het voor haar te doen, maar dat wilde ze ook niet. Liever rijdt ze blijbaar iemand onderste boven.

Overigens, zelfs al kan ik handsfree bellen neem ik 9 van de 10 keer de telefoon niet op als het overgaat in de auto. Meestal kan het wel wachten, maar ik ben van de generatie die ook zonder mobiel heeft geleefd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, mijn van, die inmiddels alweer 5 jaar oud is, heeft ook bluetooth ingebouwd. Daarmee kan ik trouwens ook sms-jes inspreken, dus ik hoef mijn telefoon nooit al rijdend in handen te hebben. Inderdaad zijn al die telefonerende mensen heel ergerlijk en regelmatig gevaarlijk in dit gebied met het drukste verkeer in het land. Maar sowieso zie ik mensen al chaufferend dingen doen, die ik absoluut niet al rijdend kan doen, zoals make up aanbrengen e.d.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

In Missouri is bellen achter het stuur nog gewoon legaal maar dat zal ook wel een keer veranderen denk ik..
Overigens kun je die parrot achtige kitjes hier in Amerika gewoon kopen. Elke audi inbouwer kan dat voor je installeren.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Loek schreef:Liever rijdt ze blijbaar iemand onderste boven.
Ik moest toch even schaterlachen toen ik dat las ook al is het dieptriest natuurlijk, helemaal als je lief aanbiedt te helpen en uitleg te geven. Ik heb soms sowieso het idee dat als het "iets te moeilijk wordt" veel mensen hier al snel afhaken... Je zou mijn lief eens moeten horen over het zelf in elkaar zetten van Ikea meubelen.... dat is allemaal veel te lastig ;)
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Merkwaardig genoeg mogen fietsers hier nog steeds volop bellen, smsen, geen handen aan het stuur, koptelefoon op en 3 kinderen achter en voorop. YIKES.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Bellen terwijl je aan het rijden zorgt volgens mij gewoon voor afleiding, ook al is het handsfree. Ik heb weleens op mezelf gelet maar zodra ik aan de telefoon ben ga ik langzamer rijden en blijf ik achter vrachtauto's hangen.

Ik bel niet veel achter het stuur, ik lees wel berichtjes/ emails en beantwoord die als ik bij het stoplicht sta. Super waardeloos en gevaarlijk.

Ik probeer erop te letten maar misschien moeten we gewoon naar van de signaal stort appartjes in de auto. Misschien een beetje extreem maar de cijfers geven aan dat er een probleem is.

Ik erger me toch al aan het telefoon en rijgedrag van Amerikanen, die twee dingen samen is the icing on the cake!!!

Je kunt nergens meer heen gaan en gewoon met mensen praten zonder dat ze een telefoon in hun handen hebben. Mijn schoonzusjes van 10 en 12 hebben beide een iphone en lijken er wel mee getrouwd te zijn.

Maar goed als je er wat van zegt is het van, jaaaa maar ze moeten wel kunnen bellen als ze opgehaalt moeten worden van school.

Ach ja, ik geloof het allemaal wel, bijna weekeind. Vanavond speelt UK in SEC allemaal kijken dus!!!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Aquell schreef: Ik bel niet veel achter het stuur, ik lees wel berichtjes/ emails en beantwoord die als ik bij het stoplicht sta.
Aquell schreef: Ik erger me toch al aan het telefoon en rijgedrag van Amerikanen, die twee dingen samen is the icing on the cake!!!
Grapig die twee zinnen in een paragraaf te zien...
Aquell schreef: Je kunt nergens meer heen gaan en gewoon met mensen praten zonder dat ze een telefoon in hun handen hebben. Mijn schoonzusjes van 10 en 12 hebben beide een iphone en lijken er wel mee getrouwd te zijn.
Maar goed als je er wat van zegt is het van, jaaaa maar ze moeten wel kunnen bellen als ze opgehaalt moeten worden van school.
Het is ongelofelijk hoe we ooit zonder mobiel hebben geleefd :roll:
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Loek je hebt helemaal gelijk. Maar ik ben gelukkig de onkenningsfase voorbij.

Het is inderdaad ongelijk hoe we ooit zonder hebben gekunt.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Ik rij meer dan 100000 km per jaar en ik bel altijd handsfree als ik aan het rijden ben, ik bel wel geregeld aan het stuur, en wat mij opvalt is dat als er iemand met zijn telefoon aan het oor belt hij van de ene kant naar de andere kant van zijn rijvak rijdt en dat ze met een zeer variërende snelheid meestal dalende snelheid rijden.
En dat er meer bellende Amerikanen zijn die bellen achter hun stuur kan zijn, maar volgens mij zoals ze ik in de ratio tegen kom betwijfel ik dat erg sterk, maar ja dat is maar mijn opinie.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ik leg mijn telefoon in de auto meestal op een plaats waar ik er niet aankan van achter het stuur, dan kom je ook niet in de verleiding om toch even op te nemen of die sms te lezen.
99,99% van die smsen en telefoontjes zijn toch niet zo belangrijk?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Volgens mij doen Amerikanen nog veel meer achter het stuur dan alleen bellen :-)

Toevallig zag ik vanmorgen nog iemand tijdens de ochtendspits op de I695 een ontbijt naar binnen lepelen, bakje op het stuur. Ik kijk ook altijd vol verbazing naar de krantenbezorger die zijn hele dashboard vol met kranten heeft liggen en dan met 45mph de kranten vanaf de linkerstoel door het linkerraam over het dak van de auto naar de rechterkant van de weg slingert. Amazing! :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer