Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikanen die Nederlandse namen uitspreken!
- recidivist
- Amerikafan
Re: Amerikanen die Nederlanse namen uitspreken!
Ooit golfles gehad van een Nederlandse instructeur met de naam Isi Kokke. Denk dat zijn ouders nooit hebben nagedacht over hoe dat in Engelstalige landen overkomt...(prima golfleraar trouwens!)
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Wat dacht je van die SP'er genaamd Tiny Cox. Hij was voorzitter van verkiezingstoezicht VN ding in Rusland. Zag je bij de persco steeds zijn naambordje staan. Is volgens mij een keer in de daily show geweest
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
wij hebben heel bewust onze kinderen internationale namen gegeven. Namen die zowelin het NL, FR, DU SP en engels goed uit te spreken zijn en geen rare betekenissen hebben.
Zo ken ik iemand die Maud heet... als ze in america naar haar naam vroegen verschenen er altijd vraagtekens als ze zei dat de maud heet... Mijn broer is met een americaanse getrouwd, en wat ik dan zo verschrikkelijk vind is dat ze de zelfde naam als de vader of moerder geven met een junior er achter... dat word dan afgekord als AJ, of de bekendere OJ (oscar junior???)
Zo ken ik iemand die Maud heet... als ze in america naar haar naam vroegen verschenen er altijd vraagtekens als ze zei dat de maud heet... Mijn broer is met een americaanse getrouwd, en wat ik dan zo verschrikkelijk vind is dat ze de zelfde naam als de vader of moerder geven met een junior er achter... dat word dan afgekord als AJ, of de bekendere OJ (oscar junior???)
If you can dream it...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Doet lang niet iedereen, hoor. Ik ken geen enkele Junior of II of IIIrd (hoewel de populairste Redskins speler Robert Griffin III is, in de volksmond RG3
).

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Dat zie ik hier in het Zuiden nog weleens, al is het hier ook wel enigszins ouderwets. Het zijn dan met name blanke "Old Southern" families, die dit soort tradities in ere houden.Petra/VS schreef:Doet lang niet iedereen, hoor. Ik ken geen enkele Junior of II of IIIrd
"Keep Georgia On Your Mind"
Niet alleen "blanke" families. Mijn oudste zwager is III en mijn oudste stiefzoon heeft op papier dezelfde naam als zijn vader, dus is jr. Alleen hebben ze wel een verschillende roepnaam....gelukkig...Ook al de oudste zonen in mijn schoonfamilie zijn naar hun vaders vernoemd, waarschijnlijk hebben ze daarom allemaal bijnamen? 

-
- Amerika-expert
en niet alleen in het zuiden - in mijn naaste omgeving ken ik een david junior (dj), een mary junior (mj), en een III die Trip (triple) wordt genoemd. Niet mijn voornaam, maar mijn tweede naam is een oude familienaam. Ik was IV toen ik die naam kreeg en ben blij dat ze mij geen quad of drup ofzo zijn gaan noemen
.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik ben helemaal naar mijn grootmoeder van moeders kant vernoemd en mijn broer naar grootvader van vaders kant. Ik denk dat dat, althans vroeger, in Nederland meer de gewoonte was (is?). Mijn ouders vonden het maar niets dat wij onze oudste niet helemaal vernoemden, maar zij heeft wel mijn moeders tweede naam, dus we hebben een beetje meegedaan
. Om on topic te blijven, de Amerikaanse ouders van mijn man smeekten ons zo ongeveer ze niet te vernoemen. Grappig genoeg waren de namen van mijn schoonmoeder de Amerikaanse variatie van die van mijn moeder, dus onze oudste is eigenlijk naar beiden vernoemd. Dat gezegd ken ik toch heel veel Amerikanen hier en geen Jr's of thirds, misschien toch regionaal?

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Re: Amerikanen die Nederlandse namen uitspreken!
Mijn man was een Jr., en zijn zoon is III. Mijn moeder had dezelfde namen als haar moeder, maar mijn moeder werd Ans genoemd en haar moeder Annie; mijn vader dezelfde als zijn vader, mijn vader was Rien, zijn vader Rienus. In mijn generatie is niemand vernoemd naar een familielid, en niemand heeft een middle name. Maar als je mijn naam googled (en ik ben de enige in Amerika met die naam) heeft iemand mij de middle initial "H" gegeven.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Maar bij jullie wordt het ook met een hoofdletter geschreven (Van, Van de, Van der, De) terwijl het bij ons kleine letters zijn (van, van de, van der, de). Ik weet niet of die voorvoegsels in Nederland vaker voorkomen dan in België, maar het is gewoon niet handig om de helft van de bevolking (vooruit, misschien ietsje minder, maar toch een aanzienlijk deel) onder de v of onder de d te laten vallen. Nu in het computertijdperk maakt het misschien niet zo veel meer uit, maar als je iemand op moet gaan zoeken in een kaartenbak ofzo... En nog steeds: bij onze apotheek, en ook bij de bibliotheek, worden bestelde medicijnen/boeken alfabetisch gesorteerd.Doockles schreef:Straf zeg! Dat wist ik ook niet. Bij ons is het ganse Van... Van de... Van den... en dergelijke gewoon je achternaam. Niets tussenvoegsels of iets in die aard.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat klopt inderdaad. Ik ken maar 1 iemand bij wie het met een kleine letter is, maar die wordt ook gewoon onder de V geklasseerd.
Er zijn inderdaad veel mensen met een V bij ons. Maar uiteindelijk, als je weet dat het bij de V staat gesorteerd, is het nu ook geen ramp om iets terug te vinden denk ik. 't Is gewoon een kwestie van afspraken.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik vind het vreemd om "van" en "van der" tussenvoegsels te noemen. Tussenvoegsel klinkt als iets dat je kan weglaten of op een andere plaats zetten, terwijl "Straeten" toch echt niet dezelfde naam is als "van der straeten" of "straeten van der".
gezwoontes he!
gezwoontes he!
Er zijn bedrijven die gewoon tussenvoegsels erbij verzinnen. Stel je heet John Diederick Vlugt dan is het dus J.D. Vlugt. Soms ontvang je ineens een brief met John de Vlugt. 

Ben ik stiekem toch wel weer blij met mn simpele naam (Laura). Meestal op zn Engels uitgesproken door de familie (en mijzelf) behalve door mn vriend die zich de Nederlandse uitspraak heeft aangeleerd en zijn oom uit Boston die het uitspreekt als 'laaaaaahwraaaah' wat ik hilarisch vind. Zeg ook altijd tegen de familie dat hij de enige is die het een beetje fatsoenlijk kan uitspreken.
Mn tweede naam (Dianne) verliest meestal de tweede N en wordt Diane. Wat ik prima vind want Die-anny is het hem toch niet helemaal. Die losse 'e' aan het einde zijn ze niet zo goed in.
Achternaam is dan weer geen enkel probleem, maar ik neem toch die van mn vriend aan want die heeft zo'n mooie Italiaanse. Werd vroeger altijd geplaagd dat ik zo'n fan was van Laura Pausini en werd dan ook altijd zo genoemd door klasgenoten. Straks lijkt mn naam er in elk geval meer op dan dat het nu doet.

Achternaam is dan weer geen enkel probleem, maar ik neem toch die van mn vriend aan want die heeft zo'n mooie Italiaanse. Werd vroeger altijd geplaagd dat ik zo'n fan was van Laura Pausini en werd dan ook altijd zo genoemd door klasgenoten. Straks lijkt mn naam er in elk geval meer op dan dat het nu doet.

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen moeilijke naam, maar als mensen de voornaam van mijn vrouw uitspreken volg ik dat meestal op met "gesundheit!", wat het lijkt meestal of ze niesen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hahahahha!!!
LeenG schreef:ik vind het vreemd om "van" en "van der" tussenvoegsels te noemen. Tussenvoegsel klinkt als iets dat je kan weglaten of op een andere plaats zetten, terwijl "Straeten" toch echt niet dezelfde naam is als "van der straeten" of "straeten van der".
gezwoontes he!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tussenvoegsel
"In het Duits verdwijnt het tussenvoegsel als er geen voornaam voor staat. Bekendste voorbeeld hiervan is Ludwig van Beethoven, ofwel Beethoven."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 897 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 17 Reacties