Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route 2007 Jolanneke
Route 2007 Jolanneke
Hoi allemaal,
Ik zit met een probleem... ik wil weer naar het zuidwesten en nu naar stukken die ik nog niet gezien heb. Maar ik zit te puzzelen hoe ik dat in 3 weken kan krijgen zonder me gek te rijden. Echte wandelaars zijn we niet (al is een korte wandeling van rond de 10 km wel te doen), maar we willen wel de tijd nemen om alles goed te bekijken zonder te haasten.
Wat moet er in zitten:
De kustroute S.F. - San Diego
Cactusparken in zuid Arizona
parken in New Mexico (whitesands, Carlsbad caverns)
Zou Badlands in Texas nog kunnen?
Mesa Verde
Canyon de Chelly (is dat de moeite waard?)
Las Vegas (ben verslaafd aan die stad en het is fijn om bij te komen van al het woestijngeweld)
Ik hoef niet in de zelfde stad te eindigen als waar ik begonnen ben. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste in kan delen en wat er op die route de moeite waard is?
Alvast bedankt,
Jolanda
Ik zit met een probleem... ik wil weer naar het zuidwesten en nu naar stukken die ik nog niet gezien heb. Maar ik zit te puzzelen hoe ik dat in 3 weken kan krijgen zonder me gek te rijden. Echte wandelaars zijn we niet (al is een korte wandeling van rond de 10 km wel te doen), maar we willen wel de tijd nemen om alles goed te bekijken zonder te haasten.
Wat moet er in zitten:
De kustroute S.F. - San Diego
Cactusparken in zuid Arizona
parken in New Mexico (whitesands, Carlsbad caverns)
Zou Badlands in Texas nog kunnen?
Mesa Verde
Canyon de Chelly (is dat de moeite waard?)
Las Vegas (ben verslaafd aan die stad en het is fijn om bij te komen van al het woestijngeweld)
Ik hoef niet in de zelfde stad te eindigen als waar ik begonnen ben. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste in kan delen en wat er op die route de moeite waard is?
Alvast bedankt,
Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Hi Jolanda
New Mexico en Texas behoren tot onze favorite bestemmingen maar ik zou, als dat mogelijk is, de maand october voor zo'n reis kiezen, alhoewel het dan ook nog erg warm kan zijn. Over de route van SF naar San Diego is op dit forum al veel geschreven dus laat ik mij beperken tot het zuiden.
Vanuit San Diego zou je eerst naar het Organ Pipe Cactus NM kunnen gaan. Een weinig bezocht park maar absoluut de moeite waard. Daarna naar Tucson voor een paar dagen en naar Tombstone, Bisbee, het Chiricahua NM en naar New Mexico. Via Lordsburg en Silver City naar Las Cruces. Wij hebben hier een paar dagen gelogeerd en zijn ook Mexico ingegaan bij Columbus. De Mexicaan Pancho Villa heeft hier ooit nog een invasie gedaan, niet lang, maar er is wel een SP naar hem vernoemd. Verder niet veel te zien. Veel armoede, dat wel.
Vlakbij LC is Mesilla, en dat is de moeite waard.
El Paso is een grote stad (700.000 inw.) en voor 80% hispanic. Op het eerste gezicht wil je er zo weer uitrijden, maar een nader onderzoek leert dat het een fascinerende plaats is. Bij de Rio Grande zijn miles lange hekken geplaatst, en dat is natuurlijk minder gezellig.
Het westen van Texas is fantastisch. Big Bend NP behoort tot onze 5 topparken in de USA. Er is maar een lodge, Chisos Mountain Lodge en die is vaak uitverkocht. Geen TV, geen tel. maar schitterend gelegen. Vlak buiten het (grote) park is acc in Lajitas, Study Butte en Marathon (deze is heel bizonder, kijk maar eens op het internet). Op weg van El Paso naar Big Bend is Van Horn een goede overnachtingsplaats. 2000 inw. 16 hotels!)
De weg van Van Horn naar Marfa (see the lights en het hotel) en naar Presidio is mooi, maar de weg van Presidio naar Lajitas (Tx Badlands) langs de Rio Grande (Rio Bravo in Mexico) is een van de mooiste in de USA. Big Bend is een lange omweg meer dan waard.
Van Big Bend zou je je reis kunnen vervolgen naar Fort Davis waar diverse bezienswaardigheden zijn (Mc Donald Observatory) in een mooie omgeving. De Indian Lodge is zeer aanbevolen. Van hier zou je eigenlijk terug moeten rijden naar Van Horn en Tx54 naar Guadalupe NP moeten nemen. Wij kwamen hier 1 auto tegen en de natuur is overweldigend. Guadalupe NP is een wandelpark maar zeer vermoeiend. Je kunt er dus niet met de auto in. Van hier naar, naar mijn mening, het hoogtepunt van NM, het Carlsbad Caverns NP. Met Postojna de mooiste grotten die ik ooit gezien heb, en als bonus, de miljoenen vleermuizen die bij zonsondergang uitvliegen. BW Stevens Inn zegt de beste steaks in the west te hebben, en ik denk dat dat klopt!. Via Artesia kan je dan naar Alamogordo rijden en dat andere hoogtepunt van zuidelijk NM bezoeken, White Sands NM, ook een lange omweg waard (kan ook vanuit Las Cruces, nog geen uur rijden).
Er is natuurlijk nog veel meer over NM te vertellen.
Om het niet te lang te maken:
Canyon de Chelly is schitterend en absoluut aan te bevelen op de weg terug. Als je begint in SF en deze hele reis maakt, ben je al gauw drie weken onderweg. Las Vegas is niet om uit te rusten denk ik maar het is wel een goede plaats om terug te vliegen.
Yeehaw{:o)-
New Mexico en Texas behoren tot onze favorite bestemmingen maar ik zou, als dat mogelijk is, de maand october voor zo'n reis kiezen, alhoewel het dan ook nog erg warm kan zijn. Over de route van SF naar San Diego is op dit forum al veel geschreven dus laat ik mij beperken tot het zuiden.
Vanuit San Diego zou je eerst naar het Organ Pipe Cactus NM kunnen gaan. Een weinig bezocht park maar absoluut de moeite waard. Daarna naar Tucson voor een paar dagen en naar Tombstone, Bisbee, het Chiricahua NM en naar New Mexico. Via Lordsburg en Silver City naar Las Cruces. Wij hebben hier een paar dagen gelogeerd en zijn ook Mexico ingegaan bij Columbus. De Mexicaan Pancho Villa heeft hier ooit nog een invasie gedaan, niet lang, maar er is wel een SP naar hem vernoemd. Verder niet veel te zien. Veel armoede, dat wel.
Vlakbij LC is Mesilla, en dat is de moeite waard.
El Paso is een grote stad (700.000 inw.) en voor 80% hispanic. Op het eerste gezicht wil je er zo weer uitrijden, maar een nader onderzoek leert dat het een fascinerende plaats is. Bij de Rio Grande zijn miles lange hekken geplaatst, en dat is natuurlijk minder gezellig.
Het westen van Texas is fantastisch. Big Bend NP behoort tot onze 5 topparken in de USA. Er is maar een lodge, Chisos Mountain Lodge en die is vaak uitverkocht. Geen TV, geen tel. maar schitterend gelegen. Vlak buiten het (grote) park is acc in Lajitas, Study Butte en Marathon (deze is heel bizonder, kijk maar eens op het internet). Op weg van El Paso naar Big Bend is Van Horn een goede overnachtingsplaats. 2000 inw. 16 hotels!)
De weg van Van Horn naar Marfa (see the lights en het hotel) en naar Presidio is mooi, maar de weg van Presidio naar Lajitas (Tx Badlands) langs de Rio Grande (Rio Bravo in Mexico) is een van de mooiste in de USA. Big Bend is een lange omweg meer dan waard.
Van Big Bend zou je je reis kunnen vervolgen naar Fort Davis waar diverse bezienswaardigheden zijn (Mc Donald Observatory) in een mooie omgeving. De Indian Lodge is zeer aanbevolen. Van hier zou je eigenlijk terug moeten rijden naar Van Horn en Tx54 naar Guadalupe NP moeten nemen. Wij kwamen hier 1 auto tegen en de natuur is overweldigend. Guadalupe NP is een wandelpark maar zeer vermoeiend. Je kunt er dus niet met de auto in. Van hier naar, naar mijn mening, het hoogtepunt van NM, het Carlsbad Caverns NP. Met Postojna de mooiste grotten die ik ooit gezien heb, en als bonus, de miljoenen vleermuizen die bij zonsondergang uitvliegen. BW Stevens Inn zegt de beste steaks in the west te hebben, en ik denk dat dat klopt!. Via Artesia kan je dan naar Alamogordo rijden en dat andere hoogtepunt van zuidelijk NM bezoeken, White Sands NM, ook een lange omweg waard (kan ook vanuit Las Cruces, nog geen uur rijden).
Er is natuurlijk nog veel meer over NM te vertellen.
Om het niet te lang te maken:
Canyon de Chelly is schitterend en absoluut aan te bevelen op de weg terug. Als je begint in SF en deze hele reis maakt, ben je al gauw drie weken onderweg. Las Vegas is niet om uit te rusten denk ik maar het is wel een goede plaats om terug te vliegen.
Yeehaw{:o)-
- tiggerific
- Amerika-ontdekker
Beste Jolanda,
In Oktober gaan wij weer 3 weken naar de VS. Wij wilden in eerst instantie bijna hetzelfde doen als wat jij van plan bent: Vanaf San Francisco langs de kust naar LA en daarna naar Phoenix, Tucson, New Mexico en Canyon de Chelly. Wij wilden ook nog heel graag terug naar Moab, omdat we daar vorig jaar veel te weinig tijd hadden.
Ik heb heel lang zitten puzzelen, maar wij hebben besloten de kustroute voor een andere keer te bewaren. Zodat we alle tijd zouden hebben in Arizona en New Mexico. Wij rijden nu ook heel diep New Mexico in naar Carlsbad.
Wanneer je toch ook de kustroute wil doen, zal je je moeten beperken tot wat hoofdbezienswaardigheden.
Ik zou dan starten in San Francisco en terug vliegen uit Las Vegas.
Verder in ieder geval: Kust, LA, Tucson, Phoenix, Sedona, Albuquerque, Santa FE en maar dat ligt behoorlijk uit de route White Sands National Monument.
Succes met puzzelen
Marike
In Oktober gaan wij weer 3 weken naar de VS. Wij wilden in eerst instantie bijna hetzelfde doen als wat jij van plan bent: Vanaf San Francisco langs de kust naar LA en daarna naar Phoenix, Tucson, New Mexico en Canyon de Chelly. Wij wilden ook nog heel graag terug naar Moab, omdat we daar vorig jaar veel te weinig tijd hadden.
Ik heb heel lang zitten puzzelen, maar wij hebben besloten de kustroute voor een andere keer te bewaren. Zodat we alle tijd zouden hebben in Arizona en New Mexico. Wij rijden nu ook heel diep New Mexico in naar Carlsbad.
Wanneer je toch ook de kustroute wil doen, zal je je moeten beperken tot wat hoofdbezienswaardigheden.
Ik zou dan starten in San Francisco en terug vliegen uit Las Vegas.
Verder in ieder geval: Kust, LA, Tucson, Phoenix, Sedona, Albuquerque, Santa FE en maar dat ligt behoorlijk uit de route White Sands National Monument.
Succes met puzzelen
Marike
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
hallo,
Ik heb een route voor je gemaakt die je misschien een beetje kan helpen.
dag1 amsterdam-san francisco
dag2 san francisco
dag3 san francisco-montrey 195km-2uur en 46min
dag4 Montrey-Santa Barbara 390km-4uur en 34 min
dag5 Santa Barbara-San Diego 352km-3uur en 33 min
dag6 San Diego
dag7 San Diego-Organ Pipe cactus NM 571km-5uur en 40min
dag8 Organ Pipe cactus NM-Chiricahua NM (via Saguaro NP) 454km-6uur en 18 min
dag9 Chirichua NM-Alamogordo (white sands NM) 478km-5uur en 22min
dag10 Alamogordo-Guadalupe Mountain NP 295km-3ur en 54 min
dag11 Guadalupe Mountain NP-Big Bend NP 414km-5 uur en 21min
dag12 Big Bend NP-Carlsbad caverns NP 436km-5uur en 47min
dag13 Carlsbad caverns NP-Santa Fe 478km-5uur en 33min
dag14 Santa Fe-Cortez (mesa verda NP) 459km-5uur en 18 min
dag15 Cortez-Chinle (Canyon de chelly NM) 225km-2uur en 30 min
dag16 Chinle-Holbrook 198km-2uur en 9 min
dag17 Holbrook-Las Vegas 549km-5uur en 12min
dag18 Las Vegas
dag19 Las Vegas
dag20 Las vegas- Amsterdam
dag21 aankomst amsterdam
groetjes ess
Ik heb een route voor je gemaakt die je misschien een beetje kan helpen.
dag1 amsterdam-san francisco
dag2 san francisco
dag3 san francisco-montrey 195km-2uur en 46min
dag4 Montrey-Santa Barbara 390km-4uur en 34 min
dag5 Santa Barbara-San Diego 352km-3uur en 33 min
dag6 San Diego
dag7 San Diego-Organ Pipe cactus NM 571km-5uur en 40min
dag8 Organ Pipe cactus NM-Chiricahua NM (via Saguaro NP) 454km-6uur en 18 min
dag9 Chirichua NM-Alamogordo (white sands NM) 478km-5uur en 22min
dag10 Alamogordo-Guadalupe Mountain NP 295km-3ur en 54 min
dag11 Guadalupe Mountain NP-Big Bend NP 414km-5 uur en 21min
dag12 Big Bend NP-Carlsbad caverns NP 436km-5uur en 47min
dag13 Carlsbad caverns NP-Santa Fe 478km-5uur en 33min
dag14 Santa Fe-Cortez (mesa verda NP) 459km-5uur en 18 min
dag15 Cortez-Chinle (Canyon de chelly NM) 225km-2uur en 30 min
dag16 Chinle-Holbrook 198km-2uur en 9 min
dag17 Holbrook-Las Vegas 549km-5uur en 12min
dag18 Las Vegas
dag19 Las Vegas
dag20 Las vegas- Amsterdam
dag21 aankomst amsterdam
groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Tnx.... ik denk dat ik twee dingen ga doen:
- onze bazen lief aan kijken voor minimaal 4 weken vrij zodat ik wat meer rust op kan bouwen. 5 uur reizen en dan nog het park in, dan zie je net te weinig
- kijken wat we nu echt willen zien en doen. Misschien L.V schrappen en vanaf Denver terugvliegen. Scheelt weer 2 dagen.
Tot zover heel erg bedankt en ik ga weer verder met puzzelen.
Groetjes,
Jolanda
- onze bazen lief aan kijken voor minimaal 4 weken vrij zodat ik wat meer rust op kan bouwen. 5 uur reizen en dan nog het park in, dan zie je net te weinig
- kijken wat we nu echt willen zien en doen. Misschien L.V schrappen en vanaf Denver terugvliegen. Scheelt weer 2 dagen.
Groetjes,
Jolanda
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou voor dat weekje extra gaan.jolanneke schreef:Tnx.... ik denk dat ik twee dingen ga doen:
Groetjes,
Jolanda

De route is te rijden, maar dan rijd je bijna elke dag en soms een behoorlijk stuk. Zelf ben ik er nu wel achter dat wat beter meer tijd kunt nemen en dan maar iets bewaren voor de volgende keer. Goed excuus om weer terug te gaan

Succes nog.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
Na wat gepuzzel heb ik het volgende bedacht (en ja de bazen gaan akkoord als we wat langer wegblijven)
1 Vliegen naar SFO
2 SF (Alcatraz)
3 SF-17-miles drive- Carmel
4 Carmel - San Simeon
5 San Simeon - Santa Barbara
6 Santa Barbara - San Diego
7 San Diego (Seaworld)
8 San Diego - Organ Pipes
9 Organ Pipes - Tucson
10 Tucson - Coronado NM - Douglas
11 Douglas - Chiricahua NM - El Paso
12 El Paso - Big Bend NP
13 Big Bend NP
14 Big Bend NP - Fort Davis - Carlsbad
15 Carlsbad NM
16 Calsbad - White Sands
17 White Sands - Sante Fe
18 Sante Fe -Mesa Verde
19 Mesa Verde -Canyon de Chelly
20 Canyon de Chelly - Moab
21 Moab (Arches)
22 Moab (Canyonlands)
23 Moab -Capitol Reef - Bryce (die route hebben we al eens gereden, maar is gewoon mooi)
24 Bryce - Las Vegas
25 Las Vegas
26 over
27 Las Vegas - huis
De bazen zijn akkoord dat we 4 weken wegblijven. Het is de bedoeling om op een zaterdag te vliegen en dan donderdags terug te vliegen zodat we het laatste weekend van de vakantie kunnen bijkomen. We hebben dus nog een dagje over en die wil ik nu nog niet helemaal vol plannen en ter plekke invullen. Waarschijnlijk wordt het dan september/oktober dat we gaan. Is het dan nog erg druk of te heet in de parken? En is dit schema te doen?
Edit Moderator (Roland): Titel aangepast. Tip voor iedereen: kies een titel die bij je topic past.
1 Vliegen naar SFO
2 SF (Alcatraz)
3 SF-17-miles drive- Carmel
4 Carmel - San Simeon
5 San Simeon - Santa Barbara
6 Santa Barbara - San Diego
7 San Diego (Seaworld)
8 San Diego - Organ Pipes
9 Organ Pipes - Tucson
10 Tucson - Coronado NM - Douglas
11 Douglas - Chiricahua NM - El Paso
12 El Paso - Big Bend NP
13 Big Bend NP
14 Big Bend NP - Fort Davis - Carlsbad
15 Carlsbad NM
16 Calsbad - White Sands
17 White Sands - Sante Fe
18 Sante Fe -Mesa Verde
19 Mesa Verde -Canyon de Chelly
20 Canyon de Chelly - Moab
21 Moab (Arches)
22 Moab (Canyonlands)
23 Moab -Capitol Reef - Bryce (die route hebben we al eens gereden, maar is gewoon mooi)
24 Bryce - Las Vegas
25 Las Vegas
26 over
27 Las Vegas - huis
De bazen zijn akkoord dat we 4 weken wegblijven. Het is de bedoeling om op een zaterdag te vliegen en dan donderdags terug te vliegen zodat we het laatste weekend van de vakantie kunnen bijkomen. We hebben dus nog een dagje over en die wil ik nu nog niet helemaal vol plannen en ter plekke invullen. Waarschijnlijk wordt het dan september/oktober dat we gaan. Is het dan nog erg druk of te heet in de parken? En is dit schema te doen?
Edit Moderator (Roland): Titel aangepast. Tip voor iedereen: kies een titel die bij je topic past.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties