Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels op de bonnefooi?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Meesje

Hotels op de bonnefooi?

Bericht door Meesje »

Wij hebben een week Orlando gewonnen (vlucht, villa en huurauto :D ) en plakken daar zelf nog een weekje achteraan aan om ook de rest van Florida te zien. We gaan al gauw, nl. in de herfstvakantie (14 t/m 28 oktober). :)

Nu hebben we drie vragen:
- Heeft het zin om voor die tweede week (de 'rondreisweek') nog hotels te reserveren of is dat in deze tijd van het jaar niet nodig? Of verschilt dat per plek (Miami, Key West, enz.)?
- Wie heeft er nog tips over hoe we die rondreisweek het best zouden kunnen invullen (wat moeten we écht zien en wat is minder de moeite waard)?
- En welke bezienswaardigheden (naast de parken) zijn goed te bezoeken vanuit Orlando (op en neer op één dag)?

Alvast heel erg bedankt!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ehm.. Gewonnen?? Vertel.... Toch geen Special-T reisje?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Meesje

Bericht door Meesje »

Special-T reisje? Nee. Heb ik wat gemist?

Wij hebben 'm gewonnen toen we onze bank kochten. Pure mazzel! 8) De reis wordt geregeld door UStravel.nl. Ervaring mee?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Florida (en eigenlijk de gehele US) kan je perfect op de bonnefooi naar toe, de enige plaatsen waar je kans loopt op volgeboekte hotels/motels is in natuurparken e.d. in het hoogseizoen.

In Florida heb ik nog nooit vooraf hotels geboekt.

ps. UStravel.nl is geen ANVR en/of SGR lid (zover ik kan zien), bedrijf ken ik verder niet
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Meesje schreef:Special-T reisje? Nee. Heb ik wat gemist?
Dit zijn van die reizen die in Popups op je scherm verschijnen. Met 'Je bent de 100.000e bezoeker en je hebt een reis gewonnen!!'
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bushmaster schreef:ps. UStravel.nl is geen ANVR en/of SGR lid (zover ik kan zien), bedrijf ken ik verder niet
Algemeen:
Op alle via deze website door UStravel.nl aangeboden accommodaties en overige producten en (aanvullende) diensten (hierna tezamen genoemd: Reisproducten) zijn de ANVR Reisvoorwaarden van toepassing. Daarnaast gelden de voorwaarden van UStravel.nl inzake het online.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vreemd inderdaad..
Speakingtongues
Amerikakenner

Ik

Bericht door Speakingtongues »

Ik zou wel Hotels boeken als ik jullie was, in ieder geval zoveel mogelijk, Vanuit NL is het dikwijls goedkoper dan hier ter plaatse. En via allerlei sites zoals PRICE LINE .com kun je ook dikwijls leuke deals op hotels krijgen.
En als je het forum goed gelezen hebt kun je hier ook meestal wel een nacht logeren als je 2 kg oude kaas, wat stroopwafels en wat leesvoer meeneemt.
:wink:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Color01
Amerika-expert

Re: Ik

Bericht door Color01 »

Speakingtongues schreef: En als je het forum goed gelezen hebt kun je hier ook meestal wel een nacht logeren als je 2 kg oude kaas, wat stroopwafels en wat leesvoer meeneemt.

:hilarious: :hilarious:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Ik

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Speakingtongues schreef:Ik zou wel Hotels boeken als ik jullie was, in ieder geval zoveel mogelijk, Vanuit NL is het dikwijls goedkoper dan hier ter plaatse. En via allerlei sites zoals PRICE LINE .com kun je ook dikwijls leuke deals op hotels krijgen.
En als je het forum goed gelezen hebt kun je hier ook meestal wel een nacht logeren als je 2 kg oude kaas, wat stroopwafels en wat leesvoer meeneemt.
Vreemd, ik heb juist de ervaring dat je als je ter plaatse hotels/motels zoekt je goedkoper uit bent. Wij deden dat altijd met die couponboekjes die je bij de Mac en BK vindt. Nadeel is vaak dat je vanuit Nederland per persoon betaalt en in Florida zelf betaal je per kamer. Maar goed, ik ben al 2 jaar niet in Florida geweest dus misschien is het veranderd.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Wij zijn ook 2 weken door florida gegaan met 4 personen en hadden ook
geen hotels geboekt.

We hadden bij elk hotel een 2 persoons kamer gehuurd en bleven daar
met z'n 4en haha $$$ (bijna altijd 2 kingsize bedden)

Het enige nadeel vond ik dat we toch wel wat tijd kwijt waren om steeds
een ander hotel te vinden (prijs) aangezien we op doorreis waren.
Volgens mij waren die Best Western Hotels erg goedkoop,compleet en ruim.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Mike schreef: Het enige nadeel vond ik dat we toch wel wat tijd kwijt waren om steeds
een ander hotel te vinden (prijs) aangezien we op doorreis waren.
Volgens mij waren die Best Western Hotels erg goedkoop,compleet en ruim.
De meeste ketens hebben wel een boekje waar al hun hotels/motels in staan. Wij namen gewoon zo'n boekje mee en keken dan onderweg tegen de tijd dat we wilden gaan stoppen welke plaatsen we nog tegenkwamen en of daar een hotel van die keten zat. Je kunt toch niet allemaal autorijden dus voor mij was dat een leuke manier om te puzzelen waar we zouden overnachten.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Het ligt er een beetje aan welke route je gaat afleggen in die week, en waar je in het weekend verblijft. Miami en Key West bijvoorbeeld, zou ik zeker boeken vantevoren als ik er in het weekend zou overnachten. Dan lopen de hotels namelijk erg vol. De overige plaatsen kunnen heel goed op de bonnefooi, hoewel er soms ook evenementen kunnen zijn die een gebied doen vollopen. Wij waren vorig jaar in november in Florida, en hebben veel moeite gehad om hotels te vinden die nog een kamer vrij hadden. Er bleek namelijk een nascar race te zijn bij Homestead en ook een of ander speedboten evenement, dus het was enorm druk in de hotels.

De plekken die ik zeker zou aandoen in die week die je gaat rondreizen: Miami, Key West, en de westkust (Naples, Fort Myers of Sarasota). Vanuit Orlando kun je heel goed Kennedy Space Center doen en eventueel ook St. Augustine, hoewel je ook wel een week nodig hebt om in Orlando een aantal leuke pretparken en eventueel een waterpark te beleven. En vergeet niet te shoppen! De outlets in Florida zijn zeeeeeeer de moeite waard! En daarnaast zijn ook de shopping malls een ervaring op zich, dus daar zou ik ook een dag voor uittrekken!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

In die eerste week in Orlando heb je vast dingen gepland als pretparken enzo. Ik ben zelf 3 keer in Florida geweest en de dingen die ik het mooist/leukst vond zijn:

-Disney
-Universal studio's
-Old Town Kissimmee (in het weekend zijn er carshows)
-outlet malls

-schildpaddenopvang in Juno Beach (net boven North Palm Beach aan de kust)
-Key West
-tocht over de Everglades
-Kennedy Space Center
-Daytona racecircuit
-Miami, verschillende wijken (art-deco district, coral gables), shopping malls

Ik ben niet heel uitgebreid aan de golfkust geweest, maar daar is ook vast veel te doen.

1 van de keren dat ik er geweest ben hebben we de Keys in 1 dag gedaan. We zijn toen de nacht ervoor in het dichtstbijzijnde hotel voor de Keys gaan overnachten. Het is dan zo'n 3,5 tot 4 uur rijden naar Key West. 's Avonds weer terugrijden en in datzelfde hotel overnachten. Het is niet aan te raden, omdat er zoveel meer te zien is dan je in 1 dag kunt doen, maar wij deden het omdat we tijdgebrek hadden (wilden ook in 1 week alles doen) en dan heb je toch de Keys kunnen zien. Voor mij was het overigens al de 3e keer, dus dan is het niet erg als je even in sneltreinvaart de dingen bekijkt.
Meesje

Bericht door Meesje »

Dank je wel voor jullie reacties! Leuk om tips van ervaringsdeskundigen te krijgen!
Inmiddels hebben we wat meer in beeld hoe we onze vakantie invullen. Zo komt de reis er globaal uit te zien:
- za. 14 t/m vrij. 20/10 Orlando (ws. Epcot, Animal Kingdom, Sea World, Kennedy Space Center en natuurlijk lekker van onze villa met zwembad genieten! - misschien nog naar St. Augustine)
- za. 21/10 vertrek naar Miami (misschien via Kennedy Space Center, zodat we tijd over hebben in Orlando), overnachting in Miami Beach
- zo. 22/10 Miami, overnachting in Miami Beach
- ma. 23/10 de Keys, overnachting in Key West
- di. 24/10 vertrek naar en bezoek aan de Everglades, in principe overnachting in Flamingo
- wo. 25/10 reis door en bezoek aan de Everglades, evt. ook Big Cypress National Preserve, overnachten in Naples
- do. 26/10 vertrek uit Naples naar ??? (Fort Myers/St. Petersburg/???)
- vrij. 27/10 vertrek vanuit Orlando naar Nederland

En, is het wat? Is het haalbaar? Het lijkt me min of meer het rondje dat de meeste mensen doen in Florida. Alleen over de laatste echte dag zijn we dus nog niet helemaal uit. Maar ik denk dat we dat maar ter plekke bekijken. In Miami en Key West boeken we in ieder geval alvast een hotel en ws. ook in de Everglades. Voor de (weinige) nachten die dan nog overblijven, zoeken we daar wel wat.
Meesje

Bericht door Meesje »

Jasmino schreef:En vergeet niet te shoppen! De outlets in Florida zijn zeeeeeeer de moeite waard! En daarnaast zijn ook de shopping malls een ervaring op zich, dus daar zou ik ook een dag voor uittrekken!
Ik heb al vaker enthousiaste verhalen over het shoppen in Florida gelezen. Wat precies maakt het zo de moeite waard? M.a.w. hoe kan ik mijn vriend overhalen om mee te gaan shoppen? :wink:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Meesje schreef:
Jasmino schreef:En vergeet niet te shoppen! De outlets in Florida zijn zeeeeeeer de moeite waard! En daarnaast zijn ook de shopping malls een ervaring op zich, dus daar zou ik ook een dag voor uittrekken!
Ik heb al vaker enthousiaste verhalen over het shoppen in Florida gelezen. Wat precies maakt het zo de moeite waard? M.a.w. hoe kan ik mijn vriend overhalen om mee te gaan shoppen? :wink:
Merkkleding is errug goedkoop....vooral mannenkleding van Tommy Hilfiger, Ralph Lauren etc.
Als je van Cape Canaveral via de I95 naar Miami rijd, kan je eventueel een stop nemen in de outlet van Vero Beach, leuke winkels, hier is de link: http://www.verobeachoutlets.com/

Veel plezier in Florida!

*note mod* link werkend gemaakt
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Meesje schreef:
De outlets zijn wereldberoemd! Je kunt er waanzinnig inkopen voor heel weinig geld. Mijn man draagt bijvoorbeeld heel graag Nike kleding. Nike heeft mooie sportkleding, en heel veel dry-fit kwaliteit. Wij golfen, en de shirts van Nike zijn zo mooi van kwaliteit, dat je ze niet alleen met golf kan dragen, maar ook gewoon als mooi vrije-tijds shirt. DIe polo's kosten in NL (als je ze al kan kopen) rond de € 70 per stuk, in de outlet slaan we ze altijd in voor $15-$25. Dat is dus nogal een verschil! En dan noem ik alleen Nike. Je kunt in outlets heel veel merkkleding kopen voor enorm weinig geld, en de mode loopt er niet eens achter. Wij slaan er altijd groot in!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer