Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boete in Amerika (colusa)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
larissa26
Amerika-newbie

Boete in Amerika (colusa)

Bericht door larissa26 »

Beste Leden,

Mijn eerste post en meteen een negatieve vanuit mijn kant. Vorig jaar September ben ik op rondreis geweest door Amerika. Ik heb een boete gehad waarbij ik maarliefst 5 mph te hard reed in een 75 zone. Ik werd staande gehouden en kreeg een prent die ik niet ter plekke kon betalen maar ik zou een brief thuis krijgen.

Klopt dit is vandaag gebeurd. Hierbij een kopie van de inhoud van de brief:

Because you failed to appear in this court on 11-05-12, the court has taken the following action:
1. DMV has been notified to SUSPEND your driving privileges.
2. A Civil assessment of $300 prusuant to 1214.1 PC has been imposed and added to your bail; you now owe $1021
3. Your case has been turned over to a private collection agency for futher action to collect the amount you owe.

You will recieve a notice within 30 days from the collection agency ......

Natuurlijk heb ik een aantal vragen :clap:

1. Wow $1021,- voor 5 mph te hard, weliswaar met verhoging.
2. Ik ga in Juni weer terug (florida) maar kom ik in de problemen hierdoor? (alles staat al vast nl.)
3. Kan ik nog IETS doen om dit bedrag te verminderen?
4. Waarom heb ik niet een brief eerder gehad met een kans om het te betalen?
5. Moet ik iets doen? Of de 30 dagen wachten?

Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes
Larissa
dimona
Amerika-expert

Re: Boete in Amerika (colusa)

Bericht door dimona »

Ik denk dat je met je vragen het beste naar de afzender kunt gaan: uitleggen dat je geen court oproep hebt gehad, en dat je had verwacht een bekeuring thuis te krijgen. Ik zou in deze fase niet afwachten, maar zelf uitzoeken wat er aan de hand is (wellicht heb je de boete niet ontvangen?). Was het een huurauto? Misschien ook nog even navraag doen bij het verhuurbedrijf.

Het valt moeilijk te voorspellen of je hiermee problemen kunt verwachten als je in de toekomst naar de VS wilt. Er is in mijn ogen echter best een redelijke kans dat je dit nog kunt terug draaien; veel dingen zien er in dit land op papier een stuk strenger uit dan ze in werkelijkheid zijn.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wij werden vlak voor Amarillo in Texas door sherrif aapn de kant gezet.
Boete voor 8 mile te hard.
Moesten overigens meteen mee naar sherrif gebouw en er werdt een rechter bijgehaald.
195 boete en meteen cash betalen.
In jouw geval zou ik telefonischs contact opnemen
en uitleggen dat je de boete nooit hebt thuis gehad.
En dat je graag per direkt wil betalen.
Hopelijk kom je dan van die 300 dollar af.
Maar ben bang dat je toch alles moet betalen.
Mocht je weer naar Florida gaan dan kan die boete als niet betaald inderdaad voor problemen zorgen.
De boete als die betaald is bewijs goed bewaren zodat je bij volgend bezoek niet nog een keer zou moeten betalen als ze de boete niet goed verwerken.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

eric44051 schreef:Mocht je weer naar Florida gaan dan kan die boete als niet betaald inderdaad voor problemen zorgen.
Een aanname of feitenkennis?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

larissa26 schreef:1. Wow $1021,- voor 5 mph te hard, weliswaar met verhoging.
2. Ik ga in Juni weer terug (florida) maar kom ik in de problemen hierdoor? (alles staat al vast nl.)
3. Kan ik nog IETS doen om dit bedrag te verminderen?
4. Waarom heb ik niet een brief eerder gehad met een kans om het te betalen?
5. Moet ik iets doen? Of de 30 dagen wachten?
Bellen met de Courthouse en erachteraan gaan. Niet niks gaan zitten doen. Situatie uitleggen en melden dat je graag wil betalen en dit al had gedaan als jij de boete thuis had gekregen.

En laat dan ook je houding thuis van "ik heb maar 5 mijl te hard gereden". Te hard is te hard.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Dit is volgens mij een algemene brief. Ik denk niet eens dat ze hebben gezien dat jij een buitenlandse bent, want het is leuk dat ze de je driving privileges willen suspenden bij de DMV, maar je hebt geen rijbewijs uit de staat waar de boete is uitgeschreven, dus kunnen ze je op dat gebied al niks maken.
Je hebt gefaald om in de rechtbank te verschijnen. Dit gaat meestal gepaard met een dagvaarding om daar te verschijnen. Je moet bewijs gaan vragen van die dagvaarding en waar of aan wie die dan is betekend, want jij kunt aantonen dat jij die betekening nooit hebt ontvangen. Als de betekening niet juist is gedaan, dan kan er niet vastgehouden worden aan een default uitspraak, aangezien jij niet op de hoogte was dat je moest verschijnen. Het kan zijn dat de betekening is gedaan aan het bedrijf waar je je auto hebt gehuurd. Als dat zo is dan hadden zij jou op de hoogte moeten stellen van deze betekening. Enig idee of je nog de huurvoorwaarden hebt liggen ergens om door te nemen wat je in zo'n geval had moeten doen?
Je moet hier wel wat mee doen en actie ondernemen, want anders wordt het steeds moeilijker om de zaak uit te zoeken. Zeker als je nog van plan was om ooit weer in de US op vakantie te gaan. Het makkelijkste is denk ik direct bellen met de rechtbank en vragen wie er is betekend met deze zaak. De clerk weet dat meestal wel te vertellen en soms kun je dat zelf online vinden als je weet welke rechtbank en wat je cause nummer is enzo. Als je mij de gegevens wilt sturen via pb, dan wil ik wel voor je kijken of er iets online te vinden is als je er niet uitkomt. Ik doe dat dagelijks (in Texas weliswaar, maar toch).

Heb je deze boete in Californie gekregen? Dit is wat ik kon vinden toen ik op art 1214.1 Penal Code zocht namelijk. Het lijkt te kloppen met de dingen die jij quote in je bericht, maar het is dus de Penal Code van Californie en niet die van Florida. Het is me uit je bericht niet duidelijk of je bedoelt dat je in juni weer terug gaat naar de US (dit keer naar Florida) of dat je in juni wéér naar Florida gaat, aannemend dat je daar de boete kreeg. In elk geval de quote hier:
Section 1214.1 of the California Penal Code gives courts the right to order a civil assessment that is an additional penalty for defendants in certain infraction, misdemeanor or felony cases.
Purpose
The assessment penalizes defendants who fail to appear in court or pay a fine ordered by the court. The statute specifies that the penalty may be imposed only when the defendant has received notice and has failed to respond "without good cause."
Good Cause
The court may waive the assessment, or refund it if you have already paid, if you can give a good reason for your failure to respond. The website US Legal Definitions suggests that "being in the hospital, on military duty or in jail" are examples of acceptable reasons.
Amount
The amount of the assessment is $300, which is deposited in the Trial Court Trust Fund.
Timing
The court allows at least 10 days after it sends notice before making the assessment effective. You may go to court to explain the reason for your failure to respond within the time specified on the notice.
Uses
The civil assessment is used for criminal violations and may be added to the fines for a traffic infraction.
De delen in het rood zijn belangrijk. Als jij kunt aantonen dat je niet persoonlijk betekend bent met de zaak, dan had je dus een goede reden om niet te reageren; je wist van niks. Het is zelfs discutabel dat ze je nu wel op jouw adres kunnen bereiken met hun brief en ze je niet op datzelfde adres hebben betekend. Natuurlijk zijn de kosten voor buitenlandse betekening hoger en weet men vaak niet hoe dat moet, maar dat mag geen excuus zijn.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
larissa26
Amerika-newbie

Bericht door larissa26 »

Houstonwehaveaproblem, bedankt voor je uitgebreide reactie. Het gaat inderdaad om een boete in de staat California in de streek Colusa. Op de site kun je ook het een en ander vinden over mijn boete http://www.colusa.courts.ca.gov/ maar omdat hij al is overhandigd aan het incassobureau is er geen optie om het te betalen. Ik ga in Juni terug naar Amerika maar naar Florida.

Ik heb geen brief oid gehad dat klopt, maar op de boete staat het volgende in rood omkaderd: Without admitting guilt, I promise to appear at the time and place indicated below. De desbetreffende sheriff zei destijds om dat te onderteken anders moesten we naar het bureau. (achteraf beter geweest) want nu heb ik getekend dat ik op de datum verschijn in court. De FTA (failure to appear) is dus sowieso rechtsgeldig volgens mij. Ik ga maandag direct bellen met de rechtbank en het een en ander uitzoeken. Maar ik denk dat ik gewoon het volledig bedrag moet gaan betalen.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Een feitenkennis want de rechter waarschuwde hier voor.
Soms voeren ze het niet goed in het systeem.
Dus betalingsbewijs bewaren en mee nemen bij je volgende trip.
Anders moet de boete nog een keer betaald worden.
Laatst gewijzigd door eric44051 op 10 mar 2013, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Inderdaad dan volgende keer beter mee naar het buro.
Moet zeggen dat het voor de rechter verschijnen ook geen pretje was.
Maar wel meteen alles geregeld en betaald.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

larissa26 schreef:
Ik heb geen brief oid gehad dat klopt, maar op de boete staat het volgende in rood omkaderd: Without admitting guilt, I promise to appear at the time and place indicated below. De desbetreffende sheriff zei destijds om dat te onderteken anders moesten we naar het bureau. (achteraf beter geweest) want nu heb ik getekend dat ik op de datum verschijn in court. De FTA (failure to appear) is dus sowieso rechtsgeldig volgens mij. Ik ga maandag direct bellen met de rechtbank en het een en ander uitzoeken. Maar ik denk dat ik gewoon het volledig bedrag moet gaan betalen.
Dat lijkt mij, na het lezen van dit stukje, helaas ook. Je hebt dus namelijk wel een notice to appear gehad - je bekeuring. Ik vind het verhaal van "de boete wordt thuisgestuurd" een beetje vreemd, want voor zover ik hier mee bekend ben krijg je of meteen het bedrag te horen, of kan je een paar dagen later zelf bellen om het bedrag te horen. Ik heb nog nooit gehoord dat ze bekeuringen naar je huis sturen (al helemaal niet naar het buitenland). Maar goed, dat kan in CA natuurlijk anders zijn. Desalniettemin, je failure to appear is dus niet echt zonder goede reden. Ik zou toch nog even het court opbellen om het een ander te verduidelijken, of in ieder geval om opheldering te vragen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jack van de vin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jack van de vin »

ik ben ook wel eens een boete gehad , zoals het niet helemaal stilstaan voor een stopbord .
en nota bene in het midden van een woestijn . ging helemaal nergens over.
maar goed ik kon betalen dmv het invullen van een formulier , dan deden ze het inhouden van mijn credit card .
meteen 195 dollar lichter hahahah.
maar dan ben je er wel gelijk vanaf , misschien iets voor de volgende keer .
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

larissa26 schreef:Ik heb geen brief oid gehad dat klopt, maar op de boete staat het volgende in rood omkaderd: Without admitting guilt, I promise to appear at the time and place indicated below. De desbetreffende sheriff zei destijds om dat te onderteken anders moesten we naar het bureau. (achteraf beter geweest) want nu heb ik getekend dat ik op de datum verschijn in court.
Het helpt om dit soort informatie meteen in je openingsbericht te vermelden. Hoe valt dit te rijmen met het verhaal dat je de bekeuring thuis gestuurd zou krijgen?
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door PeterPaul »

larissa26 schreef: Maar ik denk dat ik gewoon het volledig bedrag moet gaan betalen.
1021 dollar voor 5 mijl te snel……….. nou Larissa als je niet economisch gebonden bent of een andere heel dringende reden hebt om naar de VS terug te keren, er zijn nog een heleboel andere leuke vakantielanden op de wereld zo ik zo zeggen. :mrgreen:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Zelf een ervaring in Oregon, deze is ongeveer gelijk aan die van TS,
ook door sheriff aan de kant gezet, datum om te verschijnen "in court" stond gelijk op de citation (incl. max. bedrag).
Ik ben destijds rechtstreeks naar courthouse gereden, en moest daar maximum betalen omdat er op dat moment geen rechter aanwezig was.
Gehele citation was ook helemaal op mijn naam gesteld, incl. gehele nederlandse adres, dus ik denk dat de huurmaatschappij hier niets mee kan cq. geen weet van heeft.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Bushmaster schreef: Gehele citation was ook helemaal op mijn naam gesteld, incl. gehele nederlandse adres, dus ik denk dat de huurmaatschappij hier niets mee kan cq. geen weet van heeft.
Nee, dat weet ik nu inderdaad ook, maar dat was voor topic starter vertelde dat er nog een regeltje op de boete stond wat ze vergeten was in haar initiële post. Als je dan de rest leest dan moet ze betekend zijn met een rechtszaak en als zij die betekening dus niet heeft gehad (daar was dat "vergeten" regeltje voor op de boete), dan kun je dus alleen maar denken dat de betekening misschien naar het verhuurbedrijf is gegaan.

Men kan niet je Nederlandse rijbewijs in laten trekken, want een rechter in Californie heeft geen rechtsmacht over jouw Nederlandse rijbewijs. Maar men kan wel de boete proberen te innen bij een persoon in Nederland. Dit is ontzettend veel werk en meestal is men niet zo bekend met die dingen en wegen de kosten niet op tegen de baten. Maar die boete blijft staan en als je dus ooit weer in Californie bent of je krijgt te maken met een aanvraag van een visum, dan kun je er problemen mee krijgen als je niet betaalt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
larissa26
Amerika-newbie

Bericht door larissa26 »

heey Mensen,
Ik heb het probleem opgelost.
Ik moet de boete gewoon betalen omdat die al naar The Collection Agency was gestuurd.
Dat is een particulier incasso bureau en die heeft mij alles uitgelegd.
Ze heeft me gewaarschuwd dat als ik nog een keer naar de USA ga, dat ik daar ter plekke MOET betalen anders komen deze problemen.
Dus word voor mij een paar dure maanden, mocht het in 2x betalen dus dan valt het nog mee.
En ja het bedrag blijft gewoon belachelijk duur maar het is nu eenmaal zo.
Als jullie dus ooit een boete zouden krijgen als jullie daarheen gaan, onderteken NIETS en ga mee naar het politiebureau dan kan je daar ter plekke betalen.
Wat betreft de DMV : Het rijbewijs word dan ongeldig gemaakt, dat wil zeggen dat je ALLEEN in de staat geweigerd word waar je de boete hebt gekregen.
Maar zodra je boete betaalt hebt word je rijbewijs weer geldig.
Groetjes
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

In ieder geval goed lezen. Want ze omkaderen het niet voor niks in het rood.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Vervelend van de hoge boete, maar fijn dat het alsnog is opgelost. Lijkt me toch een opluchting (maar mens, wat een dure 5 mijl waren dat zeg...)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb nog nooit een boete gehad voor 5 mijl te hard terwijl ik toch wel 100 keer in mijn leven langs stilstaande politie auto's reed die aan het controleren waren. Misschien was dat wel een geemigreerde nederlandse dienstklopper :lol: .
Minimum voor mij was 10 mijl te hard, maar heb ook wel waarschuwingen gehad.
In amerika is het echter vervelend als je een ticket krijgt want dan heeft de verzekeringsmaatschappij meteen een reden om je premie 15-20% te verhogen (wat drie jaar blijft staan) :roll:
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

ned in MO schreef: In amerika is het echter vervelend als je een ticket krijgt want dan heeft de verzekeringsmaatschappij meteen een reden om je premie 15-20% te verhogen (wat drie jaar blijft staan) :roll:
Hoe weet je verzekeringsmaatschappij dat je een boete hebt?
Moet je dat zelf melden, doet de politie dat?
15 tot 20% voor een snelheidsovertreding? Wat dan bv voor rood licht negeren, of maakt dat verder niet uit wat op je ticket staat?
:offtopic: maar gewoon uit nieuwsgierigheid hoor...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer