Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis dedielies: eerste reis Amerika - SF - Denver
-
dedielies
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis dedielies: eerste reis Amerika - SF - Denver
Hoi,
Wij zijn een gezin met 3 jongvolwassen kinderen (22, 20 en 19) en willen graag nog eenmaal samen op reis. De kinderen zijn echte reizigers en omdat de één houdt van de stad en de andere van de natuur, houden we daar in onze voorlopige planning natuurlijk rekening mee. We gaan van 23 juli 2013 tot 13 augustus 2013
Dit is onze voorlopige planning:
dag 1: Brussel - madrid
dag 2: Madrid - New york + halve dag NY verkennen
dag 3: dagje New york + avondvlucht naar San Francisco
dag 4: San Francisco (Alcatraz, Golden gate bridge...)
dag 5: San Francisco (China Town, ...)
dag 6: SF - Bodie (overnachting rond Lee Vining)
dag 7: Bodie - Yosemite (overnachting in Yosemite)
dag 8: Yosimite NP
dag 9: Yosimite - Sequoia NP (overnachting in Sequoia NP)
dag 10: Sequoia - Los Angeles (overnachting in LA)
dag 11: LA - Las Vegas
dag 12: Las Vegas
dag 13: Las Vegas - Zion NP (overnachting in Zion)
dag14: Zion - Grand Canyon North rim (overnachting in GC)
dag 15: GC - Bryce NP (overnachting in Bryce)
dag 16: Bryce - Canyonlands - (overnachting rond Canyonlands)
dag 17: Canyonlands - Arches (overnachting Arches)
dag 18: Arches - Colorado Nat. monument - Glenwood springs (overnachting in Glenwood)
dag 19: Glenwood - Rocky Mountains (overnachting in de Rocky's Moraine campground)
dag 20: Rocky mountains
dag 21: Rocky - Denver - New york (avondvlucht nr NY)
dag 22: NY - Madrid - Brussel
We beseffen dat het een heel druk programma is. Heeft er iemand tips of opmerkingen? Ik vind het heel moeilijk om alles in de planning te krijgen zodat toch iedereen zijn zin krijgt. Het moet voor iedereen wel leuk blijven.
Groet
D.
Wij zijn een gezin met 3 jongvolwassen kinderen (22, 20 en 19) en willen graag nog eenmaal samen op reis. De kinderen zijn echte reizigers en omdat de één houdt van de stad en de andere van de natuur, houden we daar in onze voorlopige planning natuurlijk rekening mee. We gaan van 23 juli 2013 tot 13 augustus 2013
Dit is onze voorlopige planning:
dag 6: SF - Bodie (overnachting rond Lee Vining)
dag 7: Bodie - Yosemite (overnachting in Yosemite)
dag 8: Yosimite NP
dag 9: Yosimite - Sequoia NP (overnachting in Sequoia NP)
dag 10: Sequoia - Los Angeles (overnachting in LA)
dag 11: LA - Las Vegas
dag 12: Las Vegas
dag 13: Las Vegas - Zion NP (overnachting in Zion)
dag14: Zion - Grand Canyon North rim (overnachting in GC)
dag 15: GC - Bryce NP (overnachting in Bryce)
dag 16: Bryce - Canyonlands - (overnachting rond Canyonlands)
dag 17: Canyonlands - Arches (overnachting Arches)
dag 18: Arches - Colorado Nat. monument - Glenwood springs (overnachting in Glenwood)
dag 19: Glenwood - Rocky Mountains (overnachting in de Rocky's Moraine campground)
dag 20: Rocky mountains
dag 21: Rocky - Denver - New york (avondvlucht nr NY)
dag 22: NY - Madrid - Brussel
We beseffen dat het een heel druk programma is. Heeft er iemand tips of opmerkingen? Ik vind het heel moeilijk om alles in de planning te krijgen zodat toch iedereen zijn zin krijgt. Het moet voor iedereen wel leuk blijven.
Groet
D.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: dedielies: eerste reis Amerika - SF - Denver
SF , yosemite, Bodie lijkt mij een logischer volgorde.
-
dedielies
- Amerika-ontdekker
Dan kunnen we niet meer naar Sequoia NP lijkt mij
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
In Yosemite zijn ook sequoia bomen, dus als je die daar bekijkt zou je Sequoia NP over kunnen slaan.
Overnachting voor Canyonlands en Arches kan in Moab. Ligt centraal.
Overnachting voor Canyonlands en Arches kan in Moab. Ligt centraal.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is de bedoeling van die ene nacht in LA? Het is een fors eind rijden, zeker als je nog iets van Sequoia NP wilt zien, en da volgende dag heb je ene lange (en saaie) rijdag naar Las vegas. Wij deden het sutk Yosemite-Kings Canyon/Sequoia-LA-Las Vegas in 2006 met onze kinderen, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Wij hadden echter veel meer tijd daarvoor.
Met maar 1 nacht LA zou ik LA helemaal overslaan en van SF naar Yosemite gaan. Trek daar dan wat meer tijd voor uit zodat je daar de sequoia's kunt bekijken en andere activiteiten kunt doen. Dann via Lee VIning (Bodie en Death Valley naar Las Vegas.
Voor Zion zou ik wat meer tijd uittrekken.
Gaan jullie met een camper? En liggen de vluchten al vast?
Marianne
Met maar 1 nacht LA zou ik LA helemaal overslaan en van SF naar Yosemite gaan. Trek daar dan wat meer tijd voor uit zodat je daar de sequoia's kunt bekijken en andere activiteiten kunt doen. Dann via Lee VIning (Bodie en Death Valley naar Las Vegas.
Voor Zion zou ik wat meer tijd uittrekken.
Gaan jullie met een camper? En liggen de vluchten al vast?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zo, dat wordt een vakantie boeken als je terug thuis bent om bij te komen van deze reis! Het is inderdaad een beetje vol. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat de tickets al geboekt zijn.
Ik zou eigenlijk ook de keuze maken om LA en Sequoia te laten vallen. Je hebt vooral voor LA heel weinig tijd en als je in file komt ben ik bang dat die dag een beetje een teleurstelling wordt. LA moet je (voor de 1e keer) minimaal 2 dagen doorbrengen net als San Francisco om wat van de stad te zien. Het is enorm groot en alles ligt ver uit elkaar.
Rij van San Francisco via Oakhurst naar Mariposa Grove en bekijk daar de sequoia bomen. Dan een volle dag voor de vallei en glacier point en de dag erna de Tioga Pass en Bodie en overnachten rond Lee Vining/Mammoth Lakes/Bishop. Dan dag 9 naar death valley en dag 10 naar Las Vegas. Ik zou dan dag 11 toevoegen bij Moab, zodat je daar nog een dag meer hebt, want daar heb je echt veel te weinig tijd.
Ook voor NY heb je eigenlijk niet veel tijd. Niet dat je niet veel kunt zien hoor, maar die dagen had je in het zuidwesten echt nog wel kunnen gebruiken, maar dan heb je in ieder geval een goede reden om snel weer eens terug te komen voor oa de LA, de kustroute, Sequoia, Page, Canyonlands etc., etc., etc,
Ik zou eigenlijk ook de keuze maken om LA en Sequoia te laten vallen. Je hebt vooral voor LA heel weinig tijd en als je in file komt ben ik bang dat die dag een beetje een teleurstelling wordt. LA moet je (voor de 1e keer) minimaal 2 dagen doorbrengen net als San Francisco om wat van de stad te zien. Het is enorm groot en alles ligt ver uit elkaar.
Rij van San Francisco via Oakhurst naar Mariposa Grove en bekijk daar de sequoia bomen. Dan een volle dag voor de vallei en glacier point en de dag erna de Tioga Pass en Bodie en overnachten rond Lee Vining/Mammoth Lakes/Bishop. Dan dag 9 naar death valley en dag 10 naar Las Vegas. Ik zou dan dag 11 toevoegen bij Moab, zodat je daar nog een dag meer hebt, want daar heb je echt veel te weinig tijd.
Ook voor NY heb je eigenlijk niet veel tijd. Niet dat je niet veel kunt zien hoor, maar die dagen had je in het zuidwesten echt nog wel kunnen gebruiken, maar dan heb je in ieder geval een goede reden om snel weer eens terug te komen voor oa de LA, de kustroute, Sequoia, Page, Canyonlands etc., etc., etc,
-
dedielies
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties!
@Marianne: LA leek ons een mooie mogelijkheid om van Sequoia naar Las Vegas te rijden omdat Death Valley niet op ons verlanglijstje staat. Als ik kijk via google is het telkens een 4u rijden. In LA willen we ook alleen maar een paar hoogtepunten gaan bekijken en we willen pas de volgende dag na de middag naar Las Vegas vertrekken.
wij gaan niet met een camper en de binnenlandse vluchten zijn nog niet geboekt (wil niet te lang meer mee wachten, heb al een paar mooie aanbiedingen gezien)
@PSVwally: laat NY nou net op de ene zoon zijn verlanglijstje staan, we hebben daar een dag en een half. Hij heeft dan toch al een eerste indruk. Voor meer moet hij er dan zelf maar eens naartoe
@Marianne: LA leek ons een mooie mogelijkheid om van Sequoia naar Las Vegas te rijden omdat Death Valley niet op ons verlanglijstje staat. Als ik kijk via google is het telkens een 4u rijden. In LA willen we ook alleen maar een paar hoogtepunten gaan bekijken en we willen pas de volgende dag na de middag naar Las Vegas vertrekken.
wij gaan niet met een camper en de binnenlandse vluchten zijn nog niet geboekt (wil niet te lang meer mee wachten, heb al een paar mooie aanbiedingen gezien)
@PSVwally: laat NY nou net op de ene zoon zijn verlanglijstje staan, we hebben daar een dag en een half. Hij heeft dan toch al een eerste indruk. Voor meer moet hij er dan zelf maar eens naartoe
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft ook geen tijd voor DV uit te trekken, maar de route via DV is veel mooier dan die van LA naar Las Vegas en het stuk van Yosemite naar Sequoia en van Sequoia naar LA is ook niet echt mooi. Ik blijf het jammer vinden om de omweg via Sequoia en LA te maken als je er geen tijd voor hebt. Als je bij Sequoia in het park overnacht ben je ook wel meer dan 4 uur onderweg naar LA.dedielies schreef:Bedankt voor jullie reacties!
@Marianne: LA leek ons een mooie mogelijkheid om van Sequoia naar Las Vegas te rijden omdat Death Valley niet op ons verlanglijstje staat.
Als de binnenlandse vluchten nog niet geboekt zijn zou je ook kunnen overwegen om een route van SF naar LA te maken. Of van Phoenix naar LA.
Wel bijzonder dat je al een deel van de vlucht hebt geboekt, ik denk dat een multicity handiger/goedkoper was geweest. Nu kan het zijn dat je nog moet bijbetalen voor je bagage op de binnenlandse vluchten. Let daar op als je vluchten met elkaar vergelijkt.
Denk er aan dat je voor de overnachtingen in de parken snel iets moet vastleggen. Nemen jullie een tent mee? Als je in Yosemite wilt kamperen zul je 15 maart moeten reserveren.
Marianne
-
dedielies
- Amerika-ontdekker
Als ik het nog eens goed bekijk, lijkt het mss wel beter om sequoia en LA achterwege te laten.
Dus van SF - Yosemite - Bodie - via death valley naar Las Vegas? Bodie - Death Valley is een lange trip, of ben ik hierin verkeerd?
Terugvlucht van Denver leek ons het meest logische omdat we de Rocky mountains willen bezoeken?
Voor het boeken van een kampeerplaats in Yosemite heb ik hier op het forum al het een en ander gelezen. Nog eens opzoeken voor ik mijn kans waag.
Dus van SF - Yosemite - Bodie - via death valley naar Las Vegas? Bodie - Death Valley is een lange trip, of ben ik hierin verkeerd?
Terugvlucht van Denver leek ons het meest logische omdat we de Rocky mountains willen bezoeken?
Voor het boeken van een kampeerplaats in Yosemite heb ik hier op het forum al het een en ander gelezen. Nog eens opzoeken voor ik mijn kans waag.
Tussen Yosemite en Death Valley kun je overnachten in bijvoorbeeld Bishop. Dat moet icm met Bodie wel lukken. Bodie ligt alleen wel anderhalf uur heen en anderhalf uur weer terug de 'verkeerde' kant op.dedielies schreef:Als ik het nog eens goed bekijk, lijkt het mss wel beter om sequoia en LA achterwege te laten.
Enne oja, anderhalve dag NY?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis dedielies: eerste reis Amerika - SF - Denver
Je kunt in Lee Vining overnachten. Als je 's ochtends naar Bodie gaat heb je nog voldoende tijd om naar DV te rijden.
Voor het boeken van een camping (een van de 3 Pines-campgorunds in de vallei is het mooiste) moet je op de 15e om 15.00 uuur klaarzitten. Zie http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations voor meer informatie.
En lees wat topics hierover.
Marianne
Voor het boeken van een camping (een van de 3 Pines-campgorunds in de vallei is het mooiste) moet je op de 15e om 15.00 uuur klaarzitten. Zie http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations voor meer informatie.
En lees wat topics hierover.
Marianne
-
dedielies
- Amerika-ontdekker
Re: Reis dedielies: eerste reis Amerika - SF - Denver
Aan de hand van de goeie raad die ik hier al gekregen heb van hen die wel al 'Amerika-ervaring' hebben, heb ik onze route aangepast:
LA en Sequoia heb ik er tussenuit gehaald en er is een dag zion in de plaats gekomen. Is deze route beter haalbaar?
dag 6: SF - Yosemite (overnachting Yosemite)
dag 7: Yosemite NP (overnachting in Yosemite)
dag 8: Yosimite NP- Bodie (overnachting in Lee Vining)
dag 9: Lee Vining - Las Vegas (overnachting Las Vegas)
dag 10: Las Vegas (overnachting in LV)
dag 11: Las Vegas - Zion (overnachting in Zion)
dag 12: Zion (overnachting in Zion)
dag 13: Zion - Grand Canyon North rim (overnachting in GC)
dag14: GC - Bryce NP (overnachting in Bryce)
dag 15: Bryce - Arches (overnachting Moab)
dag 16: Arches - Colorado Nat. monument - Glenwood springs (overnachting in Glenwood)
dag 17: Glenwood - Rocky Mountains (overnachting in de Rocky's Moraine campground)
dag 18: Rocky mountains
dag 19: Rocky mountains
dag 20: Rocky mountains - Denver - New york (avondvlucht nr NY)
dag 21: NY - Madrid
dag 22: Madrid - Brussel
We twijfelen of we wel een hele dag in Las Vegas willen blijven, lijkt ons te lang met al die glitter. Of toch beter wel?
@Marianne: ik heb via uw verslagen al een aantal mooie tochten gevonden die we wel zien zitten! (vb yosemite)
Nog een vraagje: waar kan ik het beste kampeerspullen kopen als we in San Francisco aankomen?
grtjs
LA en Sequoia heb ik er tussenuit gehaald en er is een dag zion in de plaats gekomen. Is deze route beter haalbaar?
dag 6: SF - Yosemite (overnachting Yosemite)
dag 7: Yosemite NP (overnachting in Yosemite)
dag 8: Yosimite NP- Bodie (overnachting in Lee Vining)
dag 9: Lee Vining - Las Vegas (overnachting Las Vegas)
dag 10: Las Vegas (overnachting in LV)
dag 11: Las Vegas - Zion (overnachting in Zion)
dag 12: Zion (overnachting in Zion)
dag 13: Zion - Grand Canyon North rim (overnachting in GC)
dag14: GC - Bryce NP (overnachting in Bryce)
dag 15: Bryce - Arches (overnachting Moab)
dag 16: Arches - Colorado Nat. monument - Glenwood springs (overnachting in Glenwood)
dag 17: Glenwood - Rocky Mountains (overnachting in de Rocky's Moraine campground)
dag 18: Rocky mountains
dag 19: Rocky mountains
dag 20: Rocky mountains - Denver - New york (avondvlucht nr NY)
dag 21: NY - Madrid
dag 22: Madrid - Brussel
We twijfelen of we wel een hele dag in Las Vegas willen blijven, lijkt ons te lang met al die glitter. Of toch beter wel?
@Marianne: ik heb via uw verslagen al een aantal mooie tochten gevonden die we wel zien zitten! (vb yosemite)
Nog een vraagje: waar kan ik het beste kampeerspullen kopen als we in San Francisco aankomen?
grtjs
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 9058 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-