Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis 4me: Teveel Oregon Kustroute?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
4me
Amerikafan
Contacteer:

Reis 4me: Teveel Oregon Kustroute?

Bericht door 4me »

We zijn weer druk aan het puzzelen en hopen dat jullie ons kunnen helpen. Wij, Daan en Jeannine, zijn geen wandelaars
( = medisch :? ) , maar pakken elke aangelegenheid om een stuk te rijden en de omgeving te verkennen. Mooie natuur, oude plaatsjes & stationnetjes, watervallen, meertjes we zijn er allemaal dol op. Tussendoor een Walmart doorspitten en s avonds lekker eten, dus geen fastfood tentjes! We willen veel zien, maar toch ook niet elke dag van A naar B moeten rijden. Omgeving rustig verkennen en het een dag wat rustiger aan te doen is ook een must.
Met deze route rijden we o.a. van Port Angeles naar Eureka. Wordt dit teveel kust? Gaat die kustlijn vervelen? Hebben jullie andere suggesties?

Dit jaar starten en eindigen we dus in San Francisco en het volgende hebben we bedacht:

01 sept. - Na aankomst Oakland - 11.25 uur > Yosemite - Mariposa / 2 nachten
02 sept. - Yosemite
03 sept. - via Tioga Pass, ( Bodie?) naar South Lake Tahoe / 1 nacht
04 sept. - South Lake Takoe naar Susanville / 1 nacht
05 sept. - Van Susanville via Lassen Vulcanic, naar Redding / 1 nacht
06 sept. - Redding via Mt.Shasta - # 97 > Klamath Falls / totaal 2 nachten
07 sept. - bezoek Crater Lake - Klamath Falls
08 sept. - Klamath Falls via # 97 & # 372 > Bend / totaal 2 nachten
09 sept. - Omgeving Bend # 242 & # 125
10 sept. - Van Bend > Hood River / totaal 2 nachten
11 sept. - Omgeving Hood River o.a. Multnomah Falls
12 sept. - Hood River via Toppenish > Yakima - 1 nacht
13 sept. - Van Yakima via weg #410 en #12 naar Mnt. St.Helens( weg #504), daarna > Olympia - 1 nacht
14 sept. - Olympia naar Port Angeles - 1 nacht
15 sept. - Port Angeles > Astoria / 1 nacht
16 sept. - Astoria via o.a. Cannon Beach - Cape Perpetua >Florence- totaal 2 nachten
17 sept. - Bezoek aan vriendin in Eugene & omgeving Florence bekijken
18 sept. - Florence > Cresent City/ 1 nacht
19 sept. - Cresent City via Redwood NP > Eureka / 1 nacht

tussen 20-22 sept. - 2 nachten nog in te delen

1 extra nacht Mariposa?? en 1 extra nacht Santa Rosa ( Napa Valley)???

22 sept. - Eureka > Santa Rosa / 1 nacht ( of twee??)
23-26 sept. - 3 nachten San Francisco
26 sept. - Vertrek vanaf Oakland richting Nederland

Wij houden ons aanbevolen voor jullie suggesties en tips!
Alvast bedankt

Daan en Jeannine
Laatst gewijzigd door 4me op 09 mar 2013, 17:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Reis 4me: jullie mening over onze route

Bericht door Gypsygirl1 »

Hallo Daan en Janinne, jullie hebben het virus ook goed te pakken he? ;-)
Leuk dat jullie weer gaan, mooie route, vergeet vooral Cape Flattery niet als je naar Port Angeles rijdt, schitterende omgeving daar!
Veel plezier met de voorbereiding, wij zijn ook weer live te volgen dit jaar, zie onderschrift.
Groeten van Cor en Ingrid.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis 4me: Teveel Oregon Kustroute?

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het interessant om ook Mt St Helens te bezoeken. Wij vonden dat erg indrukwekkend, zie ons 2006-verslag (ook voor Lassen, Crater Lake etc).
Waarom trekken jullie 2 nachten voor Klamath Falls uit? Hebben jullie voor Yosemite 1 of 2 nachten? Zijn jullie daar al eens geweest? Mariposa ligt nog een aardig eind rijden van het park, en vandaar via Bodie naar SLT is ook een erg lange dag.
Schrijf het eens per dag uit, in de van/naar vorm, dan is in één oogopslag te zien waar jullie langer zitten en waar de reisdagen zitten.

Marianne
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Hallo Marianne,

Schema aangepast van / naar vermeld!Goede tip!
N.a.v. van jouw antwoord, onze antwoorden:
Misschien is het interessant om ook Mt St Helens te bezoeken = hebben we ingelast.
Waarom trekken jullie 2 nachten voor Klamath Falls uit? = Even relaxen en Crater Lake rustig bekijken. Of is dit teveel?
Kunnen we dit meenemen als we richting Bend rijden?

Hebben jullie voor Yosemite 1 of 2 nachten? Zijn jullie daar al eens geweest? = Zijn we nooit geweest, hebben 2 nachten voor uit getrokken. Ik denk te weinig!!??? een nachtje erbij plakken?
Mariposa ligt nog een aardig eind rijden van het park = is ons bekend, thx.
Vandaar via Bodie naar SLT is ook een erg lange dag = Bodie was een idee, naam tegengekomen - geen must!

Kijken weer uit naar tips en suggesties
Bedankt alvast!

Daan en Jeannine
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Waarom niet in de middag vertrekken vanuit Yosemite via de Tioga Pass en overnachten in Lee Vining. Je kunt dan de volgende dag Mono lake en Bodie bezoeken, waarna via de highway 395 naar Lake Tahoe.
schellie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Klamath Fals zit je ruim een uur rijden van Crater Lake vandaan dus je blijft dan wel wat heen en weer rijden. Wij zaten zelf in Union Creek, in een cabin. Erg leuke locatie. Voor alleen Crater Lake heb je die 2e nacht niet nodig maar er zijn dacht ik wel een aantal scenic byways daar in de omgeving.
Bodie is zeker de moeite waard, maar je zult wel wat moeten wandelen. Reken op minimaal een uur voor een bezoek, en dan nog zoiets voor de weg ernaartoe (dirt road).
In Yosemite kun je naar de Mariposa Grove rijden. Je kunt wandelend naar de bomen, maar er rijdt ook een tram, zie hier voor meer informatie.
Verder is de rit naar Glacier Point de moeite waard. In de vallei kun je met de shuttlebus de vallei verkennen, of met de auto. Een fiets huren is ook een mogelijkheid. Langs de Tioga Road heb je mooie uitzichtpunten zoals bij Olmsted Point. Tenaya Lake is een mooie plek voor een picknick, maar dat geldt eigenlijk voor het hele park.

Marianne
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Schellie en Marianne, super bedankt voor jullie tips.

2 Nachten Yosemite, is dat te kort? Moet daar 1 nacht bij?
Kan je in Yosemite mooie routes rijden? Die weg met die tram, is dat ook per auto te doen?

> Mariposa - South Lake Tahoe - We slaan Bodie over en hebben dan wat meer tijd voor de Tioga Pass en misschien nog een korte stop bij Mono Lake

> Redding via Mt.Shasta - # 97 > Union Creek - 1 nacht
De cabins zijn die vrijstaand of zitten ze met twee stuks aan elkaar?
Ik kan dit niet zien op de site van Union Creek.

> Union Creek - bezoek Crater Lake > Bend - 2 nachten
Lukt dit? Crater Lake onderweg naar Bend bezoeken?

Dan nog de Kustlijn. Is deze rit te lang? Eentonig? Of mag/kan hier niet in gekort worden? Tips?

Alvast weer bedankt!!

Daan en Jeannine
Laatst gewijzigd door 4me op 10 mar 2013, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bij Union Creek hadden wij een alleen staande cabin. Maar er stonden er ook 2 tegen elkaar. Wij hadden niet geboekt en konden nog van de prijs afdingen omdat het vrij laat was.
Crater Lake kan je wel makkelijk doen op de doortocht van Union Creek naar Bend.
Wij deden dat andersom afgelopen september. Het mooiste uitkijkpunt in CL vonden wij Watchmen overlook. Je kan daar een trail doen naar een uitkijkhuisje bovenop de berg. Vrij steile wandeling maar het uitzicht maakt alles goed! (als het weer goed is)

Afbeelding

Ook voor de Bend omgeving kan je misschien nog wat tips opdoen voor jullie trip : http://www.bartenevy.be

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

4me schreef:Dan nog de Kustlijn. Is deze rit te lang? Eentonig? Of mag/kan hier niet in gekort worden? Tips?

Alvast weer bedankt!!Daan en Jeannine
Nee hoor, ik denk niet dat die te lang is. De kust is prachtig! Hou er rekening mee dat de kustweg veel tijd kost, je kunt er niet echt doorrijden en je zult regelmatig willen stoppen. Misschien heb je iets aan ons verslag van 2008.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

4me schreef: 2 Nachten Yosemite, is dat te kort? Moet daar 1 nacht bij?
Kan je in Yosemite mooie routes rijden? Die weg met die tram, is dat ook per auto te doen?
Het hangt er van af wat je er allemaal wilt gaan doen. Kijk eens naar http://www.ontdek-amerika.nl en naar het artikel op de AA-site over Yosemite. En natuurlijk in onze reisverslagen.
En zie http://www.nps.gov/yose onder plan your visit voor activiteiten en onder directions voor een kaart van het park en van de vallei en voor een afstandentabel.
Je kunt met de auto of shuttlebus vanaf Wawona (als het parkeerterrein vol is) naar de Mariposa Grove, maar dan moet je nog wel een stukje lopen voor de sequoia's. Zie daarvoor mijn wandelsite. Met de tram rij je naar de bomen op plaatsen waar geen auto's mogen komen (tenzij je een invalidenkaart hebt).
De route naar Glacier Point is erg mooi, vooral het uitzicht is zeer de moeite waard. Verder kun je ook nog naar Hetch Hetchy rijden en de dam bekijken. De route door de vallei is prachtig en ook de Tioga Road is prachtig.
4me schreef: > Redding via Mt.Shasta - # 97 > Union Creek - 1 nacht
De cabins zijn die vrijstaand of zitten ze met twee stuks aan elkaar?
Ik kan dit niet zien op de site van Union Creek.
Wij hadden een vrijstaande cabin. In ons 2006-verslag staat een foto. Bekijk dat verslag eens, er zit heel veel in van jullie route.

Marianne
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

In 2011 hebben we de staat Washington en de kust gedaan, in 23 dagen
In 2012: Yosemite, Lassen, Crater Lake, Oregon coast en naar Portland. De Hood River stond gepland, maar hebben we geschrapt ter plaatse.

Persoonlijk vinden we de kust van Washington veel mooier en ruwer dan de kust van Oregon.
Vergeet vooral niet de vele stranden aan de kust, met de tide pools, altijd leuk om te doen.

Mt St Helens is mooi, maar hou er rekening mee dat de vulkaan meer dan de helft van de tijd in de mist ligt. Het is een lange, trage weg naar boven...
Wij hebben onze tijd gespendeerd in Mt Rainier, veel meer te zien, wildlife, natuur.
Crater Lake, wij verbleven er 3 nachten, in principe heb je dat gezien in 1 dag.
In Florence zelf vonden we niet zoveel te beleven.
Bodie stond gepland, hebben we geschrapt omdat het te ver om was en ervoor gekozen om langer in Yosemite te zijn. Hou er ook rekening mee dat de Tioga Pass moet open zijn, anders is het een lange weg om naar Bodie.

Persoonlijk zouden we meer tijd uittrekken in Yosemite.
Wij zijn uit Yosemite vertrokken naar Sth Lake Tahoe, dan naar Mineral voor het Lassen Volcanic Park, vandaar in 1 dag Crater Lake.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Die tips van jullie zijn fantastisch!!!
Denk dat dit onze route gaat worden. Wat stukjes aangepast en nog wat mooie dingen toegevoegd.
Mochten jullie nog meer tips / aanmerkingen hebben ......... graag!
Alvast bedankt voor alle hulp - Daan en Jeannine

De nieuwe route:
01 sept. Van Oakland naar Mariposa
02 sept. Yosemite.
03 sept. Mariposa -Yosemite Valley -Tioga Pass naar Mammoth Lakes
04 sept. Van Mammoth Lakes - Mono Lake naar South Lake Tahoe
05 sept. Lake Tahoe - Susanville
06 sept. Van Susanville via Lassen Volcanic naar Redding
07 sept. Van Redding naar Union Creek via # 62- langs mt. Shasta
08 sept. Union Creek via Crater Lake (Rimdrive) naar Bend.
09 sept. Bend en omgeving
10 sept. Van Bend naar Hood River ( Multnomah Falls )
11 sept. Hood River via Toppenish naar Yakima
12 sept. Van Yakima via Mt. Rainier nat. park naar Longview
13 sept. Van Longview - bezoek Mount Helens – Olympia
14 sept .Olympia naar Port Angeles.
15 sept. Port Angeles eo
16 sept. Van Port Angeles naar Astoria
17 sept. Van Astoria via naar Florence voor overnachting.
18 sept. Florence - bezoek vriendin
19 sept. Van Florence via Oregon Dunes( = Coose Bay) naar Crescent City
20 sept. Van Crescent City via Redwoods nat.park naar Eureka
21 sept. Van Eureka naar Ukiah
22 sept. Ukiah naar Napa of Santa Rosa
23 sept. Van Napa / Santa Rosa naar San Francisco.
23 - 26 sept. San Francisco
26 sept. terugreis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik lees nu pas dat jullie na de vlucht nog naar Mariposa willen rijden. Ik weet niet of dat verstandig is, na een lange vlucht.
Olympia ken ik niet, voor Olympic NP zou je na Longview ook door kunnen rijden naar Port Angeles, en dan de volgende dag naar Hurricane Ridge rijden, en daarna richting de kust voor het HoH Rain forest, en een overnachting in Forks. Linksom rijden kan ook; dan rij je van Longview/Mt St Helens naar Forks. Lake Quinault is ok prachtig om te overnachting, zie ons 2006-verslag.
Als jullie bekend zijn met de Lewis & Clark expeditie dan is een bezoek aan Fort Clatsop bij Astoria leuk om mee te nemen.

Marianne
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Hi Marianne,

We landen al om 11.30 uur, dus tijd genoeg om die 250 km. te overbruggen
Longview naar Olympia, we gaan die dag ook nr Mount Helens en dan is Olympia gewoon een plek om te overnachten.
Vanuit Port Angeles, willen we wat gaan rijden, vandaar 2 nachten
Lewis en Clark zijn we al vaak tegengekomen, dus Fort Clatsop hoort erbij, thx

Je andere tips heb ik hier genoteerd!

Weet jij of de America Beautifull Pass geldig is in Mt.Rainier NP?? Hij staat niet vermeld op de site van dit NP.

Groetjes en bedankt

Daan en Jeannine
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

4me schreef:
Weet jij of de America Beautifull Pass geldig is in Mt.Rainier NP?? Hij staat niet vermeld op de site van dit NP.
Ja die is gewoon geldig in Mt Rainier.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer