Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

orkaanseizoen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
lyanlyan
Amerika-newbie

orkaanseizoen

Bericht door lyanlyan »

Hallo iedereen,

IK en mijn vriend willen graag via new york (verblijven we 4 dagen) dan naar orlando (pretparken verblijven we 4 dagen) en dan naar miami, miami beach.
In Miami verblijven ongeveer 10 dagen.

Deze trip willen we in de maand september maken, alleen nu ben ik bang voor het orkaan seizoen, en dat ik de strand vakantie die ik had bedacht op miami beach kan vergeten, en dat het zo hard waait en regent dat er ook niet veel te beleven valt.

Wie heeft hier ervaring mee??? wie is er ook in september naar miami geweest?? hoe erg is het in september??? wat kan ik verwachten???

heb jullie advies en tips nodig!
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: orkaanseizoen

Bericht door eddepet71 »

Ik ben zelf 2x in september in orlando geweest en het was prachtig weer, maar je kan natuurlijk pech hebben.

Kijk hier eens naar de historie:
http://weather-warehouse.com/WeatherHis ... ember.html

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Florida_hurricanes

Number of recorded storms affecting Florida Month Number of storms
January
0
February
1
March
0
April
1
May
9
June
51
July
35
August
97
September
160
October
117
November
17
December
2
lyanlyan
Amerika-newbie

Bericht door lyanlyan »

bedankt voor je reactie!,

je had ook geen last van zware wind?. Ik ben ook meer bang voor in miami. had ook al gelezen dat bepaalde excursies ( zoals everglades) niet door gaan met harde wind stoten.

dit word ook voor mij de eerste keer amerika, dus ben totaal blanco
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Het weer is niet te voorspellen :> Maar ik kan me voorstellen dat je bij een flinke storm niet in een Airboat wilt zitten.
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Waarom maak je je druk om een orkaan? Orkanen kondigen zich aan, Tijd genoeg om elders heen te verkassen en evt je vakantie een beetje aan te passen.
Of je maakt een keer een orkaan mee. Zou ik graag een keer willen meemaken eigenlijk
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Ja, orkanen kondigen zich aan maar helaas niet heel erg van te voren. Ik zou het liever niet meemaken.
Kan je niet van New York naar LA vliegen, daar in de buurt zijn heel wat pretparken (Universal, Disney, Legoland, Seaworld (wel in San Diego)) en je kan er ook een strandvakantie doorbrengen.

Hou er ook rekening me dat het in Florida in die periode nog heel erg warm en vochtig weer is, met veel kans op een dagelijkse wolkbreuk. Florida is beter te bezoeken - als je die keuze hebt tenminste- tussen (eind) oktober en begin mei.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

SenT schreef:Ja, orkanen kondigen zich aan maar helaas niet heel erg van te voren. Ik zou het liever niet meemaken.
Kan je niet van New York naar LA vliegen.
Hou er ook rekening me dat het in Florida in die periode nog heel erg warm en vochtig weer is, met veel kans op een dagelijkse wolkbreuk.
Jaaah! California! En lekker door elkaar geschud worden door een lekkere beving... Veel leuker en gegarandeerd meer "fun" dan een orkaan want aardbevingen komen echt onaangekondigd!
Wolkbreuk? Half uur regen en een uur later zie je er niets meer van... of... zo droog dat je er rimpels van krijgt!

Volg je eigen buikgevoel, je bent een West Coast of East Coast fan, een tussenweg is er (helaas) niet... :lol:
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik zou me niet al te druk maken over het weer. Ik kom al sinds 1981 in Florida en vind september een heerlijke maand om te reizen! Het klopt dat er bijna dagelijks een wolkbreuk is, maar dat duurt meestal maar een half uur tot een uur en daarna is het weer heerlijk zonnig, droog en warm. Orkanen worden van tevoren aangekondigd en met name in zuid Florida staan de hurricane routes erg goed aangegeven, zodat je evt tijdig kan verkassen.
Dat je Florida beter kan bezoeken tussen eind oktober en begin mei... tja... Er is in die periode minder luchtvochtigheid, maar ook dan kan het weer grillig zijn hoor! Het orkaan seizoen loopt tot eind november, in de wintermaanden kan het flink koud zijn en kan je ook wolkbreuken verwachten. Een paar jaar geleden was ik in april in Florida en toen heb ik ook een paar dagen de hele dag regen gehad. Vorig jaar juni had ik ook alleen maar regen in Orlando en was het in Miami zalig weer. Het is dus niet zo dat je garantie hebt op alleen maar een stralend zonnetje of rekening moet houden met regen en windstoten. Maar goed, over het algemeen is Florida gewoon heerlijk! Ook in september.

10 Dagen Miami is geweldig! Zo kan je ´s ochtends lekker op het strand liggen en ´s middags naar een outlet ofzo. Miami is een heel bruisende stad die enorm veel heeft te bieden! Goed eten, je kan leuke uitstapjes maken, een zwoel uitgaansleven en de stad zelf heeft erg veel bezienswaardigheden! En het mooie is... als er 1 dag slecht weer is en je hierdoor geen boottocht kan doen, dan kan je het twee dagen later doen als het wel weer mooi is.

Misschien vindt je het leuk om mijn reisverslagen te lezen. Ik heb op het moment reisverslagen geplaatst van januari 2011, dec 2011/ jan 2012, juni 2012 en sept/okt 2012. In april komt er een live verslag van een weekje Orlando en ook van mijn vorige reizen wil ik nog een verslag plaatsen: http://www.floridianadventures.blogspot.com
Op mijn facebook pagina heb ik aardig wat foto's staan van Miami en Orlando: https://www.facebook.com/jennyfersnoek
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zou me tegen laten houden door het orkaan seizoen. De kans dat het echt een hele grote wordt is minimaal en de meeste hotels zijn er heel goed op voorbereid waardoor je hoogstens een dagje binnen zult zitten.
Als je door zulke dingen je reis verschuift dan kom je op een gegeven moment nergens meer naartoe.

Wij hebben in Cuba gezeten terwijl er een orkaan over het eiland ging en dat betekende een dagje binnen maar verder hebben we super weer gehad.
Daarnaast vloog ik vorig jaar naar NY toen Sandy in aantocht was. Ondanks dat was het een onvergetelijke reis dus ik niet had willen missen.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Ik denk dat je het woordje "niet" vergeten bent Katja? ;-)

Wij zijn ook al een aantal keren in september in Florida geweest en hebben ook een aantal keren een orkaan meegemaakt. In 2004 zelfs 3 orkanen in 1 vakantie. Toch zijn we daarna nog vaker in september naar Florida gegaan, het is gewoon een fijne maand om daar te zijn. Nog heerlijk weer en net na het hoogseizoen. Veel plezier met de plannen! Trouwens een leuke combi New York en Florida :thumbup:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Klopt :D
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Gewoon lekker gaan idd. Ik woon in Florida sinds 2006 en nog maar weinig mee gemaakt wbt de orkanen. Florida is ook behoorlijk groot, niet elke orkaan komt aan land in Miami, kan vaak ook noordelijker aankomen. Dan lig je in Miami lekker op het strand, terwijl het in Tampa hoost met zware rukwinden.
lyanlyan
Amerika-newbie

Bericht door lyanlyan »

Bedankt voor jullie reacties!!!

We hadden door andere verhalen bedacht om te gaan kijken of te toch een paar maanden later konden gaan, eind november.
Dan is het prima te doen in miami en eind november begin december geen orkanen meer.... en het weer is prima werd mij verteld

Maar door jullie reactie begin ik weer te twijfelen. Als het allemaal meevalt dan is het een poging waard, ik zou het alleen jammer vinden als ik merendeels me schuil moet houden en binnen moet zitten door een orkaan dan van miami zelf te kunnen genieten, ik was eigenlijk niet van plan om terug te komen in miami, deze reis wil ik maken om vervolgens volgend jaar een ander deel te zien.

Ik verwacht in september wel beter weer in new york dan in november.

Genoeg om over na te denken

ps, zijn er mensen die in november in miami zijn geweest?? en hoe was dat??
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Niet in Miami geweest maar we regelmatig in Florida geweest in november. Ik vind het een perfecte maand maar soms is het wel iets koeler dus dan kun je niet aan het strand liggen.

Merendeels binnen zitten door een orkaan is erg onwaarschijnlijk. De kans dat je er meerdere tijdens je verblijf krijgt is erg klein en als er eentje langs komt dan heb je daar maximaal een dag last van.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

lyanlyan schreef:ps, zijn er mensen die in november in miami zijn geweest?? en hoe was dat??
Wij zijn 2 keer begin december geweest, in Nederland een pak sneeuw en koud en in Miami beach een lekkere 25 graden :mrgreen: , zo heerlijk om vanuit je hotel in korte broek meteen ocean drive op te lopen.
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

Ik ben vorig jaar in november naar Miami geweest.
Buiten een paar enkele buitjes, stralend mooi weer gehad. En aangename temperatuur, was er toen zo'n 25 graden.
Ideaal weer om in bikini op het strand te liggen. :wink:
In november is het er ook wel vroeg donker, dat vond ik wel wat vervelender met de uitstappen naar Everglades en Key West.
Vroeg op stap gaan is dan zeker een must
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer