Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alternatief voor creditcard.
Alternatief voor creditcard.
Me broer (21) en ik (19) gaan over ruim een maand naar Amerika. Omdat we allebei nog geen vast inkomen hebben, kunnen wij volgens mij niet aan een credit card komen. Wat is nou een handig alternatief voor een cc, om toch gemakkelijk te kunnen betalen in Amerika. We kunnen natuurlijk gewoon onze pinpassen gebruiken, maar ik lees overal dat een cc toch wel erg handig is in Amerika. Dus vandaar, wie weet een goed alternatief?
Groetjes Bram!
Groetjes Bram!
Re: Alternatief voor Credit Card.
studentencreditcard, prepaid creditcard, cash, goudklompen.
Een creditcard is handig en ook nodig om een auto te huren maar ook om een hotelreservering vast te leggen. Ook je esta moet per creditcard betaald worden. In die zin is er eigenlijk geen alternatief voor een creditcard. Of je moet die zaken allemaal via je lokale reisburo doen. Maar om te betalen in winkels en restaurants heb je geen cresitcard nodig.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe ga je reizen? auto? openbaar vervoer?
Slapen in motel of tent? etc etc
Slapen in motel of tent? etc etc
-
Radarlove
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ga eens horen bij Citibank, die hebben studentenvisa's waar je geen inkomen voor moet hebben. Limiet zal zo'n 750 euro zijn schat ik. Vervolgens stort je geld op die rekening bij, bijvoorbeeld 1750 euro. Dan heb je een kredietlimiet van 2500 euro oftewel een 3000$, en zou je toch wel ruim moeten toekomen. Ik ga er van uit dat jullie studenten zijn (jong, geen vast inkomen...) en niet op zoek gaan naar een Luxe SUV en vijfsterrenhotels, dus op die manier heb je én een creditcard én voldoende krediet, waardoor je nog maar weinig cash zal nodig hebben.
Zorg dat er wat geld op de bankrekening staat, dat je bankkaart met Maestro "open" staat voor de VS, en jullie probleem is opgelost.
Alternatief is de "prepaid" VISA, daar heb je geen krediet, maar moet je alles op voorhand storten. Ik weet niet of je van België of Nederland bent, mogelijk is Citibank er niet in Nederland, maar er zullen wel andere banken zijn die dit ook doen. Even rondshoppen, binnen een week kan je dat in orde hebben en kan je jouw ESTA aanvragen.
Zorg dat er wat geld op de bankrekening staat, dat je bankkaart met Maestro "open" staat voor de VS, en jullie probleem is opgelost.
Alternatief is de "prepaid" VISA, daar heb je geen krediet, maar moet je alles op voorhand storten. Ik weet niet of je van België of Nederland bent, mogelijk is Citibank er niet in Nederland, maar er zullen wel andere banken zijn die dit ook doen. Even rondshoppen, binnen een week kan je dat in orde hebben en kan je jouw ESTA aanvragen.
Ik was net student-af toen ik naar Amerika ging. Ik had net daarvoor een studentencc aangeschaft. Zonder cc is het wel lastig allemaal. Je kan met een studentencc misschien wel minder besteden, maar als je ook gewoon cash hebt, kom je er ook wel.
Groetjes, Evelien
Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Andere (nog niet) genoemde optie: via ouders een tweede CC aanvragen.
Vorig jaar tijdens mijn reis had ik mijn eigen (studenten)CC bij me (met limiet van €1000) en als "reserve" een tweede CC van mijn vaders VISA. Op deze manier stond hij garant (dus geen inkomen van mezelf nodig).
Vorig jaar tijdens mijn reis had ik mijn eigen (studenten)CC bij me (met limiet van €1000) en als "reserve" een tweede CC van mijn vaders VISA. Op deze manier stond hij garant (dus geen inkomen van mezelf nodig).
-
Radarlove
- Amerikafan
Wel opletten dat tweede cc op jouw naam staat dan, kan anders problemen veroorzaken... Je mag in principe geen kaart gebruiken die niet op jouw naam staat en waarvan je de handtekening niet van kan reproduceren, allez, in principe niet? Gewoonweg niet.
Mijn vrouw heeft mijn cc, maar als partner op haar naam.
Mijn vrouw heeft mijn cc, maar als partner op haar naam.
Nee, maar (ook) als familie is een 2e CC toegestaan (dus als kind van..). De 2e CC staat dus ook gewoon op mijn naam. Dit konden we gewoon opgeven bij het aanvragen van een tweede CC.
-
Radarlove
- Amerikafan
Ja, natuurlijk, ik zeg alleen maar, zorg dat het op jouw naam staat. Heb al veel gevallen gekend, ook in mijn omgeving, van ouders die gewoon hun kaart meegeven. Dat kan problemen opleveren, en in de VS zou ik zulke problemen op voorhand proberen te voorkomen; een identificatie is niet meteen gemaakt daar (o.a. door tijdsverschil), als men je verdenkt van fraude hé!Ems2012 schreef:Nee, maar (ook) als familie is een 2e CC toegestaan (dus als kind van..). De 2e CC staat dus ook gewoon op mijn naam. Dit konden we gewoon opgeven bij het aanvragen van een tweede CC.
- Mostertje
- Amerikafan
Na contact met ICS (die onze creditcard uitgeeft) gaven zij aan dat het ook voor ons (met een 'gewone' creditcard) aan te raden is om geld op de creditcard te zetten. Op die manier is het cashgeld opnemen/pinnen bij een ATM gratis.
Ook heb ik begrepen dat de verhuurmaatschappij van de auto alleen een creditcard accepteerd van de hoofdbestuurder. Zij raadde ook aan om een 'nevenkaart'. Aan te vragen. Wanneer de creditcard gestolen of verloren wordt, heb je nog een card op naam van de hoofdbestuurder.
Enfin, misschien wist iedereen dit al, maar ik dacht; ik deel het even.
Ook heb ik begrepen dat de verhuurmaatschappij van de auto alleen een creditcard accepteerd van de hoofdbestuurder. Zij raadde ook aan om een 'nevenkaart'. Aan te vragen. Wanneer de creditcard gestolen of verloren wordt, heb je nog een card op naam van de hoofdbestuurder.
Enfin, misschien wist iedereen dit al, maar ik dacht; ik deel het even.
-
Radarlove
- Amerikafan
Wat ik nog vergeten was, een autoverhuurder gaat de waarborg blokkeren op de cc. Dit kan meteen een serieus bedrag zijn. Stel, je hebt een limiet van 2500 euro, en je reserveert voor 1000 euro hotels zonder vooraf te betalen (dus met "creditcard garantie") en een auto met 1000 euro waarborg, dan is in feite reeds 2000 euro op jouw kaart onbruikbaar en beschik je nog maar over 500 euro, ook al heb je er nog geen cent van uitgegeven. Een collega van mij heeft afgelopen oktober dat "probleempje" meegemaakt... En hij was vergeten zijn bankkaart open te zetten voor de VS... Oeps...Mostertje schreef:Ook heb ik begrepen dat de verhuurmaatschappij van de auto alleen een creditcard accepteerd van de hoofdbestuurder. Zij raadde ook aan om een 'nevenkaart'. Aan te vragen. Wanneer de creditcard gestolen of verloren wordt, heb je nog een card op naam van de hoofdbestuurder.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je gereserveerde hotels worden niet geblokkeerd op je creditcard en voor je auto wordt volgens mij maar iets van $ 250 geblokkeerd.
Als je alle hotels van te voren reserveert moet je alles lekker via expedia of ebookers doen. Expedia heeft tegenwoordig ideal.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Maar met ideal betaal je het toch gelijk? Als je met de creditcard reserveert hoef je het pas ter plekke te betalen.
Ja dat vind ik altijd wel makkelijk. Heb ik veel kosten alvast een groot deel voor de reis betaald. Ik ben dan ook niet iemand die reserveert, annuleer, reserveert, annuleert etc
-
Radarlove
- Amerikafan
Hangt er van af wat de voorwaarden zijn, de meeste hotels en vooral ketens hebben een policy om de eerste nacht te reserveren op jouw cc. Dat zie je niet, dat weet je niet, dat staat niet op jouw afschriften. Bij navraag die ik reeds een maand geleden telefonisch bij AMEX gedaan heb (reservatieproblemen gehad, lang verhaal, niet van toepassing, maar kwam met het nachecken bij AMEX naar voren als argument dat alles geslaagd leek te zijn), hebben Holiday Inn, Hilton en Days Inn voor mijn niet vooraf betaalde kamers reeds een 600 euro gereserveerd staan. Soms heb je ook een policy dat er niets gereserveerd wordt, maar zeggen de kleine lettertjes dat je moet cancellen xx dagen voor de reservatie. Wanneer deze periode overschreden wordt, zal de garantie alsnog toegepast worden en afgehouden bij laattijdige annulatie of no show.vana schreef:Je gereserveerde hotels worden niet geblokkeerd op je creditcard en voor je auto wordt volgens mij maar iets van $ 250 geblokkeerd.
Het is niet omdat je dat niet ziet, dat het er niet is. Mijn collega heeft zich daar ook aan mispakt. O ja, ik zit al een veertien jaar in de reisbranche, en heb destijds vooral veel juridische ervaring opgedaan in de kleine lettertjes van zulke courante contracten, datgene wat niemand ooit leest. En ondanks dat mijn collega met meer dan 10 jaar ervaring inmiddels dat ook weet, heeft hij zich hier toch aan laten vangen. Zijn limiet was 2500 euro, en had alle hotels gereserveerd met cc-garantie. Op dag 3 heeft hij mij moeten contacteren, want hij kon niet meer betalen. Reden (dixit VISA achteraf aan hem: veelvuldige waarborgen van hotels gecombineerd met 2 borgen van de car rental).
Mbt tot waarborg, hangt af van de verhuurder, en hangt af van het gekozen type. Een dure verhuurder zal eerder een lage borg vragen, een goedkope een hoge. Deze waarborg wordt doorgaans verhoogd met uw afkoopsom. Als uw afkoop 500$ bedraagt (zelfs met een full waiver, die bepaalde uitzonderingen voorziet, alweer kleine lettertjes!!!), en borg 250$, is er meteen toch weeral 750$ gereserveerd.
-
Radarlove
- Amerikafan
Idd, op voorhand reserveren zorgt doorgaans voor de minste verrassingen. Hoewel ik dat ook graag had gedaan, boden sommige hotelsites helaas die optie niet, en kon ik dus niet prepayen. Meesten wel gelukkiglijk, en toen ik boekte was de dollar nog 1,34. Wel opletten met de hotelbrokersites, vergelijk ze zeker want sommigen nemen nog een deftige wisselkoersmarge. Beter boeken bij eentje die de prijzen in USD aanbiedt, dan in euro. Booking is hierin heel correct, maar weet niet of die IDEAL aanvaarden. Enfin, het is gewoon uitspitten en zoeken, hé, maar nu boeken voor de zomer is geen slecht idee, vermoedelijk zal de dollar niet echt goedkoper meer worden in het kort (voornamelijk dankzij de Italiaanse verkiezingen, zal heel veel afhangen wat daar nu gaat gebeuren, gezond verstand = duurdere euro, al de rest = dure reisDejaVu schreef:Ja dat vind ik altijd wel makkelijk. Heb ik veel kosten alvast een groot deel voor de reis betaald. Ik ben dan ook niet iemand die reserveert, annuleer, reserveert, annuleert etc
Re: Alternatief voor creditcard.
Super bedankt allen!
Ik ga morgen even alle opties bekijken, maar het makkelijkst lijkt mij een 2e cc aan te vragen via mijn vaders cc. En zo te lezen zijn er nog zat andere mogelijkheden.
Dus bij deze, bedankt!
Ik ga morgen even alle opties bekijken, maar het makkelijkst lijkt mij een 2e cc aan te vragen via mijn vaders cc. En zo te lezen zijn er nog zat andere mogelijkheden.
Dus bij deze, bedankt!
-
ludwig
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ging er altijd van uit dat geld opnemen in een ATM middels een credticard juist hartstikke duur is.Mostertje schreef:Na contact met ICS (die onze creditcard uitgeeft) gaven zij aan dat het ook voor ons (met een 'gewone' creditcard) aan te raden is om geld op de creditcard te zetten. Op die manier is het cashgeld opnemen/pinnen bij een ATM gratis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht