choco schreef:Gemak zit inderdaad stevig ingebakken in de Amerikaanse samenleving. Ja, sommige dingen zijn best handig, maar in sommige dingen slaat het als je het mij vraagt door.
Daar zeg je het volgens mij al. Het is niet zozeer "de Amerikaan", maar wat er in de samenleving aanwezig is. Volgens mij zou het gros van de rest van de wereldbevolking (en laten we wel wezen een groot aantal van hen zijn ook aanwezig in dit immense land) daar ook gebruik van maken als het voorradig was in hun land.
choco schreef:Op de campus waar ik werk rijden busjes tussen de verschillende gebouwen. De zijn ingesteld om minder validen van en naar gebouwen te vervoeren, dus prima idee. Alleen zijn de meeste mensen in het busje prima instaat om te lopen, maar de mentaliteit lijkt te zijn 'er rijdt een busje dus waarom zou je lopen'. Van oost naar west is het maximaal 15 minuten lopen en dat busje is echt niet sneller dan lopen, dus op zulke momenten denk ik echt "gut, hoe zou het nou komen dat overgewicht zo'n probleem is". Toen ik hier net was en in een gebouw aan de andere kant van de campus papierwerk moest regelen, waren ze echt in shock toen ik zei terug te gaan lopen
Maar, en hier kom ik weer eens, jij weet helemaal niet of die mensen ook prima in staat zijn om te lopen. Mijn ergste fibromyalgie aanvallen kreeg ik van mijn 21ste tot mijn 25ste, maar niemand die dat aan mij zag. Natuurlijk heeft lang niet iedereen, die toch van dat busje gebruik maakt, lichamelijke problemen, maar ze zijn meer aanwezig dan de meeste mensen denken. Er zijn natuurlijk altijd mensen, die de makkelijkste weg nemen, maar dat is volgens mij niet typisch Amerikaans (een uitdrukking waar mijn man allergisch voor is, trouwens). Wie weet wat voor redenen mensen hebben, live and let live, dat vind ik net als Loek juist zo fijn aan deze maatschappij.
PS: Om de een of andere reden gaan de quotes in dit bericht helemaal verkeerd en ik krijg het na meer dan vijf keer niet opgelost.
* Note mod (Marco): foutje in code aangepast.