Kleine voorbeelden die ik dus zie; mensen die (jawel) in hun pyama op hun konijneslippers naar de bakerij gaan, mensen die zonder problemen 5 rondjes rijden om dat ene plekje voor de deur van Walmart te krijgen, mensen die massaal in de "drive trough" rij gaan wachten om vooral niet te hoeven uitstappen, allerlei "handige" hulpmiddeltjes die het leven van de huisvrouw gemakkelijk maken en ga zo maar door, lekker je tasjes laten inpakken bij de winkel en dan de boodschappen in je auto laten laden etc.. De hele maatschappij is erop gericht je het leven zo makkelijk mogelijk te maken. Prachtig natuurlijk maar zou het je ook niet een beetje lui maken?
Ik snap dat dit generaliserend is en dat er ook zat hele actieve Amerikanen zijn. Het gaat me er niet om mensen te beledigen, absoluut niet zelfs maar ik vraag me gewoon af of jullie een idee hebben hoe dit zo komt. Is het de cultuur? Is het de consumptiemaatschappij? Is het de wens om relaxed door het leven te gaan? Ik heb werkelijk geen idee.
Leuke voorbeelden van dingen die jij meegemaakt hebt zijn natuurlijk altijd welkom. De "net uit je bed look compleet met bunny slippers" is voor mij toch wel het toppunt van luiheid