Formeel is het: voldoet aan de eisen in het verdrag. Daar staat op zich niets over de taal, maar worden allerlei zaken afgesproken over de vorm en inhoud, zodat het ook zonder dat je nu "achternaam" moet kunnen lezen ook wel snapt dat daar een achternaam staat. En saillant detail, er moet "Permis de Conduire" op staan. De tekst "Driving License (in Europa wel opgenomen) is volgens het verdrag niet vereist. Blijkbaar heeft de Franse onderhandelaar in 1949 harder geroepen dan de amerikaanseRNA schreef:Goed bezig Roelb !!
Ik krijg net een e-mail van een collega uit Florida, die zegt hetzelfde als jij. Lijkt er idd op dat een Europees rijbewijs voldoende is, al spreekt die collega wel over een rijbewijs wat ook voor 'engels sprekenden' leesbaar moet zijn.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internationaal rijbewijs - toch weer niet nodig in Florida
Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in FL
Recently you requested personal assistance from our on-line support center. Below is a summary of your request and our response.
If this issue is not resolved to your satisfaction, you may reopen it within the next 7 days.
Thank you for allowing us to be of service to you.
Subject
Feedback for Answer ID 118 (Rated: Not Helpful)
Discussion Thread
Response Via Email (Janet Dennis) 02/14/2013 10:21 AM
Yes, you must have a valid IDP. Questions have recently surfaced about requirements for international visitors to Florida.
Effective January 1, 2013, section 322.04, Florida Statutes was amended to require foreign visitors who drive in Florida to obtain an International Driving Permit in addition to their valid home country driver license.
“The intent of the change in Florida law regarding the International Driving Permit was to aid law enforcement in Florida when interacting with drivers holding a license in a foreign language. The Department of Highway Safety will seek to clarify the law in the upcoming Legislative session, which begins next month, to make it clear that a license already written in English would be acceptable. Until the law is clarified, drivers should obtain an IDP,” said Kirsten Olsen-Doolan, Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles spokesperson.
International Driving Permits should be obtained before arriving in the U.S. Individuals should contact their home country agency for assistance. For more information, and a list of agencies issuing IDPs, go to DHSMV’s International Driving Permit page at http://www.flhsmv.gov/ddl/idp.html.
https://ffdhsmv.custhelp.com/app/answer ... ernational
Read more at the website above.
If this issue is not resolved to your satisfaction, you may reopen it within the next 7 days.
Thank you for allowing us to be of service to you.
Subject
Feedback for Answer ID 118 (Rated: Not Helpful)
Discussion Thread
Response Via Email (Janet Dennis) 02/14/2013 10:21 AM
Yes, you must have a valid IDP. Questions have recently surfaced about requirements for international visitors to Florida.
Effective January 1, 2013, section 322.04, Florida Statutes was amended to require foreign visitors who drive in Florida to obtain an International Driving Permit in addition to their valid home country driver license.
“The intent of the change in Florida law regarding the International Driving Permit was to aid law enforcement in Florida when interacting with drivers holding a license in a foreign language. The Department of Highway Safety will seek to clarify the law in the upcoming Legislative session, which begins next month, to make it clear that a license already written in English would be acceptable. Until the law is clarified, drivers should obtain an IDP,” said Kirsten Olsen-Doolan, Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles spokesperson.
International Driving Permits should be obtained before arriving in the U.S. Individuals should contact their home country agency for assistance. For more information, and a list of agencies issuing IDPs, go to DHSMV’s International Driving Permit page at http://www.flhsmv.gov/ddl/idp.html.
Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in FL
Dit is de vraag die ik gesteld heb per e-mail
Customer By Web Form 02/14/2013 07:01 AM
This feedback is about:
http://ffdhsmv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/118
I have a valid belgian drivers license,must I have a valid IDP or can I use a older IDP
Question Reference #130214-000000
Date Created: 02/14/2013 07:01 AM
Last Updated: 02/14/2013 10:21 AM
Status: Resolved—Answer Created/Updated
En dit is het antwoord dat ik gekregen hebvan Florida Department of Highway Safety Motor Vehicle Support [ffdhsmv1@mailmw.custhelp.com]
International Driving Permit in addition to their valid home country driver license.
Customer By Web Form 02/14/2013 07:01 AM
This feedback is about:
http://ffdhsmv.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/118
I have a valid belgian drivers license,must I have a valid IDP or can I use a older IDP
Question Reference #130214-000000
Date Created: 02/14/2013 07:01 AM
Last Updated: 02/14/2013 10:21 AM
Status: Resolved—Answer Created/Updated
En dit is het antwoord dat ik gekregen hebvan Florida Department of Highway Safety Motor Vehicle Support [ffdhsmv1@mailmw.custhelp.com]
International Driving Permit in addition to their valid home country driver license.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
het staat er zelfs op zn duits op zie ik nu.... Nu vraag ik me alleen wel af wat voor werk jij doet RoelB? Dat je je zo in dit soort dingen hebt verdiept.
Goeie aktie!
Misschien ook nog een mailtje naar Georgia dan
Maar die categorieën zijn dus in 1968 in een nieuw verdrag aangepast (en dát verdrag is door Canada niet ondertekend).roelb schreef:Ook worden in het verdrag de voertuigcategorien afgesproken zodat die eenduidig zijn en overal duidelijk is dat een B'tje betekent dat je in een personenauto mag rijden.
Maar dat doet niets af aan de geldigheid van het verdrag van '49. En A blijft A en B blijft B. Oke, voor wat betreft de geldigheid van AM, A1 of A2, BE en dat soort categorien ligt het anders, maar dat is normaal gesproken niet nodig voor een gemiddelde toerist.dimona schreef:Goeie aktie!Misschien ook nog een mailtje naar Georgia dan
![]()
Maar die categorieën zijn dus in 1968 in een nieuw verdrag aangepast (en dát verdrag is door Canada niet ondertekend).roelb schreef:Ook worden in het verdrag de voertuigcategorien afgesproken zodat die eenduidig zijn en overal duidelijk is dat een B'tje betekent dat je in een personenauto mag rijden.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik werd door diezelfde collega geattendeerd op dit nieuwsbericht waar e.e.a. wat duidelijker in vermeld staat.
Bovendien wees hij mij op nog iets:
Bovendien wees hij mij op nog iets:
De verhuurbedrijven accepteren alleen het EU rijbewijs en ook de politie handhaaft niet op het internationale rijbewijs, wel is het de vraag of de verzekering niet moeilijk gaat doen in geval van een aanrijding aangezien je officieel niet aan de wet voldoet. Dat die wet niet rechtmatig is, is iets waar de verzekering maling aan heeft. Het is dus de vraag of je niet allemaal getouwtrek krijgt!If the rental company accepts it, make sure that their insurance will still cover you in case of accident when they discover that your license does not meet the state statutes requirement.

- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F
Nog even een aanvulling bij het bovenstaande topic;
Allereerst is er iets in de maak om de IDP rechtstreeks bij de RDW te betrekken, en dan wordt ook de geldigheid uitgebreid naar 3 jaar (volgens internationale verdragen). Op de website van de RDW is er niks over terug te vinden, maar op Vakantiechecklist stond de volgende link; http://www.vakantie-checklist.com/geldi ... ments.html
Dat er meer wegen naar Rome (of Orlando) leiden blijkt uit de volgende link. Je kunt via de RDW een "echtheidsverklaring rijbewijs" aanvragen, een document in het Engels dat aangeeft dat jouw rijbewijs echt is. Voor een paar euro's en net zolang geldig als je eigen rijbewijs. Het stuk gaat weliswaar over emigratie naar Australië, maar zou ook voldoende kunnen zijn voor andere Engelstalige landen, het document geeft immers hetzelfde aan als de IDP, bevestiging in het Engels.
Misschien iets om nader te onderzoeken (voor diegene met goede contacten).
Allereerst is er iets in de maak om de IDP rechtstreeks bij de RDW te betrekken, en dan wordt ook de geldigheid uitgebreid naar 3 jaar (volgens internationale verdragen). Op de website van de RDW is er niks over terug te vinden, maar op Vakantiechecklist stond de volgende link; http://www.vakantie-checklist.com/geldi ... ments.html
Dat er meer wegen naar Rome (of Orlando) leiden blijkt uit de volgende link. Je kunt via de RDW een "echtheidsverklaring rijbewijs" aanvragen, een document in het Engels dat aangeeft dat jouw rijbewijs echt is. Voor een paar euro's en net zolang geldig als je eigen rijbewijs. Het stuk gaat weliswaar over emigratie naar Australië, maar zou ook voldoende kunnen zijn voor andere Engelstalige landen, het document geeft immers hetzelfde aan als de IDP, bevestiging in het Engels.
Misschien iets om nader te onderzoeken (voor diegene met goede contacten).
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Ontario (Canada) is zo'n verklaring (noch het internationaal rijbewijs) ongeldig. Zij erkennen enkel een vertaling die gemaakt is door een erkend vertaler (die ook voor de locale rechtbanken hier mag vertalen). Dus toch maar nakijken of wat voor Australie geldig is, ook voor de US zou gelden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
niic0leiine
- Amerika-ontdekker
Wij gaan in juli naar Florida. Omdat Alamo aangeeft dat dit geen probleem moet zijn en het ANWB te duur is vragen wij bij het RDW een verklaring op.
Nu maar hopen dat dit voldoende is
Nu maar hopen dat dit voldoende is
- Bushmaster
- Amerika-expert
wat voor verklaring is dat?vragen wij bij het RDW een verklaring op
-
niic0leiine
- Amerika-ontdekker
Een echtheidsverklaring in het engels. Dit kost 4,50 bij het RDW.Bushmaster schreef:wat voor verklaring is dat?vragen wij bij het RDW een verklaring op
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is nog helemaal niet zeker dat je zo'n ding nodig hebt in Florida. Ik zou er geen moeite in steken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
niic0leiine
- Amerika-ontdekker
Weet jij dan waar ik dit in de gate kan houden? Ik zou het vervelend vinden als ik dit nieuws mis als we in juli gaan.Njit schreef:Het is nog helemaal niet zeker dat je zo'n ding nodig hebt in Florida. Ik zou er geen moeite in steken.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik denk dat het dan wel weer voorbij gaat komen op dit forum en anders zeer zeker op het Floridaforum.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier denk ik: https://ffdhsmv.custhelp.com/app/answer ... l/a_id/118
Ik neem aan dat ze die pagina updaten als het toch nodig blijkt te zijn.
Ik neem aan dat ze die pagina updaten als het toch nodig blijkt te zijn.
Weet je wat mij opvalt, dat ze daar zo gevoelig voor argumenten zijn. In NL zou je een reactie krijgen van "wij bekeuren gewoon door totdat we iets van het ministerie horen"
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Florida is voor een groot gedeelte afhankelijk van toerisme. Dus ik denk dat er vanuit die hoek veel bezwaren zijn gekomen.
-
niic0leiine
- Amerika-ontdekker
Dan hou ik het gewoon in de gate rond onze vertrektijd en dan steek ik er nu geen energie in.
Zou het sowieso een vreemde beslissing vinden. Maarja als hun dat zo graag willen.
Zou het sowieso een vreemde beslissing vinden. Maarja als hun dat zo graag willen.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik heb er me sowieso 1 aangeschaft.
Heb je het niet nodig, toch nog een aandenken aan iets onnozels.
Heb je het niet nodig, toch nog een aandenken aan iets onnozels.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht