Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Washington - Niagara - New York -Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Washington - Niagara - New York -Washington

Bericht door chippie777 »

Deze zomer gaan wij (gezin 4 personen (2 volwassenen en 2 tiener jongens)) weer naar Amerika. Deze keer vliegen wij op, en vetrekken van Washington DC.

Tot nu toe staat alleen de aankomst datum en vetrek datum in Washington vast. Alles daar tussen zijn wij nog aan het uitvogelen.
Een huurauto is ook al geregeld voor de gehele periode, hotels zijn wij nog zoekende maar dat hangt natuurlijk af van het uiteindelijke plan.

Graag hoor ik op- en aanmerkingen op het zeer voorlopige plan. Misschien is de tijd rond Niagara te lang (of juist te kort)? Misschien te veel stad (of juist te weinig)?
Uiteraard is een ander afhankelijk van je persoonlijke voorkeur maar reacties van ervaringsdeskundige zijn altijd welkom.
Een mix van strand, stad, cultuur en natuur vinden wij altijd leuk.

Het zeer voorlopige plan ziet er als volgt uit:

Dag 1 reis naar washington DC aankomst 15:10
Dag 2 washington DC
Dag 3 washington DC
Dag 4 washington DC
Dag 5 reis naar virginia beach
Dag 6 virginia beach
Dag 7 virginia beach
Dag 8 reis naar lancaster
Dag 9 lancaster
Dag 10 reis naar watkins glenn
Dag 11watkins glenn
Dag 12 reis naar niagara
Dag 13 niagara
Dag 14 reis naar new york
Dag 15 new york
Dag 16 new york
Dag 17 new york
Dag 18 reis naar washington DC
Dag 19 washington DC
Dag 20 s avonds om 22:20 naar amsterdam
Dag 21 aankomst amsterdam 12:05
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Washington - Niagara - New York -Washington

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn vorig jaar oktober ook in Washington geweest. Jullie trekken lekker veel tijd voor uit, dat heb je wel nodig. Wij reden daarna via Lancaster en Watkins Glen naar de Niagara Falls. Wij vonden 1 nacht daar voldoende. Je zou tussen de Niagara Falls en NY misschien nog wat meer tijd kunnen gebruiken.
Misschien hebben jullie iets aan het verslag van onze reis.

Marianne
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

@Martin & Marianne, bedankt voor je reactie. Ik had jullie reisverslag al gevonden en heb het nu eens goed doorgelezen en er aardig wat tips uit kunnen halen, bedankt daarvoor.
Wij twijfelen inderdaad over de tijd bij de Niagara Falls, misschien moeten we ook kiezen voor een nachtje. Maar we zijn met 4 personen dus het moet voor ieder wat wils worden. We zoeken een balans tussen reizen en relaxen.
Blijft altijd lastig die keuzes. Hotels zijn ook aardig aan de prijs in augustus (voor wat wij gewend zijn in Florida).
Maar goed we hebben nog tijd genoeg.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik weet niet of je er van houdt, maar als je van Lancaster naar Watkins Glen rijdt, kom je langs Hershey Park. Een leuk all American pretpark. Je zou kunnen overwegen om 's ochtends naar Hershey Park te gaan en dan door te rijden naar Watkins Glen. Het State Park heb je in een uurtje of 3 wel gezien, dus als je dat de volgende dag 's ochtends doet, kun je daarna nog naar NF rijden.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

@analogkid; bedankt voor de tip. Het Hershey park hebben we niet in het programma straan, wel de Hershey Chocolade fabriek of is dat hetzelfde?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik woon vlakbij Virginia beach...en als ik jullie mag aanraden...dan zou ik een klein eindje verder rijden richting the Outer Banks,NC...persoonlijk vind ik de Beach daar mooier...maar Virginia beach heeft ook genoeg te doen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het leuke aan Virginia Beach is dat de Historic Triangle (Williamsburg, Jamestown en Yorktown) daar dichtbij ligt en als je van pretparken houdt is Busch Gardens erg leuk en ook erg mooi.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

chippie777 schreef:@analogkid; bedankt voor de tip. Het Hershey park hebben we niet in het programma straan, wel de Hershey Chocolade fabriek of is dat hetzelfde?
Hershey park ligt naast de chocolade fabriek en staat ook in het teken van Hershey Chocolate.Dag 19 van ons reisverslag 2010 staat een stukje over Hershey Park.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Een vakantie in de USA blijft altijd lastig, er is zo veel te doen in te weinig tijd. Deze keer hebben we 3 weken, dat lijkt veel maar voor je het weet zijn die weer om.
In eerste instantie wilde we New York overslaan, maar nu denken we toch dat het aardig in onze reis zou moeten kunnen passen. Het nadeel is dat we met een auto zijn, dus zoek je een hotel waar je je auto (gratis) kunt parkeren en ook nog enigszins eenvoudig richting Manhattan kunt met het ov.
Af en toe een dagje wat minder bekijken en mee zwemmen is ook fijn in een vakantie van 3 weken, er moet natuurlijk genoeg te doen blijven voor een volgende keer :-)
Normaal gesproken maken wij een reis plan met te veel te doen er in. Puur om al tijd wat te kiezen te hebben, en als we een dagje geen zin hebben dan voeren we die plannen gewoon die dag niet uit. Het is immers vakantie.
Dus tips zijn meer dan welkom.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Er werd geschreven dat Virgina Beach niet zo mooi is. Het strand is niet perse mooi, maar heeft wel een gezellige boulevard met wat terrasjes (13 jaar terug waren die er haast niet, maar in 2008 waren er al een stuk meer). Er is een soort kermisachtig parkje bij het strand. Ik weet niet hou oud jouw jongens zijn, maar er zijn ook 2 midgetgolfbanen: 1 in piratenstijl, 1 in junglestijl. Verder heb je een waterglijbanenpark:oceanbreeze. En wat Petra ook al schrijft vanuit virginia Beach kun je eventueel een dagje naar Bush gardens of naar Jamestown, yorktow, williamsburg (vooral dat laatste park vonden mijn jongens van toen 10 en 12 erg leuk)
Je kunt in Virginia Beach trouwens ook een boottocht maken om dolfijnen te spotten.
Dus, het strand van Virginia Beach is misschien niet de mooiste in de omgeving, maar er is wel genoeg vermaak voor een paar tieners!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ze hebben 2 jaar geleden in Virginia Beach de ocean front helemaal op geknapt....de reden dat wij meer naar The OuterBanks gaan is, om dat het op het strand rustiger is.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dat kan ik goed voorstellen hoor Color. Hier in Nederland ga ik ook liever naar een strand waar ik makkelijker (gratis) kan parkeren en het rustiger is. Op vakantie, als we dus ergens langer in een strandplaats verblijven, kiezen we daarintegen vaak juist voor een drukkere plek, omdat daar meer activiteiten zijn. Maar het is inderdaad maar net wat je zoekt. Daarom vertelde ik wat Virginia Beach wel kan bieden, en op basis daarvan kan topicstarter hopelijk een betere afweging maken en daarin de eigen voorkeuren meenemen. (het was in ieder geval niet de bedoeling om jou tegen te spreken hoor, jij woont er, ik niet!)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

chippie777 schreef:In eerste instantie wilde we New York overslaan, maar nu denken we toch dat het aardig in onze reis zou moeten kunnen passen. Het nadeel is dat we met een auto zijn, dus zoek je een hotel waar je je auto (gratis) kunt parkeren en ook nog enigszins eenvoudig richting Manhattan kunt met het ov.
Wij hebben het Panamericanhotel geboekt. Dit hotel heeft een gratis (omheinde) parkeerplaats.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Allen, bedankt voor de tips zo ver. Hier kunnen we echt wat mee. Ben nu bezig met het zoeken naar hotels. Reisplan ligt nog steeds niet helemaal vast maar krijgt wel steeds duidelijker vormen.
Ondertussen blijf ik dit forum afspeuren naar tips en ideeën.
Uiteraard pas ik mijn reisplan aan als het zijn definitieve vorm heeft gekregen.
(B.t.w. onze jongens zijn 12 en 15 jaar.)
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Watkins Glen is een aanrader, maar ook de gehele streek (Finger Lakes) is fantastisch. Als je liefhebber bent van autosport is een bezoek aan de NASCAR racetrack van Watkins Glen een must-see. Wellicht kunnen jullie ook nog in ons reisverslag van afgelopen jaar nog info vinden. Succes en Enjoy!
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Mads2010: dat is een mooie tip, de jongens vinden raceauto's geweldig. 2 jaar terug op Daytona Beach racetrack geweest en dat was super!
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

@chippie777 Graag gedaan! :thumbup:
Racetrack ligt ongeveer 20 minuten van het dorpscentrum af. Wij zijn er zelf niet geweest omdat er wedstrijden waren dat weekend. Het is echter zeker wel een tweedaags bezoek waard. Statepark is erg mooi, al zijn de trails best zwaar. Op het einde van de route ligt een openbaar zwembad, kun je weer afkoelen 8).
Als je vervolgens richting Niagara rijdt is de route langs Seneca Lake (highway 14) een mooie scenic route.
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Inmiddels zijn we weer wat verder met de planning.
Het plan ziet er nu als volgt uit:

1 reis naar washington DC (aankomst 1500 lokale tijd)
2 washington DC
3 washington DC
4 reis naar virginia beach
5 virginia beach
6 reis naar lancaster
7 lancaster
8 reis naar watkins glenn
9 watkins glenn
10 reis naar niagara
11 niagara
12 reis naar new york
13 new york
14 new york
15 new york
16 reis naar atlantic cithy
16 atlantic city
17 reis naar washington DC
18 washington DC
19 s avonds naar amsterdam (vertrek 2200 lokale tijd)
20 aankomst amsterdam

Ik denk wel dat Niagara Falls voor twee nachten wat veel is, maar daarna gaan we naar New York city en dat is ruim 600 km rijden. Het is dan wel zo prettig om een niet al te druk programma te hebben vlak voor zo'n auto rit.
Hotels bij Washington (aankomst) en Niagara Falls zijn geboekt. (Beide Best Westerns)
UtopiaX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door UtopiaX »

Tussen Watkins Glen en Niagara heb je ook nog Letchworth SP.
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Ik weet niet, of je de geboekte hotels nog gratis kunt annuleren, maar persoonlijk had ik gekozen voor één nacht Niagara Falls en vervolgens in 2 dagen naar New York rijden. Je zou dan bij voorbeeld in de Adirondacks een tussenstop kunnen maken. Op die manier vermijd je de lange rit van Niagara naar New York en heb je meer tijd onderweg nog het een of ander te gaan bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer