Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?
In juli gaan wij drie weken naar Zuid-West Amerika. Voor alle stukken die we rijden heb ik bestaande pocket queries gedowload die caches bevat langs de route die we rijden. Alles binnen een straal van ongeveer 600 meter vanaf onze geplande route. Leuk! We staan momenteel op 724 caches in iets meer dan een jaar en hebben er al helemaal zin in om een spoor van founds achter te laten op de kaart van de USA!
Vorig jaar hebben we een aantal caches gedaan in Cetral Park New York. Daar hadden we een TB achtergelaten die toch al aardig wat staten is langs gegaan en uiteindelijk in Canada terecht kwam. Hij is door tijdens een event regelmatig gespot. Ook voor een vriendin van ons hadden we er een gedropt. Die is na één keer al verdwenen.
Vorig jaar hebben we een aantal caches gedaan in Cetral Park New York. Daar hadden we een TB achtergelaten die toch al aardig wat staten is langs gegaan en uiteindelijk in Canada terecht kwam. Hij is door tijdens een event regelmatig gespot. Ook voor een vriendin van ons hadden we er een gedropt. Die is na één keer al verdwenen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik laad altijd cache per cache op, moet nog eens uitzoeken hoe dat met die pocketqueries werkt...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben daar afgelopen week ook een paar avonden mee bezig geweest, maar denk wel het nu in de gaten te hebben. Ik wil zo'n pocket querie wel eerst hier proberen want zou het zonde vinden als ik in Amerika denk veel caches te hebben maar uiteindelijk niets in mijn GPS heb staan.
Ik lees hier trouwens ook dat mensen de caches ook in hun TomTom hebben geladen. Dát lijkt me dan ook weer erg makkelijk! Maar hoe dát werkt moet ik dan weer even uitzoeken. Gebruik je daarvoor bijvoorbeeld weer hetzelfde bestand als op je GPS?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe mensen offline met hun iphone cachen? Dat kan toch niet?
Ik lees hier trouwens ook dat mensen de caches ook in hun TomTom hebben geladen. Dát lijkt me dan ook weer erg makkelijk! Maar hoe dát werkt moet ik dan weer even uitzoeken. Gebruik je daarvoor bijvoorbeeld weer hetzelfde bestand als op je GPS?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe mensen offline met hun iphone cachen? Dat kan toch niet?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het kan wel maar je mist al snel kaartgegevens en je batterij van je iphone is ook sneller leeg. De kaartgegevens zou je op lokatie waar je wifi tot je beschikking hebt kunnen downloaden via de Geocaching app.Essie72 schreef:Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe mensen offline met hun iphone cachen? Dat kan toch niet?
De GPS werk een stuk beter.
Ik gebruik zelf GSAK http://www.gsak.net om daarmee de caches in mijn GPS te laden.
Afgelopen zomer heb ik vooraf thuis via googlemaps routes gemaakt. Deze kun je exporteren en gebruiken op geocaching.com http://www.geocaching.com/my/userroutes.aspx om daar vervolgens weer pocket queries van te maken.
Deze heb ik in een aparte database in gsak gezet.
We hadden ook een minilaptop bij ons waar GSAK op staat met alle caches langs de route en daarnaast van de plekken waar we wat langer bleven.
We hebben afgelopen zomer zo'n kleine 100 caches gevonden in 3 weken tijd.
Je komt zo ook nog eens op plekken waar de doorsnee toerist niet komt
Ronald
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat kan ook makkelijker. Er is een TomTom macro http://gsak.net/board/index.php?showtop ... ntry170984 Die caches rechtstreeks vanuit GSAK in je tomtom kan zetten. Routes kan niet. Dat kun je met Tyre doen.SonjaV schreef: Van die GPX kan je met Tyre een routebestand maken voor de Tomtom en daar ook nog andere plaatsen aan toevoegen die je onderweg wilt gaan bezichtigen en je motel als eindpunt.
Ronald
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Vandaag bericht gekregen dat één van mijn TB's , vertrokken in mijn eigen cache in ons dorp, terecht gekomen is in Hawai. 
Ik denk dat mijn verschillende TB's zowat heel Europa, Amerika en Australie doorgezworven zijn. Afrika, Azie en Zuid Amerika,daar cachen ze niet blijkbaar

Ik denk dat mijn verschillende TB's zowat heel Europa, Amerika en Australie doorgezworven zijn. Afrika, Azie en Zuid Amerika,daar cachen ze niet blijkbaar

Groetjes,
Carine
Carine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht