Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moab Page Bryce Zion Grand Teton Yellowstone Glacier
-
yoszillian1977
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Moab Page Bryce Zion Grand Teton Yellowstone Glacier
Vorig jaar voor het eerst naar Amerika geweest. Van te voren was ik heel sceptisch, na afloop verliefd:). Toen deden we SF - Yosemite - Seqouia - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Palm Springs- L.A. - Highway 101 terug naar SF. Echt genoten, maar vooral van de natuur en de rust daarom gaan we dit jaar voornamelijk naar de parken. Onze grote droom is Yellowstone. Vorig jaar gingen we met 2 vrienden, dit jaar met z'n tweetjes.
Jullie op of aanmerkingen? Tips?
19 mei ASD-SLC overstap in Chicago (2,5 uur de tijd voor overstappen)
20 mei SLC - Bonneville Salt Flats (uitstapje)
21 mei SLC - Arches NP - MOAB
22 mei MOAB - Dead Horse Point State Park - Canyonlands Island in the sky (ochtend) - Canyonlands Needles (middag)- Monticello
23 mei Monticello - Church Rock - Mexican Hat - Monument Valley - Agatha Peak- Page
24 mei Page - Antelope Canyon - Lake Powell. Helaas zijn we uitgeloot voor The Wave.
25 mei Page - Zion NP
26 mei Zion Np
27 mei Zion Np - Bryce Canyon (Fairyland Road niet vergeten)
28 mei Bryce Canyon (Queens Garden/Navaja Loop trail)- Salt Lake City
29 mei Salt Lake City - Grand Teton
30 mei Grand Teton - Yellowstone (old faithful)
31 mei Yellowstone (Canyon Lodge)
1 juni Yellowstone (Mammoth Lodge
2 juni Yellowstone - Helena of Misoula, indien mogelijk en we zin hebben rijden we via the beartooth highway.
3 juni Helena of Misoula - West Glacier
4 juni West Glacier
5 juni West Glacier - East Glacier (going to the sun is helaas nog afgesloten)
6 juni East Glacier - waarschijnlijk Helena
7 juni Helena - Yellowstone (Roosevelt lodge)
8 juni Yellowstone - West Yellowstone
9 juni West Yellowstone - Grand Teton (Colter Bay Tent Cabins)
10 juni Grand Teton - Salt Lake City
11 juni Salt Lake City - Amsterdam
12 juni Amsterdam
In feite maken we een soort 8je. In Yellowstone zitten we telkens in een andere lodge waarbij het zo is uitgestippeld dat we heel Yellowstone doorkruisen. De lodges zijn dan net een paar dagen open.
Jullie op of aanmerkingen? Tips?
22 mei MOAB - Dead Horse Point State Park - Canyonlands Island in the sky (ochtend) - Canyonlands Needles (middag)- Monticello
23 mei Monticello - Church Rock - Mexican Hat - Monument Valley - Agatha Peak- Page
24 mei Page - Antelope Canyon - Lake Powell. Helaas zijn we uitgeloot voor The Wave.
25 mei Page - Zion NP
26 mei Zion Np
2 juni Yellowstone - Helena of Misoula, indien mogelijk en we zin hebben rijden we via the beartooth highway.
3 juni Helena of Misoula - West Glacier
4 juni West Glacier
5 juni West Glacier - East Glacier (going to the sun is helaas nog afgesloten)
6 juni East Glacier - waarschijnlijk Helena
7 juni Helena - Yellowstone (Roosevelt lodge)
12 juni Amsterdam
In feite maken we een soort 8je. In Yellowstone zitten we telkens in een andere lodge waarbij het zo is uitgestippeld dat we heel Yellowstone doorkruisen. De lodges zijn dan net een paar dagen open.
Re: Moab Page Bryce Zion Grand Teton Yellowstone Glacier
Wij zullen in mei een soortgelijke route doen. Wat ik persoonlijk een beetje vreemd vind is dat je SLC 3 keer in 1 reis aan doet.. Het lijkt erop alsof de periode Yellowstone bij jou al vast staat, maar misschien dat je het stuk naar onder iets anders kunt doen, zodat je niet 3 keer (maar alleen aan het begin en eind) in SLC bent.
21 mei SLC/Bonneville Salt Flats - Bryce Canyon
22 mei Bryce Canyon - Zion NP
23 mei Zion NP
24 mei Zion NP - Page
25 mei Page - Moab (onderweg evt MV)
26 mei Moab
27 mei Moab
28 mei Moab - Vernal (onderweg o.a. Colorado NM / Dinosaur NM)
29 mei Vernal - Grand Teton
(rest van je reis)
Over het onderste deel kan ik niet zoveel zeggen, omdat ik daar ook nog helemaal niet bekend ben.
21 mei SLC/Bonneville Salt Flats - Bryce Canyon
22 mei Bryce Canyon - Zion NP
23 mei Zion NP
24 mei Zion NP - Page
25 mei Page - Moab (onderweg evt MV)
26 mei Moab
27 mei Moab
28 mei Moab - Vernal (onderweg o.a. Colorado NM / Dinosaur NM)
29 mei Vernal - Grand Teton
(rest van je reis)
Over het onderste deel kan ik niet zoveel zeggen, omdat ik daar ook nog helemaal niet bekend ben.
-
yoszillian1977
- Amerika-newbie
Bedankt voor je reactie,
Yellowstone en Glacier liggen bij ons al vast, omdat de lodges daar helemaal vol zitten. Vernal ken ik eigenlijk niet, ik zal eens kijken!
Yellowstone en Glacier liggen bij ons al vast, omdat de lodges daar helemaal vol zitten. Vernal ken ik eigenlijk niet, ik zal eens kijken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt niet veel tijd bij Moab. Het lijtk me veel om zowel het Needles-deel als het Island in the Sky deel op 1 dag te doen. Glacier in juni is wat riskant, zelfs als de weg open is zul je niet veel kunnen wandelen. Wij zijn er eens in juni geweest en hadden vooral sneeuw. wat willen jullie daar doen?
Ik zou het zelfs iets anders ingedeeld hebben, en bijvoorbeeld niet 2 keer door GT rijden. HOewel je dan natuurlijk wel beide wegen kunt nemen op deze manier. Je zou ook Craters of the Moon mee kunnen nemen als je van West Yellowstone naar SLC gaat.
Misschien heb je iets aan onze 2008-route.
Zo vroeg in het seizoen is het misschien aardiger Glacier te laten vallen en meer tijd bij Moab uit te trekken. En bij Page. En Capitol Reef.
Je kunt de 15e kijken of er nog permits vrijkomen voor de Wave.
Heb je al iets gereserveerd voor het Memorial day weekend?
Marianne
Ik zou het zelfs iets anders ingedeeld hebben, en bijvoorbeeld niet 2 keer door GT rijden. HOewel je dan natuurlijk wel beide wegen kunt nemen op deze manier. Je zou ook Craters of the Moon mee kunnen nemen als je van West Yellowstone naar SLC gaat.
Misschien heb je iets aan onze 2008-route.
Zo vroeg in het seizoen is het misschien aardiger Glacier te laten vallen en meer tijd bij Moab uit te trekken. En bij Page. En Capitol Reef.
Je kunt de 15e kijken of er nog permits vrijkomen voor de Wave.
Heb je al iets gereserveerd voor het Memorial day weekend?
Marianne
In 2009 wilden we ook een 8-tje doen in Yellowstone, maar vanwege wegenwerken was het zuid-westelijke deel gesloten. Het is dus een 9-tje geworden. Volgens hun eigen informatie (zie http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/roadclosures.htm) is 80% van de wegen in slechte staat en is men aan een 20-jarig herstelplan bezig. Dus dat duurt toch nog eventjes. Uitkijken dus naar de onderhoudswerken. Maar laat jullie dit niet weerhouden Yellowstone te bezoeken. Het is het wonderlijkste natuurfenomeen dat we ooit gezien hebben. En haast jullie maar, want gemiddeld om de 600.000 jaar is er een massale vulkaanuitbarsting. En de vorige is 640.000 jaar geleden! Het is dus voor één van de volgende duizenden jaren!
-
yoszillian1977
- Amerika-newbie
Dank voor de reacties.
Moab komen we naar verwachting rond het middaguur aan. Dan willen we Arches doen met eventueel een hike. Daar lijkt ons tijd genoeg voor.
De volgende dag beginnen we met het island in de sky. Daar zullen we heel vroeg zijn (waarschijnlijk zonsopkomst) en hebben we dus de hele ochtend..in de middag naar Needles voor zonsondergang en dan 's avonds naar Monticello waardoor we dus al wat tijd schrappen van de route Moab - Page. Het is een beetje krap, dus misschien schrappen we Needles en brengen we meer tijd door bij Island in the sky.
We hebben kriskras door heel Yellowstone lodges geboekt dus wij gaan er van uit dat de wegen dan wel open zullen zijn, in principe doen we alle wegen in Yellowstone aan behalve die in het zuidoosten. We komen echt vroeg in het seizoen en hopelijk is het nog niet al te druk. Yellowstone is echt de grote droom...Glacier leek ons ook altijd heel leuk en we konden de kans niet laten glippen en kwamen met onze wat aparte route, maar we houden van autorijden. Genieten van de vergezichten en de rust. Ik vind het ook wel lekker dat we Yellowstone en Grand Teton 2 keer aandoen. Zo kunnen we eventueel dingen die we gemist hebben nog een keer doen. Ook zouden we vanuit West Yellowstone nog naar Craters of the Moon kunnen gaan, maar persoonlijk denk ik dat Grand Teton ons meer aanspreekt.
Hopelijk begrijp ik dit jaar wat meer van de amerikaanse wasprogramma's want vorig jaar waren al mn kleren een aantal maten gekrompen:)
Nog iets meer dan 3 maanden en het avontuur kan beginnnen!
Moab komen we naar verwachting rond het middaguur aan. Dan willen we Arches doen met eventueel een hike. Daar lijkt ons tijd genoeg voor.
De volgende dag beginnen we met het island in de sky. Daar zullen we heel vroeg zijn (waarschijnlijk zonsopkomst) en hebben we dus de hele ochtend..in de middag naar Needles voor zonsondergang en dan 's avonds naar Monticello waardoor we dus al wat tijd schrappen van de route Moab - Page. Het is een beetje krap, dus misschien schrappen we Needles en brengen we meer tijd door bij Island in the sky.
We hebben kriskras door heel Yellowstone lodges geboekt dus wij gaan er van uit dat de wegen dan wel open zullen zijn, in principe doen we alle wegen in Yellowstone aan behalve die in het zuidoosten. We komen echt vroeg in het seizoen en hopelijk is het nog niet al te druk. Yellowstone is echt de grote droom...Glacier leek ons ook altijd heel leuk en we konden de kans niet laten glippen en kwamen met onze wat aparte route, maar we houden van autorijden. Genieten van de vergezichten en de rust. Ik vind het ook wel lekker dat we Yellowstone en Grand Teton 2 keer aandoen. Zo kunnen we eventueel dingen die we gemist hebben nog een keer doen. Ook zouden we vanuit West Yellowstone nog naar Craters of the Moon kunnen gaan, maar persoonlijk denk ik dat Grand Teton ons meer aanspreekt.
Hopelijk begrijp ik dit jaar wat meer van de amerikaanse wasprogramma's want vorig jaar waren al mn kleren een aantal maten gekrompen:)
Nog iets meer dan 3 maanden en het avontuur kan beginnnen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet de wandeling naar Mesa Arch niet als je rond zonsopkomst bij Canyonlands bent. Voor Arches is een middag niet heel veel als je ook wilt wandelen. Wij vonden de Fiery Furnace Walk een aanrader, als ik me niet vergis begint de middagwandeling om 4 uur, dus die zou in je schema kunnen passen.
Maar misschien helpt het om de droger niet te heet te zetten?
Marianne
Dat zeg ik ook altijd als ik aangekomen ben.Hopelijk begrijp ik dit jaar wat meer van de amerikaanse wasprogramma's want vorig jaar waren al mn kleren een aantal maten gekrompen:)
Maar misschien helpt het om de droger niet te heet te zetten?
Marianne
-
yoszillian1977
- Amerika-newbie
Ik heb nog een vraagje. In Yellowstone is alles net open als we gaan...Glacier ligt nog noordelijker dus misschien is het verstandiger om een backup plan te hebben voor mocht het echt ondoordringbaar zijn. Wie weet eventueel een opvulling ? Tot 2 juni ligt de route min of meer vast. 7 juni hebben we een overnachting in Yellowstone.
25 mei Page - Zion NP
26 mei Zion Np
2 juni Yellowstone
3 juni
4 juni
5 juni
6 juni
7 juni Yellowstone (Roosevelt lodge)
12 juni Amsterdam
25 mei Page - Zion NP
26 mei Zion Np
2 juni Yellowstone
3 juni
4 juni
5 juni
6 juni
7 juni Yellowstone (Roosevelt lodge)
12 juni Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lastig hoor, ik zou het begin ook aanpassen als je Glacier niet gaat bezoeken. De tijd die je anders hebt is te weinig om naar bijvoorbeeld South Dakota te gaan. Een dag Cody is een mogelijkheid, en een dag Crater of the Moon, maar je rijdt dan wel erg veel heen en weer.
Als je in het begin gaat schuiven kun je Capitol Reef toevoegen, een dag of twee extra voor Moab nemen en misschien zelfs nog ter plekke aan de loting voor de Wave meedoen. Of ga naar de North Rim van de Grand Canyon.
Een hele week Yellowstone is ook niet verkeerd natuurlijk.
Marianne
Als je in het begin gaat schuiven kun je Capitol Reef toevoegen, een dag of twee extra voor Moab nemen en misschien zelfs nog ter plekke aan de loting voor de Wave meedoen. Of ga naar de North Rim van de Grand Canyon.
Een hele week Yellowstone is ook niet verkeerd natuurlijk.
Marianne
-
yoszillian1977
- Amerika-newbie
Dank voor de snelle reactie. Ik moet maar even gaan kijken hoe of wat. In principe zou de oorspronkelijke route het fijnste zijn. Grand Teton en Yellowstone zijn in die periode gewoon goed te doen. Misschien wat extra in cody, west yellowstone en Gardiner mocht Glacier echt te besneeuwd zijn. Yellowstone was ons hoofddoel dus als we er rond moeten blijven hangen dan zou dat niet zo'n groot probleem zijn. Misschien extra dagje Jackson...genoeg te puzzlen 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 8887 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 7 Reacties