Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

autohuur eautohuur.nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Margret
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: autohuur eautohuur.nl

Bericht door Margret »

annet2009 schreef:
Margret schreef:ik heb dit jaar voor de 4de keer bij rentalcars (voorheen eautohuur) geboekt en tot nu toe geen problemen gehad. Alleen wel de bij Dollar de aan smeerders gehad.
Dat heb ik dit jaar veilig gesteld door bij de ANWB wegenwacht XL genomen dan heb je ook pech hulp in de VS.
Dus geen roadsafe van Dollar nodig.
Dat geldt niet voor huurauto's! Kijk maar in de voorwaarden:
http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... n-2012.pdf

artikel 20:
Wat zijn situaties waarin wij u niet helpen?
Wij helpen u niet als u:
• in het buitenland in een huurauto rijdt.

Annet je hebt helemaal gelijk.
Vanmorgen de ANWB gebeld eerst zeiden ze kan idd niet, toen weer kan wel.
Tijdje in de wacht gezet en toen kwam ze met het verhaal dat het vorig jaar nog wel kon maar nu niet meer.
Direct maar wee afgezegd die XL.
Thanks Annet.
Wel jammer nu krijg je weer die roadsafe van Dollar a 5,99 per dag excl taxes
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Waarom krijg je "weer die Roadsafe van Dollar a 5,99" Je moet immers helemaal niets. Huurauto's in Amerika zijn meestal geen jaar oud en igv een lekke/kapotte band is een 2e handsje altijd nog goedkoper dan die verzekering!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

ryan schreef:Ik heb eautohuur/rentalcars deze keer eens het voordeel van de twijfel gegeven. Normaal boek ik altijd bij usareisen of zoals de laatste keer via Alamo met AirBerlin.
De vouchers en de hele boeking ging eigenlijk prima via eautohuur (2x een minivan in Orlando en Detroit). Heb van tevoren de nodige info uitgewisseld met Gerben, mijn contactpersoon daar. De betalingen heb ik allebei in 1 keer gedaan omdat je dan kostenloos kunt annuleren. Verder hebben ze ook de laagste prijs garantie en ook daar ook al 2 keer gebruik van gemaakt. Even een mailtje naar Gerben en even later een nieuwe voucher in de email. Beide boekingen zijn overigens via Alamo.
Vandaag WEER contact gehad met Sjakeel. Had hem aangesproken op het feit dat hij mij eerder niet had terug gebeld en dat hij zijn afspraken niet was nagekomen. Hij zou wederom gaan uitzoeken wat er fout was met mijn boeking.
Hij vroeg of hij mij over 5 minuten mocht terug bellen want hij moest navraag doen bij een andere afdeling. U raadt het al, na 20 minuten nog geen telefoontje.
Toen zelf maar weer terug gebeld en kreeg Matthew Parkes aan de lijn. Ik vroeg om Sjakeel maar die was nergens te bekennen. Het begon een beetje Bananasplit te lijken.
Vervolgens heb ik om een manager gevraagd. Ook Matthew begon een beetje te stotteren maar hij zou het zelf oppakken. Ook hij vroeg of hij mocht terugbellen. En waarempel, dit heeft hij gedaan!
Helaas was het niet gelukt om de voucher te sturen maar hij zou nogmaals naar de betreffende afdeling gaan. Prima! Of hij mij nogmaals over 5 minuten mocht terug bellen. Uiteraard mag dat. ;-)
En ja, na 5 minuten belde hij mij terug. Ik kon merken dat hij het niet eens was met de gang van zaken en interne procedures. Toch heeft hij mij zojuist de voucher kunnen sturen. Hulde dus aan Matthew Parkes
Hopelijk loopt straks ook alles goed bij de balie in de US. 8)
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Gelukkig heb je de voucher in de mailbox gekregen.
ryan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ryan »

@Jean-Paul: fijn dat het toch nog goedgekomen is! Toch kwestie van de juiste persoon hebben...
Ik hoop ook dat alles goed gaat in de VS maar daar ga ik wel van uit! En als de prijzen weer dalen, stuur ik gewoon weer een email :-)
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@jp, met de voucher erbij gaat dat vaak wel goed. Let wel op dat ze je geen dingen aansmeren bij het verhuurbedrijf ter plekke.
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

PSVwally schreef:@jp, met de voucher erbij gaat dat vaak wel goed. Let wel op dat ze je geen dingen aansmeren bij het verhuurbedrijf ter plekke.
Het heeft me een boel moeite gekost en heel veel telefoontjes. Toen ik het helemaal beu was vroeg ik naar een manager en toen kon ineens alles snel geregeld worden.
Ze schijnen overigens in Manchester te bivakkeren.

Het aansmeren van extra dingen heb ik de eerste keer in de USA meegemaakt en dat gebeurt me nooit meer. 8)
Vrijwel iedere keer proberen ze het weer en vaak zijn ze agressief. Je denkt alles goed geregeld te hebben maar ze proberen je ter plekke aan het twijfelen te brengen.
Maar goed, door schade en schande wordt men wijs.
Overigens heb ik ook hele positieve dingen meegemaakt, vooral bij Hertz. Meestal nam ik de goedkoopste kleine compact car, wetende dat ze toch geen kleine auto's hebben in de US.
Ze proberen dan altijd een "goedkope" upgrade te geven. Als je daar niet intrapt, krijg je vaak de upgrade voor niks omdat ze de bestelde kleine auto niet eens hebben.
Maar goed, ook heb ik eens meegemaakt in Miami dat ze toevallig WEL een kleine auto hadden en toen heb ik ter plekke maar een upgrade gekocht. :P
Wat ik ook al een paar keer heb meegemaakt is dat ze beloofden dat de second driver gratis was maar achteraf bleek dat ze die toch gefactureerd hadden.
Je staat op het punt om het vliegtuig te pakken en dan zijn ze ineens erg traag om het allemaal in orde te maken. Tja, zo proberen ze toch hun salaris een beetje op te krikken.

Nou, nog ruim 2 maanden, ik heb er zin in! :wink:
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

PSVwally schreef:@jp, met de voucher erbij gaat dat vaak wel goed. Let wel op dat ze je geen dingen aansmeren bij het verhuurbedrijf ter plekke.
Hey "buurman", ik zie dat je ongeveer dezelfde tijd een zelfde route als ons gaat maken. Overigens starten wij in Las Vegas en gaan dan via Denver naar Rapid City. Heb je al een definitieve route?
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Wij willen waarschijnlijk ook bij deze website een auto huren voor onze reis in Amerika. Jullie hebben het vaak over dat ze bij het verhuurbedrijf extra kosten aan willen smeren? Over wat voor kosten gaat het dan? Want wij hebben wel een extra bestuurder nodig en willen geen eigen risico. Is dat dan bij de prijs inbegrepen, of moeten we dan voor één van de dingen gaan die ze je 'aan willen smeren'.
Afbeelding
kristel88
Amerika-ontdekker

Bericht door kristel88 »

Bij ons was er gelukkig niets mis gegaan (tot nu toe) bij het boeken van een auto bij eautohuur.nl, ik heb er naar toe gebeld om een auto te reserveren, heb aangegeven om welke auto het ging en dat wij er een under-age pakket bij wilde hebben. Dan huur je bijna altijd bij Alamo omdat die het beste pakket daarvoor hebben.
Kreeg 10 euro korting tegenover de prijs online en na het een keer mis ging omdat het limiet van de creditcard was overschreden(eigen schuld) hadden wij na het innen van het geld (wel in 1 keer betaald i.v.m..evt. gratis annuleren) meteen de voucher in de mailbox.
Dus even voor de mensen die zich druk maken ( ik was er ook zo een na het lezen van dit forum) het kan ook goed gaan :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jean-Paul schreef:
Hey "buurman", ik zie dat je ongeveer dezelfde tijd een zelfde route als ons gaat maken. Overigens starten wij in Las Vegas en gaan dan via Denver naar Rapid City. Heb je al een definitieve route?
Mijn route is inmiddels definitief ja. De 1e week LA t/m Zion en yellowstone zijn geboekt en de rest hou ik open en boek ik als ik er ben... http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1&start=40

Wij willen waarschijnlijk ook bij deze website een auto huren voor onze reis in Amerika. Jullie hebben het vaak over dat ze bij het verhuurbedrijf extra kosten aan willen smeren? Over wat voor kosten gaat het dan? Want wij hebben wel een extra bestuurder nodig en willen geen eigen risico. Is dat dan bij de prijs inbegrepen, of moeten we dan voor één van de dingen gaan die ze je 'aan willen smeren'.

@micha: die bedrijven willen geld verdienen en dus zullen ze je wrs 'vragen' om een auto-upgrade te nemen. Of extra verzekeringen/roadsafe (soort pechhulp). Dat is hun goed recht. Dat vragen komt echter bij sommige nogal opdringerig over en vooral de manier waarop is soms in de ondercategorie van klantvriendelijkheid te zoeken. Zelf bij dollar meegemaakt dat ik geen auto meekreeg als ik geen roadsafe nam en ook wat local taxes die al betaald waren nogmaals aangerekend. (wat later via eautohuur zeer netjes is opgelost met zelfs een excuusbrief van dollar erbij en een extra vergoeding. Mede daarom heb ik weinig klagen over deze club, maar des te meer over dollar). Je moet op het eind dmv accept en decline op een apparaat nog even alles accepteren (of dus afwijzen) en neem daar even je tijd voor om het goed te lezen en vertalen voor jezelf. Als je je auto ophaalt in california is de 2e bestuurder gratis. Geen eigen risico willen? Zorg dat je iig SLI en CDW hebt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

micha_a schreef:Wij willen waarschijnlijk ook bij deze website een auto huren voor onze reis in Amerika. Jullie hebben het vaak over dat ze bij het verhuurbedrijf extra kosten aan willen smeren? Over wat voor kosten gaat het dan? Want wij hebben wel een extra bestuurder nodig en willen geen eigen risico. Is dat dan bij de prijs inbegrepen, of moeten we dan voor één van de dingen gaan die ze je 'aan willen smeren'.
Gaat vaak over een soort pechhlp onderweg,die volledig overbodig is,gewoon overal nee op zeggen en heelmduidelijk laten merken dat je niks extra van ze gaat afnemen.

Ik huur bijna altijd bij eautohuur trouwens,is meestal de goedkoopste, en heb nog nooit problemen gehad.
Let wel op dat de mail met voucher niet in je spambox terechtkomt,dat is bij mij zo'n beetje standaard.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Vorig jaar gehuurd met Eautohuur.
Eerst aanbetaling gedaan paar maanden later toestemming gegeven om het volledige bedrag te innen. Binnen een paar uur na het versturen van mijn email had ik de voucher.

Oftewel 1x gehuurd. Geen problemen.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Pete.Z schreef:
micha_a schreef:Wij willen waarschijnlijk ook bij deze website een auto huren voor onze reis in Amerika. Jullie hebben het vaak over dat ze bij het verhuurbedrijf extra kosten aan willen smeren? Over wat voor kosten gaat het dan? Want wij hebben wel een extra bestuurder nodig en willen geen eigen risico. Is dat dan bij de prijs inbegrepen, of moeten we dan voor één van de dingen gaan die ze je 'aan willen smeren'.
Gaat vaak over een soort pechhlp onderweg,die volledig overbodig is,gewoon overal nee op zeggen en heelmduidelijk laten merken dat je niks extra van ze gaat afnemen.

Ik huur bijna altijd bij eautohuur trouwens,is meestal de goedkoopste, en heb nog nooit problemen gehad.
Let wel op dat de mail met voucher niet in je spambox terechtkomt,dat is bij mij zo'n beetje standaard.
Waar zowel Alamo en Dollar ook erg goed in zijn, is bij aankomst bij de balie vragen of een XXX model auto je wat lijkt. Ze noemen dan een auto uit een hogere klasse dan je hebt gereserveerd. Stem je toe, heb je jezelf een betaalde upgrade laten aansmeren. Gewoon aangeven dat je een auto volgens je reservering wilt hebben en dat je niet bereid bent om iets bij te betalen. Ook de Roadside assist netjes maar beslist afwijzen. En dan alsnog goed opletten bij het doorlopen van je contract (zowel op papier als de schermpjes die je moet doornemen/ondertekenen).
Bij welke broker je boekt maakt voor deze capriolen niet uit: het is de door commissie gedreven baliemedewerkern van Alamo en Dollar die het verschil maakt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
monique classens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door monique classens »

Hoe zit dat met de waarborgsom?
Houden ze dat in op de card?
Ik heb hier nog geen ervaring in.
En wat zou dat bedrag zijn dan??
Lijkt me vervelend als het een grote hap is.
Ook iemand ervaring met autohuur van world ticket center?
margot
Amerika-ontdekker

Bericht door margot »

Bij mij is uiteindelijk alles goed gegaan met de voucher. Twee auto`s gehuurd, 1ste auto hadden we de voucher al van en de tweede auto is de voucher meteen gestuurd nadat deze week de autohuur van de cc afgeschreven was.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

monique classens schreef: Ook iemand ervaring met autohuur van world ticket center?
Helemaal top.
Ze maken veel winst en daar kun jij aan mee werken !
Maar waarom zou je?
Ik heb mijn komende huur er eens naastgelegd.
Kwam ik bij Dollar / Thrifty uit voor €50 meer dan ik nu bij National betaal.
Gelukkig zonder dat er sprake is van drop off kosten.
Je ziet hier eAutohuur en usa-reisen veel genoemd.
Alamo Brits, National Flying Blue.
Wat zou je dan nog met WTC willen ??
Aan de andere kant is het maar gelukkig dat je niet bij Holidaycars bent uitgekomen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een keer een hele reis via wtc geboekt. Opzich hadden ze wel gedaan wat ik gevraagd had, maar door vrnl routetechnisch kennisgebrek toen van mijn kant had ik toch achteraf gezien beter zelf alles kunnen boeken. Maargoed. Ik kwam voor de autohuur bij alamo terecht en ook daar werd er om allerlei upgrades, roadsafe en dergelijke gevraagd. Allemaal zonder problemen afgewezen.

Ik zie overigens op mijn drive usa voucher een rental pickup assistance form staan op het achterste blad, waar je oa alle roadsafe vragen mee kunt elimineren. Ook even een paraaf zetten bij de vraag dat als je gehuurde autoklasse er niet is je een gratis upgrade wenst te krijgen.

De waarborgsom wordt als een soort blokkade op je creditcard gezet. Oftewel, ze 'reserveren' een bepaald bedrag op je CC, maar ze halen het er niet af...dat gebeurd pas als je brokken maakt. Bij alamo is dat 100 canadese dollar per week (€76,14) en 25 dollar per dag (€17,03). In mijn geval zal er dus 3*76,14 + 3*25 = €278,42 geblokkeerd worden.
nathalia
Amerika-ontdekker

Bericht door nathalia »

Goedemiddag:-)

Dit is de eerste keer dat wij een auto gaan huren. Nu kijk ik bij eautohuur en daar kan ik kiezen uit 2 pakketten:
de SUV, volle tank mee krijgen, volle tank inleveren en diefstal en schade verzekering erbij voor 537 euro
en de SUV, volle tank mee krijgen, leeg inleveren en extra bestuurder en diefstal en schade verzekering voor 690 euro.

Nou lijkt het mij dat je goedkoper uit bent als je de tank vol inlevert of niet?
Heb echt geen idee hoeveel benzine er in zo'n auto gaat.

Wat een extra bestuurder erbij... is dat puur verzekeringstechnisch?

En heb je aan de schade en diefstal verzekering genoeg?
Groetjes Nathalia en Rob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie beginnen in Las Vegas, dat betekent dat je een pakket moet nemen met een extra bestuurder erbij als jullie allebei willen rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer