Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met de trein...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Klojo
Amerika-newbie

Met de trein...

Bericht door Klojo »

Dag iedereen.

Ik zou met de trein Amerika willen doorkruisen (van New yorck naar San Francisco - LA).
en dit in 27 dagen.
heeft er iemand van jullie ervaring met het Amerikaanse treinnet en vooral hoe dat je dit op voorhand kan reserveren?

Alvast bedankt.
Belle
Amerika-ontdekker

Re: Met de trein...

Bericht door Belle »

Via http://www.amtrak.com kan je treinreis boeken en betalen, en hier kan je ook multiple city's bij aangeven.
Je kan het op voorhand doen, maar ook ter plaatse bij de lokale treinstations. Dit is soms wel iets duurder dan online.
Wij vonden het erg leuk om een stuk met de trein te doen. Wij hebben een aantal jaar geleden New York - Boston - Philadelphia en Washington gedaan. Relatief korte stukjes maar was erg leuk.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Amtrak heeft vaak ook goedkopere prijzen wanneer je op voorhand boekt, hoe dichter je bij de datum komt hoe duurder over het algemeen. Hiermee moet je natuurlijk wel al je hele route vastleggen en sommige vinden dat niet prettig.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vroeger heb ik wel eens bij Incento in Bussum treinpassen besteld en reserveringen gedaan. Ik weet niet of dat nog mogelijk is?
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

in dit topic staat er ook een link naar het reisverslag van iemand die het je voorgedaan heeft
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=42752
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

mtl schreef:Vroeger heb ik wel eens bij Incento in Bussum treinpassen besteld en reserveringen gedaan. Ik weet niet of dat nog mogelijk is?
Incento van Jos Beltman is een topbedrijf.
Maar... doen die ook in gewone treinkaartjes ?

http://rbaa.nl/pdfs/ob_incentive.pdf
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

In 2010 hebben wij per trein Amerika doorkruist van NYC naar LA, vind het nog steeds de mooiste Amerika reis die we gemaakt hebben tot nu toe.

We hebben vantevoren niks vastgelegd, alleen de treinkaartjes omdat we dat wel prettig vonden en dit is volgens mij ook goedkoper dan de kaartjes op het moment zelf te kopen. Daarnaast vonden we het fijn om er zeker van te zijn om tijdens lange ritten een slaapwagon te hebben, aangezien zittend slapen in een treinstoel niet mijn sterkste kant is :).

Dit hebben we gedaan via Incento, waar we zéér over te spreken waren.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Na jaren van zeggen dat we met de trein (Amtrak) amerika wilden doorkruisen hebben wij dat vorig jaar met de Amtrak gedaan...
Onvergetelijk en je komt zeker op plaatsen waar je anders nooit zou komen....
Van te voren geboekt, omdat je anders geen slaapcabine kunt nemen. (je kunt dan uitsluitend slaapstoelen reserveren.)

en dagjes hoppen in steden en gebieden waar de trein langs rijd..
Als je er over denkt moet je het zeker doen!

Voordelen: je legt grote stukken af, komt op de meest geweldige plaatsen. In de panorama cabine worden geweldige verhalen verteld over de plaats waar de trein zich nu bevind. (voornamelijk historische) je bespaart op hotel kosten. je bespaart enorm op dropoff kosten van de auto verhuurder voor als je je auto in een andere staat afdumpt.
Het eten is erg goed, en je word aan tafel gezet met wild vreemden wat enorm leuke gesprekken opleverd. Er zitten veel bejaarden in de trein, zeg maar uitsluitend, muv ons. :oops: wat erg mooie verhalen oplevert. als je een slaapcabine hebt heb je een eigen stewardes... en die zijn me toch een partij aardig!!!

Nadelen, Je kunt geen raampje opzetten, het afspringen op bepaalde plaatsen is nogal een gesjouw met koffers,
De treinstations kennen niet de faciliteiten van vliegvelden. De treinstations liggen best afgelegen in het buitengebied.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als je naar SF gaat, moet je lekker doorrijden naar Emeryville, en niet zoals ons zo stom zijn om in Sacramento als eindstation te nemen en dan naar SF te gaan met de auto.

Maar het word onvergetelijk en is best betaalbaar!
If you can dream it...
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Wij zijn vorig jaar met de trein van Seattle naar Glacier NP gegaan. Was een prachtige reis. De sporen lopen dwars door de mooiste natuurgebieden heen. Vond het een hele ervaring om 's morgens wakker te worden, de gordijnen open te doen en het mooie landschap van Montana aan je voorbij te zien gaan.
Wij hadden een family bedroom waarbij je aan allebei de kanten ramen hebt. Je zit dan ook nog eens aan het eind van een gangetje. (Weet niet of die ook zonder kind te boeken is)
Eten was prima. (Ook een leuke ervaring om goed te eten met een prachtig landschap als decor)
peeweetm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door peeweetm »

Dag daar!

Kijk ook eens op http://discuss.amtraktrains.com/ voor algemene informatie, http://biketrain.net/fooonuAmtrak/amSnag.php voor de goedkoopste mogelijkheden en http://www.amtrak.com/home voor het boeken van de reis zelf.

Wij gaan dit jaar voor de derde keer met Amtrak op pad.

Plezier!

Peter
Klojo
Amerika-newbie

Bericht door Klojo »

ok bedankt voor de vele nuttige reacties :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht