Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

jetlag....

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: jetlag....

Bericht door PSVwally »

gras afrijden
Ik hou zo van jullie taal he :D :thumbup:
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

PSVwally schreef:
gras afrijden
Ik hou zo van jullie taal he :D :thumbup:
:clap: Het gras maaien , is dat beter :mrgreen:

In feite is dat na 3 weken eerder klein mensje vechtend tegen de slaap met een grasmachine als wapen versus het lange gras. Want het is altijd hetzelfde : in die drie weken dat we weg zijn dan regent het nogal. Doch dit is :offtopic:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

hemmie schreef:Overigens is mijn ervaring dat jetlag erger is als je al moe op reis gaat. Zoals onze huwelijksreis, 2 dagen nu de trouwerij. Of afgelopen zomer, met een baby van 7 weken oud. Als ik goed uitgerust op reis ga kan ik mezelf beter dwingen op sommige tijden wakker te blijven, waardoor ik eerder in het ritme zit.
dat vind ik dus ook. Niet te moe (dus goed op tijd gaan slapen de dagen voor vertrek, als mogelijk) op reis vertrekken helpt al heel veel!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind eigenlijk dat dat voor mij ook geldt voor onderweg. Lekker de tijd nemen en genieten en niet gejaagd alles willen doen. Dan kan het best een lange dag zijn en dat ik bv veel gereden hebben, als ik het voor mijn gevoel maar op mn gemak heb gedaan. Na mijn vroegere spaanse costa vakanties moest ik eigenlijk een paar weken vakantie nemen om daarvan bij te komen :)
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Op de heenreis viel het wel mee met de jetlag, wel wat moe om een uur of acht 's avonds al maar dan moet je even volhouden. Waar ik meer moeite mee had is dat ik om 3 uur 's nachts op de wc zat :mrgreen:

Na de terugreis echt een drama, m'n hele biologische klok was compleet in de war. Wel een paar dagen van moeten herstellen.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Ik ben een moeilijke slaper en slaap dus nooit in het vliegtuig. Heb toch nooit last van een jetlag. Voor mij is het simpel. Zo gauw ik het vliegtuig in kom, zet ik mijn horloge op dezelfde tijd als het land van aankomst en stel me daarop in. Op de heenweg niet zo'n probleem. Je gaat voor je gevoel gewoon een paar uur later dan normaal naar bed. Op de terugweg is het een ander verhaal. Je komt in de ochtend aan en hebt gewoon een nacht overgeslagen. Eenmaal thuis doe ik dan gewoon mijn ding, de was draaien, boodschappen halen, post doornemen, etc. Natuurlijk heb ik in de middag behoefte aan een dutje, maar ik geef daar niet aan toe. Er is genoeg om me bezig te houden. 's Avonds ga ik dan op de normale tijd naar bed, misschien een uurtje vroeger. Slaap een stevige nacht en voila... Op deze manier zit ik gelijk weer in het ritme.
Dus mijn motto, in het vliegtuig al je horloge gelijk zetten aan het land van aankomst. Niet toegeven aan dutjes tussendoor. Even lastig op de dag van terugkomst (naar het oosten) maar het is te doen.
prizzle
Amerika-ontdekker

Bericht door prizzle »

Ik heb zelf nog nooit echt last gehad van een jetlag en ben al vaker in zowel oostelijke als westelijke richting gevlogen. Ik werk heel onregelmatig, misschien dat dit helpt. Het verschilt natuurlijk ook per persoon. Wat ik altijd doe is zodra ik in het vliegtuig zit met de tijd van de eindbestemming meegaan. Dus horloge verzetten en mezelf daaraan proberen aan te passen. Nou moet ik wel zeggen dat ik in een vliegtuig altijd wel wat uurtjes kan slapen. Ook drink ik zoveel mogelijk water tijdens de vlucht en eet ik de hele vette dingen niet. Het vocht heb je gewoon echt nodig. Je zult merken dat je ondanks je veel drinkt nauwelijks naar het toilet hoeft. (Ooit een tip van een piloot). En aangekomen op de eindbestemming proberen niet toegeven aan een middagdutje.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik werk in een 3-shiften systeem & vaak moet ik 's nachts ook nog naar het werk indien er zich een storing voor doet, ik leef eigenlijk constant met een jetlag. De ene week moet ik om 2u 's nachts eten & om 6-7u 's morgens gaan slapen, de week nadien is het om 12u eten & om middernacht gaan slapen, de week daarna is het om 18u eten & om 22u gaan slapen. Meestal heb ik toch zo'n 2-3 dagen nodig om van het ene systeem naar het andere over te schakelen, ik heb dus constant het gevoel dat mijn biologische klok in de war is. Bij het reizen komt natuurlijk die vermoeiende vlucht er nog bij, maar ik val meestal zo'n 3 à 4 keer in slaap tijdens het vliegen :lol: Op de heenweg heb ik zelfs helemaal geen last, de dag duurt gewoon wat langer dan normaal. Aangezien ik meestal enthousiast ben door het reizen, voel ik die jetlag niet ;) Op de terugweg is het een ander paar mouwen, het vliegen zelf is geen probleem, maar eenmaal aangekomen voel ik het wel. Meestal kom ik in de voormiddag aan & dan probeer ik nog tot 21u à 22u wakker te blijven, anders zit ik er nog een hele week mee opgezadeld. Ik probeer de koffers nog uit te pakken, de vuile was te doen, iets te eten, douchen, etc. Meestal hou ik het dan nog wel uit tot 's avonds, maar eenmaal in bed, dan slaap ik meteen 12u in één ruk door :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Heen niet heel veel last van gehad, vroeg wakker en dipje 's middags daardoor. Maar terug was een drama. We kwamen rond half 9 's ochtends aan, niet kunnen slapen onderweg en gave, maar wel vermoeiende vakantie achter de rug. Ik heb altijd moeite met inslapen, helemaal als ik niet thuis slaap. Dus eenmaal thuis heb ik echt mijn best gedaan wakker te blijven, maar stond op een gegeven moment echt te tollen op mijn benen. Dus toch gaan liggen. En toen ging het fout, ik was zo moe dat het me niet eens lukte de wekker te zetten, dus heb best wat uren geslapen. Daardoor klopte er helemaal geen snars meer van mijn slaapritme. Ben zeker een week bezig geweest om weer in een normaal ritme te komen. Werd midden in de nacht gewoon klaarwakker.
Rodg
Amerika-ontdekker

Bericht door Rodg »

gera_r schreef:Ik ben een moeilijke slaper en slaap dus nooit in het vliegtuig. Heb toch nooit last van een jetlag. Voor mij is het simpel. Zo gauw ik het vliegtuig in kom, zet ik mijn horloge op dezelfde tijd als het land van aankomst en stel me daarop in. Op de heenweg niet zo'n probleem. Je gaat voor je gevoel gewoon een paar uur later dan normaal naar bed. Op de terugweg is het een ander verhaal. Je komt in de ochtend aan en hebt gewoon een nacht overgeslagen. Eenmaal thuis doe ik dan gewoon mijn ding, de was draaien, boodschappen halen, post doornemen, etc. Natuurlijk heb ik in de middag behoefte aan een dutje, maar ik geef daar niet aan toe. Er is genoeg om me bezig te houden. 's Avonds ga ik dan op de normale tijd naar bed, misschien een uurtje vroeger. Slaap een stevige nacht en voila... Op deze manier zit ik gelijk weer in het ritme.
Dus mijn motto, in het vliegtuig al je horloge gelijk zetten aan het land van aankomst. Niet toegeven aan dutjes tussendoor. Even lastig op de dag van terugkomst (naar het oosten) maar het is te doen.
Voor mij werkt eigenlijk hetzelfde. Probeer in het vliegtuig op de terugreis nog wat slaap te pakken maar doe bij thuiskomst niet even een dutje van 3 uur wat die zijn killing! Zorg ook dat je gelijk in het eet ritme komt. Ik kwam rond 10.30 uur aan en ben rond 12en gaan lunchen, rond 18.00 uur avondeten en wakker blijven tot minimaal 22.00 uur om daarna een goede nachtrust te pakken en gelijk in het ritme te komen. Het is dus even 1 hele lange en zware dag maken maar daar heb je gelijk profijt van!
dolfijn71
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door dolfijn71 »

Ook heen heb ik vaak niet zo'n last. Ik probeer vaak een uurtje of 2 te slapen in het vliegtuig. Vaak ben ik wel moe van al het inpakken en de drukke dagen voor dat je weggaat. Dan blijf ik de rest van de dag wakker en ook de kinderen houd ik dan bewust wakker. Dan maar een cola om ze op te peppen. Tegen 21.00 uur vallen we dan kapot in slaap en zijn de volgende dag redelijk vroeg wakker. Vaak zijn de kinderen die dag iets meer gespannen dan normaal. Maar ze moeten ook wennen aan het vakantieritme en de veranderingen. De kinderen mogen van mij op de terugweg geen cola of dat soort drankjes en ik geef ze wat melatonine vaak slapen ze daarop toch wel een paar uur in het vliegtuig. Bij aankomst vroeg in de ochtend probeer ik ze ook de hele dag wakker te houden en zelf ga ik ook niet slapen. Tegen de avond vroeg eten en vroeg naar bed. Volgende dag ben je een beetje brak maar het valt echt wel mee. Maar probeer gewoon zo snel mogelijk je gewone ritme aan te houden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer