Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mhr-zip: San Francisco -> Phoenix.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mhr-zip
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis mhr-zip: San Francisco -> Phoenix.

Bericht door mhr-zip »

Hallo,

Mijn vrouw en ik gaan van 30 april tot 12 mei toeren in west amerika. We hebben al een ticket geboekt. We landen de eerste dag in San Francisco en we stijgen weer op vanaf Phoenix. Ik had echter gedacht om San Francisco -> Yosemite Park -> Las vegas te rijden. Maar nu kwam ik er achter dat het waarschijnlijk de 'tioga pass' afgesloten is. En ik dus San Francisco -> Bakersfield -> Las vegas moet rijden. Nu wilde we eerst Los Angeles overslaan. Maar Bakersfield -> Los Angeles is niet zo ver. Dus zaten we er aan te denken om toch via Los Angeles te rijden. Nu hebben we een schema opgesteld, en daar wilde ik graag jullie commentaar op hebben.

Dag 1 Amsterdam -> San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco -> Yosemite National Park
Dag 4 Yosemite National Park
Dag 5 Yosemite National Park -> Los Angeles
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles via Death Valley -> Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas -> Grand Canyon National Park
Dag 11 Grand Canyon National Park
Dag 12 Grand Canyon National Park -> Phoenix
Dag 13 Phoenix
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis San Francisco -> Phoenix.

Bericht door PSVwally »

In principe weinig mis mee in de tijd die je hebt. Ga er idd maar vanuit dat de tioga pass is afgesloten. Ik zou alleen wel eind dag 7 al een stuk richting death valley reizen. Bijvoorbeeld Ridgecrest, dat is (zonder files) zo'n 2.5 uur rijden vanaf Hollywood. Anders kom je echt tijd te kort op de route via Death Valley naar Las Vegas. Ik zou het persoonlijk ook zo laten staan.
Een andere keuze zou toch zijn om LA over te slaan. Hoe laat kom je bijvoorbeeld aan in SF. Als je pas 's avonds aankomt kan 1 dag daar wel kort zijn. Yosemite - Lone Pine via Lake isabella is in een dag wel te rijden namelijk. Je zou dan bv een overnachting in Death Valley kunnen nemen en nog ergens een dag bijzetten.. Maar dat zijn keuzes die je zelf natuurlijk moet maken.
mhr-zip
Amerika-newbie

Re: Reis San Francisco -> Phoenix.

Bericht door mhr-zip »

Oke, bedankt voor je tips. Zal er morgenavond even naar kijken.

We komen rond een uur of 12 aan volgens mij:

Vertrek di 30 apr 2013 09:50
Aankomst di 30 apr 2013 11:45
Totale reistijd 10h55m
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis mhr-zip: San Francisco -> Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Een overnachting in Death valley vind ik wel een aanrader. Het wordt anders wel haasten als je vanuit LA via DV naar Las Vegas rijdt. In die tijd van het jaar is het heerlijk in het park lijkt me. Wij deden dezelfde route maar dan vanuit LAs Vegas in 2008. Zie hier en hier. Zie ook hier voor mijn 2011-verslag voor de reis vanuit Riverside (bij LA) via Lone Pine en een overnachting in het park.

MaAianne
mhr-zip
Amerika-newbie

Bericht door mhr-zip »

Sorry dat het even duurde voordat ik reageerde.

Ik heb er nog even naar gekeken, ik heb ook dag 4 aangepast:

Optie 1:

Dag 8 niet veranderen. Als ik in de ochtend vroeg weg rijdt, is het dan niet te doen?
Het wordt wel een lange dag. Maar het lijkt mij leuk om door heen te rijden. Maar je gaat er niet stukken lopen lijkt mij.
En als ik in de ochtend om half 9 door death valley rij, krijg ik ook niet de 'death' beleving lijkt mij.

Dag 2 San Francisco
Dag 4 Yosemite National Park -> Bakersfield
Dag 5 Bakersfield -> Los Angeles
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles via Death Valley -> Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas -> Flagstaff
Dag 11 Flagstaff (Grand Canyon National Park)
Dag 12 Flagstaff (Meteor Crater) -> Phoenix
Dag 13 Phoenix

Optie 2:

Aan het einde van dag 7 naar Ridgecrest. En dan de volgende dag naar Las vegas

Dag 2 San Francisco
Dag 4 Yosemite National Park -> Bakersfield
Dag 5 Bakersfield -> Los Angeles
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles -> Ridgecrest
Dag 8 Ridgecrest via Death Valley -> Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas -> Flagstaff
Dag 11 Flagstaff (Grand Canyon National Park)
Dag 12 Flagstaff (Meteor Crater) -> Phoenix
Dag 13 Phoenix

Lijkt mij goed te rijden allemaal, ik hou niet zo van die stress vakanties. En ik hoef echt niet PERSE ALLES gezien te hebben. Als ik wat mis, overleef ik het ook wel. Is het trouwens een must om langs BADWATER te rijden?
Bedankt voor jullie hulp allemaal zover.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Flagstaff is een omweg vanaf Las Vegas. Waarom niet naar GCNP zelf voor een overnachting? http://www.grandcanyonlodges.com
Een overnachting in Bakersfield lijkt me onnodig. Liever een hele dag in Yosemite en dan de 6 uurs rit naar LA de volgende dag. Van LA via Death Valley naar Las Vegas in een dag zou ik niet doen. Dan mis je teveel van DVNP dus die overnachting in Ridgecrest lijkt me beter. Ja, Badwater is een must imo en er is nog meer te zien onderweg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer