Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
jetlag....
jetlag....
Omdat het voor ons de eerste keer is dat we zo'n lange vlucht doen, vroegen we ons af wat we zo een beetje kunnen verwachten....
onze heenvlucht is Düsseldorf-Munchen-Philadelphia-Las Vegas
onze terugvlucht is San Diego-Philadelphia-Munchen-Düsseldorf
Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat de jetlag na de heenvlucht vrij goed meevalt, maar op de terugvlucht nogal heftig kan zijn.
We komen in Las Vegas aan rond 8.30pm, en we komen terug thuis in de vroege namiddag op zondag, 's anderendaags moet ik alweer gaan werken dus daarmee dat ik het me afvroeg....
onze heenvlucht is Düsseldorf-Munchen-Philadelphia-Las Vegas
onze terugvlucht is San Diego-Philadelphia-Munchen-Düsseldorf
Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat de jetlag na de heenvlucht vrij goed meevalt, maar op de terugvlucht nogal heftig kan zijn.
We komen in Las Vegas aan rond 8.30pm, en we komen terug thuis in de vroege namiddag op zondag, 's anderendaags moet ik alweer gaan werken dus daarmee dat ik het me afvroeg....
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: jetlag....
mensen die er al last van hebben (wij behoren daar gelukkig niet bijwookie schreef:Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat de jetlag na de heenvlucht vrij goed meevalt, maar op de terugvlucht nogal heftig kan zijn.

Tip : probeer zo veel mogelijk te slapen op de terugvlucht, op die manier heb je een "normale" dag eens je opnieuw in Europa bent. Ook altijd jouw klok op het uur van bestemming zetten zodra je op het vliegtuig bent én ook daarnaar leven. Dus niet meer constant zitten rekenen hoe laat het nu wel in Europa is...
Ik heb nog nooit last gehad van jetlag. Ben naar de Malediven gevlogen, naar de VS, Canada etc. maar op geen enkele vlucht last van gehad. Ik denk dat het per persoon verschilt hoe je het ervaart.
-
- Amerikafan
Je hebt ook tijdens de vlucht geen last van een jetlag, maar ernatetouani schreef:Ik heb nog nooit last gehad van jetlag. Ben naar de Malediven gevlogen, naar de VS, Canada etc. maar op geen enkele vlucht last van gehad. Ik denk dat het per persoon verschilt hoe je het ervaart.

Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wookie, ik denk dat je het zelf zal moeten ondervinden om te weten hoeveel last je er van hebt.
Iedereen reageert daar heel anders op. Volgens mij hebben mensen die normaal weinig slaap nodig hebben er minder last van. Maar in hoeverre dat dit klopt weet ik niet.
Om je een idee te geven: bij aankomst na de heenvlucht kruipen wij altijd direct ons bed in. Tegen dat je de wagen hebt en naar je hotel gegaan bent, is het meestal al slapentijd. De eerste week in Amerika slaap ik dan ongeveer 9 à 10u per nacht. Maar ik ben dan ook een grote slaapkop.
's Avonds om 22u ben ik echt doodmoe en tegen een uur of 7 à 8 's morgens word ik dan wakker. Echt zalig, want dan heb ik echt het gevoel van uitgeslapen te zijn. Ik ben dus niet iemand die al om 5u wakker is door het uurverschil. Na een week begint dat dan stilaan te keren en geraak ik er 's avonds moeilijker in en 's morgens is er dan wel eens een wekker nodig.
Slapen op de terugvlucht is me nog nooit goed gelukt. De lichten blijven een paar uur aan, dan komt het eten en als je dan denkt "nu kunnen we eindelijke slapen" hebben ze ons eens heel lastig gemaakt met de woorden "ladies and gentlemen, the moment you've all been waiting for: tax free shopping!" wat dus wéér geen slaap betekende. Als we terug thuis zijn heb ik een week last van jetlag. Op de momenten dat ik zou moeten slapen ben ik wakker en omgekeerd. Wij zorgen er ook altijd voor om 's zaterdags thuis te komen zodat we nog 1 recuperatiedagje hebben. Langs de andere kant hoor je mensen wel eens zeggen dat het beter is van zo snel mogelijk te gaan werken omdat je dan je normale ritme forceert en sneller recupereert. Maar bij mij maakt dat echt niets uit.

Om je een idee te geven: bij aankomst na de heenvlucht kruipen wij altijd direct ons bed in. Tegen dat je de wagen hebt en naar je hotel gegaan bent, is het meestal al slapentijd. De eerste week in Amerika slaap ik dan ongeveer 9 à 10u per nacht. Maar ik ben dan ook een grote slaapkop.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Inderdaad, meteen op Schiphol de horloges verzetten en jezelf bij terugkomst forceren om om terwijl het in je hoofd pas vijf uur 's middags is, om 23 uur toch maar eens je bed op te gaan zoeken. Niet mijn forte helaas.
Ik reken altijd een dag 'last' per uur tijdsverschil. Blijkt eigenlijk altijd te kloppen, dat je na een weekje weer helemaal 'bij' bent. Behalve bij onze kleuter, die is binnen een dag weer in haar normale 20 uur - 8 uur slaapritme. Prettig, maar jaloersmakend
Ik reken altijd een dag 'last' per uur tijdsverschil. Blijkt eigenlijk altijd te kloppen, dat je na een weekje weer helemaal 'bij' bent. Behalve bij onze kleuter, die is binnen een dag weer in haar normale 20 uur - 8 uur slaapritme. Prettig, maar jaloersmakend

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Jetlag is voor iedereen anders. Ik ben iemand die thuis altijd op dezelfde tijd wakker wordt daar heb ik geen wekker voor nodig. Heel handig maar dat betekent dat ik op reis ook om die tijd wakker word.
Mijn man leeft echt met de wekker zolang die niet gaat slaapt hij maar als dat hij de wekker hoort is hij ook wel echt wakker. Die heeft dus totaal geen moeite met tijdsverschil.
Wat voor mij goed werkt is melatonine daarmee val ik in slaap als ik wakker word vroeg in de ochtend en als ik terug komt helpt het me om op een nette tijd te gaan slapen.
Mijn man leeft echt met de wekker zolang die niet gaat slaapt hij maar als dat hij de wekker hoort is hij ook wel echt wakker. Die heeft dus totaal geen moeite met tijdsverschil.
Wat voor mij goed werkt is melatonine daarmee val ik in slaap als ik wakker word vroeg in de ochtend en als ik terug komt helpt het me om op een nette tijd te gaan slapen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Voor mij betekent een jetlag dat ik de dag van thuiskomst, meestal vroeg in de morgen, 's middags een 2 á 3 uurtjes naar bed ga en dan in de avond op normale tijd.
Slaap niet uitgebreid uit de andere dag, moet ook meestal de andere dag weer gaan werken.
De volgende dagen krijg ik zo rond 16.00hr slaap, ga dan bewust iets doen en niet even mijn ogen sluiten, dit herhaalt zich na het warme eten.
Vervolgens slaap ik wel iedere nacht met een pilletje melatonine 3mg. die ik koop in Amerika.
Na ongeveer een wweek zijn de klachen over.
Zoals er al geschreven is, voor iedereen is het anders.
Slaap niet uitgebreid uit de andere dag, moet ook meestal de andere dag weer gaan werken.
De volgende dagen krijg ik zo rond 16.00hr slaap, ga dan bewust iets doen en niet even mijn ogen sluiten, dit herhaalt zich na het warme eten.
Vervolgens slaap ik wel iedere nacht met een pilletje melatonine 3mg. die ik koop in Amerika.
Na ongeveer een wweek zijn de klachen over.
Zoals er al geschreven is, voor iedereen is het anders.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik slaap zowel op de heen als op de terug vlucht zoveel mogelijk.
(hoewel dat heen theoretisch eigenlijk niet mag, maar ik slaap zelfs op vluchten van een uurtje in europa
)
De eerste nachten daar en op de terugvlucht neem ik soweiso een half slaappilletje om zeker aan mijn uren slaap te komen
.
Liever een pilletje dan niet slapen.
(hoewel dat heen theoretisch eigenlijk niet mag, maar ik slaap zelfs op vluchten van een uurtje in europa

De eerste nachten daar en op de terugvlucht neem ik soweiso een half slaappilletje om zeker aan mijn uren slaap te komen

Liever een pilletje dan niet slapen.
- Brutus
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Voor mijn gevoel is dat middagdutje echt funest. Daarom probeer ik heel de dag wakker te blijven als ik in de ochtend vroeg aankom.
In de avond rond een normale tijd naar bed toe en heb geen last van een jetlag. Afgelopen zomer wel een middagdutje gedaan en was om
3 uur in de nacht klaarwakker en paar dagen last gehad van een jetlag.
Gr,
Brutus
In de avond rond een normale tijd naar bed toe en heb geen last van een jetlag. Afgelopen zomer wel een middagdutje gedaan en was om
3 uur in de nacht klaarwakker en paar dagen last gehad van een jetlag.
Gr,
Brutus
Even een vraagje aan de mensen die ervaring hebben met slaappillen.
Ik kan niet in slaap vallen in een vliegtuig. Als ik geen eigen mediabox heb in het vliegtuig, dan verveel ik me de pleuris en voel ik me echt als een gevangene. Ik hou me alleen sterk omdat ik weet dat als ik eenmaal aankom, ik een tijd ga meemaken dat mij de hele vlucht doet vergeten. Enkel is de terugvlucht gewoon verschrikkelijk. De realiteit komt dichtbij, ik moet dan meteen al weer gaan werken nadat ik ben aangekomen etc. Slapen gaat niet.
Ik ben nog jong. 26 jaar en ik kan in alle omstandigheden heel erg makkelijk slapen, zelfs met veel lawaai, maar op 1 of andere manier lukt mij dit niet in het vliegtuig.
Raden jullie mij een slaappil aan?
Ik kan niet in slaap vallen in een vliegtuig. Als ik geen eigen mediabox heb in het vliegtuig, dan verveel ik me de pleuris en voel ik me echt als een gevangene. Ik hou me alleen sterk omdat ik weet dat als ik eenmaal aankom, ik een tijd ga meemaken dat mij de hele vlucht doet vergeten. Enkel is de terugvlucht gewoon verschrikkelijk. De realiteit komt dichtbij, ik moet dan meteen al weer gaan werken nadat ik ben aangekomen etc. Slapen gaat niet.
Ik ben nog jong. 26 jaar en ik kan in alle omstandigheden heel erg makkelijk slapen, zelfs met veel lawaai, maar op 1 of andere manier lukt mij dit niet in het vliegtuig.
Raden jullie mij een slaappil aan?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik roep ook altijd dat een middagdutje funest is en heb altijd alle moeite gedaan om wakker te blijven overdag. De terugreis van mijn laatste trip was nogal moeizaam en omdat we de laatste nacht in Amerika maar een paar uur hadden geslapen was ik kapot toen we op Schiphol landen en toen was het nog geen 7 uur. Omdat ik echt niet wakker kon blijven in de middag een paar uurtjes geslapen en ik ben zelden zo fit geweest de eerste dag na een reis.
Overweg nu om het de volgende keer ook maar te doen.
Overweg nu om het de volgende keer ook maar te doen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Een of twee reispilletjes van het Kruidvattetouani schreef:Raden jullie mij een slaappil aan?

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Op de heenreis probeer ik om niet voor 22u te gaan slapen. Ik zit vaak redelijk vol adrenaline als ik ergens aankom, dus dat is meestal niet zo'n probleem. Dan wordt ik altijd de 2e dag rond 8u wakker. Je bent dan vaak wel meer dan 24u op, maar zo kom ik het beste in mijn ritme. Het hangt er ook wel een beetje vanaf hoe druk de laatste weken voor de reis zijn geweest. Ik ben een aantal jaren geleden naar Curaçao geweest voor 2 weken en de 1e week heb ik zowel overdag op het strand als 's avonds voor het stappen in het hotel alleen maar geslapen. Zo erg dat je de volgende morgen wakker werd en dus weer niet op stap was geweest
Dat is de 2e week wel helemaal ingehaald, maar ik denk dat we het toen nodig hadden ofzo.
Op de terugweg verschillende ervaringen. Het hangt er echt vanaf of ik iets kan slapen in het vliegtuig. Vaak niet namelijk en dan kost het me wel een paar dagen om helemaal goed in het europese ritme te komen. Kan ik 4 á 5 uur slaap meepikken op de terugvlucht dan heb ik eigenlijk nergens last van. Ik zorg ook altijd dat ik bv zaterdags thuiskomenn dan nog 1 dag vrij heb om wat bij te komen. Die zaterdag doe ik het wel rustig aan, maar niet te vroeg slapen en de zondag even wat vrienden/familie te bezoeken om mee bij te kletsen en rustig en goed eten en de dag zo vol te maken (zonder echte drukte) dat als ik dan om 22u mn bed induik ik de volgende ochtend na 8 tot 10u slaap lekker wakker wordt en goed aan het werk kan.
Wat ik wel vaak heb is dat ik de eerste dagen op de heenreis rond 16u 's middags even een lam moment heb van 30 min ofzo. Ik moet dan niet ergens zitten, maar zo snel mogelijk weer op pad, anders kan ik goed ergens een uur of 2 blijven hangen bij iets wat me niet interesseerd ofzo, puur omdat ik zit.

Op de terugweg verschillende ervaringen. Het hangt er echt vanaf of ik iets kan slapen in het vliegtuig. Vaak niet namelijk en dan kost het me wel een paar dagen om helemaal goed in het europese ritme te komen. Kan ik 4 á 5 uur slaap meepikken op de terugvlucht dan heb ik eigenlijk nergens last van. Ik zorg ook altijd dat ik bv zaterdags thuiskomenn dan nog 1 dag vrij heb om wat bij te komen. Die zaterdag doe ik het wel rustig aan, maar niet te vroeg slapen en de zondag even wat vrienden/familie te bezoeken om mee bij te kletsen en rustig en goed eten en de dag zo vol te maken (zonder echte drukte) dat als ik dan om 22u mn bed induik ik de volgende ochtend na 8 tot 10u slaap lekker wakker wordt en goed aan het werk kan.
Wat ik wel vaak heb is dat ik de eerste dagen op de heenreis rond 16u 's middags even een lam moment heb van 30 min ofzo. Ik moet dan niet ergens zitten, maar zo snel mogelijk weer op pad, anders kan ik goed ergens een uur of 2 blijven hangen bij iets wat me niet interesseerd ofzo, puur omdat ik zit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik gebruik nooit slaappillen : enkel op de terugvlucht vanuit USA naar België gebruik ik er eentje (slik die op het moment dat we moeten boarden op de vlucht naar Europa). Het is een heel lichte slaappil en omdat ik er nooit anders een neem werkt dat nogal vlug bij mij. O ja, slaappillen kun je gewoon in de USA kopen in de Walmart.
Wat de jetlag betreft : in de tien jaar dat wij "lange afstandsvluchten" naar vakantieoorden doen heb ik slechts 2x last van een jetlag gehad bij thuiskomst en dat was niet de dag van aankomst thuis maar wel de dag erna. Dat uitte zich met helemaal geen concentratie hebben, zelfs een artikel in een "vrouwenboekske" als de flair of de libelle lezen lukte niet, ik vergat wat ik las en het was juist alsof een zware band rond mijn voorhoofd strak gespannen zat. Andere jaren nooit last. We landen in België meestal 's morgens vroeg en omdat we in het westen van vlaanderen wonen zijn we meestal thuis tegen de middag. Ik begin dan direct met koffers uitpakken, gras afrijden, hond en kat uit het pension halen. Ik sta niet toe om te gaan slapen tot de avond. Ik wil mijn biologische klok zo vlug mogelijk normaal zetten.
Wat de jetlag betreft : in de tien jaar dat wij "lange afstandsvluchten" naar vakantieoorden doen heb ik slechts 2x last van een jetlag gehad bij thuiskomst en dat was niet de dag van aankomst thuis maar wel de dag erna. Dat uitte zich met helemaal geen concentratie hebben, zelfs een artikel in een "vrouwenboekske" als de flair of de libelle lezen lukte niet, ik vergat wat ik las en het was juist alsof een zware band rond mijn voorhoofd strak gespannen zat. Andere jaren nooit last. We landen in België meestal 's morgens vroeg en omdat we in het westen van vlaanderen wonen zijn we meestal thuis tegen de middag. Ik begin dan direct met koffers uitpakken, gras afrijden, hond en kat uit het pension halen. Ik sta niet toe om te gaan slapen tot de avond. Ik wil mijn biologische klok zo vlug mogelijk normaal zetten.
Heen geen probleem.
Terug, wat een drama!
Dat is bij mij altijd. We lossen het op om donderdag te vliegen en vrijdag thuis te komen en dan na het weekend is het vaak over.
Terug, wat een drama!
Dat is bij mij altijd. We lossen het op om donderdag te vliegen en vrijdag thuis te komen en dan na het weekend is het vaak over.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij ligt het er ook aan of iets een heenreis is of een terugreis. Als je thuiskomt, dan komt de man met de hamer meestal wat heftiger langs dan als je aankomt op een andere bestemming waar alles nieuw is. Ik vloog vorige maand even naar Nederland en ik had wel even een dipje 's middags, maar heb verder gewoon het normale ritme aan kunnen houden (ok, werd iets later wakker dan normaal, dat wel).kalaman schreef:mensen die er al last van hebben (wij behoren daar gelukkig niet bijwookie schreef:Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat de jetlag na de heenvlucht vrij goed meevalt, maar op de terugvlucht nogal heftig kan zijn.) hebben dit enkel bij vluchten in oostelijke richting, gewoon omdat je dan een nacht overslaat.
Het is wel de moeite van het proberen waard om op de reis naar het oosten wat slaap proberen te pakken. Mijn man reist nogal veel, en die gaat tijdens vluchten naar het oosten meteen na de start op slaapstand, dus geen hapjes en drankjes en andere dingen. Twee of drie uur slaap kunnen echt het verschil maken tussen een redelijk goede dag en een vreselijk slechte dag.
Op vluchten naar het westen slaap ik nooit. Ik word dan wel een paar ochtenden vroeg wakker, maar ik vind dat nooit een probleem.
Is ook mijn ervaring op mijn Amerika reizen.wookie schreef: Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat de jetlag na de heenvlucht vrij goed meevalt, maar op de terugvlucht nogal heftig kan zijn.
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben zowel aan de oostkust en de westkust verschillende reisden gemaakt.
Wat bij ons goed werkt om zolaat mogelijk op de dag (liefst na 21.00 uur) de vlucht naar Europa te pakken.
Op deze manier kunnen we in iedergaval een paar uurtjes slapen in het vliegtuig.
Je komt dan de volgende dag aan het einde van de ochtend/begin van de middag aan in Amsterdam.
Wat bij ons goed werkt om zolaat mogelijk op de dag (liefst na 21.00 uur) de vlucht naar Europa te pakken.
Op deze manier kunnen we in iedergaval een paar uurtjes slapen in het vliegtuig.
Je komt dan de volgende dag aan het einde van de ochtend/begin van de middag aan in Amsterdam.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het hangt er deels al vanaf of je een makkelijke slaper bent of niet volgens mij. Mijn man kan altijd en overal slapen, zolang hij maar in een bed ligt, en zolang hij niet in bed ligt kan hij ook goed wakker blijven. Ook kan hij inmiddels erg goed in het vliegtuig slapen (soms tot frustratie van mij, als we met 3 kinderen reizen die dan dus wel wakker zijn). Hij heeft nauwelijks last van een jetlag, heeft hoogsten 's ochtends wat moeite om op gang te komen. Oudste zoon is niet veel anders, dochter en ik hebben vaak wel wat last. Ik let er altijd goed op dat we direct als we in het vliegtuig stappen over gaan op de tijd van de bestemming, horloge omzetten, en proberen die tijd in je hoofd te houden.
Na 2 dagen is het ergste altijd wel achter de rug, dan is het niet echt een probleem meer, dus echt een drama vind ik het niet.
Overigens is mijn ervaring dat jetlag erger is als je al moe op reis gaat. Zoals onze huwelijksreis, 2 dagen nu de trouwerij. Of afgelopen zomer, met een baby van 7 weken oud. Als ik goed uitgerust op reis ga kan ik mezelf beter dwingen op sommige tijden wakker te blijven, waardoor ik eerder in het ritme zit.
Na 2 dagen is het ergste altijd wel achter de rug, dan is het niet echt een probleem meer, dus echt een drama vind ik het niet.
Overigens is mijn ervaring dat jetlag erger is als je al moe op reis gaat. Zoals onze huwelijksreis, 2 dagen nu de trouwerij. Of afgelopen zomer, met een baby van 7 weken oud. Als ik goed uitgerust op reis ga kan ik mezelf beter dwingen op sommige tijden wakker te blijven, waardoor ik eerder in het ritme zit.
Terug in Texas!