Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke app voor offline wandelnavigatie?
Welke app voor offline wandelnavigatie?
Tijdens onze reis naar New Mexico en Colorado willen we graag de Bisti Badlands gaan bekijken en ik heb begrepen dat daar geen wandelpaden of uitgezette routes zijn. Een wandel-GPS willen we niet aanschaffen, want afgezien van de Bisti Badlands zullen we niet veel van dit soort 'off the beaten track' plaatsen gaan bezoeken en geocachen doen we ook niet. Maar het zou misschien wel handig zijn om een app op de (android)smartphone te zetten die we offline kunnen gebruiken om aan de hand van de coördinaten bv. de hoodoos in de Bisti Badlands op te zoeken, en weer terug naar de parkeerplaats te komen. Welke app zouden we hier het beste voor kunnen gebruiken? Is bijvoorbeeld MyTracks handig, of raden jullie een andere app aan?
Of zou een GPS niet echt nodig zijn? Ik kan me niet zo goed een voorstelling maken van hoe overzichtelijk en/of drukbezocht dit specifieke gebied is. Als het zoiets is als bijvoorbeeld Goblin Valley, dan is het misschien niet eens nodig. We willen ook de Kasha Katuwe Tent Rocks gaan bezoeken, maar naar ik begreep zijn daar wel routes uitgezet.
Benieuwd naar jullie advies!
Of zou een GPS niet echt nodig zijn? Ik kan me niet zo goed een voorstelling maken van hoe overzichtelijk en/of drukbezocht dit specifieke gebied is. Als het zoiets is als bijvoorbeeld Goblin Valley, dan is het misschien niet eens nodig. We willen ook de Kasha Katuwe Tent Rocks gaan bezoeken, maar naar ik begreep zijn daar wel routes uitgezet.
Benieuwd naar jullie advies!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Welke app voor offline wandelnavigatie?
Ik heb Maverick en Osmand, beide gratis dus niet met superveel opties. Bij Maverick kun je een gebied wat je gaat bekijken downloaden, dit doe je door het gebied te bekijken, de kaarten worden opgeslagen. Dit kun je doen voor verschillende zoomniveau's. Wel veel werk! Je kan ook nog kaarten ineens downloaden, maar dat heb ik nog niet uitgevogeld.
Osmand heeft ook navigatie er op zitten. Je kunt in de gratis versie een paar kaarten downloaden via de app. Hier staat best veel informatie op, je kunt ook zoeken naar POI's.
Bij allebei kun je coordinaten invoeren. En je kunt er ook de route mee 'opnemen'. Zie je later precies waar je bent geweest! Ik doe dat met Maverick, via de app kun je de route dan uploaden, naar de site GPSies. Leuk!
Sabrina
Osmand heeft ook navigatie er op zitten. Je kunt in de gratis versie een paar kaarten downloaden via de app. Hier staat best veel informatie op, je kunt ook zoeken naar POI's.
Bij allebei kun je coordinaten invoeren. En je kunt er ook de route mee 'opnemen'. Zie je later precies waar je bent geweest! Ik doe dat met Maverick, via de app kun je de route dan uploaden, naar de site GPSies. Leuk!
Sabrina
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Ik gebruikte ook Maverick. Gratis en werkt heel goed. Ik heb zelfs de betalende versie gekocht omdat ik er echt tevreden over was. 
Thuis zette ik alle coördinaten er in. Dan de wifi aan en zoals Sabrina zegt het gebied van die coördinaten bekijken zodat de kaarten ingeladen worden. Wat in- en uitzoomen zodat je verschillende schaalniveaus hebt, en je kan vertrekken. Ik vond het handig dat je de kaarten van Open Street Map kon gebruiken. Hierop zijn vaak parkeerplaatsen en trails aangeduid wat het wandelen nog gemakkelijker maakt.
Ik dacht dat je met Maverick toch ook kon navigeren? Via het verrekijkertje ga je naar je opgeslagen waypoints. Daar klik je op het punt waar je naartoe wilt en in het volgende scherm kies je onderaan "Go to". En dan kan je via het kompas links onderaan naar een ander soort scherm met hierin onderandere een kompas dat aanduidt naar waar het is en hoe ver. Maar misschien is dit enkel in de betalende versie? Dat kan ook.

Thuis zette ik alle coördinaten er in. Dan de wifi aan en zoals Sabrina zegt het gebied van die coördinaten bekijken zodat de kaarten ingeladen worden. Wat in- en uitzoomen zodat je verschillende schaalniveaus hebt, en je kan vertrekken. Ik vond het handig dat je de kaarten van Open Street Map kon gebruiken. Hierop zijn vaak parkeerplaatsen en trails aangeduid wat het wandelen nog gemakkelijker maakt.
Ik dacht dat je met Maverick toch ook kon navigeren? Via het verrekijkertje ga je naar je opgeslagen waypoints. Daar klik je op het punt waar je naartoe wilt en in het volgende scherm kies je onderaan "Go to". En dan kan je via het kompas links onderaan naar een ander soort scherm met hierin onderandere een kompas dat aanduidt naar waar het is en hoe ver. Maar misschien is dit enkel in de betalende versie? Dat kan ook.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikafan
Dat kan in de gratis versie ook idd! In Osmand krijg je echter de route, net als bij een TomTom. Je kan er ook nog een stem bij downloaden, dit heb ik niet gedaan.
Kun je veel meer met de betaalde versie Doockles?
De apps zijn trouwens wel chte batterijvreters.
Kun je veel meer met de betaalde versie Doockles?
De apps zijn trouwens wel chte batterijvreters.
- Doockles
- Amerika-expert
Ik denk dat de betalende versie enkel meer opslagruimte geeft voor je waypoints en routes. Na onze eerste reis was het lijstje vol en ik wou ze niet echt wissen.
Ik dacht dat je er 10 ofzo kon opslaan? Voor de rest niet echt extra functionaliteiten.
Bij mij viel het batterijgebruik goed mee. Na 6 uur wandelen had ik 60% verbruikt. Ik had wel mijn schermhelderheid heel laag gezet, uiteraard geen data of wifi aan en ook alle mogelijke apps op de achtergrond afgezet. En je kan ook het aantal opgeslagen punten en dergelijke wat tweeken. Of dat veel uithaalt weet ik niet, maar je hoeft niet elke halve meter een punt op te slaan natuurlijk.
En een routebeschrijving krijg je inderdaad niet. Maar dat heb je ook niet echt nodig in de middle of nowhere.
Osmand kende ik nog niet. Lijkt me wel handig in steden bijvoorbeeld! Want daar wil je toch al sneller een route hebben ipv gewoon een richting.

Bij mij viel het batterijgebruik goed mee. Na 6 uur wandelen had ik 60% verbruikt. Ik had wel mijn schermhelderheid heel laag gezet, uiteraard geen data of wifi aan en ook alle mogelijke apps op de achtergrond afgezet. En je kan ook het aantal opgeslagen punten en dergelijke wat tweeken. Of dat veel uithaalt weet ik niet, maar je hoeft niet elke halve meter een punt op te slaan natuurlijk.

En een routebeschrijving krijg je inderdaad niet. Maar dat heb je ook niet echt nodig in de middle of nowhere.

Onze reisverslagen:
-
- Amerikafan
Dat batterijverbruik valt zeker goed mee! Bij mij gaat het wel harder denk ik. Zal misschien ook aan je toestel liggen. Goede tip over het aantal opgeslagen punten, ik heb dat denk ik maximaal, dat is niet echt nodig.
Ik heb Maverick ook op mijn tablet staan, maar daar wordt de app steeds afgesloten.
Ik heb Maverick ook op mijn tablet staan, maar daar wordt de app steeds afgesloten.
- Fl_@merika
- Amerikafan
Volgens mij zijn dat android apps, of niet?? Weet iemand een gelijkwaardige app voor iPhone/iPad??
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ons "probleem" hieromtrent is ook nog altijd niet opgelost, wandelgps, iPhone of autogps (met wandelfunctie) zoals we die nu hebben (Garmin). De verkoper, waar we nu eindelijk toch maar n wandelgps zouden gaan kopen, zei dit weekend dat we ons perfect met die waypoints uit de slag kunnen trekken met onze autogps, vermits er in de Bisti's toch geen paden zijn.
Enige mogelijk "probleem" zouden de batterijen kunnen zijn...
Enige mogelijk "probleem" zouden de batterijen kunnen zijn...
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou kiezen voor een (tweedehandse) outdoor gps. Twee AA batterijen gaan gemakkelijk een dag mee en twee reserve meenemen is ook geen probleem. Zo´n apparaat ligt ook beter in de hand. Je kunt eventueel gratis kaarten downloaden bij Open Street Maps op verschillende sites op internet en ook http://www.gpsfiledepot.com/ is een interessante site.
Bedenk dat een gps je in de steek kan laten, het is techniek. Zorg dus dat je ook zonder de weg terug weet te vinden, als je werkelijk de wildernis in gaat.
Bedenk dat een gps je in de steek kan laten, het is techniek. Zorg dus dat je ook zonder de weg terug weet te vinden, als je werkelijk de wildernis in gaat.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
Kalaman, ik zou me kunnen voorstellen dat in jouw geval een wandel GPS wel eens een goede investering zou kunnen worden. Al die plekken ver van de bewoonde wereld! Ik zou me wat 'veiliger' voelen.
Maar idd zoals OF zegt, het blijft techniek!
Ik ga Maverick en Osmand eens checken, bedankt voor de tips alvast! Mocht ik er niet uitkomen, dan meld ik me weer (ik heb nog maar twee weken een smartphone, dus het is allemaal nog nieuw voor me, haha)
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begin het zelf een beetje belachelijk te vinden dat ik daar nog altijd aan twijfelsabrinacom schreef:Kalaman, ik zou me kunnen voorstellen dat in jouw geval een wandel GPS wel eens een goede investering zou kunnen worden. Al die plekken ver van de bewoonde wereld! Ik zou me wat 'veiliger' voelen.

Wat dat tweede betreft : don't worry...we zijn altijd héél goed voorbereid, zónder gadgets, vooraleer we op pad gaan

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Tuurlijk n wandel gps.
Ik heb mn 'ingewikkelde' CSX60 verkocht aan Lyan. Was veel te moeilijk voor mij
Nu heb ik een etrex en ben er super tevreden van ! Ik heb er ook bij het dirt road rijden plezier van gehad.
Ik heb mn 'ingewikkelde' CSX60 verkocht aan Lyan. Was veel te moeilijk voor mij

Nu heb ik een etrex en ben er super tevreden van ! Ik heb er ook bij het dirt road rijden plezier van gehad.
Groetjes,
Carine
Carine
ik heb vorig jaar de "every trail" app gebruikt ren zelfs de pro versie gekocht. Ik was er erg tevreden over.
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
En ook Every Trail gaat op het 'te onderzoeken'-lijstje! Bedankt! 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben al een 5tal jaar een tevreden gebruiker van een csx60. Erg robust, batterij gaat minstens 12 uur mee, waterdicht (toch wel belangrijk) en erg precies. Het voordeel is ook dat het erg veel gebruikers heeft, dus er bestaan heel wat apps en programma's die de data kunnen importeren en exporteren. (Ik ben een stats freak
)

- Doockles
- Amerika-expert
Yop, dat zijn idd Android apps.Fl_@merika schreef:Volgens mij zijn dat android apps, of niet?? Weet iemand een gelijkwaardige app voor iPhone/iPad??

Onze reisverslagen:
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik zal op 2 maart mijn Garmin gpsmap62 meenemen naar Antwerpen. Als Carine haar eTrex meeneemt, kunnen de twijfelaars eens vergelijken.
(En om het gevoel te krijgen met de apparaten kunnen we een geocache zoeken.
)
(En om het gevoel te krijgen met de apparaten kunnen we een geocache zoeken.

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat is een fantastisch ideeAricon schreef:Ik zal op 2 maart mijn Garmin gpsmap62 meenemen naar Antwerpen. Als Carine haar eTrex meeneemt, kunnen de twijfelaars eens vergelijken.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1414 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 16 Reacties