Bij de beoordeling of ik een buffet goed vind, vind ik het ook altijd verschil uitmaken of je ontbijt, lunch of diner hebt. Ik hou nl. wel heel erg van eieren, brood, pannekoekjes, wafels, salades, kaas etc. en geef veel minder om stukken vlees en warme groenten. Daarom zijn de dinerbuffetten niet zo aan mij besteed en heb ik liever de keuze tijdens het ontbijt en de lunch. De dinerbuffetten zijn overigens ook altijd stukken duurder dan de ontbijt (meestal het goedkoopst) en lunch (zit er tussen in), dus dat komt goed uit. Overigens zijn wij ook vaker met kerst geweest en dan gaan de prijzen van de buffetten ook tijdelijk omhoog, werden we de eerste keer wel door verrast).
Van alle buffetten die wij hebben geprobeerd vind ik het buffet bij het M-resort en het Bachanal-buffet in Ceasars Palace veruit het meest enorm uitgebreid. De keuze is zo enorm, uit alle verschillende wereldkeukens (italiaans, oosters, mexicaans etc etc etc). Ook hebben ze beiden een aparte toetjes/ijsbuffet. Overigens valt me altijd op dat veel desserts weinig smaak hebben, maar het ijs wel altijd heel erg lekker is.
Verder vind ik het Wynn buffet heel erg goed en dan het Bellagio buffet. Zeer veel keuze en je zit gezellig. Het Miragebuffet is ook erg uitgebreid maar ik vind wel dat je daar niet zo gezellig zit. Het is een grote ruimte met de buffetkraampjes in een U-vorm langs de 3 zijkanten. Geeft een beetje een te open en kantine-achtige sfeer, beetje zoals bij een foodcourt. Afgelopen herfst sliepen we in het Cosmopolitan en we hadden toen een aanbieding met gratis het Wicked Spoon ontbijtbuffet erbij. Ook dat is heel goed en gezellig, maar na de eerste 2 ontbijten hebben we het toch niet meer gebruikt. Misschien zonde van het geld en de aanbieding, maar het elke dag buffeteten begon ons toch tegen te staan. Die overvloed, het schransen van andere mensen, ik had dat vooraf niet verwacht, maar het was gewoon too much. In eerdere jaren gingen we ook graag naar het buffet beneden in Planet Hollywood. Dit heeft een aantal jaren op nr. 1 van de buffetten top 10 gestaan. Maar is de laatste jaren wel flink gedaald op de ranglijst en is voorbijgegaan door andere. Ik vind het er ook wel prima. Wat we hier een keer meemaakten was dat we heel laat waren voor het ontbijtbuffet. Op een gegeven moment merkten we dat er niemand meer bij kwam en het steeds leger werd, terwijl ook alle gerechten aan het veranderen waren. Toch zei niemand dat we weg moesten of zo. Het bleek dat ze een tijdje niemand meer toelieten omdat ze het lunchbuffet klaar aan het zetten waren. Al die mensen stonden in de rij te wachten, terwijl wij er toch gewoon gebruik van konden maken. Hierdoor hadden we dus ineens een lunchbuffet voor de prijs van het ontbijtbuffet, en hadden we dus dubbele keuze. Was wel grappig, alleen je kunt toch alleen maar zoveel op als je op kunt. En dat vind ik dan ook meteen het grootste nadeel van een buffet, ik eet altijd te veel