Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
info over elke plaats in Amerika via ZIP-code
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
info over elke plaats in Amerika via ZIP-code
Ik kwam net een hele leuke website tegen:
http://www.zipcodestats.com/
Op basis van de ZIP-code kan je hier heel wat info krijgen over elke plaats in Amerika.
Onder andere:
population
ethnicity
households
housing characteristics
social characteristics
income ranges
economic characteristics
't Zal allemaal wel info zijn die je ook via Census kan vinden, maar ik vind dit in ieder geval handig.
http://www.zipcodestats.com/
Op basis van de ZIP-code kan je hier heel wat info krijgen over elke plaats in Amerika.
Onder andere:
population
ethnicity
households
housing characteristics
social characteristics
income ranges
economic characteristics
't Zal allemaal wel info zijn die je ook via Census kan vinden, maar ik vind dit in ieder geval handig.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Re: info over elke plaats in Amerika via ZIP-code
Ja leuk, ik woon dus in een "INVALID PLACE"...kastelke schreef:Ik kwam net een hele leuke website tegen:
...
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dus een dorp waar allemaal invaliden (andervaliden) wonen?PeeJay schreef: Ja leuk, ik woon dus in een "INVALID PLACE"...
Je probeerde op zip-code, en ook via staat en via city/county?
Ter aanvulling: de link naar Census:
http://quickfacts.census.gov/qfd/states/00000.html
Elke
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
kastelke schreef: Dat is dus een dorp waar allemaal invaliden (andervaliden) wonen?
Yeap, ik typ in 18407 en mijn woonplaats staat ook in het linkse rijtje, maar geen info...kastelke schreef:
Je probeerde op zip-code, en ook via staat en via city/county?
Maar verder wel een leuke site hoor.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tuurlijk! Zeg maar tegen mijnheer de politie-agent dat ik het gezegd heb.PeeJay schreef: Mag ik vanaf nu ook vooraan parkeren dan...![]()
Misschien moet je de makers dat effe melden?PeeJay schreef: ik typ in 18407 en mijn woonplaats staat ook in het linkse rijtje, maar geen info..
Er staat wel dat het nog een beta-versie is... Zal misschien nog aan gewerkt worden.
Elke
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Soms moet je de computer even op weg helpen. Volgens mij lukt het via deze link nu wel.PeeJay schreef:Yeap, ik typ in 18407 en mijn woonplaats staat ook in het linkse rijtje, maar geen info...
Maar verder wel een leuke site hoor.
Ik krijg nu tenminste allemaal gegevens over jouw woonplaats te zien.
Roland
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gelukkig zitten PeeJay en ik precies goed, in zijn woonplaats zijn de vrouwen oververtegenwoordigd en in de mijne (zip 22180) zijn de mannen in de meerderheid
. Misschien dat ik daarom vanmiddag met de lunch "sjans" had
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hey Roland, dat is Carbondale (vaak wordt dat gebruikt als post plaats), maar mijn huis staat in Greenfield Twp, en daar geeft het programma "Invalid Place" op.Coyote schreef: Ik krijg nu tenminste allemaal gegevens over jouw woonplaats te zien.![]()
Roland
Bij zip 18407 staat inderdaad:Petra/VS schreef:Gelukkig zitten PeeJay en ik precies goed, in zijn woonplaats zijn de vrouwen oververtegenwoordigd en in de mijne (zip 22180) zijn de mannen in de meerderheid . Misschien dat ik daarom vanmiddag met de lunch "sjans" had .
Male 6,880
Female 7,978
Maar in "ons dorp" wonen geloof ik nog niet eens 2000 mensen...
Maaruh, vertel eens over je sjans...
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Rond een uur of een kreeg ik trek en besloot iets te eten te halen bij Piazza di Giorgio, een restaurant met ontzettend veel keuze. Ik zat rustig mijn soepje en wrap op te peuzelen. En terwijl ik onder tafel stiekem (dat is waar die linkerhand van de Amerikanen tegenwoordig heen gaat
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Och ja, dat is immers ook zo. Had ik moeten weten omdat ik immers bij je ben geweest.PeeJay schreef:Hey Roland, dat is Carbondale (vaak wordt dat gebruikt als post plaats), maar mijn huis staat in Greenfield Twp, en daar geeft het programma "Invalid Place" op.
Verklaart misschien ook waarom jouw woonplaats zo moeilijk te vinden is met een routeplanner. Weet nog dat ik op de routeplanner en de PDA heel specifiek gezocht heb naar de straat waar je woont.
@ Petra: :rockon:
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht