Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slaapplaatsen Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hettepet
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Slaapplaatsen Yosemite

Bericht door Hettepet »

Hallo,

In mei gaan we onze eerste reis naar Amerika maken. De planning is bijna af, mede dankzij dit forum, maar ik heb nog wat vragen over hotels.
Eind mei komen we aan in Yosemite. We willen graag in of dichtbij het park een slaapplaats vinden. Ik ben aan het zoeken geweest, maar vind het erg lastig om een goede plek te vinden. Er staat zoveel op internet! Ik zag een hotel Curry Village (trouwens ook op dit forum :mrgreen: ) heeft iemand ervaringen? Ik kreeg ook de tip om te kijken naar overnachten in een tent. Is dit eind mei niet heel erg koud in de nachten? Liggen sanitaire voorzieningen dicht in de buurt van zo´n tent of moet je in de nacht een hele wandeling maken voor een toilet?
We willen niet eerst nog 1 a 2 uur rijden om in het park te komen. We zoeken dus een goede uitvalsbasis om de belangrijkste bezienswaardigheden te gaan bezoeken.

Ik lees graag jullie tips-ervaringen.

Groet Hetty
timbre
Amerikafan

Re: Slaapplaatsen Yosemite

Bericht door timbre »

Hoi,

Veel info kun je vinden op http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/where.htm .

Probeer ook eens de zoekfunctie op het forum. Er staan tal van accommodatiemogelijkheden in vermeld, veelal met voor/nadelen.
Veel hangt af van je eigen voorkeur, grootte van je portefeuille, aantal reizigers, enz...
Wij sliepen in El Portal; nog al bij al vrij dicht bij het park en was een meevaller.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Curry Village is geen hotel maar een complex, met motelkamers, cabins en tenten. Zie op http://www.yosemitepark.com/lodging.aspx voor meer info over alle acocmmodatie in Yosemite en hier voor Curry Village.
In onze reisverslagen (2004, 2006 en 2008) kun je wat vinden over de verschillende acocmmodaties. Een tent kan koud zijn in mei, zorg dan dat je een verwarmde tent hebt of vraag om extra dekens.

Marianne
Hettepet
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Hettepet »

Ik merk dat in het park langzaam al moeilijk wordt. Tenminste gezien ons budget! Ik vind 600 euro toch wel een beetje veel voor 3 nachten. Ik ben nu rondom het park aan het kijken, maar heb geen idee wat dan de reistijden zijn. Oakhurts, Mariposa, Ahwahnee heb ik nu bekeken en ook daar worden de prijzen al flink. Aan hoeveel reistijd moet ik dan denken? We hebben nog geen boeken of internet gelezen en moeten ons nog echt verdiepen wat we willen gaan doen in Yosemite. Dus misschien even een stomme vraag; welke ingang is het beste? Nu ben ik bang dat ik een hotel boek op een redelijke afstand van een ingang, maar dat dit betekend dat we nog ver moeten reizen om de belangrijkste bezienswaardigheden te zien.
In welk hotel hebben jullie gehad in El Portal Timbre?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eerst eens wat je er allemaal wilt doen. Daarvoor kun je op de NPS-site kijken of kijk eens op het artikel over Yosemite op de AA-site en op http://www.ontdek-amerika.nl. En reisverslagen lezen!
Voor de Mariposa Grove ligt Oakhurst of Fishcamp niet gek. Bekijk de kaart op http://www.nps.gov/yose eens (links bij view park map), dan heb je een idee van de ligging van alle bezienswaardigheden.
Op de NPS-site vind je ook een afstandentabel, zie hier voor meer informatie en een link naar de tabel.
Het is duur, zowel in als dicht buiten het park maar het hoeft geen 200 euro per nacht te kosten, dat zou 270 dollar betekenen, en dat moet echt wel iets goedkoper kunnen.

Marianne
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Wij sliepen in Cedar Lodge in El Portal en betaalden 144$ voor 1 tweepers.kamer, 1 nacht. Aanrader, zeker omdat je al bij al dicht zit.
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Het is natuurlijk persoonlijk, maar wij vonden Curry Village geweldig! Je hebt in principe alle voorzieningen, maar tóch primitief, midden in de natuur. Wij vonden de prijzen van Curry Village heel erg meevallen. 80$ per nacht, in vergelijking met de andere hotels, was wel te doen!
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Ik heb er vorig jaar eind mei geslapen. In een heated tent, was op zich wel koud maar met de heater en jezelf goed kleden kom je goed de nacht door.
Vond het voor een keer een erg leuke ervaring!

Hebben er overigens 1 nacht geslapen!
Valckske
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valckske »

Zijn de nachten begin juli goed doenbaar ivm de koude?
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
yoszillian1977
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door yoszillian1977 »

Heb er in april vorig jaar geslapen, vond het erg leuk....hele dag regen gehad, maar echt genoten. Verwacht geen luxe tent, het zijn houten planken met een tentdoek erom, wc's en douchen zijn in een apartgebouwtje maar schoon en goed. De shuttlebus stop op 150meter.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik heb 2 nachten in housekeeping Camp geslapen in de Yosemite Vallei.Dat was premitief maar je had alles wat je nodig had en ik vond het fijn om eens op deze manier te overnachten als afwisseling op de hotels en motels. En het is gewoon geweldig om 's morgen wakker te worden in de prachtige natuur...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Stefanluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stefanluk »

Wij hebben vorige zomer 3 nachten doorgebracht in de Cedar Lodge in El Portal. Een leuk, betaalbaar complex met ruime kamers. Wij hadden een aparte woonkamer + keuken. Daarnaast een binnenzwembad, buitenzwembad, restaurant en snackbar op het complex. Een kleine supermarkt op zo'n 10 minuten waar je overigens langs rijdt van en naar Yosemite. Al met al een aanrader.

Misschien een nadeel is dat ze geen gratis Wi-Fi hebben.

Ik weet niet precies meer wat de reistijd tot het park bedroeg, maar het was niet heel ver. Ik gok op zo'n 20-30 min, maar durf dit niet met zekerheid te zeggen. Houdt er wel rekening mee dat je vroeg vertrekt. In het weekend hebben wij 45 min in de file gestaan voor het park, maar dat hadden we er graag voor over.

Stefan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien goed om te weten want in de meeste parken zijn er geen zwembaden: in Yosemite heb je 2 grote zwembaden, zowel bij de Lodge als bij Curry Village. Die laatste is ook te gebruiken voor gasten van Housekeeping Camp.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer