Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen reizen door Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
lucky7
Amerika-newbie

Alleen reizen door Amerika

Bericht door lucky7 »

Hallo,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Jelmer en ben 20 jaar
Ik wil heel graag reizen in Amerika. Nu kan ik in Mei 1 maand gaan reizen omdat, ik net gestopt ben met mijn opleiding.

Nu lijkt het in mijn eentje reizen niets voor mij want, ik ben een sociaal mens en kan niet echt tegen stilte.
Weet iemand een organisatie of een manier waarop ik andere mensen die alleen reizen kan ontmoeten en met hun kan gaan reizen?
En waar moet ik rekening meehouden?
KimDaanUSA
Amerikafan

Re: Alleen reizen door Amerika

Bericht door KimDaanUSA »

Je kunt hier een post plaatsen dat je op zoek bent naar een reisgenoot..(probeer dan wel iemand 21+ te vinden, zodat je ook een auto kunt huren, of ben je tegen die tijd zelf 21?). Je kunt ook mee met een reisorganisatie bijvoorbeeld, FOX ofzo, of andere, zie Google. :wink:
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een georganiseerde kampeerreis is wel leuk denk ik, zoals bij TrekAmerica.

Marianne
lucky7
Amerika-newbie

Bericht door lucky7 »

Bedankt voor de tips!
Ik zie dat de groepsreizen wel duurder zijn dan zelf gaan. Maar zoals je zei ik ben zelf geen 21 dan (2 weken erna helaas). Dus dan wordt rondreizen al moeilijk.
En ik vind het opzich niet erg om 12 dagen te gaan ipv. 15 maar dan met een groep mensen.
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SuuSje »

Ik heb afgelopen September een groepsreis gedaan via Shoestring, was erg gezellig en genoeg tijd om ook je eigen ding te kunnen doen af en toe. Misschien is dat ook wat voor jou?
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Travelkitty »

Je zou ook gewoon een ticket kunnen boeken naar bv Las Vegas/LA/SF en je van daaruit aansluiten bij tourtjes zoals bij:
- tours4fun.com
- taketours.com

Staat echt een hoop leuks tussen en Bij tours4fun staan er ook oproepjes van mensen die iemand zoeken om mee te reizen. Vind deze er iig ook uit zien of er door mensen alleen veel gebruik van wordt gemaakt.

Je kan dan bv ook 2 kortere nemen en verder als uitvalsbasis 1 van deze steden.Lijkt mij persoonlijk erg leuk!
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

lucky7 schreef:Bedankt voor de tips!
Ik zie dat de groepsreizen wel duurder zijn dan zelf gaan. Maar zoals je zei ik ben zelf geen 21 dan (2 weken erna helaas). Dus dan wordt rondreizen al moeilijk.
En ik vind het opzich niet erg om 12 dagen te gaan ipv. 15 maar dan met een groep mensen.
Ik zou zolang ik onder de 25 ben toch maar aan groepsreizen gaan doen, het huren van een auto als 21-25 jarige is HEEEL prijzig. Denk dat die groepsreis dan heel snel goedkoper is. Bij FOX-reizen zijn er ook 'single-reizen' voor de VS, dat niet een idee?
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Ik heb toen ik 20 was ook een drieweekse rondreis gedaan (ik werd ook de maand erna 21), en ik heb daar zeker geen spijt van! Was heel leuk. Ik heb er vrienden aan over gehouden waar ik nu (3.5 jaar later) nog steeds contact mee heb en citytrips mee maak. Ook handig dat alles voor je geregeld wordt, geen zorgen en zo.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mijn ervaringen met jongeren groepsreizen dateren alweer van de zeventiger jaren van de vorige eeuw. Ik heb toen verschillende reizen gemaakt met groepen jongeren uit de gehele wereld, o.a. met het reeds genoemde Trekamerica. Dat is mij toen heel goed bevallen. Ik heb één keer zo'n reis - naar Mexico - gemaakt met een Nederlandse organisatie voor jongerenreizen. Dat was het toen in Eindhoven gevestigde Sindbad. Die reis met uitsluitend Nederlandse deelnemers is mij een stuk minder bevallen. Dat kan aan mij liggen, ik vond echter de internationale samenstelling van het reisgezelschap een toegevoegde waarde.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

ralfbosz schreef:Ik zou zolang ik onder de 25 ben toch maar aan groepsreizen gaan doen, het huren van een auto als 21-25 jarige is HEEEL prijzig.
Dat valt echt wel mee, zeker als je met z'n 2-en of meer reist (wij zijn nu voor 2 weken autohuur + jongeren package 650 euro = 325 p.p. kwijt). Daarnaast zijn die (singles)reizen van genoemde reisorganisaties echt schreeuwend duur (18 dagen 3000,- :shock: )! Hiervoor zijn wij 6 weken door het westen gereisd incl. alles (6000,- totaal dus). Ik heb ook het idee hiervan dat het bij dit soort reizen meer is van: hop, bus uit, je krijgt een uurtje de tijd om rond te wandelen en weer hop, bus in (dit zag je bijv. ook tijdens de serie van Wie is de Reisleider van vorig jaar). Dat moet je echt liggen zegmaar...
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Travelkitty »

Lijkt mij inderdaad ook een stuk leuker om met een internationaal reisgezelschap te gaan. Qua kosten..alleen is wel duurder dan met meer maar hoeft nog steeds niet heel veel te zijn.Slapen in hostels dan kan je genoeg mensen ontmoeten en verder bv een combinatie van openbaar vervoer,auto,tourtjes.
Waar wil je het liefst rondreizen in Amerika?
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
lucky7
Amerika-newbie

Bericht door lucky7 »

Ten eerste erg bedankt voor de Tips :thumbup: :thumbup: . Nu zit ik niet veel op deze site maar heb ik ze wel gelezen :oops:

Nu ben ik een jaartje verder (vorig jaar is het helaas niet gelukt).

Ik heb FOX bekeken en in zie inderdaad wel voordelen in het groepsreizen via een organisatie. Maar daar betaal je flink voor.
SIngle reizen is nog niet echt mijn leeftijd althans die heb ik nog niet gevonden.

waar ik wel achter ben gekomen is het volgende:

Denk toch dat Amerika voor de eerste keer in je eentje wat te groot is.
Ik zou graag een internationale gezelschap willen hebben (dat is het moeilijkste om te vinden).
En als reis 3 weekjes coast to coast lijkt me wel wat, vooral omdat je voor mijn gevoel veel van Amerika ziet.
Me/onze eigen tempo kunnen bepalen: wat ik vaak hoor van groepsreizen is dat het heel erg schemareizen is (wat begrijpelijk is).

Zijn er mensen die dit jaar ook zon reis doen zonder of met een organisatie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer