Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis NadineUSA: geschikte route gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Re: Reis NadineUSA: geschikte route gevraagd!

Bericht door NadineUSA »

Heb nog een vraagje m.b.t. Casper.. We gebruiken dit plaatsje eigenlijk als tussenstop tussen Denver en Yellowstone. Nu ik me aan het verdiepen ben in bezienswaardigheden en hotels kom ik tot de ontdekking dat er in Casper niet veel te halen is. Natuurlijk is het ook maar bedoeld als tussenstop. Op Google Maps is de rit van Denver naar Casper maar 4 uur. Er vanuitgaande dat we die eerste dag erg vroeg wakker zijn, betekent dat dat we dus al rond de middag aan zullen komen in Casper. Ik vind het een beetje zonde om daar een dag te zijn als er niet veel te bezichtigen is.
Begin te twijfelen of het niet een beter idee is om door te rijden naar Thermopolis? Ook gewoon om als tussenstop te gebruiken.. Dan zijn we in ieder geval al wat verder op weg en hoeven we de volgende dag niet meer zo lang te rijden naar Yellowstone. Wat vinden jullie hiervan?
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

Zoals je zelf zegt ben je dan waarschijnlijk vroeg wakker en kan je een heel stuk rijden, hier zou ik gebruik van maken.
Ik zou niks reserveren en kijken hoever ik zou komen en ter plekke wat zoeken.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Ben ik weer met een routevraagje. Heb bijna alle hotels geboekt en ging er vanuit dat de route vast stond. Maar nu ik me flink aan het verdiepen ben in onze laatst te boeken bestemming (Chinle - Canyon de Chelly), begin ik toch te twijfelen. Ik heb het gevoel alsof het geen park is wat ons heel erg aan zal spreken en we gaan al naar Mesa Verde. Nu las ik op het forum dat er wel degelijke verschillen zijn tussen Mesa Verde en CdC, maar desalniettemin ben ik op zoek naar een andere tussenstop tussen Sedona en Mesa Verde. Dit is de route waar het om gaat:

19 juli: Sedona - Canyon de Chelly
20 juli: Canyon de Chelly - Mesa Verde
21 juli: Mesa Verde - Moab

De vraag is dus: is er nog een andere mooie bezienswaardigheid / leuk plaatsje waar we zouden kunnen stoppen in plaats van CdC? Ik zat zelf te denken aan Monument Valley maar daar zijn we al een keer geweest en het is denk ik geen park waar je twee keer naar toe moet. Wat denken jullie ervan? Tips zijn heel erg welkom! Alvast bedankt. :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een stukje New Mexico meenemen? Bisti Badlands?
Of Tuba City voor Coalmine Canyon?
Ligt Mesa Verde vast of is rechtstreeks naar Mesa Verde rijden ook een optie? Dan zou je tussen Mesa Verde ne Momab nog een bezoek aan het Needles-deel van Canyonlands kunnen brengen. Of naar Durango voor een ritje met de trein naar Silverton.

Marianne
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Bedankt voor je reactie, Marianne!
Pfoe wat is dat moeilijk zeg. Treinritje vanuit Durango lijkt me erg leuk maar dan moeten we van Sedona naar Mesa Verde wel weer een flink stuk rijden..
Wat zouden jullie doen?
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Okee, ik denk dat ik eruit ben.
Mijn nieuwe plan is als volgt:
19 juli: Sedona - Mesa Verde
20 juli: Mesa Verde - Durango (treinrit naar Silverton of van Silverton terug naar Durang??)
21 juli: Durango - Moab
Op 20 juli moeten we dan wel heel vroeg naar Durango als we met de trein mee willen. Het zou rustiger zijn om met de bus heen te gaan en met de trein terug maar wat ik van het forum begrijp is dat minder i.v.m. het weer laat in de middag? Denken jullie dat het haalbaar is om vroeg vanuit Mesa Verde te vertrekken en dan om 09:30 de bus of trein te pakken?
De prijzen van de treinrit vind ik wel erg duur. Kan op de officiële site (durangotrain.com) alleen nog bus heen, trein terug boeken in de goedkoopste klasse. Helaas alleen nog een overdekte coupé dan. Ik lees op het forum dat je het beste aan de rechterkant kunt gaan zitten op de heenreis, maar dat is op de terugweg dan natuurlijk de linkerkant? Ook kan ik nergens vinden waar je dan 'die kant' kunt zien/kiezen?
Op een andere site http://www.durangosilvertonrailroad.com kan ik nog wel met de trein heen en de bus terug in de goedkoopste klasse. Daar kun je ook nog buiten zitten.
Ik heb jullie hulp dus echt nodig! Wat zouden jullie doen? Heen met bus en terug met trein in een overdekte coupé? Of heen met trein, terug met bus in een open coupé? Beiden de goedkoopste klasse. Ik hoop dat er mensen zijn met ervaringen... Wil eigenlijk z.s.m. boeken :oops: Alvast bedankt! :thumbup:
Rockie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Rockie »

De rit van Mesa Verde (in het park) naar Durango is ongeveer 60 km, dus een uurtje. Hou er rekening mee dat je een half uur van tevoren aanwezig moet zijn.

Wij hebben nog geen ervaring met de treinreis zelf (gaan de rit maken in mei). Afgeraden wordt wel om zowel heen als terug met de trein te gaan. 2 x 2,5 uur. Wij hebben ervoor gekozen om heen met de bus te gaan, Silverton te bekijken (erg toeristisch) en dan met de trein terug. Navraag leerde dat ze rekening houden met de seating afhankelijk van of je de trein heen of terug neemt. Wij hebben voor de treinreis terug naar Durango de linkerkant, dus de goede kant :-)

In juli is een open car natuurlijk het mooiste. Een trui/jas blijft aanbevolen om mee te nemen.

Groet
Aad
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Bedankt voor je reactie, Aad!
Ik denk dat wij ook de bus heen en de trein terug pakken omdat we dan iets meer tijd hebben om vanuit Cortez naar Durango te komen. Op de officiële website kunnen we alleen nog een overdekte coupé boeken, op http://www.durangosilvertonrailroad.com/ kun je nog wel een open car boeken. Weten jullie of die site betrouwbaar is? Iemand ervaring mee?

Wij willen graag de B&B Country Sunshine boeken voor de overnachting en ik las op Tripadvisor dat je dan het beste op kunt stappen bij Rockwood. Blijkbaar stopt de trein daar ook. Het scheelt je een uur in de trein maar je ziet wel alle mooie natuurstukken. Ben benieuwd of jullie daar ervaring mee hebben? Stopt de trein altijd in Rockwood?
Rockie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Rockie »

Hallo Nadine,

Wij hebben via: http://www.GatewayReservations.comgeboekt en vervolgens via de officiele website van de trein een bevestiging gekregen.
Dus dat lijkt goed te gaan. Ik heb nergens gelezen dat via deze site of de officiele gekke dingen gebeuren :-)

Over de opstapplaats Rockwood weet ik niet meer dan dat hij bestaat :-( Maar als je heen met de bus gaat dan zou het mooi zijn als je met de trein bij Rockwood uit zou kunnen stappen. Je mist dan wel de aankomst in Durango maar ik weet nog niet of dat iets speciaals is.

Wij gaan een reisblog bijhouden op: http://rockie.reislogger.nl/ Ik zal over de treinreis en alles er omheen wel het eea schrijven vermoed ik.

Succes met plannen verder
Groet
Aad
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Wederom hartstikke bedankt voor jouw reactie, Aad. Ik ga jullie reisverslagen zeker volgen.
Ik heb er nu dus inderdaad voor gekozen om vanuit Sedona naar Mesa Verde te rijden. Dit is een lange rit dus er zal niet veel tijd overblijven voor het park helaas. Hebben jullie tips wat je in korte tijd het beste kunt doen in Mesa Verde?

De volgende ochtend rijden we vroeg naar Durango. We verblijven in de B&B Country Sunshine en vanuit daar is het dichter bij Rockwood, dus we stappen op de trein in Rockwood. Dat scheelt je een uur heen naar Silverton en een uur terug naar Durango, dus we gaan toch maar retour met de trein. Het is niet mogelijk om vanuit Rockwood met de bus heen te gaan en ook niet mogelijk om met de bus uit te stappen in Rockwood. Gelukkig is het maar 2,5 uur heen en 2,5 uur terug en dat moet toch wel te doen zijn :) We hebben een open gondola en zitten op de heenreis aan de rechterzijde. WOEHOE! Ik ben blij.

Zit alleen dus wel een beetje met Mesa Verde en de (minimale) invulling daar. Tips zijn welkom!!
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Hoi Nadine, mooie reis ga je maken! Wij gaan ook omstreeks die tijd richting Durango en willen heen of terug met de trein naar Silverton. Waar heb jij nou uiteindelijk de kaartjes gekocht, zodat je toch kon kiezen voor een open treindeel en stoelen aan de goede kant?
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Hoi Iertje,

Wij hebben uiteindelijk via de mail geboekt. Ik heb via de officiële website http://www.durangotrain.com een 'contactform' ingevuld om te vragen of de bus ook in Rockwood stopt, en naar aanleiding daarvan kreeg ik een mail van de organisatie. Uiteindelijk heb ik zo'n 10 keer op en neer gemaild en meteen maar gereserveerd. Via de mail heb ik ook gevraagd naar de open gondola en de raamzijde. Via de website kon ik die niet meer vinden maar via de mail nog wel.
Dus misschien via mail proberen of gewoon bellen?

Succes! :thumbup:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Goed idee, dat kan natuurlijk ook! Ik ga dat contactformulier ook eens invullen, bedankt voor de tip!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Beste Amerika-deskundigen,

Net als in 2010 vind ik het nu ook weer lastig om bij grote parken als Yellowstone een planning te maken. Ik ben al uren bezig met het lezen van jullie reisverslagen, tips en posts op het forum maar echt iets concreets plannen vind ik lastig. Vandaar mijn hulpvraag. Wij gaan op 7 juli van Thermopolis naar Yellowstone. Ik lees overal dat de Beartooth Highway een must is, maar omdat we al best veel lange rij-dagen hebben en maar 2,5 dag in het park zijn, wil ik die toch liever overslaan en direct via de East Entrance het park binnenkomen.
Volgens mijn planning zijn we dan rond half 3 's middags in het park. (met een stop in Cody) Zouden we dan, voordat we richting de Canyon Lodge gaan, alvast het stuk rondom Yellowstone Lake mee kunnen pikken? Hayden Valley, Mud Volcano Area en evt. wandeling? (Storm Point Trail?)
Of beter meteen doorrijden naar de Canyon Lodge en dan tegen de avond naar de Hayden Valley? (omdat je dan meer wildlife kunt spotten?)

Mijn planning voor de twee dagen daarna is nog minimaal. Ik wil graag veel zien maar ook wat wandelingen plannen of andere activiteiten. Het zuidelijke stuk met de geysers spreekt ons het meeste aan. Hebben jullie nog tips om me op weg te helpen?

Alvast bedankt!
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Okee, misschien heb ik nu toch een kleine planning voor dag 2 gemaakt.. Even ervan uitgaande dat we op de dag dat we het park binnenkomen het gedeelte rondom Hayden Valley en Yellowstone Lake kunnen doen:

Dag 2 Yellowstone (wakker worden in Canyon Lodge):

1. Vroeg naar Lamar Valley om daar wild life te spotten (wat is de beste tijd hiervoor? écht vroeg om 06:00?! :shock: Hoe lang is het ongeveer rijden vanaf Canyon Village? )
2. Ontbijten bij Pebbles Creek
3. Tower Fall bekijken
4. Verder naar Mammoth Hot Springs
- Hier wil ik graag naar de boiling river (misschien zwemmen) en eventueel ook de Lower Terrace Interpretive Trail lopen. (2 km heen en terug)

Hoe laat zou het inmiddels zijn?
Denken jullie dat er tijd over blijft om het North Rim & de South Rim te rijden van de Grand Canyon of the Yellowstone? Of wordt het dan teveel? We verblijven ook die avond weer in de Canyon Lodge dus is het op zich wel 'dicht bij huis'.
En op welke manier kunnen we het beste terug rijden vanaf de Mammoth Hot Springs naar de Grand Canyon of the Yellowstone?
Vooral de afstanden en tijden zijn me een beetje onduidelijk. Ik hoop dat jullie een blik willen werpen over deze planning; jullie hulp is zéér welkom :thumbup:
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Re: Reis NadineUSA: Dagplanning tips DENVER-DENVER

Bericht door NadineUSA »

Iemand tips of ideeën over mijn vorige bericht? Of heb ik het te onduidelijk geformuleerd??? :?:
Laatst gewijzigd door NadineUSA op 06 mei 2013, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Nadine,

Het is heel moeilijk om iets te zeggen over de tijd die je ergens kwijt bent. Wij waren vaak veel tijd kwijt met het wachten op bizons op de weg, en we hebben ook eens in een beren-file gestaan en ook wel eens meer dan een uur gewacht tot er een geiser uit ging barsten.
Voor wildlife moet je inderdaad erg vroeg opstaan, ik zou eerst in een visitor center informeren naar de beste tijd en plaats. De pure reistijd kun je met googlemaps wel aardig inschatten. Tower Fall vonden wij niet zo bijzonder, als je denkt dat je te weinig tijd hebt zou ik dat als eerste laten vallen. Ik denk echter dat het wel allemaal lukt op 1 dag, ook met de Grand Canyon er bij. Het is niet echt mogelijk om te zwemmen in de Boiling River. Zie voor dat deel ons 2004-verslag.

Marianne
sofie1983
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sofie1983 »

Hallo Nadine,

Wij gaan in juni ook naar Yellwostone en het is inderdaad een lastig park om een planning voor op te maken!

Als je op de officiële website van Yellowstone gaat zoeken, zal je daar alvast een kaart vinden waarop de miles/kilometers en de reistijd tussen de belangrijkste punten vermeld staan. Deze map heeft mij goed geholpen om de effectieve reistijd een beetje in te schatten.
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Re: Reis NadineUSA: Advies dagplanningen

Bericht door NadineUSA »

Marianne en Sofie, bedankt voor jullie reacties! :thumbup: Ik ben er nu een aantal dagen mee bezig geweest en denk dat ik de aankomst dag en de tweede dag aardig gepland heb. Nu zit ik een beetje met de derde dag in mijn maag. We gaan dan vanuit Canyon Village naar Old Faithful, logeren 's avonds ook bij Old Faithful.. We kunnen dan via Lake Village en West Thump rijden, maar ook via Norris en Madison. Een stukje van Lake hebben we al gezien op de aankomstdag en door Norris zijn we op dag 2 al gereden. Ik wil het liefste eigenlijk zoveel mogelijk tijd besteden aan Old Faithful en omgeving.. Ik heb het idee dat er tussen Madison en Old Faithful ook nog mooie geysers te zien zijn dus zou zelf denken om te rijden via Norris en Madison. Wat denken jullie? :?: Wederom bedankt alvast.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik zou rijden via Norris en Madison. Eerst een ritje over de mooie Firehole Canyon Drive langs de Firehole River en de Firehole Falls. Vervolgens een bezoekje aan Lower Geyser Basin. Dan de Firehole Lake Drive met verschillende geysers en de kokende Surprise Pool. En wat je zeker niet mag missen is de Grand Prismatic Spring van bovenaf gezien. Rij hiervoor Midway Geyser Basin voorbij en stop 1 mijl ten zuiden van Midway Geyser Basin bij de trailhead van de Fairy Falls Trail. Volg deze trail tot je aan de linkerkant van het pad op de heuvel kunt klimmen. Er is geen officieel wandelpad naar boven, maar anderen zijn je voor geweest en dat is te zien. Boven op de heuvel heb je prachtig uitzicht op de Grand Prismatic Spring. En dan tenslotte naar Upper Geyser Basin met Old Faithful en de vele andere geysers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer