Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
VS bereiden zich voor op mogelijke sneeuwstorm
Re: VS bereiden zich voor op mogelijke sneeuwstorm
@Old Faithful,
Het klopt wel wat je zegt, maar je kunt van te voren natuurlijk niet altijd inschatten of het winters gaat zijn op de dag dat jij door Duitsland rijdt. Maar weinig mensen zullen zo flexibel zijn dat ze een dag van te voren dan nog snel even winterbanden kunnen laten monteren.
Verder is het over het algemeen minder problematisch om bij niet-winters weer met winterbanden te rijden, dan om bij winters weer met zomerbanden te rijden. Het is allebei niet ideaal, maar bij winterweer zijn de wegcondities over het algemeen slechter dan gebruikelijk, zodat het rijden dan meer risico's oplevert.
Het klopt wel wat je zegt, maar je kunt van te voren natuurlijk niet altijd inschatten of het winters gaat zijn op de dag dat jij door Duitsland rijdt. Maar weinig mensen zullen zo flexibel zijn dat ze een dag van te voren dan nog snel even winterbanden kunnen laten monteren.
Verder is het over het algemeen minder problematisch om bij niet-winters weer met winterbanden te rijden, dan om bij winters weer met zomerbanden te rijden. Het is allebei niet ideaal, maar bij winterweer zijn de wegcondities over het algemeen slechter dan gebruikelijk, zodat het rijden dan meer risico's oplevert.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat laatste ben ik met je eens. Ik zou daarom in een gebied met "echte" winters ook zeker kiezen voor winterbanden. In Nederland kennen we echter jaren met in de winter geen winterse omstandigheden en dan vind ik het iets anders, zeker als je - zoals ik toevoegde - de auto niet per se nodig hebt en hem bij winters weer dus kunt laten staan.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dit is wel een mooi overzichtje.
http://www.winterbanden-365.nl/winterba ... licht.html
Als we gaan skien dan skien we in Oostenrijk, daar zijn ze verplicht dus om ze nu bij de grens onder te gooien?
Als je inderdaad je 'zomer'banden onder je wagen laat zitten, prima, maar ga dan inderdaad niet de weg op als er sneeuw ligt.
Ik stond een tijd geleden achter een wagen met zomerbanden die de vluchtheuvel niet over kwam en dan sta ik me er achter toch te irriteren.
http://www.winterbanden-365.nl/winterba ... licht.html
Als we gaan skien dan skien we in Oostenrijk, daar zijn ze verplicht dus om ze nu bij de grens onder te gooien?
Als je inderdaad je 'zomer'banden onder je wagen laat zitten, prima, maar ga dan inderdaad niet de weg op als er sneeuw ligt.
Ik stond een tijd geleden achter een wagen met zomerbanden die de vluchtheuvel niet over kwam en dan sta ik me er achter toch te irriteren.
Hoe gaat het met de sneeuw in België 
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou dat ging dus uitstekend. Het huis dat ik daar had best wel een redelijke steile oprijlaan.ned in MO schreef:Ik rijd op all terrain/off road banden Over twee weken weet ik of ze goed zijn in de sneeuw
Een keer wilde de auto niet omhoog. Gelukkig heeft mijn auto allerlei sperren en daarmee was het een fluitje van een cent nadat deze geactiveerd waren.
Haha ik zie het al helemaal voor me, in de cockpit van de rijdende tank allemaal knopjes:
1. FWD werkt niet schakel over naar knop 2
2. AWD werkt niet schakel over naar knop 3
3. "8 wheel drive"(zakken uit de bodem van de auto) werkt niet schakel over naar knop 4
4. "Afterburner" activated pffieeew met 400 km/uur over de oprijlaan.
1. FWD werkt niet schakel over naar knop 2
2. AWD werkt niet schakel over naar knop 3
3. "8 wheel drive"(zakken uit de bodem van de auto) werkt niet schakel over naar knop 4
4. "Afterburner" activated pffieeew met 400 km/uur over de oprijlaan.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
komt in de buurt.
men gaat naar 4wd low, centrale sper aan
deactiveert esp
Achterste sper aan en gaan met die banaan
Eventueel achterkant omhoog met air suspension
Zie de batterij met 7 knoppen links naast de radio en verwarming

men gaat naar 4wd low, centrale sper aan
deactiveert esp
Achterste sper aan en gaan met die banaan
Eventueel achterkant omhoog met air suspension
Zie de batterij met 7 knoppen links naast de radio en verwarming

-
desperate housewive
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
sachasenne schreef:Veel te goed, hij wil niet weg.
De "sneeuwduin" in mijn tuin is aan het dooien
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hier bij het prachtige Eindhoven was het dinsdag en woensdag nog flink aan het sneeuwen....en dan gelijk dikke files natuurlijk.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier wordt het vandaag erg warm. Maar liefst 27C
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lekker. Ik was hier net even buiten en bij ons is het "slechts" 25C
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
hier 3° ofzo ...
met ijzige wind en smeltende sneeuw ....